משתמש:Tomtom/מצרר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניקי היילי, 2010

ניקי הייליאנגלית:Nikki Haley; נולדה ב-20 בינואר 1970 היא המושל הנוכחית של מדינת קרוליינה הדרומית, היילי המכהנת בתפקיד מינואר 2011 היא האישה הראשונה שנושאת בתפקיד זה בקרוליינה הדרומית, וצעירת המושלים הנוכחיים בארצות הברית.

היילי נולדה בבמברג שבקרוליינה הדרומית, בשם נימראטה ניקי ראנוואה, בת למשפחת מהגרים סיקית מהודו. היא למדה חשבונאות באוניברסיטת קלמנזון, עבדה בתאגיד מיחזור ובחברת הביגוד המשפחתית. בקביל הייתה פעילה בלשכות מסחר מקומיות, גזבר ויו"ר של איגוד בעלות העסקים .


קטגוריה:חברי המפלגה הרפובליקנית (ארצות הברית) קטגוריה:מושלי קרוליינה הדרומית

ג'רמי לויןאנגלית: Jeremy Levin) הוא מנכ"ל חברת טבע תעשיות פרמצבטיות.

לוין נולד בדרום אפריקה, אביו היה עיתונאי ואמו פעילת זכויות אדם שניהלה ארגונים בתחום. בגיל צעיר עזבה משפחתו את דרום אפריקה על רקע התנגדות הוריו למשטר האפרטהייד, תחילה התגוררו ברודזיה ובאמצע שנות ה-60 עברו לבריטניה. לוין סיים תואר ראשון בהצטיינות בזואולוגיה באוניברסיטת אוקספורד, סיים תואר שני ודוקטורט בביולוגיה מולקולארית מאוקספורד, ותואר דוקטור לרפואה מאוניברסיטת קיימברידג'.

במהלך השנים התגורר בישראל, בריטניה ומשנת 1986 בארצות הברית.

לוין כיהן כמנכ"ל חברת התרופות קאדוס פארמצבטיקה והוביל אותו בהליך הנפקה בבורסה. ב-2003 מונה למנהל הפיתוח העסקי-בינלאומי ושיתופי פעולה בחברת נוברטיס ב-2007 הצטרף לחברת בריסטול מאיירס סקוויב (BMS) כסגן נשיא בכיר, האחראי לניהול שיתופי הפעולה והעסקאות האסטרטגיות של החברה.