משתמש:Mayannaor/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Mayannaor.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Mayannaor.

אורן נעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורן נעים (נולד ב10 באפריל 1974) הוא איש תקשורת ישראלי, במאי, כותב, יזם, מומחה לענייני מדיה דיגיטלית ומנהל בכיר בחברת מוטו תקשורת המונים בע"מ

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורן נעים נולד בשנת 1974 בבאר שבע כבן בכור למשפחה בת שבע נפשות. אביו עבד כמפעיל במפעל הכימי "תרכובות ברום" ואמו כעקרת בית. בילדותו בבית הספר היסודי נחשב אורן לתלמיד מצטיין ומוביל ואף נבחר להשתתף ב"רביע העליון" - תכנית לימודים מיוחדת לילדים מחוננים מטעם אוניברסיטת בן גוריון בנגב. בלימודיו בתיכון שימש אורן נעים כיו"ר מועצת התלמידים ואף כתב וביים את הצגת טקס הסיום של המחזור. עם גיוסו לצה"ל בחר אורן להצטרף לחיל ההנדסה בשאיפה להתברג בסיירת החיל, אולם בשל תאונת אימונים נאלץ לפרוש ולשמש בתפקידי מפקדה בחילות שונים. את לימודיו האקדמיים עשה נעים בחוג לקולנוע ולטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב במגמת בימוי והפקה. במהלך לימודיו הוא כתב, ביים והפיק מספר סרטים קצרים ותכניות טלוויזיה. כיום נשוי לאשת השיווק דנה יצחקי, אב לשלושה, מתגורר בתל אביב.


קריירה עצמאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת הלימודים האחרונה שלו באוניברסיטה, כשהוא בן 26, נולד בנו הבכור (עילי). בעקבות הולדת הבן ובשל הצורך לפרנס את המשפחה הצעירה, מחליט נעים לפתוח עסק עצמאי ומקים את מועדון ה"כומה2". המועדון, שהיה ממוקם ברחוב אחד העם בתל אביב, שימש כמועדון ריקודים אלטרנטיבי, ששאף לחבר בין מוזיקה מכל הסגנונות לבין תחומי אומנות שונים כגון אומנות פלסטית, תאטרון ושירה. ה"כומה2" פעל בניהולו האמנותי של אורן נעים במשך שלוש שנים, במהלכן אירח יוצרים רבים מישראל ומחו"ל ושימש כחממה ל "לייני מסיבות" רבים ומפורסמים (כגון: "1984", "טכניקולור", "האש" ועוד). לאחר שלוש שנים בחיי הלילה של תל אביב מחליט אורן נעים לסגור את המועדון ולשוב לעסוק בתחום ההתמחות שלו - קולנוע וטלוויזיה. הוא מתחיל לעבוד כעוזר הפקה ובהמשך כמנהל הפקה וכמפיק פוסט עצמאי בערוץ 8 של נגה תקשורת, כבמאי פרומואים עבור חברת הכבלים "הוט" וחברת הלווין "יס" ומשמש כעוזר במאי בהפקת סרט הקולנוע "הסודות" של אבי נשר וכמנהל הפקה בסרט הקולנוע "הכל מתחיל בים" של איתן גרין. בשנת 2006, עם הולדת בנו השני (יהלי), מחליט אורן שוב לנטוש את עולם הטלוויזיה והקולנוע ולפנות ליזמות עסקית ועצמאית. הוא חובר לעפר סלע - המנכ"ל והבעלים של חברת ההשמה "גו'ב סורס" ומצטרף כשותף לחברה. בין השנים 2006-2009 מקימים אורן ועפר (יחד עם בני סלע - דודו של עפר ושותף בחברה) קבוצה של חברות שעוסקות בהשמת עובדים ישראלים בחו"ל וברילוקיישן. אורן, שמשמש באותם ימים כמנהל השיווק של הקבוצה, אחראי על תחום הפרסום, התדמית והפיתוח העסקי, וכך הוא רוכש את מיומנותו בשיווק באינטרנט ובפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות. במסגרת פעילות הקבוצה, אורן מייסד ומקים יחד עם שותפיו בג'וב סורס, חברת סטארט אפ עצמאית תחת השם TOOSOO - רשת חברתית המיועדת לישראלים החיים ומטיילים בחו"ל. אורן מגייס משקיעים ולאחר כשנה של עבודת אפיון ופיתוח, משיק את הרשת החברתית, שצוברת אלפי משתמשים בתוך זמן קצר. בשנת 2009 מחליט אורן לעזוב את קבוצת "ג'וב סורס" והוא מוכר לשותפיו את חלקו בחברה וב TOOSOO ופונה לחפש מיזמים חדשים.

מוטו תקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף שנת 2009 מקבל אורן נעים הצעה להצטרף לקבוצת המגזינים "מוטו תקשורת" (המוציאה לאור של המגזינים: מסע אחר, הורים וילדים, גליליאו, נישה, הגה, דרך האוכל ועוד...)ולשמש כמנהל תחום האינטרנט של הקבוצה. נעים מקבל את ההצעה ובתוך שנה הוא מרחיב ומפתח את מחלקת האינטרנט של מוטו תקשורת והופך אותה לחטיבה הדיגיטלית של הקבוצה ולמנוע הצמיחה העיקרי שלה. יחד עם אילן ציוני, הבעלים של קבוצת מוטו תקשורת, מגבש נעים חזון דיגיטלי שבמסגרתו יעברו מגזיני החברה מהפכה ויומרו מפורמטים מודפסים (פרינט) לפורמטים דיגיטליים. במסגרת ה"מהפכה הדיגיטלית" פותחו על ידי אורן נעים והחטיבה שלו שלל מוצרים חדשים כגון אתרי אינטרנט מתקדמים, אפליקציות מובייל ומגזינים דיגיטליים שנותנים ביטוי וירטואלי לעולמות התוכן בהם עוסקת החברה.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבה TOOSOO בגלובס: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000353276