לדלג לתוכן

משתמש:Renamed user lksazxcvbndfghiiyredfcvhniksdcvdcvhjk/מבצע יד הזהב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מבצע יד הזהב היה מבצע של צה"ל במהלך הלחימה ברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל להחזרתה של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר שנחטפו מביתם מקיבוץ ניר יצחק על ידי מחבלי החמאס.

מרמן הר הם החילוץ המוצלח השני שהתבצע במהלך המלחמה לאחר החילוץ הראשון של אורי מגידיש במבצע ראשית האור , חטופים אחרים שוחררו על פי הסכם ההפוגה במלחמת חרבות ברזל.

החילוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

החטופים חולצו במבצע חילוץ מורכב ומוצלח שבוצע בשיתוף פעולה בין היחידה המבצעית של השב"כ והימ"מ לצה"ל ושייטת 13, תוך תמיכת אוגדה 98 וחטיבת השריון 7. החילוץ בוצע בלילה והחל בירידה מגובה רב של הלוחמים אל המתחם המבוצר של בניין ברפיח, שם הוחזקו החטופים בקומה השנייה.

הכוחות הגיעו בחשאיות וביצעו פריצה לבניין תוך התמודדות עם שומרים חמושים של חמאס. הם פרצו דלת נעולה באמצעות מטען חבלה ופתחו בירי נגד כוחות חמאס המסתערים. למרות זאת, הצליחו לשחרר את שני החטופים המבוגרים ללא נזק.

במהלך החילוץ, פתחו כוחות חמאס באש כבדה, מה שהוביל לקרב ממושך. כדי לאפשר לכוחות החילוץ לצאת מהמבנה, נערכו תקיפות אוויריות נגד מטרות של חמאס. לכוחותינו הייתה פגיעה קלה בלבד, שנגרמה מנפילה מגובה ולא מאש ירי.

לאחר החילוץ, הכוחות נסוגו בהצלחה תחת חיפוי אש והובלו לנקודת פינוי מתוכננת, שם חיכה להם מסוק שהעביר את החטופים לבית החולים שיבא. הם נפגשו שם עם משפחותיהם.

במהלך המבצע, שהתנהל סמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר וארך כשעה וחצי, במהלך הלילה צה"ל חיפה בירי מהאוויר ומהים ונהרגו סה"כ כ100 מחבלים , כולל שלושה במבנה שבו התבצע החילוץ. המבצע תכנן מראש עם סיכונים רבים ואימונים מקדימים,תחת פיקודו של מפקד פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן. [1][2]

קישורים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עדכון דובר צה"ל - 12.02, בוקר, סרטון בערוץ "עדכוני צה"ל", באתר יוטיוב (אורך: 07:41), 12 בפברואר 2024

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ינקו, אדיר; צ'כנובר, יעל; זיתון, יואב (2024-02-12). "פרננדו ולואיס סיפרו: הוחזקנו אצל משפחה ברפיח". Ynet. נבדק ב-2024-02-12.
  2. ^ תוך שעה תחת ירי מסיבי: כך בוצע מבצע חילוץ החטופים משבי חמאס - וואלה! חדשות, באתר וואלה!, ‏2024-02-12