משתמש:אירית מאירי/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

אירית מאירי היא שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאירי נולדה בישראל, בת יחידה לזמרת האופרה דרורה (דרורית) מאירי והפסנתרן ישה (יעקב) קונטורשצ'יק-מאירי. בילדותה שהתה במקומות שונים בארץ ובעולם בשל מסעות תכופים של הוריה להופעות. בין השאר שהתה תקופה במעון של מנזר לצד נזירות צרפתיות בקפריסין, הייתה "ילדת חוץ" בקיבוץ גבעת השלושה, ושהתה מספר תקופות בקיבוץ נגבה. בתיכון למדה בכפר הירוק, ובהמשך התגוררה לסירוגין בתל אביב. למדה בבית הספר למשחק ניסן נתיב. בצה"ל שירתה בלהקה צבאית. בתקופת מלחמת יום הכיפורים השתתפה ב"להקת האוניברסיטה", להקת בנות בבימויו של יאיר רוזנבלום, שהופיעה בפני חיילים מעבר לקו הירוק, והמשיכה להופיע גם אחרי המלחמה.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאירי שיחקה בתיאטרון הקאמרי בתפקידים מרכזיים במחזות, בהם מנהלת הקרקס בהצגה "ייסורי איוב" של חנוך לוין ובבימויו; זמרת האופרה קטרינה קווליירי בהצגה "אמדיאוס" בבימויו של היי קאלוס; ואחת הבנות ב"מעגל הגיר הקווקזי". כן הופיעה בתיאטראות אחרים בתפקידים משניים קומיים ודרמטיים. בין השאר הופיעה לצידם של זאב רווח ("תעשה לי טובה"), גבי עמרני ("בקרוב אצלכם"), טוביה צפיר ("תפוס את הגנב") ועוד.

בטלוויזיה הופיעה בסרט הטלוויזיה "פרקי אליק" (1974) בתפקיד יעל חברתו של אליק שנפל במלחמת העצמאות. שיחקה במספר פרקים של התוכנית "קשר משפחתי" (1991) בתפקיד האם, ב"רמזור" (2011) בתפקיד מנהלת בית הספר, וכן הופיעה בסדרות "אמאל'ה" ו"לא הבטחתי לך".

בקולנוע הופיעה בסרטו של דן וולמן "מיכאל שלי" (1975) בתפקיד ירדנה. ב-1981 הופיעה בסרטו של דוד אבידן "שדר מן העתיד" בתפקיד חברתו של זיו, וב"מסג'יסט הצמרת" של פיטר פריישטט בתפקיד מנהלת הכלא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{מיון רגיל:מאירי, אירית}} [[קטגוריה:שחקני קולנוע וטלוויזיה ישראלים]] [[קטגוריה:שחקני תיאטרון ישראלים]]