משתמש:Heblitlexicon/רעב ספרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

הוצאת ספרים רעב
נתונים כלליים
מייסדים ערן צלגוב
תקופת הפעילות 2012–הווה (כ־12 שנים)
ענפי תעשייה הוצאה לאור
מוצרים עיקריים שירה, תרגום, ספרי עיון
אנשי מפתח אפרת ירדאי, נוגה שבח, יעל דקל, יעל לוי-חזן, אילן בר-דוד

רעב ספרים, המוכרת במותג רעב, היא הוצאת ספרים ישראלית שנוסדה בשנת 2012 ביוזמת ערן צלגוב ואפרת ירדאי.

הקמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן ההמחאה החברתית בישראל 2011 נפגשו אפרת ירדאי וערן צלגוב והחלו מקריאים שירי מחאה במאהל שבבאר-שבע כשרובם וכולם היו שירים אפרו-אמריקאיים. בעקבות גל הגזענות ששטף את הארץ, ואמירות כמו של מירי רגב המשוות בין הפליטים מסודן לסרטן, החליטו השניים לצאת בסדרת ארועי שירה תחת הכותרת כושילאמאשלהם [1]. הערבים עוררו עניין רב והוחלט להוציא את השירים שהוקראו באסופה תחת השם "כושילאמאשלהם". מתוך מחסור בבמה מתאימה, ערן צלגוב יזם את ייסוד ההוצאה.

הספר כושילאמאשלהם שהכיל מבחר של שירה אפרו-אמריקאית מאת משוררים כמו אמירי ברקה, לנגסטון יוז, מאיה אנג'לו, אודרי לורד ופט פרקר, ושיר אחד של משורר אתיופי-ישראלי קלקידן מששה זכה להצלחה רבה ונמכר בלמעלה מעשר מהדורות ואף נבחר לאחד משניים עשר הספרים החשובים לשנת 2012 של עיתון הארץ.[2] הספר נבחר לאחד משניים עשר הספרים החשובים לשנת 2012 על פי עיתון הארץ ושירים מתוכו נלמדים במערכת החינוך. בעקבות הספר עלה מופע מוזיקלי בו שולבו התרגומים והסברים בליווי מוזיקלי של דויד פרץ.

על ההוצאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הקמתה היו בין המקימים גם המשורר רון דהן, חמוטל לוי ונור שמעי. עם השנים פרשו השלושה ואפרת ירדאי אך גרעין הקבוצה נותר בעינו: ערן צלגוב, נוגה שבח, אילן בר-דוד ויעל דקל. חברה נוספת יעל לוי-חזן שהיתה אחד הכוחות המרכזיים בתחילת דרכה של ההוצאה נהרגה בתאונת דרכים. בשנת 2020 הצטרפה לקבוצה רותם אבגר והקבוצה מונה 5 חבריםות.

רעב היא הוצאה שיוויונית, ובה לכל חבר.ה זכות להציע חומרים ולהצביע על קבלה או דחיה של חומרים. העבודה היא בהתנדבות ומפעל הספרות מוגדר שם כ"חברה ללא כוונות הפסד".

סדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהוצאה שלוש סדרות בולטות

  • צדק פואטי - סדרה המתמקדת בתיקון המעוות והחזרה לקאנון חומרים, שעל פי העורכים, הודרו והוצאו לא משיקולי ספרות. בסדרה יצאו עד כה ארבעה ספרים:

מהדורות מחודשות של איתיאל הכושי ורם ויעל, תרגומי שקספיר הראשונים לעברית מן המאה ה19 מאת יצחק אדוארד סלקינסון, בליווי קטעי עיתונות מהתקופה. אוטופיה מקזבלנקה מאת הפילוסוף היהודי מרוקני מכלוף אביטאן, ומהדורה מורחבת ומחודשת של בת ישראל נודדת מאת שלומית פלאום.

  • שירה עם מקור - שירת ביכורים עברית. סדרה שבה נבחר כתב יד והוא מתפרסם ללא עלות מצד בעלי הזכויות. בין המשורריםות בסדרה חני כבדיאל ונדב נוימן.
  • תרגום - בסדרה זו ראו אור האסופה "כושילאמאשלהם" שהוזכר לעיל, "איפה תהיו" ממבחר משירת המשוררת הלסבית האפרואמריקנית פט פרקר שהפך אף הוא ללהיט. ו"שיעור גאוגרפיה" מאת המשורר הניגרי הגולה בארצות הברית כריס אבאני.

האני מאמינ.ה של רעב[עריכת קוד מקור | עריכה]

על כל ספר של הוצאת רעב מודפס בדש השמאלי הכיתוב הבא:

הוצאת רָעָב הוקמה בבאר-שבע בקיץ 2012. החברות והחברים שואפיםות להכניס אל התרבות הישראלית טקסטים שיאתגרו אותה ואת הנחות היסוד ההומוגניות שלה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:הוצאות ספרים בישראל קטגוריה:באר שבע: חברות