משתמש:Darsh018/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Darsh018.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Darsh018.

דרור דרשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

איש מחקר והגות בתחום הפסיכולוגיה בעל תואר B.Sc בהנדסה ו־M.Ed בהצטיינות יתרה בייעוץ חינוכי במסלול הפסיכולוגי. מחבר ספרי עיון שהפכו לחלק ממתכונת הלימודים במוסדות שונים באקדמיה.

בין ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרו הראשון "זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי" יצא לאור במאי 2021 בהוצאת "פסיכולוגיה לעם". ספר בן 298 עמודים המלווה בהערות שוליים ובביבליוגרפיה מחקרית. ספר עיון אקדמי ייחודי מסוגו, שמרגע הוצאתו לאור צד את תשומת לב הספריות האקדמיות בקמפוסים שברחבי הארץ ובעולם[1]. ייחודו של הספר הוא שלראשונה מאגד הוא תחת קורת גג אחת את ששת הזרמים המרכזיים בפסיכולוגיה: הפסיכואנליזה של פרויד, לצד הביהביוריזם שטען כנגדו, ולאחריהם גישת ההומניזם של קארל רוג'רס אברהם מאסלו ו ויקטור פראנקל. וכגישות נוספות ומשלימות מובאים גם עקרונותיהם והוגיהם של הסטרוקטורליזם, הגשטלט והפונקציונליזם. כל קורסי המבואות של מקצועות הפסיכולוגיה, הייעוץ והחינוך, תחת קורת גג אחת. ומציגים את עקרונותיהם, הרקע ממנו צמחו וההקשרים שביניהם. הספר זכה להצלחה רבה באקדמיה ובכלל ציבור הקוראים, ושנרכש על ידי למעלה מ־50 מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם[2]. ביניהן האוניברסיטאות המובילות בעולם כדוגמת ברקלי, הרווארד וקיימברידג'.

ספרו השני "עקרונות הפסיכולוגיה במפגשים שבועיים" יצא לאור ביוני 2022 בהוצאת "פסיכולוגיה לעם". ספר בן 248 עמודים כולל ביביליוגרפיה והערות שוליים. ספר עיון אקדמי המתואר כמחזה שתרחש בין כל מייסדי האסכולות השונות בפסיכולוגיה. אחת לשבוע, בימי רביעי, מכנס פרויד שם למעלה את כל הוגי האסכולות השונות: אנשי הפסיכואנליזה, אנשי הביהביוריזם, מייסדי ההומניזם, הוגיי הסטרוקטורליזם, אנשי הגשטלט וראשי הפונקציונליזם (על בסיס הרעיון של "החברה הפסיכולוגית של יום רביעי" שכינס פרויד ב־1908 בימי רביעי), ואלה דנים בכל מפגש בנושא מרכזי אחר בפסיכולוגיה. הדיונים מתנהלים כמחזה דרמטי גדוש אמוציות ועניין לנגד עיניו של הקורא, תוך שהוא לומד בצורה חוויתית ומקורית על מייסדי הזרמים, על הגישות השונות ועל נקודות המחלוקת שביניהן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כתבה במדור דעות של מקומונט גבעת שמואל 4 יולי, 2021
  2. ^ על פי אתר הספרייה הלאומית ULI הספר נרכש על ידי 37 קמפוסים אקדמים בארץ ובנוסף על ידי 20 קמפוסים מובילים בעולם