משתמש:Ilay432/חינוך באיים המלדיביים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ilay432.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ilay432.

באופן מסורתי ילדים בגילאי שלוש ומעלה התחנכו מגיל שלוש ומעלה בבתי ספר מסורתיים שכונו "אדהורג", בדרך כלל בחדר אחד גדול או במקלט עץ. הילדים למדו אריתמטיקה פשוטה, דיבהי, וערבית, כדי לדקלם את הקוראן. בתי ספר אלו לא קיימים יותר, שכן בתי ספר מערביים החליפו אותם בשנות השמונים עד שנות התשעים.

בית הספר המערבי הראשון במלדיביים היה "מג'דייה", בית ספר תיכון שהוקם בשנת 1927. בית הספר היה במקור לשני המינים, אבל בשנת 1944 הוקם בית ספר חדש לבנות-"עאמינייה".

בהתבסס על מחקר של יועצים חינוכיים מטעם אונסק"ו, החלה הממשלה המלדיבית את יישום פרויקט הפיתוח החינוכי ב-6 באוקטובר 1976. פרויקט זה היווה תכנית מקיפה של פיתוח חינוכי, הכוללת הרחבת החינוך היסודי, הכשרת מורים, פיתוח תכניות לימודים, רדיו חינוכי, תכנית חינוך קהילתי לחינוך מבוגרים ופיתוח והדפסת ספרים. הבית ספר הראשון תחת תכנית זו הוקם באטול באה, בעיר איידהאפושי במרץ 1978. אחריו נפתח באכסניה בקולהודופושי במרץ 1979. בניית בתי הספר הומשכה בכל האטולים, ובניית בתי הספר היסודיים הושלמה על ידי יפן. פיתוח תכניות הלימודים החל ב-1976, בעוד הכשרת המורים החלה ב-1977. במקביל הוכנסו עוד תכניות במהלך שנות השבעים ועד אמצע שנות השמונים, משם התחילה תכנית האב לעשר שנים לחינוך (1986-1995) להתיישם. תכנית אב שנייה הייתה בין השנים (1996-2005). אלו הרכיבו את הבסיס של ההתפתחות החינוכית במלדיביים, שהחלה עם הנשיא נאסר והמשיכה עם הנשיא עבדולה יאמין גיום.

החל משנת 2002,טוענת לשכת הנשיא שהחינוך היסודי כמעט הושלם ושיעור האוריינות השתפר מ-70% ב-1978 ל-98.82%. בשנת 2005 היו 106,220 אלף תלמידים, או 40% מהאוכלוסייה.

השכלה גבוהה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוק האוניברסיטה הלאומית עבר בינואר 2011 בשביל להקים אוניברסיטה לאומית, שתהיה האוניברסיטה הראשונה במדינה.

מוסדות המציעים השכלה גבוהה במלדיביים הם:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Maldives National University, mnu.edu.mv (באנגלית)
  2. ^ Cyryx College, Cyryx College (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Mandhu College, mandhucollege.edu.mv (באנגלית בריטית)
  4. ^ Villa College - Home, villacollege.edu.mv
  5. ^ MAPS College – Mapping Your Path to Success, www.maps.edu.mv (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Avid College, www.avidcollege.edu.mv (באנגלית אמריקאית)
  7. ^ http://www.businessschool.mv/, www.businessschool.mv