משתמש:Gilkatsir/גיטרת סיגר בוקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Gilkatsir.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Gilkatsir.
גיטרת סיגר בוקס
אוסף של גיטרות סיגר בוקס
אוסף של גיטרות סיגר בוקס
סיווג קורדופוניים
קבוצה כלי פריטה, כלי מיתר

גיטרת סיגר בוקסאנגלית: cigar box guitar) היא גיטרה שגופה בנוי מקופסת סיגרים ובעל צוואר קצר העשוי מרצועת עץ ובעל 3 או 4 מיתרים הכלי עצמו נפוץ בבלוז ובפולק.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכלי עצמו תועד בשנות ה-1840–1860 ש-2 חיילים אמריקאים ניגנו על כינור וגיטרה ששניהם עשוים מקופסת סיגרים. בתקופת השפל של שנות ה-1930 באמריקה צאצאי העבדים מאפריקה התחילו לפתח את הבלוז והשתמשו בגיטרת סיגר בוקס בליווי שירה ונגינה במפוחית וכך הופץ הכלי עצמו בתור כלי זול ופשוט עם הזמן אומנים ובוני כלים אימצו את הכלי ככלי מיתר בפני עצמו וכיום יש מספר בונים ביניהם הידוע הוא מייק סנודן.

בתקופה מודרנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיטרה עצמה צברה תאוצה אצל נגני בלוז וביניהם בילי גיבונס מלהקת ZZ TOP והבונה כלים והמוזיקאי מייק סנודן ואפילו פול מקרטני הידוע בתור בסיסט הביטלס עם הזמן עורכים כמידי שנה פסטיבל של הכלי בשם פסטיבל הסיגר בוקס גיטר שנערך בניו אורלינס שבארצות הברית.

כיוונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכלי בעצמו לרוב מכוון פתוח אבל יש לו מס כיוונים:

3 מיתרים: Gdg או Aea

4 מיתרים: Gdgb או #Aeac

6 מיתרים: Eadgbe

כיוון בנג'ו 4 מיתרים: Dgbd

נגנים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילי גיבונס סולן להקת ZZ TOP מנגן על גיטרת סיגר בוקס מודל של הבונה קורט שון. פאול מקרטני מנגן על הכלי עצמו בהופעה עם חברי עבר של להקת נירוונה הוא מתועד בהופעה בסיאטל בשנת 2013 מנגן על גיטרת סיגר בוקס. אד קינג גיטריסט עבר של לינרד סקיינרד ניגן על גיטרת סיגר בוקס שנבנה על ידי טומי או.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:גיטרה


קטגוריה:כלי פריטה קטגוריה:כלי מיתר