משתמש:מקף־עברי/פסגת האינטרנט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פסגת האינטרנט
Web Summit
מיקום ליסבון, פורטוגלפורטוגל פורטוגל
מייסדים פאדי קוסגרייב
דייויד קלי
דייר היקי
מועדים
תאריכי פעילות 2009–הווה (כ־15 שנים)
כיכר המסחר בליסבון

פסגת האינטרנט (באנגלית: Web Summit) הוא כנס טכנולוגיה הנערך מדי שנה בליסבון, פורטוגל.[1] הפסגה נוסדה ב-2009 על ידי היזם האירי פאדי קוסגרייב, דייויד קלי ודייר היקי. הפסגה התקיימה תחילה בדבלין, אירלנד, וב-2016 עברה לליסבון.

הדוברים בכנס כללו שילוב של מנכ"לים, מומחים, ידוענים ופוליטיקאים, כולל סטיבן הוקינג, אילון מאסק, אל גור, בונו ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרס.

השותפים של הספסגה כוללים חברות Fortune 500, גופים ממשלתיים וקרנות פרטיות, כגון גוגל, אמזון, סיסקו מערכות ומיקרוסופט.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2023[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2023, מספר נותני חסות וחברות טכנולוגיה, ביניהן מטא, גוגל, אינטל ואמזון ביטלו את השתתפותן בעקבות ציוציו האנטי-ישראליים של מייסד הכנס, קוסגרייב, בנושא מלחמת חרבות ברזל. קוסגרייב צידד בממשלה האירית שגינתה את ישראל על תגובותיה כנגד חמאס.

שעות לאחר הציוץ הראשון של קוסגרייב בנושא, שגריר ישראל בפורטוגל, דור שפירא, גינה אותו בחריפות והודיע בפני ראש עיריית פורטוגל כי ישראל תחרים את הכנס. קוסגרייב התנצל מאוחר יותר, והגן על "זכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה" ובכך גינה את חמאס על מתקפת הפתע כנגד ישראל. קוסגרייב התפטר מתפקיד המנכ"ל ב-21 באוקטובר וטען כי "הערותיי האישיות הפכו למסיח דעת מן האירוע, הצוות שלנו, נותני החסות שלנו, חברות ההזנק שלנו ומן הקהל".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Jason Bloomberg, Seven Enterprise Startup Standouts At Massive WebSummit Conference, פורבס, ‏9 בנובמבר 2018
  2. ^ "Meet Web Summit's global partners | Lisbon, November 1–4, 2022". Web Summit | Lisbon (באנגלית). נבדק ב-2022-10-23.