משתמש:HodayaGabay/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רן מרגליות
רן מרגליות
רן מרגליות
רן מרגליות
לידה 18 ביולי 1988 (גיל: 35)
מידע כללי
שם לידה רן מרגליות
מדינה ישראלישראל
ספורט
ענף ספורט רכיבת אופניים
תקופת הפעילות מ-2001 - היום

רן מרגליות (נולד ב-18 ביולי 1988) הוא ספורטאי ישראלי.

רקע משפחתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגליות נולד בעיר תל אביב בישראל לבנימין (בני) מרגליות, איש חיל האוויר הישראלי במקצועו ולאדוה מרגליות.

ילדות ונעורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגליות במהלך רכיבת כביש
מרגליות במהלך רכיבה

כילד גדל בבסיסים שונים של חיל האוויר הישראלי, משפחתו עברה דירות מדי כמה שנים בהתאם לשיבוצי תפקידו של אביו. כשהיה בן 12, עבר לעיר מודיעין והיה חלק מהמחזור הראשון של בית הספר הדמוקרטי בעיר. בגיל 14, עבר ללמוד בבית הספר עירוני ב' על שם יצחק רבין, שם סיים תיכון במגמת תקשורת. כילד שמנמן הרחוק מעיסוק בפעילות גופנית, ניסה לחפש את מקומו בעולם הספורט. מרגליות ניסה תחומים שונים : ג'ודו, רכיבה, כדורסל, עד שלבסוף בגיל 13, גילה את ענף האופניים והתאהב. בשנת 2001, התחיל מרגליות בענף אופני הרים כרוכב חובב, תקופה קצרה מאחר מכן, הרכיבה הפכה להיות מרכז יומו, כך בהדרגה בשנים שלאחר מכן, החל להתמקצע בתחום, ולהפוך את הרכיבה למקצוע חיו. בתחילת דרכו בתחרויות, היה בינוני בהישגיו, אך במעלה הדרך נוכח לגלות כי זהו ספורט המעודד עבודה קשה והתמדה, תכונות חזקות שלו אשר הובילו אותו ליכולותיו היום. בגיל 15 מרגליות התחיל להתחרות באופני כביש, תחום רכיבה המשלב חשיבה טקטית, קריאת מרוץ ועבודה קבוצתית. היכולת לשלב תכונות אלו בתחום ספורט אחד משכו את מרגליות להתמקצע במרוץ אופני כביש.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגליות התגייס במרץ 2007, במעמד של ספורטאי מצטיין. במסגרת שירותו התחיל כמורה חייל לקליטת עלייה בחיל החינוך, לאחר מכן עבר לשרת ביחידת גלי צה"ל.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאזן מדליות
רכיבה הישגית
אליפות ישראל לנוער
זהבאליפות ישראל לנוער 2004רכיבה הישגית
ארדאליפות ישראל לנוער 2005רכיבה הישגית
ארדאליפות ישראל לנוער 2006רכיבה הישגית
אליפות ישראל בדואתלון
כסףאליפות ישראל 2006דואתלון
Trofeo-Valencia בספרד
זהבTrofeo-Valencia 2007רכיבה הישגית
II Muro the Tantani באיטליה
זהבII Muro the Tantani 2008רכיבה הישגית
אליפות ישראל עילית גברים
ארדאליפות ישראל עילית גברים 2010רכיבה הישגית
מקום 4אליפות ישראל עילית גברים 2007רכיבה הישגית
טור דה ישראל
זהבטור דה ישראל דירוג כללי 2010רכיבה הישגית
זהבטור דה ישראל שלב 1 2010רכיבה הישגית
זהבטור דה ישראל שלב 2 2010רכיבה הישגית
זהבטור דה ישראל שלב 3 2010רכיבה הישגית
זהבטור דה ישראל שלב 4 2010רכיבה הישגית
Giro del Emilia באיטליה
זהבGiro del Emilia בקטגוריית מלך ההר 2010רכיבה הישגית

בשנת 2004 מרגליות ניצח לראשונה את אליפות ישראל לנערים, בשנת 2005 הצטרף לקבוצת הנוער הבלגית: Performance Cycling Team.

ב-2006 רכב עונה שנייה בקבוצת הנוער הבלגית -Performance Cycling Team. שנה לאחר מכן, בשנת 2007 הצטרף לקבוצת ה-U23 (עד גיל 23) הבלגית: United Cycling team.

בשנת 2008 חתם בקבוצת ה-U23 הספרדית Saunier Duval. בהמשך, בשנת 2009 חתם בקבוצת ה U23 הספרדית Fuji-Trasmiera.

בתחילת 2010 רכב בנבחרת הפיתוח הבינלאומית של ה-UCI (Union Cyclisme International = איגוד האופניים הבינלאומי).בחצי השני של אותה שנה–רכב כסטאג'ר (Stagaire) בקבוצת ה Footon Servetto (קבוצה מדרג ה-UCI ProTour, הליגה הבכירה בעולם). כמו כן, בשנת 2010 הקים מרגליות את מועדון הרכיבה הישראלי: Israel Go Pro הידוע בשמו: IGP, שמאז התפתח להיות אחד המועדונים הגדולים בישראל.

בשנת 2011 עבר מבחנים ורכב כסטאג'ר בקבוצת Saxo Bank Sungard (קבוצה מדרג ה-UCI ProTour, הליגה הבכירה בעולם). הקבוצה בה הוא רכב, מנוהלת על ידי ביארן ריס ורוכב בה בין היתר אלברטו קונטדור.

בשנת 2012 רכב כמקצוען בקבוצת Saxo Bank, ששינתה את שמה במהלך העונה לקבוצת: Saxo Tinkoff. בעצם חתימתו על חוזה בקבוצת Saxo Bank, הוא היה הרוכב הישראלי הראשון אי פעם שהופך לרוכב בקבוצת World Tour. במהלך 2012 מרגליות עבר תאונת דרכים באיטליה במהלך אימון שגרתי: רכב חולף לא עצר בתמרר עצור והתנגש בו חזיתית במהלך אימון רכיבה. זמן השיקום היה ארוך, ולכן שנת 2012 החליט לקחת הפסקה מרכיבה תחרותית ועבר לצידו השני של הספורט, אימון וניהול מקצועי.

ב2013 סיים בהצלחה קורס Sports Directors של הUCI (איגוד האופניים הבינלאומי). בימים אלו הוא מתמקד בעיקר בהדרכה ובאימון של רוכבים הישגיים ברמות שונות ובהעברת הידע והניסיון שצבר לדור הבא. בנוסף, הוא מדריך ומלווה בהתנדבות קבוצה של נוער עולה מאתיופיה בעיר בית שמש, בקבוצה בשם "רוכבי שמשון". כמו כן, מרגליות מנהל מקצועי ושותף בחברה לתיירות אופניים בישראל.


עיתונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2012 ועד היום, עוסק מרגליות גם בתחום התקשורת: כפרשן הטור דה פראנס בערוץ הספורט, ספורט 5. בנוסף, בשנת 2014 מרגליות החל לכתוב טור קבוע בפורטל האופניים Bike Panel.


חיים פרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 הכיר מרגליות את בת זוגתו שני טנזר, סטודנטית לתואר ראשון בחינוך מיוחד ובמקביל לומדת אימון גופני בבית הספר למקצועות הספורט, דרך חברים משותפים מעולם הספורט. בתחילה זוגיותם הייתה מרוחקת פיזית כיוון ומרגליות הסתובב בעולם בעקבות תחרויותיו. בהמשך, כשפרש מהרכיבה המקצוענית, עברו לחיות יחד. בשנת 2014 הציע מרגליות לטנזר נישואין, כיום הם מאורסים ובשנה הקרובה צפויים להתחתן.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]