משתמש:ילד מסכן וחכם/מאט קוטון מארכיון הערך באנגלית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערך מאט קוטון הועתק מארכיון הערך בויקיפדיה באנגלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דגל "חבורת היד האדומה" - חבורה צבאית בפיקודו של מאט.

מאט (מאטרים) קוטוןאנגלית: Matrim "Mat" Cauthon) הוא אחד הגיבורים העיקריים בסדרת הפנטזיה של רוברט ג'ורדן "כישור הזמן". בתחילת הסדרה היה איכר שובב ובסופה גנרל ומפקד צבאות רב עוצמה ממולח ומצליח למרות גישתו חסרת הנימוס והכבוד לחיים. התפתחות הדמות של מאט מזכירה את האלים הנורדיים לוקי ואודין.

תיאורו[עריכת קוד מקור | עריכה]

למאט יש גוף חוטי, שיער חום ועיניים חומות. תואר על ידי רוברט ג'ורדן[דרוש מקור] כבעל גובה של 178 ס"מ, ומשקל של 74 ק"ג (165 פאונד). לאחר תלייתו במהלך הספר "עם עלות השחר" יש לו צלקת בולטת סביב צווארו, אותה הוא מסתיר עם צעיף. נוהג ללכת עם כובע רחב שוליים, ומדליון בצורת ראש שועל עשוי כסף שבכוחו להגן עליו מפני הכוח האחד. במהלך הספר מגדלי חצות, עינו השמאלית של מאט נעקרת.

מאט ידוע כעושה צרות בכל פעם שהוא וחברי ילדותו רנד אל'תור ופרין אייברה נתפסו במעשה שטות, מאט היה לעתים קרובות המניע מאחורי זה (ואחיותיו בדרך כלל הלשינו עליו). הוא אוהב שתייה, הימורים ונשים, אם כי הוא יכול להתמודד עם אנשים בעלי סמכות באותו קסם קל. מאט טוען כל הזמן שהוא לעולם לא רוצה להיות נשוי (או במערכת יחסים רצינית בכלל) ובכל זאת בסוף הספר "עגור הזהב" הוא מתחתן עם "בת תשעת הירחים", טואון. מגידולו בשני הנהרות רכש השקפת חיים של חקלאי, ומיומנות עם מטה מאביו, אבל קוטון, הוא ירש עין חדה לסוסים. מזיכרונות עתיקים מחיים קודמים, הוא גנרל מבריק. יש לו כישרון להפריד בין טיפשים מכספם (על ידי הימורים) ועניין בשפע ובחיים טובים, אם כי יש לו מעט מאוד סבלנות עם האצולה ו(כמו פרין) מפריך ללא הרף את מי שיקרא לו לורד. נושא שולט בספרים הוא שמאט מנסה כל הזמן לחשוב על עצמו קודם ואומר שהוא לא גיבור, ולמרות זאת הוא מוצא את עצמו עושה כל מה שאפשר כדי להציל אחרים למרות הסכנות. למרות שהוא די לא אוהב רבים מהאס סדאי שהוא התמודד איתם, נראה שמאט מוצא את עצמו "אביר על סוס לבן" יותר מפעם אחת. ומציל מספר פעמים את: אגווין אל'וור, נינאב אל'מארה, אליין טרקנד, , Teslyn Baradonטסלין, Joline Maza Adesina Azzedin. בספר "סכין החלומות" הוא מוצא את עצמו מחויב להציל את מוריין דמודרד מן Aelfinn ו Eelfinn , כמו גם. למרות דרכיו המרופטות, מאט הוא אדם של כבוד וכשהוא נותן את מילתו הוא מקיים אותה.

נוֹעַר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט, כמו חבריו רנד אל'תור ופרין אייברה, הובל הרחק משני נהרות על ידי מוריין דמודרד, וזה נחשף כי כל השלושה היו ta'veren , הנושאים שיוצרים מערבולת בדפוס לשבש את האזור שמסביב. מאט היה הראשון מבין השלושה שהראה סימן כלשהו של טברן : במהלך קרב עם טרולוקים רודפים, מאט השמיע את קריאת המלחמה של Manetheren בלשון הישנה , בלי להבין מה הוא אמר. Moirine חשב שזו התוצאה של הדם הישן שיש לרבים בשני הנהרות. מאט היה ידוע לאורך כל הסדרה שהוא מחליק באופן לא מודע אל הלשון הישנה.

במסע הרחק משני הנהרות, הקבוצה עצרה בשדר לוגות כדי לאבד את הטרולוקים שרודפים אחריהם. נגד Moiraine ייעוץ ים", מאט לקח פרין ו ראנד כדי לחקור את העיר. תוך כדי חיפוש, הם פגשו אדם שקורא לעצמו מורדת, טוען שהוא צייד אוצרות הזקוק לעזרה כדי לשאת כמות גדולה של אוצר אל מחוץ לעיר לסוסיו. בלי לשים לב לסכנה, מאט עקב אחרי מורד' מיד, ופרין וראנד, שלא היו מוכנים להשאיר אותו מאחור, נאלצו ללכת אחריו. לאחר שהוביל אותם לחדר מלא באוצרות שונים, הבין רנד שלמורדת חסר צל. עם ההכרזה על כך, חזר מרד' במהירות לצורתו האמיתית ונעלם דרך חומה. מבלי שהבחין פרין או ראנד, מאט הרים פגיון שנשא עמו בטיסה משדר לוגו. הפגיון גרם למאט יותר ויותר חולה, כמו גם עורר את הפרנויה, החשדנות והעוינות שלו.

אִלְחִי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאוחר יותר, בפאל דארה , פאדן פיין גנב את קרן ואלרה ואת הפגיון של מאט, לאחר שנפגע ברוע של שאדר לוגו בעצמו. מאט היה צריך את הפגיון כדי להיפטר מהכתם שלו, אבל גם כדי לשרוד עד שהאס סדאי יוכל לרפא אותו. הוא נסע עם ראנד, פרין, ורין , לואיאל ואינגטאר לפאלמה . במסעו, הוא גילה שראנד הוא הדרקון שנולד מחדש , והרגיש מנוכר מחברו הוותיק. ב- Falme , העומד להידרס על ידי ה- Seanchan, הוא תקף את קרן ולר, וזימן גיבורים מעבר לקבר להילחם עבורו. כעת הוא קשור לקרן; זה לא יעבוד עבור אחר כל עוד הוא בחיים. הוא מיועד לתקוע בקרן בטרמון גאידון . הוא נסע טאר ואלון עם Verin, Nynaeve al'Meara , Egwene al'Vere , ו Elayne Trakand . כשהגיע למגדל הלבן הוא כמעט מת מכתמי הפגיון, אבל האס סדאי שבר את הקשר בינו לבין הפגיון, למרות שמאט כמעט מת בריפוי. כשהתעורר, גילה שיש לו חורים רבים בזיכרון.

אלפין ואילפין[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמן קצר לאחר הריפוי שלו, עם מסר Elayne לאמה, עזב טאר ואלון והלכתי עם Thom Merrilin כדי Caemlyn . שם הוא שמע במקרה את Rahvin , מחופש לורד גייבריל, זומם להרוג את איליין, אגווין וניייב בדמעות. הוא ותום עזבו לדמעה , עזרו לראנד לקחת את אבן הדמעה , והצילו את שלוש הנשים מהאג'ה השחורה. לאחר שראנד השיג את דמעה, מאט שוחח עם אגווין, שסיפר לו בעל כורחו כי אבן אדומה עצמאית.יכול לתת לו שלוש תשובות אמיתיות לכל שאלה. היא נרתעה מלספר לו את העובדה הזו גם משום שזה היה מידע פרטי ממוריין וגם היא דאגה מה הוא יחליט לעשות. בפרק 15 של עליית הצל, הוא נכנס לזה בכוונה: "לא אלא אם כן חיי היו תלויים בזה. זה מה שהבטחתי. ובכן, שרוף אותי אם זה לא יקרה!" (הצל עולה). הוא נאלץ להחליט אם לחזור לשני הנהרות ולהציל את הכפר שלו, או להמשיך לעקוב אחר משיכת הטברן של ראנד, שהרגישה כמו המסלול הטבעי יותר. הפתח לקח אותו לארץ האלפין , יצורים דמויי נחש שיענו על שלוש שאלותיו. הוא שואל מה עליו לעשות הלאה ונאמר לו לנסוע לרודאן. לאחר מכן הוא שואל מדוע עליו ללכת לשם ונאמר לו שאם לא יעשה הוא ימות. שלישית הוא שואל למה ימות ונאמר לו שאם לא יהרג על ידי מי שירצה למנוע את גורלו. לאחר מכן, האלפין מנסה להכריח אותו לעזוב את עולמם, אך מאט, כועס על כך שהם מובילים את שאלותיו בתשובותיהם, דורש לדעת את גורלו, אליו מגיב האלפין במתן הנבואה הבאה. הם התנבאו שהוא: א) ימות ויחיה פעם נוספת כחלק ממה שהיה פעם, ב) יתחתן עם בת תשעת הירחים, ו-ג) יוותר על חצי מאור העולם כדי להציל את העולם.

בעמק Rhuidean, בזמן שרנד גילה את מורשת האייל שלו , מאט מצא עוד פתח אבן אדום , שהביא אותו לארץ האלפין , הדומים לשועלים. הוא ציפה לקבל תשובות נוספות, אז כשהאילפין הציע לו משאלות במקום זאת: הוא (בלי ידיעתו) ביקש א) למלא את החורים בזיכרונותיו, ב) להשתחרר מתקשור Aes Sedai, ו-ג) דרך לצאת מכאן (The Eelfinn world). משאלתו האחרונה הייתה חשובה במיוחד, מכיוון שכדי לקבל משאלות כלשהן מהאלפין בכלל, אדם חייב להשתמש במשאלה אחת כדי לצאת מעולמו. למאט יש כעת את הזיכרונות של אינספור מנהיגים צבאיים היסטוריים, ולכן הוא בעל ידע תרבותי וצבאי של למעלה מאלף שנים; יש לו מדליון ראש שועל שגורם לזרמים של סידר פשוט להתמוסס כשהם מורחים עליו (השפעת המדליון על סעידין שנויה במחלוקת); מאט נמצא על ידי ראנד תלוי בצוואר ב Rhuidean, הושעה מה נקרא ashandarei ב בשפה העתיקה (למעשה בנגינטה -כמו polearm ) מוגדר בין שתיים Avendesoraהסניפים של. ראנד הצליח להחיות את מאט, אם כי עד היום הוא נושא את הצלקת על צווארו; הוא גם החליט להשאיר את האשנדארי בעל העמוד השחור , וזה היה הנשק המיוחד שלו מאז. הלהב והפיר של החנית חרוטים בשני עורבים כל אחד, והכיתוב על הפיר כתוב:

כך נכתב האמנה שלנו; כך נוצר הסכם.
המחשבה היא חץ הזמן; הזיכרון לעולם אינו דועך.
מה שנשאל ניתן. המחיר משולם.

(העורבים והמילים "מחשבה" ו"זיכרון" רומזות לאודין, שעל פי המיתוס מלווה שני עורבים , חוגין ("מחשבה") ומונין ("זיכרון"))

בן הקרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות סלידה ניכרת מלחימה, זיכרונותיו המתמלאים מחדש של מאט הופכים אותו לאסטרטג וטקטיקן מושלם; הוא זוכר קרבות ואסטרטגיות שאבדו במשך מאות שנים. מאט הוא גלגול של מזל: במשחקים שבהם מעורב המקרה, כמו קוביות או קלפים , הוא מנצח כמעט כל הזמן; ופעם אחת בחיפוש אחר מידע, בית מרזח שנבחר באקראי הניב בדיוק את מה שהוא חיפש. בעוד שראנד ופרין מציגים גם את יכולתו של הטברן לכופף את המקרה, הם בדרך כלל יוצרים חוסר מזל לא סביר כמו שהם עושים ניסים; מאט מתפשט ולא חווה דבר מלבד מזל טוב. כמו אש השמים, מאט שומע קוביות מקשקשות בראשו כשהוא עומד לעשות בחירה קריטית; כאשר הוא הצליח, הקוביות נעצרות. לא פעם, מאט (ובהמשך גם הקורא) אף פעם לא יודע מהי הבחירה החשובה, לפחות עד שהקוביות נפסקות, ולפעמים גם לא אז: מקרה אחד של שקשוק פסק כשבניין נפל עליו. (הוא אכן שרד. פציעותיו כתוצאה מכך הובילו גם לכך שהוא נלכד בעיר אבו דאר, שם יפגוש את האישה שנגזר עליה להינשא. שוב, לא צוין באיזה נושא הקוביות התייחסו).

רגע לפני הקרב Cairhien נגד Shaido , מאט ניסה לעזוב את חברת ראנד לצמיתות, אבל כשהוא רואה להקה של חיילים על מנת להיסחף לתוך מארב, הוא עצר לסייע להם. משם, מזל, סיכוי, הידע האנציקלופדי שלו of Warcraft, ו (ל סלידתו) תחושה גוברת של אחריות הביא אותו משולי הקרב כדי במרכזו, שם הוא באופן אישי המון Couladin , מנהיג Shaido, ועזר להביא ניצחון אל הדרקון Reborn . הוא גם זכה לנאמנות של קואליציה רב לאומית של חיילים שילכו אחריו אל בור האבדון אם יוביל אותם. הצבא החדש הזה, Shen an Calhar , להקת היד האדומה, נאמן אישית למאט, מאמין שתחת הנהגתו אי אפשר להכות אותם. בהיעדרו של מאט (ראה להלן), שן אן קלהר הוכפל בגודלו על ידי הגנרל המהימן שלו טלמאנס, המונה כיום כ-30,000 איש.

בת תשעת הירחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט נסע Ebou דאר עם Elayne , Nynaeve ו Aviendha . שם, איש הנשים המושלם הפך עליו את השולחנות על ידי המלכה טילין מיצובר, שהחלה לרדוף אחריו ברצינות - והצליחה לתפוס אותו, לצורך העניין, למרות ניסיונותיו להודיע ​​על חוסר העניין שלו. למרות הסרבול שבמעמדו כמלכה-בן זוג (זמני), הווידוי שלו בעניין בפני איליין אכן הצליח להחליק כמה מהזלזול הקפוא יותר שהתרחש ביניהם בעבר. לאחר מכן הוא היה אחראי להציל אותה מהתקפה של גולאם , והעמקת הכרת התודה ביניהם.

למרות Mat לא הצליחה לברוח Ebou דאר לפני Seanchan כבשו אותו, הוא הצליח להתגנב החוצה אחרי, יחד עם Thom, Egeanin, בייל Domon וכמה אסירים Seanchan. במהלך בריחתו, הגברת הגבוהה של סינצ'אן טואוןניסה לעצור אותו. לאחר ריסון אותה, הוא גילה שטואון היא, למעשה, בת תשעת הירחים, האישה שהוא עתיד להינשא לה. לאחר שלמד זאת, הוא מצהיר, בהפתעתו מהפגישה סוף סוף את כלתו המיועדת, שהיא אשתו, ובכך יוזם ללא ידיעתו את טקס הנישואים של סינצ'אן (שרק דרש טואון להכריז בפומבי גם על אשתו 3 פעמים כדי להיות שלם). מחליט לחטוף את טואון ולקחת אותה איתם, נחוש לא לשחרר את אשתו לעתיד המסתורית מעיניו, ובסופו של דבר, לשמור עליה מפני כוחות סינצ'אן המנסים להרוג אותה. מאט והקליקה שלו בורחים מסאנצ'ןטריטוריה באמצעות המנג'רי המטיילים של ואלן לוקה, ובמהלך מסעם מאט מתחיל לחזר אחרי טואון ברצינות, ונדמה שהוא סוף סוף מקבל את גורלו. התגובות שלה הן לא פחות אטום, אם כי, וכשהיא סוף סוף עושה להשלים את טקס הנישואין סכין החלומות , בדיוק לפניה לחזור Ebou דר לשליטה להשיב על Seanchan, זה תלוי אך ורק מסיבות פוליטיות, למרות Tuon מביע עניין הרעיון של חיבה שגדל ביניהם. בתור הנסיך-בת זוגו של היורש לכס הקריסטל של שאנצ'אן, מאט ידוע כעת בקרב השאנצ'אן בתור נסיך העורבים , תוארו תואם את העורבים החקוקים על האשנדארי שלו.. מאוחר יותר הוא מקבל את השם "קנוטאי" וממשמעותו, התואר "מביא ההרס לאויבי האימפריה" על ידי טוון, והוא מקבל על עצמו את הפיקוד על צבאות שונצ'אן בארצות המערב.

הצלת מוריין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת סכין החלומות Mat מביא לבסוף את האומץ לשאול Thom Merrilin על פתק כי Moiraine הושיט לו לפני שהיא נכנסה קרקע של Aelfinn ו Eelfinn בעת שתקף Lanfear . תום מסביר לו שהיו לו הנחיות ספציפיות לא להראות לו את הפתק עד שיבקש. הפתק הסביר שמוריין היה אסיר וכי מאט, תום וחבר שלישי היו אמורים להיכנס לארץ דרך צריח מסתורי בשם מגדל גנג'י.

תוך כדי דיון כיצד להיכנס למגדל, אולבר שומע אותם ואומר שבירגט סילברבואו סיפרה לו סיפור שבו הגיבורה (למעשה בעצמה בחיים אחרים) השתמשה בסכין ברונזה כדי לצייר את הסמל של המשחק נחשים ושועלים על המגדל ויצרה פֶּתַח. לאחר שהחליט לחלץ את מוירין, אחד מחבריו של מאט, נואל, התעקש ללוות אותו ואת תום.

הם לוקחים יחד ברזל, מוזיקה ואש, שלושה דברים שניתן להשתמש בהם נגד הפיני. כשהיא במגדל, הקבוצה משתמשת במזל של מאט עם סיכוי אקראי למצוא את מיקומה של מוירין. מאט זורק שתי קוביות שש צדדיות כדי להבין לאיזה כיוון ללכת, ומקצה 1-3, 4-6, 7-9 ו-10-12 לארבע האפשרויות (כשמציינים שהוא לא יכול להטיל 1 , המזל שלו מתריס על ידי לכידת אחת הקוביות בקרע של הרצפה בזמן שהשנייה עוצרת כדי להראות פיפ אחד). הם חייבים להגיע לשכת האיגרות, המקום היחיד במגדל ג'נג'י שבו ה-Eelfinn יהיו קשורים לעסקה שהם עשויים לעשות עם בני אדם. אילפין דמוי השועל מנסה להסיח את דעתם של הקבוצה תחילה על ידי ניסיון להפנט אותם לעזוב את האש שלהם, עד שמאט מצווה על תום לנגן מוזיקה ולשבור את הטון המרגיע של קולו של האלפין. ה-Eelfinn נרדם לאחר ששמע את המוזיקה, אך כאשר הם נכנסים לחדר אחר, הם נרשמים על ידי כמה מהקבוצות הבכירות של Eelfinn, והם צריכים להשתמש בנשק הברזל שלהם ובזיקוקים כדי להימלט מהם. בתחילה ניסה נואל להכין מפה של אילו חדרים הם היו, אך הגיאומטריה של הארץ לא עבדה על פי חוקי הפיזיקה הרגילים, כך שכאשר מאט הטיל את הקוביות הם חזרו לאותו כיוון לא פעם והסתיימו ב מקום אחר.

פעם אחת בחדר האיגרות, מאט מציע את אחת מעיניו כתשלום עבור החזרה הבטוחה של מוירין, מעבר ישר בחזרה לפתחם ושאף אחד מהאילפין לא יעצור אותם. בתמורה, מט מקיים את הנבואה שקיבל מהם לוותר על מחצית מאור העולם כדי להציל את העולם. משמעות הדבר הייתה לוותר על אחת מעיניו, שאחד מהאלפינים תולש באלימות עם טופר. בטעות, מאט שוכח להתמקח על בטיחות מהנחש כמו אלפין, והקבוצה (בתוספת מויריין מוחלשת) נרתעת מלחזור בדרך שבה הגיעו. נואל מת בהדוף את האלפין ומגלה שהוא ג'יין פרסטרידר האגדי, נוסע וסופר מפורסם שנעלם שנים קודם לכן. לאחר שאיבד את הקוביות שלו לאלפין, מאט מוביל את הקבוצה דרך המגדל על ידי עצימת עינו וסיבוב כדי לעצור בכיוון אקראי.ter'angreal שהיה בחדר האחסון בדמעות , אבל הם מוצאים אותו הרוס. כשהוא זוכר שהעסקה המקורית שלו הייתה למוצא, מאט מבין שהחנית שלו יכולה ליצור יציאה והשלושה מצליחים להימלט.

חֲשִׁיבוּת[עריכת קוד מקור | עריכה]

רנד אולי הדמות המרכזית של הסיפור, אבל מאט ופרין חשובים רק מעט פחות; הם חלקים קריטיים בקרב של רנד נגד הצל, חלק בלתי נפרד מהצלחתו בטרמון גאידון , וכל אחד בדרכו שלו מסוכן בדיוק כמו הדרקון שנולד מחדש למרות שהוא לא מסוגל לתעל. מסיבה זו, לא צריך להיות מפתיע שהספרים החלו לעקוב אחר הרפתקאותיהם של מאט ופרין ללא תלות בהרפתקאותיהם של רנד. עד ללב החורף , שלושת הטברנים מנהלים את קווי העלילה והקמפיינים העיקריים שלהם.

מאט, כמו רנד, השתנה מאוד במהלך הסיפור. במקור הנוכל המקסים המובהק, הוא מצא את עצמו במצבים של יותר ויותר אחריות, בעיקר במהלך הקמת להקת היד האדומה. הוא גילה את מה שרנד ופרין כבר יודעים: ששלושתם חייבים להוביל, ושהגלגל ידחוף אותם לעמדות סמכות, לא משנה מה הם עצמם רוצים. כעת נוח לו יותר עם אחריות, ולמרות שבהתחלה עצבנה עליה, מאט מתחתנת עם טואון בסיום של סכין החלומות , מה שהופך אותו למה שהוא תמיד התיימר לבזות - גם נשוי וגם לאציל. האירועים במהלך סכין החלומותגם לאשר את מה שקוראים רבים שיערו מרומנים קודמים: שמאט יהיה מכריע להחדרת כלי נשק לעולם של גלגל הזמן באמצעות אבק שריפה המשמש לייצור זיקוקים ; הוא כבר השתמש בחומרי נפץ כדי לפרוץ את אבן הדמעה .

מעבר לטרמון גאידון[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחבר אמר שהוא מתכוון לכתוב כמה 'רומנים זרים', אחד הנוגע למאט וטאון. ההחלטה האם 'רומני החוץ' הללו יתפרסמו אי פעם, תהיה בסופו של דבר לשיקולה של הרייט מקדוגל, אלמנתו של מר ג'ורדן המנוח והעורכת לשעבר.[דרוש מקור]


עלילותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשני נהרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאט הוא הבן היחיד והילד הבכור של אבל קוטון ואשתו נתי קוטון. יש לו שתי אחיות צעירות יותר, בדוין קוטון ואלדרין קוטון. [4] [5]



מאתר הפאנדום[עריכת קוד מקור | עריכה]

"אני אדם חופשי, Aes Sedai. אני לא בשר Aes Sedai."

  -Mat Cauthon, בלשון הישנה , למושב אמירילין

לאחרים עם אותו שם משפחה, ראה Cauthon . Matrim Cauthon , המכונה בדרך כלל רק Mat , היא אחת הדמויות הראשיות של הסדרה. הוא טברן חזק , אם כי לא חזק כמו ראנד אלתור .


תוכן 1 הופעה 2 אישיות 3 משפחה 4 כרונולוגיה 5 כותרות 6 הפניות לנבואה 7 כישורי הלחימה של Mat 7.1 כישורי רכיבה 8 מקבילים 9 בסדרת הטלוויזיה 10 הערות גַשָׁשׁ משחק כנה טריילרים | סיפורי עלייה

איקס dslogo מראה חיצוני גובה המזרן הוא 5'11 אינץ' או 180 ס"מ ומשקלו 170 ק"ג או 77 ק"ג. הוא מתואר כארוך גפיים ומגושם. [1] יש לו עיניים חומות, שלעתים קרובות מנצנצות משובבות, ושיער חום ארוך מספיק כדי להגיע אליו. צווארון מעיל. [1] [2]

הופעתו של מאט משתנה לאורך הסדרה כאשר חוש האופנה שלו משתנה. הוא לובש בגדים אופייניים לשני הנהרות בספרים הראשונים, אך בהדרגה מתלבש בצורה ראוותנית יותר ככל שהסדרה מתקדמת. לאחר המפגש שלו עם האלפין ברוידיאן , הוא מקבל צלקת תלויה, אותה הוא מסתיר באמצעות מטפחת. זמן קצר לאחר מכן, הוא מתחיל לחבוש את הכובע השחור רחב-השוליים שלו, אותו הוא משיג מהדנן קאדרה . באבו דאר , הוא מוצא רבים מבגדיו מוחלפים בהוראת המלכה טיילין בתלבושות המתאימות ל"יפה". למרות שהוא מתעמר בהיותו לבוש כמו לורד מהודר, הוא גם מתרגל לזה ומפתח טעם ללבוש "קצת תחרה".

מאוחר יותר, לאחר המפגש האחרון שלו עם הפין , הוא מעוות על ידי הסרת עינו השמאלית.

אִישִׁיוּת Mat מתואר לעתים קרובות כעצלן, נוכל, לא בוגר, חסר טאקט וחצוף. הוא לא מפחד לזלזל באף דמות סמכותית סביבו, ובדרך כלל מנסה כל מה שהוא יכול כדי להתנער מאחריות ולעבוד. למשל, כשגילה לראשונה את הטברן שלוהטבע, הוא מנסה כמיטב יכולתו להימנע מתפקידו בתבנית, ורק מקבל את מה שהוא צריך לעשות בעל כורחו. עם זאת, הוא גם יציב ונאמן ביותר, ולמד עם הזמן לא להתחמק מחובותיו, לא משנה כמה הוא עלול לקטר על כך. הוא גם פרגמטי ביותר, מתחמק מנכסים או לבוש שאינו מעשי או שימושי. הוא נהנה מהימורים ושתייה, כמו גם לרדוף אחרי נשים, אם כי הוא מקפיד לעולם לא לרדוף אחרי אחת שאינה פתוחה לתשומת לבו. אהבה זו להימורים משתרעת על אהבה לטקטיקה, מכיוון שמאט רואה בקרבות את ההימור האולטימטיבי. הוא גם לועג מאוד לאצילים או כל אדם עם מורשת "ילוד גבוה", מאמין שככלל, לכולם אין שכל ישר.

למרות שהוא מתבגר במקצת במהלך הסיפור, אישיות הליבה של מאט נשארת ברובה שלמה לאורך הניסיונות והאתגרים שלו. עד שהקרב האחרון מסתיים, הוא עדיין אוהב כמעט כל מה שהוא אהב כשיצא לראשונה לעולם (אם כי, כגבר נשוי, הוא הודה באי רצון לוותר על תחביבו לרדוף אחרי נשים). הדבר היחיד שמשתנה בו באופן ניכר הוא יחסו לעבודה ולחובה; הוא עדיין לא אוהב את שניהם, אבל עכשיו בדרך כלל יקבל את שניהם בגישה שלמה, במיוחד כשמדובר בפיקוד על צבאות.

תכונתו הלא-אישיות הברורה ביותר של מאט היא המזל הטוב ביותר שלו. האופי הטאברן שלו גורם למעשה לכל מצב התלוי בסיכוי להסתדר לטובתו, החל מקוביות ועד קלפים ועד הימנעות מניסיונות התנקשות אקראיים על ידי תנועה בשוגג בזמן הנכון. תכונה זו כל כך קיצונית שהוא הצליח לבחור כיוונים למסדרונות והצומתים שלכאורה בלתי אפשריים של האלפין והאילפיןממלכה על ידי הטלת קוביות או סיבוב במעגל ועצירה אקראית. היבט נוסף של תכונה זו הוא שלכאורה הוא 'חוש' את תחילתן של החלטות או אירועים חשובים שיתרחשו בקרוב. התחושה הזו, המכונה על ידי מאט "הקוביות המדממות שמתגלגלות לי בראש", עזרה לו לעתים קרובות לזהות היבטים חשובים בחייו ולפעול בהתאם, המודגם בצורה הטובה ביותר בטיפול שלו בטואון.

מאט הוא טקטיקן חסר תקדים. בסיוע זיכרונות שנאספו על ידי האלפין והאילפין מגנרלים שנכנסו לאדמות האלפין והאילפין בין מלחמות הטרולוק למלחמת מאה השנים, חוכמתו הטקטית היא כזו שאף צבא בפיקודו לא ספג תבוסה, לא. משנה מה הסיכויים נראים. הניצחון הגדול ביותר שלו בשדה הקרב היה תבוסתו של צבאות הצל בפיקודו של דמנדרד במהלך הקרב האחרון. למרות היותו מרוחק כמעט ללא תקנה על ידי הצל וכמעט ללא תקווה הוכרע על ידי דמנדרד בעצמו כשהוא מניף את סקרנן במעגל שלם של שבעים ושתיים, הוא הצליח להרוס את כוחות הצל לחלוטין באמצעות תכנון מבריק, גמישות מחשבתית ומזל סימן ההיכר שלו.

"אני לא אדון. יש לי יותר כבוד לעצמי מזה".

  —Mat [3]

מִשׁפָּחָה


בשלב מסוים, מאט מתייחסת לכך שיש לו "ארבע אחיות" שמוכנות להתפלפל עליו כשהוא היה ערוך לכל רע. [6] עם זאת, ניתן להתייחס לכך כשגיאה, שכן הוא גם מתייחס רק לשתי אחיות, אלדרין ובודווין, באותו הקשר בספר הבא. יתר על כן, אף אחיות אחרות לא מוזכרות בסדרה, אפילו כאשר בני משפחתו אחרים נחטפים על ידי Whitecloaks והספר Glossary ו- The Wheel of Time Companion נראים עקביים בעובדה זו בערכים הרלוונטיים. [7]

כרונולוגיה מאמר ראשי: Mat Caton/Chronology כותרות השועל שגורם לעורבים לעוף הטריקסטר נסיך העורבים לורד העורב אדון המזל מרשל גנרל בן הקרבות מְהַמֵר לורד קרימזון טיפש חד עין קרב לורד צופר צופר (לשעבר) מפוח צופר הצעצוע של טיילין הפניות לנבואות נבואות האור

"המזל רוכב כמו השמש במרומים עם השועל שגורם לעורבים לעוף. מזל נפשו, הברק עינו, הוא חוטף את הירחים מהשמיים..."

  - ציטוט מאת Jain Charin aka Jain Farstrider alias Noal Charin [ 8]

"כשהשועל מתחתן עם העורב, וחצוצרות הקרב תוקעות."

  - מצוטט מאת Tylee Khirgan , Seanchan Banner-General [9]

נבואות הצל

"ביום ההוא, כאשר השוטה בעל העין האחת נוסע במסדרונות האבל, ..."

  - מקור לא ידוע [10]

כישורי הלחימה של מאט במהלך הספרים אנו רואים את מאט בקרבות רבים והמיומנות שלו עם המטה שלו מוצגת כמופתית, אם כי היא מוערת רק לעתים נדירות . העובדה שמאט, בעודו תשוש וחלש, הביס בו זמנית את גלאד וגווין , שניהם נחשבים ללוחמי חרב יוצאי דופן, ולאחר מכן את קולדין משבט שאידו (שנחשב ללוחם עז, אפילו בקרב האייל) בקרב יחידים, מראה כי מיומנותו ב הקרב הוא מעל זה של אפילו הלהב הממוצע, אם כי לא ניתן לקרוא לו להב מאסטר מכיוון שהוא לא משתמש בחרב. כלי הנשק שבהם הוא משתמש הם ה-quarterstaff ומאוחר יותר האשנדארי, הנשק האחרון מתווסף בידע מזיכרונות האלפין כיצד להשתמש בו כראוי. מאט הוא גם לוחם סכינים מיומן מאוד ויכול לזרוק אותם בדיוק מדהים, להיות מסוגל להדוף תוקפים רבים חמושים בחרבות וכלי נשק אחרים מטווח בינוני. פן מרכזי בסגנון הלחימה שלו, בנוסף למזל הטבעי שלו, הם הרפלקסים המדהימים שלו, כפי שניתן לראות בצורה הטובה ביותר כאשר תפס סכין שנזרק על ידי הגולם מהאוויר.

כישורי רכיבה הוא מתואר כרוכב אדיש לפני שביקר באלפין, אך לאחר מכן רכב כשהוא נולד על גב סוס. [11]

מקבילים מאמר ראשי: Mat Caton/Parallels בסדרת הטלוויזיה בסדרת הטלוויזיה , מאט קאתון TVlink.svg מגולם על ידי השחקן בארני האריס TVlink.svg בעונה הראשונה, ודונאל פין TVlink.svg מהעונה השנייה ואילך. הערות עין העולם , פרק 1 The Wheel of Time Companion , Matrim Cauthon אש השמים , פרק 51 The Wheel of Time Companion , Bodewhin Cauthon The Wheel of Time Companion , אלדרין קאתון הדרקון שנולד מחדש , פרק 24 The Shadow Rising , פרק 13 צומת דמדומים , פרק 28 סכין החלומות , פרק 4 מגדלי חצות , פרק 57 אש השמים , פרק 20