משתמש:Tomtom/ג'וני יוניטיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב

ג'ון קונסטנטין "ג'וני" יוניטס (7 במאי, 1933 - 11 ספטמבר, 2002), היה יודע גם כ"בעל זרוע הזהב" וכ"ג'וני יו". יוניטס היה שחקן פוטבול אמריקאי משנות ה-50 ועד שנות ה-70, כשברוב הקריירה שלו הוא שיחק בבבולטימור קולטס. הוא היה קווטרבק יחודי ב NFL וניבחר לשחקן המצטיין (MVP) בשנים 1959,1964 וב-1967, השיא שהציב כשזרק טאצ'דאון במשך 47 משחקים רצופים (בין השנים 1956-1960) עדיין לא נישבר בשנת 2008. הוא נחשב בעיניי רבים כאחד הקווטרבקים הטובים בכל הזמנים.

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוניטס נולד למשפחת מהגרים מליטא בפיטסבורג, פנסילבניה בשנת 1933. אבין מת כשג'וני היה בן ארבע, מה שחייב את אימו לעבוד בשני עבודות כדי לפרנס את המשפחה. יוניטס למד בתיכון סיינט ג'סטין שם שיחק בעמדת הרץ האחורי וכקווטרבק. אחרי בית הספר התיכון יוניטס רצה לשחק פוטבול בקולג' אך אוניברסיטת נוטר-דאם והאוניברסיטה של אינדיאנה ויתרו עליו, איניברסיטת פיטסבורג הציע לו מלגה אך הוא נכשל בבחינות הכניסה. לבסוף אוניברסיטת לואיוויל הציעה לו מלגה, ויוניטס עזב את ביתו לקנטאקי.

קריירת קולג'ים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוניטס פתח לראשונה בהרכב במחזור החמישי של עונת 1951 נגד מכללת סיינט בונואנטורה. הוא השלים 11 מסירות ברציפות וזרק לשלושה טאצ'דאונים, מה שהביא לקרדינלים יתרון של 19-21. למרות שלואיוויל הפסידו את המשחק בתוצאה 21-22 בשער שדה שנוי במחלוקת, הם מצאו קווטרבק כישרוני. במשחק הבא יוניטס השלים 12 מסירות מתוך 19 ניסיונות, ומסר ארבעה טאצ'דאונים בניצחון של לואיוויל 35-28 על יוסטון. את העונה סיימה לואיוויל במאזן 5-5 (4-1 כשיוניטס פתח בהרכב). בשנתו הראשונה יוניטס השלים 46 מסירות מתוך 99 ניסיונות שהביאו לו 602 יארד ותשעה טאצ'דאונים.

בעונת 1952, אוניברסיטת לואיוויל החליטה לצמצם את פעילות הספורט שלה. הדיקן החדש דר' פיליפ דיוידסון צמצם את התמיכה באתלטיקה, והרים את הרף האקדמי לספורטאים. כתוצאה מכך 15 שחקנים לא התאימו לדרישות ואיבדו את מלגותיהם.

בעונת 1952 בגלל המחסור הסגל השחקנים המאמן קאמפ החליט שחקניו ישחקו בהתקפה בהגנה ובקבוצות המיוחדות. כתוצאה מהחלטה זו יוניטס שיחק כסייפטי או ליינבקר בהגנה, קווטרבק בהתקפה ומחזיר בעיטתות בקבוצות המיוחדות. הקרדינלים ניצחו את משחקם הראשון נגד ווין סטייט. במשחק השני הביסו את פלורידה סטייט 41-14 במשחק השני, כשיונייטס משלים 16 מסירות מתוך 21 ניסיונות ל-198 יארד ושלושה טאצ'דאונים. שאר העונה הייתה מאבק קשה עבור הקרדינלים. העונה הסתיימה במאזן 3-5 יוניטס השלים 106 מסירות מתוך 198 ניסיונות ל-1,540 יארדים ו-12 טאצ'דאונים בשנתו השניה בקולג'.

בעונת 1953 הקבוצה ניצחה את משחקה הראשון נגד מורי סטייט אבל הפסידה את שאר משחקיה במהלך העונה וסיימה במאזן 1-7.
הפסד צורם במיוחד היה נגד טנסי בתוצאה 59-6. במשחק מול טנסי יוניטס השלים 9 מסירות מתוך 19 ניסיונות ל-73 יארד, הוא נשא את הכדור 9 פעמים ל-52 יארד על הקרקע, החזיר 6 בעיטות פתיחה ל-85 יארד כמו כן הוא החזיר בעיטת הרחקה אחת לשלוש יארד והיה אחרי ל-86% מכלל התיקולים של כל הקבוצה. הטאצ'דאון היחיד שהקבוצה הבקיעה היה ברבע הרביעי כשיוניטס הטעה כאשר לא מסר לרץ האחורי ונשא את הכדור ל-23 יארד וטאצ'דאון. כמה מהלכים אחרי יוניטס ניפצע כשניסה לרוץ עם הכדור, וכאשר ירד מהמגרש קיבל מחיאות כפיים בעמידה. בחדר ההלבשה יוניטס היה כל-כך תשוש שנאלצו לחתוך ממנו את החולצה והמגני החזה כי לא יכל להרים את ידיו. במשחק המסכם של העונה לואיוויל הפסידה 20-13 לאיסטרן קנטאקי, משחק בו שני ניסיונות מסירה של יוניטס נחטפו על-ידי רוי קיד. יוניטס סיים את שנתו השלישית בקולג' כשהוא משלים 49 מסירות מ-95 ל470 יארד ושלושה טאצ'דאונים.

יוניטס נבחר לקפטן הקבוצה בעונת 1954, אך בגלל פציעה לא ראה הרבה זמן משחק. הפעם הראשונה שפתח בהרכב הייתה בשבוע השלישי נגד פלורידה סטייט. הקבוצה הייתה צעירה וחסרת ניסיון ומתוך קבוצה של 34 אנשים 21 היו בשנתם הראשונה בקולג'. בשנת 1954 הלואיוויל קארדינלס סיימו עם מאזן 3-6 עם ניצחון במשחק האחרון נגד מורהאד סטייט. בגלל שניפצע יוניטס לא הוביל בשנתו האחרונה בקולג' את הקבוצה בכמות יארדים למסירה, יוניטס השיג 527 יארדים והיה שני לג'ים הוסר שהשיג 560.

יוניטס סיים את משחקיו כשחקן הקרדינלס כאשר הוא משלים 245 מסירות ל-3,139 יארד ומסר ל-27 טאצ'דאונים.

קריירה מקצוענית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הקולג' יוניטס נבחר בסיבוב התשיעי בדראפט על-ידי הפיטסבורג סטילרס מה-NFL, אך הוא שוחרר ליפני תחילת העונה, משום שהיה מקום רק לשלושה קווטרבים מבין הארבעה שניבחנו. באותו זמן יוניטס כבר היה נשוי עם ילד ועבד בענף הבניה בפיטסבורג כדי לפרנס את משפחתו. בסופי שבוע הוא שיחק בקבוצה חצי מקצוענית שניקראה בלומפילד ראמס, הוא שיחק בעמדת הקווטרבק הסייפטי והבועט והרוויח 6 דולר למשחק.

בשנת 1956 יוניטס הצטרף לבולטימור קולטס של ה-NFL תחת המאמן האגדי וויב יובנק. יוניטס הלך למבדקים לאחר שחברו לקבוצת הבלומפילד ראמס, ג'ים דגלאו הציע לו. הם לוו כסף מחבריהם כדי לשלם על הדלק ולהגיע לבולטימור. יוניטס הוחתם בבולטימור קולטס. הקולטס הקדימו את הקליבלנד בראונס שגם רצו את הקווטרבק שנחתך על-ידי הסטילרס. לאחר מותו של יוניטס אמר דגלאו שדודו של יוניטס המליץ לו לא להיבחן כי אם יכשל זה יראה רע בעניי קבוצות אחרות.

יוניטס החל את עונת 1956 כקווטרבק המחליף. במשחק הרביעי כשהקווטרבק הפותח, ג'ורג' שאו שבר את רגלו במשחק נגד השיקאגו ברס, יוניטס נכנס לשחק.
מסירתו הראשונה נחטפה והחוזרה לטאצ'דאון, לאחר מכן כשניסה להעביר את הכדור לרץ האחורי גרם להשמטה שנאספה על ידי הברס. יוניטס שכח במהירות מהפסד לברס שהסתיים בתוצאה 58-27, והוביל את הקולטס לניצחון מפתיע נגד הגרין ביי פאקרס. בעזרתו של יוניטס הקולטס ניצחו לראשונה בתולדותיהם את הקליבלנד בראונס. הוא זרק תשעה טאצ'דאונים באותה עונה, כולל אחד במשחק המסכם את העונה, באותו משחק מסכם החל הרצף של 47 משחקים עם מסירת לטאצ'דאון אחד לפחות. יוניטס סיים את העונה עם 55.6 אחוזי השלמה, שהיו שיא לרוקי (שחקן עונה ראשונה).
בשנת 1957, שנתו הראשונה כקווטרבק הפותח של הקולטס, יונייטס סיים ראשון ב-NFL ביארדים למסירה (2,550) ובמסירות לטאצ'דאון (24), הוא עזר לקולטס להגיע למאזן 7-5 שהיה הפעם הראשונה בתולדות המועדון שבה סיימו עם מאזן חיובי. בסוף העונה יוניטס נבחר ל-MVP על-ידי אירגון NEA.

הקולטס ניצחו את אליפות ה-NFL בשנת 1958 תחת הנהגתו של יוניטס ויובנק. בגמר הקולטס פגשו את הניו-יורק ג'יאנטס וניצחו את המשחק בתוצאה 23-17 בעזרת ניקוד זהב בהארכה. ולרוב מתיחסים אליו כ"המשחק הגדול ששוחק אי פעם". המשחק שודר ברחבי המדינה על-ידי רשת NBC ולו מיוחסת הצתת ההתלהבות והעניין בפוטבול מקצועני במהלך שנות ה-60.
בשנת 1959 יוניטס והקולטס נפגשו שוב מול הג'ייאנטס בגמר אך הפעם התוצאה הייתה 31-16 לטובת הקולטס. יוניטס הוביל את ה-NFL ביארדים במסירה (2,899), מסירות לטאצ'דאון (32) והשלמת מסירות (193) יוניטס ניבחר ל-MVP הפעם על-ידי אירגונים של AP ו-UPI.

בתחילת שנות ה-60 התצמצם מאזן הניצחונות של הקולטס בגלל פציעות של שחקני מפתח כמו אלן אמשה, ריימונד ברי ולני מור. רצף המשחקים (47) של יוניטס עם לפחות מסירת טאצ'דאון אחת הסתיימה מול הלוס אנג'לס ראמס במחזור ה-11 של עונת 1960.
אחרי שלוש עונות בהן הקולטס מציגים יכולת ממוצעת, בעלי הקולטס קארול רוזנבלום פיטר את וויב יובנק והחליף אותו בדון שולה, שבאותו זמן היה המאמן הצעיר ביותר בהיסטוריה של ה-NFL (בגיל 33). הקולטס סיימו עם מאזן 8-6 בעונתו הראשונה של שולה שהספיק רק למקום השלישי בחטיבה במערבית. אבל הקולטס סיימו את העונה עם הצהרת כוונות כשניצחו את שלושת משחקיהם האחרונים. העונה הייתה מוצלחת ליוניטס באופן אישי כשהוביל את הליגה ביארדים למסירה עם שיא אישי של 3,481 וכמו כן הוביל את הליגה בהשלמות מסירה עם 237 השלמות.

בעונת 1964 הקולטס חזרו לראשות החטיבה המערבית. לאחר הפסד במשחקם הראשון של העונה נגד המיניסוטה ויקינגס. הקולטס ניצחו עשרה משחקים רצופים וסיימו את העונה עם מאזן 12-2. העונה הייתה אחת המוצלחות של יוניטס כשהוא מסיים עם 2,824 יארדים במסירה, ממוצע הליגה הטוב ביותר עם 9.26 יארד לניסיון מסירה, 19 מסירות לטאצ'דאון ורק 6 חטיפות כדור. לאחר עונה זו יוניטס ניבחר שוב ל-MVP מטעם AP ו-UPI. אך לעונה הייתה סיימות מאכזבת עם הפסד מפתיע לקליבלנד בראונס 27-0 במשחק הגמר של עונת 1964. בעונת 1965 במחזור ה-12 במשחק מול שיקאגו יוניטס ניפצע, ולא חזר לשחק הקווטרבק המחליף גארי קוזו ניפצע בשבוע לאחר מכן, והרץ האחורי, טום מטה שיחק כקווטרבק במשחק האחרון לעונה. למרות הפציעות הקולטס והפאקרס סיימו במאזן שווה והוחלט על משחק בין שתי הקבוצות שיהווה שובר שיוויון ויחליט מי תיצג את החטיבה המערבית במשחק הגמר, הקולטס הפסידו בהארכה 13-10, חלק גדול מההפסד נבע משער שדה של דון צ'אנדלר, רבים מאמינים שהשופטים לא היו צריכים לאשר את שער השדה של צ'אנדלר. סיבה נוספת להפסד היא שהרץ האחורי טום מטה שיחק כקווטרבק בגלל הפציעות. למרות הכל העונה של יוניטס הייתה טובה, עונה בה הוא מסר ל 2,530 יארדים 23 טאצ'דאונים וסיימם אם רייטינג מוסר הכי גבוה בליגה (97.1). לאחר ששוב סיימו במקום השני בעונה הקודמת. הקולטס התאוששו וסיימו בעונת 1967 במאזן של 11-1-2 מאזמן השווה למאזנם של הראמס שהיה הטוב ביותר בליגה. יוניטס הוביל את הליגה באחוזי השלמה עם 58.5 אחוז כמו כן הוא מסר ל-3,428 יארד ו-20 טאצ'דאונים. בסיום העונה יוניטס הוכרז שוב כ-MVP מטעם הארגונים AP ו-UPI (פעם שלישית), וכמו כן הוכרז כ-MVP בפעם השניה מטעם ארגון NEA . העונה הסתיימה באכזבה נוספת, משום שהקולטס לא הגיעו לפליי-אוף ארבעה הקבוצות (שהופעל זה השנה הראשונה על-ידי הליגה) בגלל הפסד לראמס במשחק סיום העונה 34-10, המשחק שניקבע כשובר שיויון.

יוניטס פספס את רוב עונת 1968 בגלל פציעות חוזרות במרפק, אך הקולטס עם הקווטרבק המחליף ארל מורל (שקיבל בסוף את תואר הMVP) בכל זאת השיגו מאזן 13-1 שהיה הטוב בליגה. למרות שהיה פצוע רוב העונה יוניטס עלה מהספסל לשחק בספורבול III, משחק בו ג'ו ניימת' הביא את הניצחון לג'טס והפתיע את הקולטס החזקים יותר. ההכנסה של יוניטס הייתה ניסיון נואש לזכות שוב ביתרון של קבוצות ה-NFL מול הכוכב העולה מה-AFL. יוניטס עזר לקולטס להבקיע טאצ'דאון ברבע הרביעי. למרות שעלה לשחק רק ברבע הרביעי יוניטס השיג יותר ירדים במסירה מחברו לקבוצה מורל שפתח.

בשנת 1970 יוניטס עזר לקולטס להגיע לסופרבול V, הוא יצא מהמשחק לאחר שנפגע כשהשלים מסירה ל-75 יארד וטאצ'דאון. מסירה שעזרה לקבוצה לנצח את המשחק. בשנת 1971 יוניטס הוביל את קבוצתו לגמר ה-AFC אך הפסיד למיאמי דולפינס 21-0.

יוניטס וג'ו ניימת' נפגשו שוב אחרי המשחק ביניהם בגמר ב-1970 אותו מפגש אחרון התקיים ב-24 לספטמבר 1972 בממוריאל סטדיום, יוניטס זרק ל-376 יארדים ושלושה טאצ'דאונים אך ניימת' שוב הפתיע כאשר זרק ל-496 יארדים ולשישה טאצ'דאונים, בסופו של דבר הג'טס ניצחו 44-34, זה היה הניצחון הראשון של הג'טס על בולטימור מאז האיחוד בשנת 1970.

יוניטס הועבר לסאן דייגו צ'רג'רס ב-1973, ופרש מהמשחק ב-1974. הוא סיים 17 עונות ב-NFL עם 2,830 השלמות מתוך 5,186 ניסיונות. והשיג 40,239 יארדים ו-290 טאצ'דאונים, יוניטס נחטף 253 פעמים. כמו כן יוניטס נשא את הכדור ל-1,777 יארד ו-13 טאצ'דאונים.

יוניטס הציב הרבה שיאי מסירה במהלך הקריירה שלו. הוא היה הקווטרבק הראשון שזרק מעל ל-40,000 יארדים, למרות ששיחק בשנים בהם עונות ה-NFL היו קצרות יותר (12 ו-14 משחקים במקום 16 כיום), 47 המשחקים בהם מסר לפחות לטאצ'דאון אחד בין השנים 1956 ל-1960 עדיין עומד כיום ונחשב לשיא שיהיה קשה מאוד לשבור, הוא מושווה בדרך-כלל לשיא ה-56 משחקים עם לפחות חבטה אחת של ג'ו דימאג'יו.

אחרי שסיים לשחק, יוניטס השתקע בבולטימור, מרילנד שם גידל את משפחתו, שם גם היה שדר ופרשן במשחקי NFL ברשת CBS בשנות ה-70. ג'וני יוניטס, ברוקס רובינסון, קאל ריפקן ג'וניור, ריי לואיס ומייקל פלפס נחשבים לסמלי הספורט הגדולים של העיר.

לאחר שרוברט אירסיי העביר את קבוצת בולטימור לעיר אינדיאנפוליס, אינדיאנה בשנת 1984, בלילה שנודע בשם "הפשיטה בחצות של בוב אירסיי". המהלך הכעיס כל-כך את יוניטס שהוא ניתק את כל קשריו עם הקבוצה החדשה (למרות שהמס' 19 עדיין מופרש על-ידי הקולטס ה"חדשים"). אנשי הקולטס הנאמנים הלכו בעיקבותיו בעקבות מהלך זה. הוא ביקש פעמים רבות מהיכל התהילה להוריד את שמו אלא אם כן הוא רשום תחת השם בולטימור קולטס, היכל התהילה לא אישר את המהלך הזה. יוניטס תרם את כל הפרטים של הקולטס שהיו ברשותו למוזיאון בייב רות' בבולטימור. כיום האוסף מוצג במוזיאון הספורט של קמדן יארדס (איצטדיון בייסבול).

יונטיס תמך ופעל כדי שקבוצת NFL תחזור לבולטימור. בשנת 1996 כאשר קמו הבולטימור רייבנס, יוניטס שחקני עבר ואוהדים רבים ראו בקבוצה הזאת כממשיכת דרכה האמיתית של הבולטימור קולטס. יוניטיס ניראה לעיתים תכופות על הקוים של הרייבנס במשחקי הבית. הוא תמיד זכה למחיאות כפיים כאשר תמונתו ניראתה במסך הגדול של האיצטדיון, הוא עמד בדרך כלל על קו ה-30 יארד בצד של הרייבנס.

כאשר ה-NFL חגגו יובל יוניטיס ניבחר לשחקן הטוב ביותר, הקווטרבק לשעבר של הברס, סיד לוקמן אמר עליו "הוא היה יותר טוב ממני, יותר טוב מסמי ביו, יותר טוב מכולם"

בדצמבר 2005 מדינת אינדיאנה ניסתה להשיג כספים לבניית איצטדיון חדש, היא עשתה זאת על ידי הצעות למכירה פומבית של לוחויות רישוי עם מספרי שחקנים ועמדות בהם שיחקו שחקני עבר משמעותיים של הקולטס (לשמל "QB 18" בשביל פייטון מאנינג) כשהמדינה הציעה את הלוחית "QB 19" של יוניטס, משפחת יוניטיס תבעה את המדינה, ולאחר מכן הגיעו להסדר מחוץ לבית המשפט.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוניטס נישא לבת זוגתו מבית הספר התיכון דורת'י הול. הזוג נישא ב-20 בנובמבר 1954 על ידי דודו של יוניטס. לזוג נולדו חמישה ילדים. שעה אחרי שהתגרש מדורת'י ב-26 ביוני 1972 ברינו נוודה, הוא נשא לאישה את סנדרה למון, לזוג נולדו שלושה ילדים והוא נישאר נשוי לסנדרה עד למותו.

פתירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בספטמבר 2002 יוניטס ניפתר במהלך התקף לב בזמן שהתאמן במכון בלות'רוויל-טימוניום, מרילנד. לאחר מותו הרבה אוהדים של הרייבנס חתמו על עצומה ליפני מדינת מרילנד במטרה לשנות את שמו של האיצטדיון (שבבעלות מדינת מרילנד) על שמו של יוניטס, העצומה לא התקבלה משום שהמדינה הכחירה את הזכות על השם לבנק M&T שבסיסו בבאפלו, ניו יורק. למרות זאת פסלו של יוניטס הוצב בכיכר בכניסה לאיצטדיון ושמה של הכיכר הוא על שמו של יוניטס. שלטים גדולים שמציגים את יוניטס במדי הבולטימור קולטס מוצגים בכניסה לאיצטדיון. רבים מאוהדי הרייבנס משפשפים את נעל פסלו של יונייטס כמסורת ליפני הכניסה לאיצטדיון.

יוניטס פעל להשגת תקציבים לאוניברסיטת טווסון, וילדיו למדו שם. ולכן אוניברסיטת טווסון, שנימצאת בטווסון, מרילנד (שממוקמת צפונית לבלטימור) קראה לקומפלקס הפוטבול והלה-קרוס של האוניברסיטה על שמו של יוניטס.

במהלך שנותיו האחרונות יוניטס וחבריו משכו תשומת לב תקשורתית רבה עקב בעיות בריאותיות שנוצרו כששיחקו בשנותיו הראשונות של הפוטבול המקצועני, ליפני שהכונסו חוקים ותקנות כדי לימנוע פציעות אלו. יוניטס עצמו כמעט שאיבד את יכולת השימוש ביד ימין, בגלל מכות שקיבל ליפני פרישתו, כאשר האמה והאגדול מעוותו בגלל שנישברו כל-כך הרבה פעמים.

יוניטס קבור בדלייני וואלי בטימוניום, מרילנד

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יוניטס מחזיק בשיא ההופעות של קווטרבק בפרובול שעומד על 10 הופעות
  • יוניטס בזמנו הציב שיא אל 119 ניצחונות כקווטרבק הפותח בעונה הסדירה מאז עברו אותו פראן טארקנטון, דן מרינו, ג'ון אלווי ובראט פארב.
  • יוניטס ניבחר להיכל התהילה בשנת 1979
  • מספרו של יוניטס (16) הוא המספר היחיד שהופרש על-ידי אוניברסית לואיוויל.
  • פסלו של ג'וני יוניטס הוצב באנד-זון הצפוני של איצטדיון האב ג'ון קרדינל סטדיום, וכמסורת כל שחקן שניכנס לאיצטדיון נוגע בפסל.
  • מאז שנת 1987 מועק פרס לקווטרבק הקולג'ים הטוב ביותר ששיחק בשנתו הרביעית. הפרס ניתן כל שנה בלואיוויל.
  • בשנת 1999 ניבחר למקום ה-5 בין שחקני הפוטבול הטובים ביותר בסקר שערך ה"ספורטינג ניוז" שני רק למונטנה בין הקווטרבקים, לעומת זאת בשנת 2004 "TSN" הציגה את 50 הקווטרבקים הגדולים בכל הזמנים ויוניטס היה ראשון ואחריו מונטנה, בשנת 1999 ESPN הציגה את 50 הספורטאים הגדולים של המאה ה-20 ויוניטס היה המקום ה-32.
  • בסדרת הטלויזיה "הרפתקאותיהם של פיט ופיט" היה פרק שניקרא "חלל חנונים וג'וני יוניטס" פרק שעסק במשחק האליפות של שנת 1958 ובקשר בינו לבין מערכת הכוכבים אלפא סנטיורי.
  • זמן קצר ליפני מותו שמו של האיצטדיון של באוניברסית טווסון שונה "האיצטדיון על שם ג'וני יוניטס". יוניטס מת פחות משבוע אחרי שזרק את זריקת הפתיחה, באירוע הפתיחה.
  • יוניטס קבע שיא של 47 משחקים רצופים עם מסירת טאצ'דאון שלא נישבר עד היום.
  • נכדו של יוניטס ג'יי סי יוניטס הוא קווטרבק בקבוצת הקולג' של וילנובה.
  • בזמנו כל שיאי המסירות היו שייכים ליוניטס, לאחר מכן רובם נישברו על ידי הקווטרבק של הויקינגס פראן טרקנטון.

בתרבות פופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יוניטס עבד עבור "פלדות בית-לחם" בנוסף לזה ששיחק בקולטס, זה היה באותם ימים בהם לשחק פוטבול לא הספיק מבחינה כלכלית ואילץ את השחקנים להמשיך בעבודות שלהם.
  • יוניטס מופיע בשירו של הראפר "אברלסט"
  • מסירת הטאצ'דאון הראשונה של יוניטס ניתפסה על-ידי ללויד קולטריין במשחקי טרום העונה של 1956.
  • ה"פילדלפיה דיילי ניוז" כתבו מאמר בו הם ציינו את יום הולדתו ה-70 של יוניטס, אך יוניטס ניפתר בשנה שליפני, כאשר העיתון הבין את טעותו הוא שחרר הצהרה "ג'וני יוניטס נותר מת ולא חגג את יום הולדתו ה-70"
  • בסדרת הטלויזיה "הרפתקאותיהם של פיט ופיט" היה פרק ושמו "חלל, חנונים וג'וני יוניטס"
  • הופיע כפרשן בשנת 1976 בסרט של דיסני "גאס"
  • במשפחת סימפסון בפרק ששמו "הומי הליצן" ג'וני יוניטס השתתף כשחקן אורח
  • במשפחת סימפסון בפרק ששמו "אימא סימפסון" מוזכר שמו של ג'וני יוניטס.
  • בשנת 1999 ג'וני יוניטס היה ניצב בסרט "תפוס את הכלה"
  • בשנת 1999 ג'וני יוניטס היה המאמן של הקבוצה הבידיונית ה"דאלאס נייטס" בסרט "any given sunday"
  • שמו של רחוב מס' 19 בעיר אוקיין סיטי, מרילנד שונה לדרך ג'וני יוניטס, כמו כן שונה צבע התמרור המורה לכחול ועליו יש ציור של פרסה שזהו סמלם של הקולטס.
  • במשחק שלאחר מותו של יוניטס ביקש הקווטרבק של הקולטס, פייטון מאנינג ללבוש זוג נעליים שחורות כמו שיוניטס לבש זוג מגפיים שחורים כשישחק (מגפיים אלו הפכו לסימן ההיכר שלו), הליגה לא אישרה את הבקשה ואיימה על מאנינג שאם יעשה זאת יקנס ב 25,000 דולר, מאנינג לבסוף לא לבש את הנעליים השחורות. לעומת זאת הקווטרבק של הרייבנס כריס רדמן לבש אותן בלי לבקש רשות ונקנס ב 5,000 דולר.
  • תיכון סטפן דקור עבר שיפוץ בשנת 2002 והפארק במתחם נקרא על שמו של ג'וני יוניטס
  • דמותו של יוניטס קיימת במשחק אול-פרו פוטבול 2K8 והוא משחק בקבוצה הבדיונית של ניו יורק, ביחד עם וולטר פייטון, יוניטס שחקן ברמת כוכב זהב שזו הרמה הכי גבוה בשמחק.
  • הסופר טום קלנסי אמר בתוכנית של צ'ארלי רוז שבספרו "המרדף אחרי אוקטובר האדום" הוא בדה את קפטן הצוללת שיהיה במוצא ליטאי כמו יוניטס.
  • לג'וני יוניטס הייתה בובה בגודל 12 אינצ' במהלך שנות ה-60 וה-70.