לדלג לתוכן

משתמש:David ilani/ישיבת באר החכמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב

ישיבת באר החכמה - תורה בטהרתה - ישיבה לבחורים מבני עדות המזרח מהשכבה העלית של עולם הישיבות, בראשות הרב חגי קטן.

הקמת הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה הוקמה בשנת 2009 ברחוב נחל הקישון 8 בבית שמש על ידי הרה"ג חגי קטן שליט"א תלמידו המובהק של הרב גבריאל יוסף לוי שליט"א ראש ישיבת באר התורה אשר גם שימש כנשיא הישבה. בהקמת הישיבה היה שותף הרב אברהם רבי. הישיבה שוקמה בקרוונים ובחדרים הבנויים מבניה קלה, עם התרחבות הישיבה והצורך במקום נוסף נבנתה קומה נוספת גם היא מבניה קלה.

צוות הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על העיצוב הרוחני של הישיבה היה אחראי הרב ברוך בן שלום המכונה רב ברוך בער מישיבת פונוביז', אשר היה מגיע אחת לשבוע למסור שיחת חיזוק, הוא היה הכתובת לכל שאלה וספק שקם בהקשר לתפקוד הישיבה הן על הפן הרוחני והן על הפן הגשמי. בין שאר אנשי הצוות נמנה גם הרב יעקב לוי בנו של הרב גבריאל יוסף לוי נשיא הישיבה. המשגיח בקום הישיבה היה הרב אברהם רבי אשר היה אחראי בנוסף גם על גיוס הכספים לטובת הישיבה, עם השנים הרב אברהם רבי עזב את הישיבה ובמקומו נכנס הרב משה בן גיגי אשר היה דואג לכל בחור ובחור הן ברוחניות והן בגשמיות, הוא היה מתמסר לתלמידיו והיה רואה בהם כבנים, היה זה שם דבר בישיבה כי ביתו פתוח לרווחה בכל שעות היממה, תפקיד גיוס הכספים הוטל על ראש הישיבה הרב חגי קטן. לאחר מספר שנים גם הרב משה בן גיגי עזב ובמקומו נכנס הרב זאב פלד אשר חולל שינוי גדול בישיבה לטובה, וגם הוא כקודמו, היה (עד היום) כאב לתלמידים, כל בעיה וכל קושי תמיד יודעים תלמידיו שיש להם כתובת, הוא השקיע את רוב זמנו בישיבה והתוצאות היו טובות בהתאם, הוא אהוב מאוד על תלמידי הישיבה, והצליח להנחיל בתלמידיו אהבה ויראת השם ובעיקר שמחת חיים. עוד מהרבנים בישיבה היו הרב יעקב דביר, הרב לפוליטנסקי, הרב משה שפירא ועוד רבים וטובים.

החיים בישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תלמידי הישיבה עסקו ברוב שעות היום בלימוד התורה הקדושה, האחדות בין תלמידי הישיבה הייתה לשם דבר, תמיד הייתה אהבה ואחווה בין התלמידים עם תמיכה ודאגה אחד לשני, סעודת השבת בישיבה היו בצוותא עם שירי שבת ודברי תורה כשבכל סעודה נעמד אחד הבחורים בתורו ומשמיע דבר תורה קטן, גם בימות החול היו אוכלים כולם בצוותא, בלילות הבחורים היו ישנים בפנימיה במקום כשבכל חדר ישנו כששה בחורים, בימי רביעי היה נעמד ראש הישיבה הרב חגי קטן ומוסר שיעור כללי לכל תלמידי הישיבה, מספר התלמידים בישיבה השתנה בהתאם לתקופות כשבתקופות הטובות הישיבה מנתה כ־120 תלמידים אך היו תקופות שמספר הבחורים הגיע ל 70–80, אחד מפעילות הישבה היה "תומכי תורה" (ת"ת) שדאג לכל צורכיהם הפיננסים של הבחורים, בכל חופשת קיץ היו יוצאים כל תלמידי הישבה יחד לטיול (קעמפ') בין ארבע ימים במושב גורן.

בשנת 2016 הוחלט לשנות את שמה של הישיבה מ"באר החכמה" ל"תורה בטהרתה" בנוסף נעשה מבחן קבלה חוזר לכל תלמידי הישיבה ותקנון חדש, זאת על מנת לשמור על צביונה של הישיבה, התקנון חייב כל בחור להתלבש בצורה מכבדת ומתאימה לבחור מהשכבה העלית של עולם הישיבות הכולל חולצה ארוכה, כיפה בגודל מתאים (לא קטנה מידי) וכדומה, מלבד זאת סדרי הישיבה נמשכו כרגיל.

סגירת הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 הישיבה נסגרה עקב קשיים כלכלים קשים מאוד, המצב בישיבה הגיעה עד לכדי פת לחם, תלמידי הישבה פוזרו במספר ישיבות, ביניהם ישיבת באר יעקב, ישיבת נווה יעקב וישיבת זוהר התורה, פיזור התלמידים בישיבות השונות לא הייתה מלאכה קלה משום שהישיבה נסגרה באמצע זמן לימודים מה שמקשה הרבה על קבלה לישיבה חדשה, אך הישיבה דאגה שכל התלמידים ללא יוצא מן הכלל יסודרו בישיבות המתאימות להם, עד היום צוות הישיבה דואג לכל התלמידים ויש קשר טוב בין כלל הבוגרים, כעת עומדת הישיבה בפני הקמת כנס בוגרים ענק לכל בוגרי הישיבה, הקשר בין בוגרי הישיבה נמשך לאורך כל הזמן, ובפרט בחתונות ואירועים של בוגרי הישבה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיעורים שנמסרו בישיבה באתר קול הלשון

הרב גבריאל יוסף לוי נשיא הישיבה באתר ויקיפדיה

ישיבת באר החכמה בחסות ישיבת באר התורה באתר ויקפדיה