משתמש:Shiha/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:תמונת פרופיל


יואב בלום (נולד ב-25 בספטמבר 1961)הוא פעיל חברתית, מכהן כסגן יו"ר הקונגרס היהודי העולמי בישראל, חבר בחבר הנאמנים של המרכז האוניברסיטאי אריאלובחבר הנאמנים של האקדמיה למוסיקה ומחול ירושלים וכן חבר מרכז הליכוד ומסדר ז'בוטנסקי.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלום נולד בשנת 1961 בכפר חסידים לאהובה (קטלין) וחיים בלום. אביו, חייל בגדוד 21 בחטיבת כרמלי היה בין הלוחמים ששרדו את קרב שיירת יחיעם. אמו, ניצולת שואה מבודפשט, הונגריה. בשנת 1976 החל את לימודיו בבית הספר בסמ"ת מיסודו של הטכניון בחיפה במגמת הנדסת מכונות. עם סיום לימודיו בשנת 1979, התגייס בלום לצה"ל ושירת כחובש קרבי בחטיבת הנח"ל. במהלך השירות הצבאי השתתף בלחימה במבצע שלום הגליל. עם תום שירותו הצבאי יצא בלום, כשליח בית"ר וההסתדרות הציונית העולמית לדרום אפריקה בה שהה בין השנים 1983-1986, שם פעל במסגרות חינוך יהודי וציוני לעידוד עליה. בשנים 1989-1991, למד משפטים באוניברסיטת Elte בבודפשט, הונגריה.

פעילות ציבורית נוספת בעבר:

בלום הוא איש עסקים וכן משמש במספר תפקידים ציבוריים: סגן יו"ר הקונגרס היהודי העולמי בישראל, חבר בחבר הנאמנים של המרכז האוניברסיטאי אריאל ובחבר נאמנים של האקדמיה למוסיקה ומחול ירושלים, חבר מסדר ז'בוטינסקי וחבר מרכז הליכוד. בלום אף משמש כיו"ר "ארץ אחרת", חוג חדש, אוהבי ארץ ישראל לקידום חשיבה חברתית ופוליטית שונה. הוא פובליציסט פעיל ומאמריו בעלי גוון ביקורתי ומוכיח אשר מתפרסמים תדיר בעיתונות המקוונת. מלבד עשייתו הציבורית, הוא מעורב בתחומי האמנות הפלסטית והבמה. בלום עוסק בפיסול בברזל ובחבר בקבוצת השחקנים של תיאטרון "החדר".

קישורים למאמריו של בלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]



קטגוריות:ויקיפדיה: פוליטיקאים, פובליצסטים, ארץ אחרת