משתמש:רועי בושי/הנחיות לסטודנטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משתמש זה מנחה פרויקט שבמסגרתו סטודנטים כותבים ערכים בוויקיפדיה העברית.

הנחיות לסטודנטים בקורס "היסטוריה של הצילום".

משימתכם היא לכתוב ערך מרכזי משובח אחד על אחד הצלמים, הז'אנרים או הטכניקות שהוזכר במהלך הקורס, וערך משני קצר על נושא נוסף שקשור לחומרים שנלמדו בקורס. הערך המשני יהיה קצר ויכלול שתים-שלוש פסקאות שמציגות את הנושא באופן כללי.

1. התחילו את עבודתכם בויקיפדיה:קשר עם האקדמיה#הנחיות לסטודנטים. מומלץ לקרוא את המדריך בשלמותו, אך אם עיתותיכם אינן בידכם, אפשר להתחיל לעבוד גם בלי זה.

2. הרשמו. הקישור לעמוד ההרשמה ממוקם בפינה השמאלית העליונה של הדפדפן שלכם.

רשמו כמה פרטים בדף המשתמש שלכם (שמכם, למשל, מקום לימודים, וכד'), כדי שלא ישאר אדום, ושימו שם את התבנית {{משתמש סטודנט כותב}}. העתיקו את הנוסחה מפה ושימו אותה בדף המשתמש שלכם.

3. בחירת ערכים. אתם יכולים לבחור ערך מהדף: פורטל:צילום/ערכים מבוקשים, או להציע כל נושא אחר שנראה לכם רלוונטי לשיעור. מאחר ועליכם לבחור נושא שתרם נכתב עליו ערך, עליכם ליצור את הדף בעצמכם. ניתן ליצור את הדף מתוך פורטל:צילום/ערכים מבוקשים על ידי לחיצה על שם הערך שברצונכם לכתוב. אם הנושא שמעניין אתכם לא מופיע שם, התייעצו איתי בדף השיחה שלי. לאחר מכן, הציבו בדף הערך שלכם את התבנית:

{{בעבודה אקדמית|קורס=היסטוריה של הצילום|יעד=01.7.12}}

כך ידעו ויקיפדים אחרים לא לגעת בערך זה עד לסיום עבודתכם.

4. עריכה בסיסית. הדגשות וקישורים יוצרים כך: '''דאגרוטיפ''' (ב[[צרפתית]]: '''Daguerreotype''') הוא שמו של אחד מתהליכי ה[[צילום]] המוקדמים ביותר, והראשון שהופץ באופן [[מסחר|מסחרי]] (כלומר: דאגרוטיפצרפתית: Daguerreotype) הוא שמו של אחד מתהליכי הצילום המוקדמים ביותר, והראשון שהופץ באופן מסחרי). כותרות יוצרים על-ידי עטיפת הכותרת בשניים או שלושה סימני = מכל צד.

לשאלות נוספות: המדריך שבסעיף 1, וויקיפדיה:שאלות ותשובות/תורמים. אם אתם לא מוצאים תשובה לשאלה טכנית בתוך 5-10 דקות, סימן שהמדריכים אינם טובים מספיק. אפשר להפנות שאלות לדלפק היעוץ.

5. איך לכתוב. קהל היעד שלכם הוא אותו זר סקרן שפגשתם ברכבת, ומתעניין, מכל הדברים שבעולם, דווקא בצילום סטריאוסקופי. הפסקאות הראשונות חייבות לספק הגדרה ברורה וקריאה, שתהיה נגישה לכל קורא משכיל (גם אם אין לו ידע באופטיקה). מה זה, איך זה נראה, מי המציא את זה ומתי, לשם מה, (האם ו)למה זה חשוב?

ההמשך צריך לספק מידע לא טריוויאלי שיוכל להועיל אפילו לאיש מקצוע (אם תחום המחקר שלו אינו כולל, במקרה, את הנושא שעליו אתם כותבים).
כדי לקבל מושג כללי על מבנים אפשריים לערך, תוכלו לקרוא כמה ערכים טובים (דאגרוטיפ, ויליאם הנרי פוקס טלבוט, אדוארד מייברידג'), סבירים (נוף מחלון בלה-גרא, לואי ז'אק מנדה דאגר), וכמה ערכים פחות טובים (חפשו בעצמכם).
ניתן להעזר בערך המקביל בויקיפדיה האנגלית; אל תתרגמו אותו ככתבו וכלשונו (...). במידה ואתם משתמשים בערך מוויקיפדיה בשפה זרה, גבו אותו בביליוגרפיה ומראי מקום נוספים.
רשימת המקורות בסוף הערך צריכה לכלול לפחות שני מקורות מודפסים (פנו אלי לסיוע, במקרה הצורך, אחרי שתבחרו נושא).

6. על מה לכתוב. כל מושג שהוזכר באופן מהותי במהלך הקורס, לרבות מושגים תומכים ברמה גבוהה, שחסרים לדעתכם בויקיפדיה.

7.הרכב הציון. הציון יורכב מ: 60% על רמת התוכן (איכות, היקף, עומק, פירוט, מקורות), 30% על ההתאמה לאנציקלופדיה כללית (סדר הנושאים, בהירות, שפה חפה ממונחים מקצועיים שאינם מקושרים, נגישות) ו- 10% על טכניקה ויקיפדית (קטגוריות, קישורים, כותרות נאותות, ארגון מקורות). הערך הראשי יהווה 80% מהציון הסופי. הערך המשני יהווה 20% ממנו.

חלוקת ערכים לסטודנטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאן רישמו את שם הערך הראשי ואת שם הערך המשני שבחרתם וכן את שימכם:

***שימו לב***

את כתיבת הערך יש לסיים עד ל-7.7.2009 (כולל). מה-8.7.2009 אתם מתבקשים לא לגעת בערכים שלכם. הם יבדקו על ידי, ולאחר מכן תוסר מהם התבנית ("ערך זה נערך או נכתב במסגרת הקורס האקדמי..." וכו') וכל ויקיפד יוכל להיכנס ולערוך את הערך כרצונו.