משתמש:Asaf M/לולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

לולי או אלולאיוס היה מלך העיר הפיניקית צור (729–694 לפנה"ס). במהלך שלטונו איבד צור את מה שנותר מכוחה לאשור .

במהלך שלטונו של לולי התרחשו מספר מלחמות עם אשור. צור הייתה משלמת מס לאימפריה האשורית, אך המלך לולי התקומם נגד האשורים יותר מפעם אחת. משנת 724 עד 720 לפנה"ס, צור הייתה במצור, והנמל נחסם על ידי שלמנאסר. בתקופת שלטונו של סרגון, האשורים כבשו את קפריסין, אך לאחר מותו של סרגון בשנת 705, לולי כבשה מחדש את האי ואת המושבה קיטיון שלו. בשנת 701, לאחר מרד נוסף, אילץ סנחריב את לולי לברוח לקיטיון. צור איבד את השליטה על צידון ועכו, והצטמצם לעיר עצמה ולמושבותיה שמעבר לים. לאחר מותו של לולי, נשלטה ממלכת צור על ידי שורה של מלכים ומושלים פרו-אשוריים. [1]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רשימת מלכי צור

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מריה אוג'ניה אובט: הפיניקים והמערב. פוליטיקה, מושבות ומסחר . הוצאת אוניברסיטת קיימברידג', 1993/2001.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ LEWIS BAYLES PATON, THE EARLY HISTORY OF SYRIA AND PALESTINE, The Semitic Series