משתמש:Tomerpo/שמחה רבינוביץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב שמחה בן ציון אייזיק רבינוביץ הוא רבה של קהילת משכנות יעקב בשכונת רמת שלמה בירושלים, משתייך לזרם החסידי וכן הוא נכדו של רבי יחיאל יהושע רבינוביץ (האדמו"ר מביאלא) וחתנו של חבר הכנסת לשעבר שמואל הלפרט. נשיא מרכז תורה חסידי בירושלים. מחבר סדרת הספרים פסקי תשובות. ספריו קיבלו הסכמות מהרבנים נסים קרליץ, שמואל הלוי וואזנר, יצחק טוביה וייס, האדמו"ר בן-ציון רבינוביץ - דוד המחבר, משה אריה פריינד, משה הלברשטאם ובנימין יהושע זילבר.

פסקי תשובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקי תשובות היא סדרת ספרי הלכה נפוצים שחיבר הרב שמחה רבינוביץ, האוספים פסקים מעשיים מספרי פוסקים וספרי שו"ת. הסדרה נכתבה על פי סדר המשנה ברורה, ומונה עד עתה שישה כרכים על חלק אורח חיים של השולחן ערוך. כרך נוסף יצא על יורה דעה מאת חתנו הרב אהרן אריה כ"ץ.

מלבד ה"משנה ברורה", המחבר מברר גם את דעתם של פוסקים נוספים כמו בעל התניא ועוד. כחסיד, נוטה המחבר למנהגי החסידות והוא מביא למנהגים אלה מקורות בספרות ההלכה, החסידות או הקבלה. הסדרה עוסקת גם בעמדת ההלכה בשאלות טכנולוגיות שנתחדשו בעשרות השנים האחרונות.

על הסדרה התחיל לעבוד הרב בשנת תשמ"ט. בצניעותו, הוא תולה את כתיבת הספרים בסייעתא דשמיא בעיקר; הוא אף מצביע על כך שהספר הוא יותר על צד של בקיאות ותמצות, וחסר בו עמקות ורוחב יריעה עיוני.[1]

הסדרה הפכה לאחד החיבורים ההלכתיים בני דורנו הנפוצים, הפופולאריים והנלמדים ביותר.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב חיתן את בנו עם בת הרה”צ רבי בנימין יצחק אוירבוך, חתן הגה”צ רבי שמואל גולדמן מזוועהיל.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]