משתמש:WaldasIn/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תמיכה באלימות?[עריכת קוד מקור | עריכה]

האם דוד שי כאן [1] תומך במסגדים שקראו לצאת ולהתעמת (הם לא קרו "להתגונן")? ציטוט: "אף שהמשפט הנ"ל מקנה כבוד רב לאנשי המסגדים", [2]WaldasIn - שיחה 22:18, 20 במרץ 2023 (IST)

בניגוד למסגדים שקראו להתעמת ודוד שי כתב על "כבוד למסגדים" אז ההיפך הגמור בבני ברק - א' בניסן תשפ"ג/ 23.03.23  להתרחק ולא להיגרר לעימות כלל: הרבנים החרדים קוראים לתושבי בני ברק להתרחק מהפגנת השמאל שתיערך מחר בעיר.מגלים מנהיגות ולוקחים אחריות: במכתבים שיראו אור בבוקר קוראים רבני העיר בני ברק לתושבים להתרחק מזירת ההפגנה שתיערך בה מחר (חמישי) על ידי מתנגדי הממשלה והרפורמה המשפטית ולהימנע מחיכוכים עם המפגינים.
[3]
[4] Karmanisz - שיחה 04:50, 23 במרץ 2023 (IST)
בהקשר למה שהביא Karmanisz ובניגוד למסגדים שדוד די שיבח - ברשת מרעיפים שבחים על תושבי בני ברק
ברשת מרעיפים שבחים על תושבי בני ברק. הרשת הגיבה בפירגון רב לתושבי בני ברק שיצאו אתמול לחלק צ'ולנט למפגינים ולשוחח איתם. העיתונאי מיכאל שמש כתב: "התמונות שיצאו מעיר הולדתי חיממו לי את הלב". העיתונאית סיוון כהן הגיבה אף היא: "להוריד את הכובע בפני תושבי בני ברק! איזו קבלת פנים, איזו אצילות נפש". יהודה גליק הגיב: "הציבור החרדי לימד אותנו אהבת ישראל מהי".
שלו שינברג , ב' ניסן תשפ"ג 24/03/2023 .
____
WATCH THE PINTELE YID: Protester Moved To Tears By Shabbos Songs Playing In Bnei Brak, YWN, March 23, 2023.
תושבי בני ברק חיכו עם פרחים וממתקים – המפגינים התרגשו עד דמעות, עבר בשלום (על אף כמה מפגיני-ימין לא-חרדים שזרקו כמה דברים)
___
JDN, Mar 23, 2023
... מולם, התייצבו עשרות בחורי ישיבות שרקדו לכבוד ראש חודש ניסן לקול צלילי מוזיקה חסידית, בלי להתרגש מהפרובוקציות.בעוד המפגינים צורחים "בושה" ואת שאר סיסמאותיהם, הבחורים רקדו לצלילי מוזיקה חסידית. אחד המפגינים העלה תיעוד בטוויטר בו הוא זורק שטרות כסף לעבר.. החרדים, תוך שהוא מציין בציניות את הטענה כי מפגיני השמאל מקבלים תשלום על השתתפותם במחאה, וכותב כי גם לחרדים מגיע... בשלטים שנתלו במקום, הם כיוונו לתעמולה נגד הדת ונגד החרדים..
___
אלעד@ungermongar:
אני לא מבקש מאנשים שיעקבו אחריי או שיצטטו, אבל הפעם יש לי בקשה:תורידו את הסרטון הזה או תצטטו את הציוץ כמה שיותר כי זו לא הפגנה או מחאה ,זו לא סאטירה או בדיחה , זו אנטישמיות בצורה המזוקקת ביותר. אם אלו פני המחאה אז היא מלאת שנאת יהודים ועל האנשים בסרטון אפשר לשים סמל של צלב קרס.
Mar 23, 2023
שוש:
כל פעם שיוצא לי לצפות בסרטון נמחץ לי הלב. הזכרון הראשון שלי מביה"ס הוא לימודי השואה. קשה לי. לימים פנתה אלי אשה אירופאית אשר קבעה שהיהודים שולטים על הכסף בעוללללם. שאלתי האם היא יודעת מה אחוז היהודים בעולם, ענתה לא, ציינתי בפניה הרגישה נבוכה (מקורבת אלי). מצטרפת לבקשתך.
___
הבלוגר חיים:
...היה זה נוק-אאוט למפגינים שהתחרטו על ההפגנה הזו, הם הפסידו כאן בענק, הם קיוו שיוכלו להכפיש את החרדים 'להוכיח' לציבור כי החרדים הם חיות, ונקלעו למצב שמכפיש אותם ולא את החרדים. המפגינים לא עשו שיעורי בית בטרם יצאו להפגנות האלו, שימו לב מה קרה בבית וגן ליד ביתו הזמני של אריה דרעי בשכונת בית וגן, בחורים רקדו ושרו, והיו מן החילונים שהצטרפו לשירה. מה לנו יותר מן השירה בבני ברק, אחרי הכל בין המפגינים ישנם מי שעדיין זכורים להם הימים הטובים ימי המסורת כאשר היו חלק מן החיים המסורתיים, הצטרפו והתענגו מן השירה החסידית, והיה אף מי שבכה מרוב תענוג ושמחה. היו מי שדאגו לפני ההפגנה איך זו תיגמר, לאחר מעשה הם נושמים לרווחה, טוב שהם באו, מפני שהחרדים הם אלו שזכו כאן בנקודות, הם אלו שניצחו את המפגינים שלא השיגו את מבוקשם.
WaldasIn - שיחה 03:09, 26 במרץ 2023 (IDT)


הפרובוקציה שנכשלה - 23 ב-מרץ 2023[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברשת מרעיפים שבחים על תושבי בני ברק

ברשת מרעיפים שבחים על תושבי בני ברק. ההרשת הגיבה בפירגון רב לתושבי בני ברק שיצאו אתמול לחלק צ'ולנט למפגינים ולשוחח איתם. העיתונאי מיכאל שמש כתב: "התמונות שיצאו מעיר הולדתי חיממו לי את הלב". העיתונאית סיוון כהן הגיבה אף היא: "להוריד את הכובע בפני תושבי בני ברק! איזו קבלת פנים, איזו אצילות נפש". יהודה גליק הגיב: "הציבור החרדי לימד אותנו אהבת ישראל מהי". שלו שינברג , ב' ניסן תשפ"ג 24/03/2023 .

___

WATCH THE PINTELE YID: Protester Moved To Tears By Shabbos Songs Playing In Bnei Brak, YWN, March 23, 2023.

__

תושבי בני ברק חיכו עם פרחים וממתקים – המפגינים התרגשו עד דמעות, עבר בשלום (על אף כמה מפגיני-ימין לא-חרדים שזרקו כמה דברים)

__

JDN, Mar 23, 2023 ... מולם, התייצבו עשרות בחורי ישיבות שרקדו לכבוד ראש חודש ניסן לקול צלילי מוזיקה חסידית, בלי להתרגש מהפרובוקציות.בעוד המפגינים צורחים "בושה" ואת שאר סיסמאותיהם, הבחורים רקדו לצלילי מוזיקה חסידית. אחד המפגינים העלה תיעוד בטוויטר בו הוא זורק שטרות כסף לעבר.. החרדים, תוך שהוא מציין בציניות את הטענה כי מפגיני השמאל מקבלים תשלום על השתתפותם במחאה, וכותב כי גם לחרדים מגיע... בשלטים שנתלו במקום, הם כיוונו לתעמולה נגד הדת ונגד החרדים..

___

אלעד@ungermongar:

אני לא מבקש מאנשים שיעקבו אחריי או שיצטטו, אבל הפעם יש לי בקשה:תורידו את הסרטון הזה או תצטטו את הציוץ כמה שיותר כי זו לא הפגנה או מחאה ,זו לא סאטירה או בדיחה , זו אנטישמיות בצורה המזוקקת ביותר. אם אלו פני המחאה אז היא מלאת שנאת יהודים ועל האנשים בסרטון אפשר לשים סמל של צלב קרס. Mar 23, 2023 שוש: כל פעם שיוצא לי לצפות בסרטון נמחץ לי הלב. הזכרון הראשון שלי מביה"ס הוא לימודי השואה. קשה לי. לימים פנתה אלי אשה אירופאית אשר קבעה שהיהודים שולטים על הכסף בעוללללם. שאלתי האם היא יודעת מה אחוז היהודים בעולם, ענתה לא, ציינתי בפניה הרגישה נבוכה (מקורבת אלי). מצטרפת לבקשתך.

__

הבלוגר חיים:

...היה זה נוק-אאוט למפגינים שהתחרטו על ההפגנה הזו, הם הפסידו כאן בענק, הם קיוו שיוכלו להכפיש את החרדים 'להוכיח' לציבור כי החרדים הם חיות, ונקלעו למצב שמכפיש אותם ולא את החרדים. המפגינים לא עשו שיעורי בית בטרם יצאו להפגנות האלו, שימו לב מה קרה בבית וגן ליד ביתו הזמני של אריה דרעי בשכונת בית וגן, בחורים רקדו ושרו, והיו מן החילונים שהצטרפו לשירה. מה לנו יותר מן השירה בבני ברק, אחרי הכל בין המפגינים ישנם מי שעדיין זכורים להם הימים הטובים ימי המסורת כאשר היו חלק מן החיים המסורתיים, הצטרפו והתענגו מן השירה החסידית, והיה אף מי שבכה מרוב תענוג ושמחה. היו מי שדאגו לפני ההפגנה איך זו תיגמר, לאחר מעשה הם נושמים לרווחה, טוב שהם באו, מפני שהחרדים הם אלו שזכו כאן בנקודות, הם אלו שניצחו את המפגינים שלא השיגו את מבוקשם. WaldasIn - שיחה 03:11, 26 במרץ 2023 (IDT)

השימוש בתווית האפרטהייד והתקפות אנטישמיות / פשעי שנאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תגובות אנטישמיות לספרו של ג'ימי קרטר: (שימושו באפרטהייד) העליונות הלבנים (2007).[1]
  • אנטישמיות בקמפוס: סכנה ברורה ונוכחת (סקירה הכוללת ייחוס לתעמולת האפרטהייד והקשור - 2015). מרכז שמעון ויזנטל.[2]
  • בהצטטות אנטישמיות, אוניברסיטת בריטניה מבטלת את שבוע האפרטהייד הישראלי (2017).[3]
  • צלב קרס נמצא באוניברסיטת קולומביה ימים ספורים לאחר ההצבעה נגד ישראל (2020) את ההצעה דחפה אוניברסיטת קולומביה אפרטהייד-דיוסט, קבוצה שטוענת שישראל היא .. "אפרטהייד".[4]
  • הקידום והשימוש הגובר במונחים כמו ההשוואה הזו, על פי מרכזים יהודיים תרמו להתקפות אנטישמיות במיוחד מאז מאי 2021 שומר החומות.[5] כתוצאה מכך, גם הפעיל המבקר את ישראל, ברני סנדרס, ביקש להימנע מרטוריקה כזו ואחרת.[6]
  • עשרה מהמקרים המזעזעים ביותר של אנטישמיות בקמפוסים של מכללות בשנת הלימודים החולפת... בחודש מאי, תצוגה באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו המדגישה את סכנת האנטישמיות הושחתה עם שלטים, כולל אחד שהאשים את ישראל באפרטהייד. צלב קרס נמצא גם מצוייר על קיר האמבטיה של ספריית בית הספר. באותו שבוע הביאה האוניברסיטה, בהתאם ל-SJP, את טאהר הרצאללה לנאום בקמפוס.[7]

אפליית יהודים חרדים עולה על אפליית ערבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משאלי הקונגרס - והפעם: משאל הרשות השופטת - הקונגרס הישראלי 09.15.22:[8]

78% מהציבור הישראלי סבור שנקודת מבטו צריכה להיות מיוצגת בבג"ץ, ורק 10% סבורים שלא (12% ניטרלי). המשמעות היא שרוב הציבור הישראלי שואף לכך שיהיה ייצוג בבג"ץ לחלקים השונים בחברה הישראלית... בכנס שערכנו לא מזמן באוניברסיטת בר-אילן, נשאלה שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, כיצד משפיעות נטיות פוליטיות של השופטים בהכרעה על סוגיות של יהדות ודמוקרטיה. דורנר השיבה בנחרצות רבה: "השופטים מפרשים את החוק, זה כן, אבל ממש לא מערבים את הדעות הפוליטיות שלהם בשיפוט". התחושה של הציבור הישראלי היא אחרת לגמרי, ובאופן החוצה השקפות אידיאולוגיות, דתיות ולאומיות: 98% מהציבור הישראלי סבור שדעות פוליטיות של שופטים כן משפיעות על פסיקתם... וגילינו שרק 17% סבורים שהרכב השופטים בבית המשפט העליון מייצג את החברה הישראלית...

קיימת תחושה של "תקרת זכוכית", אך תחושה זו משתנה בין סוגי מגזרים ועדות שונות. כך, למשל, 60% מהציבור סבור שקיימת תקרת זכוכית המונעת מיוצאי אתיופיה להתקדם במערכת המשפט, 53% סבור שקיימת תקרת זכוכית למזרחים, 49% למזוהים עם יהודה ושומרון, 48% למזוהים עם החרדים, 41% לערבים, 37% לשופטות ו-32% מהציבור הישראלי סבור שיש תקרת זכוכית המונעת מדוברי רוסית להתקדם במערכת המשפט...

הישראלים לא חשים רק חוסר ייצוג, אלא גם כי הפרקליטות רודפת אחרי חלקים מסוימים בחברה הישראלית יותר משהיא רודפת אחר ציבורים אחרים. כך, לדוגמה, 48% מהציבור הישראלי סבור כי הפרקליטות להוטה להגיש כתבי אישום נגד אנשים המשתייכים לקבוצה המזוהה עם הימין, 40% מייחסים נטייה זו לאלה המזוהים עם יהודה ושומרון, 38% עם החרדים, 25% עם הציבור הערבי ו-11% סבורים כי הפרקליטות להוטה להגיש כתבי אישום נגד הקבוצה המזוהה עם השמאל.

פילוח התשובות בהתאם לאידיאולוגיה, דת ולאומיות מגלה שבמקרים רבים כל קבוצה מרגישה שהנטייה להגיש כתבי אישום היא בעיקר נגדה. כך, למשל, 89% מהציבור הימני סבור שהפרקליטות רודפת אחריו, 73% מהחרדים סבורים שהפרקליטות רודפת אחרי מגזרם, 70% מהציבור הערבי השיב כי הפרקליטות נוטה לרדוף אחריהם ואילו רק 6% מציבור השמאל סבור שהפרקליטות להוטה להגיש כתבי אישום נגדם...


78% of the Israeli public believes that their point of view should be represented in the High Court, and only 10% believe that it is not (12% neutral). This means that the majority of the Israeli public aspires for the various parts of Israeli society to be represented in the High Court... At a conference we held not long ago at Bar-Ilan University, retired Supreme Court Judge Dalia Dorner was asked how political leanings of the judges affect decisions on issues of Judaism and democracy. Dorner replied very firmly: "The judges interpret the law, that's right, but they really don't involve their political opinions in the judgment." The feeling of the Israeli public is completely different, and in a way that excludes ideological, religious and national views: 98% of the Israeli public believes that the political opinions of judges do influence their rulings... And we discovered that only 17% believe that the composition of judges in the Supreme Court represents Israeli society...

There is a feeling of a "glass ceiling", but this feeling varies between different types of sectors and denominations. Thus, for example, 60% of the public believes that there is a glass ceiling that prevents Ethiopian immigrants from advancing in the judicial system, 53% believes that there is a glass ceiling for Mizrahim, 49% for those identified with Judea and Samaria, 48% for those identified with the ultra-orthodox, 41% for Arabs, 37% for judges and 32% The Israeli public believes that there is a glass ceiling preventing Russian speakers from advancing in the legal system...

The Israelis do not only feel a lack of representation, but also that the prosecutor's office pursues certain parts of Israeli society more than it pursues other publics. Thus, for example, 48% of the Israeli public believes that the prosecutor's office is eager to file charges against people belonging to the group identified with the right, 40% attribute this tendency to those identified with Judea and Samaria, 38% with the ultra-orthodox, 25% with the Arab public, and 11% believe that The prosecutor's office is eager to file charges against the group associated with the left.

The segmentation of the answers according to ideology, religion and nationality reveals that in many cases each group feels that the tendency to bring charges is mainly against them. Thus, for example, 89% of the right-wing public believes that the public prosecutor's office is chasing him, 73% of the ultra-Orthodox believe that the public prosecutor's office is persecutibg their sector, 70% of the Arab public replied that the public prosecutor's office tends to pursue them, while only 6% of the left-wing public believes that the public prosecutor's office is eager to file charges against them...

אפרטהייד נגד יהודים חרדים?[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבוא: הדוגמאות הבאות הן מפוליטיקאים. ג'ימי קרטר שהשתמש בתעמולת האפרטהייד על השטחים (ושמנפנפים בו האנטי-ישראליים), הסביר ב-2008 שהגדרתו וכוונתו לא קשורות ל"גזע" או "גזענות". [5]

ח"כ ישי: בג"ץ יוצר אפרטהייד אנטי יהודי. יו"ר ש"ס תוקף בחריפות את החלטת בג"ץ לא להחיל את מפעל ההזנה בבתי ספר שאינם שייכים לזרם הממלכתי: "התלמידים החרדים הפכו לסוג ב'".

"חרדים על ביטול המכרז בי-ם: אפרטהייד וצביעות".

האוניברסיטה העברית ביטלה מכרז למכירת שני בניינים שבבעלותה. חבר מועצת ירושלים יוסף דייטש: "במדינת ישראל כל המרבה להכות בחרדים הרי זה משובח".

חרדים תוקפים את החלטת האוניברסיטה העברית לבטל את המכרז למכירת בנייני המגורים בשכונת קריית יובל בירושלים. "זה מה שנקרא אפרטהייד - לקחת ולבטל מכרז שכזה. הייתי רוצה לראות אם היו עושים זאת לאתיופים או לערבים או לקבוצת מיעוט אחרת - איזו מקהלת צבועים היתה קמה נגד זה", אמר יוסף דייטש, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם יהדות התורה...


ישראל אייכלר

"מישהו יכול להגיד למה אתם נוסעים לנלסון מנדלה להצדיע למי שלחם נגד האפרטהייד, כאשר פה מבצעים מדיניות אפרטהייד נגד חרדים, גם בענייני מגורים, גם בענייני עבודה, גם בתקציבי חינוך וגם בכל דבר. מדינת אפרטהייד רוצים לעשות לנו. לא ניתן לכם לעשות פה מדינת אפרטהייד. רוב האזרחים באמת לא רוצים אפרטהייד. אבל כשיש הסתה מאורגנת כמו בכתבה הנוראית ששם רואיינו רק פעילים אנטי-חרדיים, לא הביאו צד שני. כאשר מתנהל כזה שיח איבה אני לא שומע שום גינוי מצד שמאל ולא מצד ימין ואף לא מן הדתיים לאומיים. אם היו מעיזים לעשות סרט נגד האתיופים, נגד האריתראים ונגד הערבים, היו כולם זועקים "גזענות, גזענות". למען היהודים החרדים, אף אחד לא מדבר מילה טובה. אנחנו נביע את הזעקה הזאת ולא ניתן לכם לעבור על כך לסדר היום".

ברקת מתקפל ברמות? "אפרטהייד אנטי חרדי"... "זוהי תפיסה אנטי דמוקרטית בעליל", אומר ל'בחדרי חרדים' יוסי דייטש, מ"מ וסגן ראש העיר. "לקחת שכונה שכבר הוכח שיש בה רוב של מעל 80 אחוז חרדים, ולנסות לקדם בה תכניות שנוגדות את אורח חייהם של מרבית תושבי השכונה בכדי להפוך אותה לשכונה חילונית ולהצר את רגליהם של התושבים הקיימים, זהו אפרטהייד במלוא מובן המילה. הנציגים החרדים ימשיכו להילחם ולהוביל קו אחיד מול ראש העיר על נושא קריטי כזה עבור התושבים החרדים".

החרדים זועמים: אושר התקציב ל"אפרטהייד חילוני בירושלים"

למרות האיומים של חברי מועצת העיר החרדים, אושר התקציב למינהל הקהילתי יובלים - נגדו עלו בחודשים האחרונים טענות לאפליית חרדים. זעם על משה ליאון שתמך בתקציב... חבר המועצה שלמה רוזנשטיין הסביר לחברי המועצה מדוע הוא מתנגד להעברה התקציבית: "התוכנית הלאומית חשובה והדגל שלה היא ללא הבדל דת גזע ומין. היות וכולנו יודעים לצערנו הרב שמינהל קהילתי יובלים הכריז מלחמת הדרה מוחלטת על ילדים שכל חטאם ופשעם שהם לובשים כיפה על הראש, והם לא מעניקים שירות במוצהר לילדים חובשי כיפה. חמור מאוד שמישהו מאיתנו ירים את ידו בעד העברה כל שהיא למי שמצהיר שהוא יטפל רק במי שאין לו כיפה - אם יש לו כיפה לא לטפל בו. אני חושב שזו אמירה נוראה והדרתית. יש כאן בירושלים מדינת אפרטהייד בשנת 2016. לא יקום ולא יהיה. אני לא יכול לתת להם כסף".

ועכשיו בנושא הניפוח, כמו מה שמצוטט בערך מג'ון קרי שאומר שאם ככה וככה אז תהיה אפרטהיייד.. בעתיד (ואחרים).

אז הנה עוד:[14]

תמכתי ואתמוך בנושא של הסיוע לחיילים, ואני חושב שצריך להגדיל את הסיוע הזה, וזה ברור לגמרי... אבל מתחיל דבר חדש -- דיור שהוא דבר מרכזי כשירות שהמדינה צריכה לתת לאזרחיה... ואני לא מדבר, לא על ערבים ולא על חרדים, אלא על עולים חדשים - שאינם זכאים להטבה הזאת מכיון שלא שירתו... אלא אנחנו הולכים מבחינה חוקתית להיות מדינה לא שהיא לא שוויונית, אני כבר בכלל לא שם, אלא זו תהיה מדינה שמדינת אפרטהייד תהיה צדיקה לעומתה..

אני כשלעצמי לא אומר כן או לא, אבל אם עם-POV מנפחים כל כך הרבה בקשר למיעוט לא יהודי, אז אין להפלות כשמדובר ברדיפת המיעוט החרדי.

ההתקפות אנטישמיות מהשפעת כתוצאה מתעמולת האפרטהייד והתנגדות האנטי-ישראלי ברני סנדרס להשתמש במונח[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנטישמיות מחוץ לישראל: על פי מרכזים יהודיים השתמשויות ב"אפרטהייד" תרמו להתקפות אנטישמיות במיוחד מאז מאי 2021 שומר החומות.[15] כתוצאה מכך, גם הפעיל המבקר את ישראל, ברני סנדרס, ביקש להימנע מרטוריקה כזו ואחרת.[16]

החברה הקיצונית במא"ש[עריכת קוד מקור | עריכה]

קריאת "נאצים" היא בחברה סגורה - במיעוט הקיצוני שמבין החרדים, שלמרביתם אין קשר לאינטרנט (או לפחות לא לאינטרנט מורחב) או מודעות למשמעות הקריאה הנוראה והשלכותיה ברחבי העולם (בניגוד לחברה הערבית עם ההשוואות וזילות השואה אצל חלקים). רואים באלימות של שנים מצד משטרת ישראל - שנאה נגד יהודים ונגד יהדות, מנקודת מבטם.

בתודעתם יש גם נשיאת דגל של הנרצח פרשת מותו של פנחס סגלוב (1956) ויעקב ישראל דה האן (1924). גם לא שוכחים את זה [6]. יש שמה טראומות של שנים. ואם אחד מסביר שיש לערבים הפלסטינאים טענות נגד הכיבוש בגלל טיפול זה או אחר, אז יש גם במאה שערים.

בעוד שלערבים יש את הגולית הענק: בצלם/ הארץ/מקומית/שוברים/NIF/עדלה/מחסום, ועוד, ומיליונים מאירופה וארה"ב, הרי לקנאים החרדים אין שום גב שיהיה לו כח ומשמעות, ומרגישים מדוכאים עשרות בשנים.

אף אבן או מרביתם-חלקיקים-קטנים מחרדי לא היה מיועד להמית כשהם מוחים על רקע תרבותי או פלישה למקומותיהם בשבת להפריע. ולכן הם גם לא מחפשים נשק הזדמנותי אחר כמו הפלסטינים (לא רק אבנים). ואם צעקות גנאי נגד שוטרים מקוממת כמו כן השמצת האפרטהייד... רק משום שהעתונות הכללית לא מדווחת על דיכוי חרדים זה לא אומר שאין. ועשרות בשנים! והדיכוי יותר מורחב ואכזרי כי אין בעדם "שוברים שתיקה" ו"בצלם" וביליונים... ושוב, ההכללה על "חרדים" כלל לא במקומה, הם קנאים. הדברים אמורים לא להצדיק, אלא להסביר.

10 מיתוסים שיש לכם על חרדים - ידיעות אחרונות, 11 ב-מאי 2018 [7]

תחושת אפליה

המיתוס: הערבים הם המגזר הכי מופלה לרעה בישראל, וכך הם מרגישים.

המציאות: השיא בתחושת האפליה שייך לחרדים. בעוד 23% מהערבים חשים אפליה מול 3% בציבור היהודי הלא חרדי, בקרב חרדים חשים כך 32% – גברים חרדים 35%, ונשים 28%. "גם אני הופתעתי", מודה קסיר. "מעמיתים חרדים שמעתי הסברים שונים לכך. הכי נפוץ היה, 'מפלים אותנו במקומות עבודה', בקרב חרדים עובדים, אך כששאלתי אם חוו זאת אישית, ענו, 'לא, אבל זה ידוע'. עוד הסבר הוא שבשנים האחרונות החלו לדבר על הנושא, מה שמעצים תחושות שהוסתרו בעבר". לתחושות הללו אצל גברים ניתן למצוא הסבר גם בהופעה החיצונית, שמחריגה אותם יותר בשוק העבודה וכמקבלי שירותים. אגב תחושת האפליה עולה אצל חרדים עם העלייה בגיל, בניגוד לשאר המגזרים בחברה הישראלית.

  1. ^ Anti-Semitic Reactions to Jimmy Carter's Book: White Supremacists | ADL, www.adl.org, ‏2007-01-12 (באנגלית)
  2. ^ Simon Wiesenthal Center [8] Anti-Semitism on Campus: A Clear and Present Danger
  3. ^ Citing anti-Semitism, UK university nixes Israel Apartheid Week | The Times of Israel, www.timesofisrael.com, ‏2017-02-21
  4. ^ Chrissy Clark, Swastika Found at Columbia University Just Days After Anti-Israel Vote, Washington Free Beacon, ‏2020-10-08 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^
    Jewish American groups appeal to Biden White House after string of antisemitic attacks related to Israel [9] The Washington Post, May 21, 2021
  6. ^ 5/23: Sanders, Gates, Honoré (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2023-03-16
  7. ^ Aaron Silverstein, Ten of the Most Shocking Instances of Antisemitism on College Campuses This Past School Year, Honest Reporting, ‏2022-07-17 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ משאלי הקונגרס - והפעם: משאל הרשות השופטת ⋆ הקונגרס הישראלי, באתר הקונגרס הישראלי, ‏2022-09-15
  9. ^ ח"כ ישי: בג"ץ יוצר אפרטהייד אנטי יהודי, באתר www.makorrishon.co.il, ‏2005-10-16-
  10. ^ מדזיני, רונן (2009-07-27). "חרדים על ביטול המכרז בי-ם: אפרטהייד וצביעות". Ynet. נבדק ב-2023-03-19.
  11. ^ קראה לחרדים 'סרטן', אייכלר גינה, באתר ערוץ 7, ‏2013-12-12
  12. ^ ברקת מתקפל ברמות? "אפרטהייד אנטי חרדי", באתר בחדרי חרדים, ‏2014-05-19
  13. ^ צביקה גרוניך, החרדים זועמים: אושר התקציב ל"אפר.., באתר כיכר השבת, ‏2015-12-28
  14. ^ הכנסת התשע-עשרה מושב שני 392 ' פרוטוקול מס מישיבת ועדת הכספים [10] [11]
  15. ^ Jewish American groups appeal to Biden White House after string of antisemitic attacks related to Israel [12] The Washington Post, May 21, 2021
  16. ^ 5/23: Sanders, Gates, Honoré (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2023-03-16