משתמש:Rodanistheking/גודזילה נגד מכה-גודזילה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה
תבנית {{סרט}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

גודזילה נגד מכה-גודזילהיפנית: ゴジラ対メカゴジラ, באנגלית: Godzilla vs MechaGodzilla) הוא סרט מפלצות ואסונות יפני ואירוע קרוסאובר מבית היוצר של טוהו בבימויו של ג׳ון פוקודה. זהו סרט ה-14 של זיכיון הגודזילה ומציג 2 דמויות חדשות: מכה-גודזילה וקינג סיסאר. הסרט יצא ביפן ב-21 במרץ 1974. אם כי, הסרט קיבל מהדורה מוגבלת בארצות הברית בשנת 1977 על ידי מניות הקולנוע, בשם ״גודזילה נגד המפלצת הביונית״. הסרט גם שווק בשם ״גודזילה נגד המפלצת הקוסמית״.

בנוסף, עלילה של סרט זה גם ממשיכה לעלילת סרט ההמשך האימה של מכה-גודזילה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אירועים מוזרים מתרחשים באוקינאווה. כוהנת בשם אזומי חולמת חזון מפחיד על עיר שנהרסת על ידי מפלצת-ענק. סוג של מתכת שמוצאה לא מכדה״א, מתגלה במערה על ידי מדען בשם מסאהיקו שימיזו, שלוקח אותה לפרופסור מיאג'ימה לבדיקה. חפירה ארכאולוגית בהנהגת קיסוקה שימיזו, אחיו של מסאהיקו, חושפת חדר מלא בממצאים קדומים וציור מערות המבשר רעות: "כאשר הר שחור יופיע מעל העננים, תתעורר מפלצת-ענק שתנסה להשמיד את העולם, אך כאשר הירח האדום ישקע והשמש תעלה במערב, שתיים נוספות יילחמו נגדה על-מנת להציל את האנושות". לקיסוקה מצטרף הארכאולוג סאקו קאנשירו המתרגם את הנבואה ולוקח את אחד הממצאים הנושאים את פסלו של מפלצת-הענק האגדית קינג סיסאר למחקר. שני גברים עוקבים אחריהם, אחד שמדבר איתם ומתיימר להיות כתב שמעוניין בסיפור, בעוד שהשני מנסה לגנוב מהם את הפסל אך נכשל ונמלט.

כעבור זמן לא רב, הסימן הראשון מופיע בצורת ענן שחור שנראה כמו הר. גודזילה יוצא מהר פוג'י ומתחיל בהשתוללות הרסנית, למרות העובדה שהוא הפך לסובלני כלפי בני האדם בשנים האחרונות. אנגירוס, אף על פי העובדה שהוא מתואר כחברו הטוב ביותר של גודזילה, נאלץ להילחם בו ונפצע אנושות אך לא לפני שגורם לשריטה בעורו של גודזילה החושפת חלק מבריק ומתכתי. קיסוקה מגיע זמן קצר לאחר מכן כדי לוודא שאחיו והפרופסור אינם בקרבת האסון ומגלה דגימה נוספת של המתכת הלא מזוהה. ההשתוללות של גודזילה ממשיכה בבתי הזיקוק עד שגודזילה ״נוסף״ מגיח ומתחיל להילחם בו. במהלך הקרב, הגודזילה הנוסף מתגלה כגודזילה האמיתי ואילו האחר מתגלה כמכה-גודזילה: רובוט מסיבי החמוש בנשק מתקדם בתחפושת פסאודית כגודזילה. לאחר שהתחפושת של מכה-גודזילה נשמדת במכוון, הקרב מתחדש. גודזילה האמיתי נפצע קשה אך גורם נזק רציני למכונה ושתי מפלצות-הענק נסוגות במהירות. על סמך הטכנולוגיה המתקדמת של מכה-גודזילה - מיאג'ימה משער כי מכה-גודזילה לא יותר מאשר נשק-על חוצני.

קיסוקה וסאקו לוקחים את פסלו של קינג סיסאר חזרה למקדש באוניית תענוגות, אך הם שוב מתמודדים עם הגנב. במהלך הקטטה, הגנב נפצע אנושות והעור על מחצית פניו נמס ונחשף כחזות דמוית-קוף. הפורץ מנסה להרוג את קיסוקה וכמעט מצליח, אך כדור שנורה מנשק בלתי מזוהה הורג אותו והוא נופל למים. גודזילה, שנמצא במונסטר-לנד בעת סופת ברקים, מחדש את כוחותיו בכל פעם שפוגע בו ברק.

מסאהיקו, מיאג'ימה ובתו איקוקו הולכים לחקור פעם נוספת את המערה בה נמצאה המתכת אך נלכדים בידי דמויי-קוף נוספים שמתגלים בעצם כחוצנים מכוכב לכת בשם ״החור השחור ה-3״, שמתכננים להשתמש במכה-גודזילה על-מנת למחות את כל צורות החיים של כדור הארץ ובכך לכבושו. המנהיג שלהם, קורונומה, כופה על מיאג'ימה לתקן את הרובוט. בזמן שסאקו בודק במלון ושומר על הפסל, קיסוקה הולך לפגוש את אחיו במערות ובמקום זה נתקל בסוכן אינטרפול בשם ננברה שעוקב אחר החייזרים. ננברה וקיסוקה מסתננים לבסיס החוצנים ומשחררים את האסירים. לאחר מכן מתפצל הצוות, כאשר מיאג'ימה, ננברה ומסאהיקו חוזרים לבסיס החוצנים אך נלכדים מחדש על ידי קורונומה, בזמן שקיסוקה ואיקוקו לוקחים את סאקו ואת הפסל מהמלון.

בשעות הבוקר המוקדמות, ליקוי ירח הופך לירח האדום ויוצר אשליה של השמש הזורחת במערב. הצוות של קיסוקה מבין שהגיע זמנו של קינג סיסאר. הם נפגשים עם כוהנת אזומי וסבה, ומניחים את הפסל על משטח במקדש ומגיעים למקום מנוחתו של קינג סיסאר. בדיוק אז, קורונומה מביא למקום את מכה-גודזילה. הכוהנת שרה מזמור שמעיר את קינג סיסאר בעוד שגודזילה מופיע זמן קצר אחר כך. גודזילה וקינג סיסאר נלחמים יחד אך הם אינם אינם כוחות מול מערך הנשק העצום של מכה-גודזילה. בסופו של דבר, גודזילה משתמש בחשמל המאוחסן בגופו מהברקים בכדי ליצור שדה מגנטי המאחסן את הרובוט ואז משמיד את ראשו של הרובוט והורג אותו לחלוטין. בעוד שהחוצנים המומים מהמתרחש, ננברה והאחרים משחררים את עצמם, הורגים את שוביהם, מחבלים בבסיס ובורחים כשהבסיס קורס לתוך עצמו. בהנחה כי האויב הובס, גודזילה יוצא לים וקינג סיסאר חוזר למנוחתו בזמן ששלום שורר שוב ביפן.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישוריים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סרטי מדע בדיוני קטגוריה:סרטי פנטזיה קטגוריה:סרטי אימה יפניים קטגוריה:סרטי פלישות חוצנים קטגוריה:סרטי אסונות קטגוריה:סרטי מפלצות