משתמש:אפרת פוגל/יהונתן פרלמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אפרת פוגל.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אפרת פוגל.


יהונתן פרלמן (נולד ב-2001) הוא פסנתרן, מוזיקאי, יוצר, מלחין, מעבד, מנצח ושחקן ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרלמן נולד וגדל בתל אביב והוא בנם של היוצרת מירי פרלמן והבמאי והשחקן גלעד פרלמן.

נכון ל-2020, פרלמן צפוי להתגייס לצה"ל ולשרת כמוזיקאי מצטיין.

לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 5 התחיל את לימודיו המוזיקליים בעידודו של המפיק שלמה צח.

למד אצל ורד קופיץ, יפתח סטריק, רן גיל וקובי בן עזרא.

כבר בגיל 7 למד משחק בימוי וכתיבת תיאטרון בבית הספר למשחק לנוער "סטודיו במה", בניהולם של עדי זורע ואופיר רוזן.

בשנות התיכון למד במגמת המוזיקה בבר-אילן אצל דני דונר, רועי שפירא, עמית דייטשמן, ותום לב והעמיק בלימודי קומפוזיציה, ג'אז ותאוריה מוזיקלית.

באותן שנים למד פסנתר ג׳אז, קומפוזיציה וניצוח אצל רמי לוין.

ב-2015 החל ללמוד בתוכנית הצעירים של פסטיבל הג׳אז בים האדום בניהולם של יעל הדני, ארז בר נוי ועמית פרידמן. בתוכנית זו למד כ-5 שנים.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 14 הלחין פרלמן אופרה קונצרטנטית בהשראת הסיפור התנ"כי של קין והבל. שנתיים אחר כך החל להלחין מוזיקה להצגות ולתיאטרון ביניהם: "המוגבלים" "קונצרטה לשמונה" "יום חדש"; והחל להלחין את חומריו המקוריים במקביל לעבודתו בתיאטרון.

בגיל 16 הופיע עם חומריו המקוריים ברחבי ישראל, ביניהם – תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע, והיה שותף כפסנתרן ומעבד בכמה תזמורות כגון: הביג בנד הייצוגי בניצוחו של גורי אגמון, תזמורת הג׳אז בהובלתו של יובל טבצ׳ניק ותזמורת הג׳אז הייצוגית בהובלתו של אורי ברכה. פרלמן גם הופיע עם חומריו המקוריים בפסטיבל הכליזמרים בצפת ובפסטיבל הג׳אז באילת ב-2018.

את אלבומו הראשון "חיבורים", "connections”[1] הוציא פרלמן בשנת 2019 כשהוא בן 18 - אלבום מוזיקלי פרי עטו שכתב, הלחין, עיבד וניהל מוזיקלית שמכיל עשר יצירות אינסטרומנטליות אשר כל אחת מהן מציגה השפעה אחרת אותה ספג בילדותו ונעוריו. הסגנון המוזיקלי של פרלמן מושפע ממוזיקת הבלקן, הכליזמר והמוזיקה המזרח אירופאית, לתוכה הוא יוצק המון אלמנטים של מוזיקה ערבית, ג׳אז וגם מוזיקה לטינית. עובד לצד המנצח והפסנתרן גיל שוחט.

בשנת 2020 שותף כפסנתרן ומעבד בפרויקט 10 פסנתרים שמכיל אמנים כגון: ארקדי דוכין, שלמה גרוניך, דוד ד'אור ועוד. מופיע לצד אמנים כמו אדם, יוני רכטר, שלמה גרוניך, אסתר רדא, ברי סחרוף, דניאל זמיר ועוד.

משמש כמנהל מוזיקלי בתיאטרון העברי שם הוא מנגן ומנצח על התזמורת בהצגה "אור" הצגה אודות חייה של מלכת הזמר העברי שושנה דמארי המלווה בשיריה.

יזם את הפרויקט "חיבורים 2" שנועד לחבר בין מוזיקאים צעירים לאמנים ותיקים, פרויקט שיכיל 10 שירים שכל אחד מהם יבוצע על ידי אמן ותיק אחר וילווה בתזמורת של נגנים צעירים, וכך הדור הצעיר ייחשף לאותם האמנים הוותיקים ולפס הקול שבמה את המוזיקה הישראלית, את הפרויקט מלחין, מתזמר ומעבד פרלמן כולו.

במסגרת הפרויקט הלחין ועיבד עבור הזמר אדם את השיר "מרגיש כמו סוף העולם" למילותיו של ברק פלדמן.

פרלמן הלחין עבור הזמר אדם גם את השיר "אחרי שאמות"[2] למילותיו של יואב גינאי והשיר זכה לנעול את אלבומו האחרון של הזמר "גאולה" שיצא ב-2019.

בשותפות עם עיריית תל אביב מוביל פרלמן ומנחה קבוצת תיאטרון ומוזיקה במרכז המוזיקה ביפו.

ב-2019 ניהל מוזיקלית את טקס יום הזיכרון המרכזי של עיריית תל אביב שם עבד עם אמנים כמו: חמי רודנר, אייל שכטר (אבטיפוס), אוהד חיטמן, דפנה רכטר, דביר בנדק ועוד.

פרלמן משמש כמעבד ומתזמר לפרויקטים החדשים של האמן שלמה גרוניך.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 יזם, כתב, ביים והלחין פרלמן יחד עם שני מוזיקאים צעירים את המחזה המוזיקלי ״סיכוי קלוש״, המחזה מספר אודות נערה צעירה המגיעה מבית קשה ונלחמת על מנת להגשים את חלומה ולהפוך לזמרת בעלת שם עולמי, המחזה הוצג בשותפות עם העמותה ״ילדים בסיכוי״ וכל הכנסותיו נתרמו עבור העמותה ופעילותה . המחזה השתתף בפסטיבל סתיו תאטרוני בתל אביב ושם זכה בפרס ציון לשבח על יצירה מקורית משופטי הפסטיבל. במסגרת אותו פסטיבל, זכה פרלמן בפרס השחקן המצטיין מטעם עיריית תל אביב ארבע שנים ברציפות (2014–2017) בשנת 2018 זכה פרלמן בפרס ״המלחין המקורי הטוב ביותר״ מטעם עיריית תל אביב על המוזיקה שהלחין עבור ההצגה ״קונצרטה לשמונה״ בה גם שיחק. בשנת 2019 זכה פרלמן בפרס ציון לשבח על יצירה מקורית על המחזה המוזיקלי אותו ביים, כתב והלחין, ״סיכוי קלוש״.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חיבורים, באתר www.b7net.co.il
  2. ^ אחרי שאמות, באתר shironet.mako.co.il

ערך יתום מיון רגיל:פרלמן, יהונתן

קטגוריה:פסנתרנים ישראלים קטגוריה:מוזיקאים ישראלים קטגוריה:מלחינים ישראלים קטגוריה:מעבדים מוזיקליים ישראלים קטגוריה:מנצחים ישראלים קטגוריה:שחקנים ישראלים קטגוריה:ישראלים שנולדו ב-2001