משתמש:Doddu Doddidon

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרב מחנה דותן
מערכה: מתקפת הפתע
מלחמה: מלחמת חרבות ברזל
תאריכי הסכסוך 7 באוקטובר 20238 באוקטובר 2023 (כ-24 שעות)
מקום פרדס חנה-כרכור, ישראל
תוצאה ניצחון ישראלי
הצדדים הלוחמים

הרשות הפלסטיניתהרשות הפלסטינית קבוצות מחבלים פלסטינים:

מפקדים

המ"מ צליל

לא ידוע

כוחות
אבדות

אין

4 הרוגים
3 עצורים

קרב מחנה דותן היה קרב שנערך בשמחת תורה ה'תשפ"ד ב-7 באוקטובר 2023. במסגרת מתקפת הפתע על ישראל ניסו חוליות מחבלים של ארגון טרור פלסטיני מג'נין להיכנס לבט"ר דותן ולהשתלט עליו.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מתקפת הפתע על ישראל (2023)

תבנית:תחילת מתקפת הפתע

הקרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשעה 8:54, התחיל ירי כבד של רקטות על אזור המחנה. בעקבות הירי, רמת הכוננות של הבסיס הועלתה, וצוות הוקפץ לאזור החמ"ל על מנת לאבטח אותו ולאפשר את המשך פעילותו התקינה.

לקראת הצהריים, התקבל בבסיס דיווח על זיהוי ודאי של חדירת מחבלים לזירת פרדס חנה-כרכור. בתגובה לסכנה, רמת הכוננות בבסיס הועלתה למקסימום, והשמירה על המחנה הועברה לידי חיילי תוכנית פסגות ותוכנית גלים, שהיו בבסיס במסגרת הכשרה. במהלך הצהריים, חוליית מחבלים שחדרה לשטח ישראל הצליחה לגנוב רכב של משמר הגבול, והתחילה לנסוע לכיוון פרדס חנה, בנימינה וחדרה. חיילי המחנה איתרו את הרכב החשוד ועצרו אותו יחד עם צוותים של משמר הגבול ומשטרת ישראל. בניסיון מעצר המחבלים, התחילו חילופי אש בינם לבין החיילים, בהם נהרגו 4 מחבלים. המחבל האחרון נכנע ונעצר ע"י המשטרה.

ב-8 לאוקטובר, בסביבות השעה 2:00 לפנות בוקר, אותרה משאית חשודה שהתקרבה למחנה. המשאית נסעה עד לשער הבסיס, שם נעצרה ע"י החיילים ששמרו. הנהג טען שהוא בא למסור ירקות לחיילי הבסיס, למרות שלא זומן אף פעם, ולא היה מוכר ע"י מערכי הלוגיסטיקה. אחרי תשאול, הוא נעצר ונשלח לחקירה במשטרה.

בשעה 11:34, התחיל להתפשט ניחוח עשן בקרבת העמדות הדרומיות למחנה. החיילים בעמדה הבחינו באישה עם חיג'אב, שהתנהגה באופן חשוד. לאחר פתיחה בנוהל מעצר חשוד, האישה ניסתה להימלט, ונעצרה ע"י כוחות משמר הגבול ותוכנית פסגות.