משתמש:WikiJunkie/עזרה:ויקיפדיה העברית: ספר ההדרכה החסר/שיתוף פעולה עם עורכים אחרים/חלק המיזמים ושיתופי פעולה אחרים בוויקיפדיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משתמש:WikiJunkie/ויקיפדיה - ספר ההדרכה החסר - תרגום מכונה בעבודה ממושכת

דף זה מכיל עצות שנכתבו על ידי עורכים שונים בויקיפדיה. על אף שהכתוב עשוי לייצג נורמות מקובלות שיש לפעול לפיהם, יש מקום לשיקול דעת בנושא והמשתמשים

מתבקשים לנהוג לפי השכל הישר. דף זה איננו דף מדיניות רשמי.

ויקיפדיה העברית: ספר ההדרכה החסר

עד כה כל החלקים בספר זה התמקדו בכם כעורכים יחידים, הפועלים לבדכם, ובאינטראקציה שלכם בדיונים מול עורכים אחרים בעת שאתם פועלים ליישב מחלוקות או בעת דיונים בשינויים שבוצעו בערכים. בנוסף לכך, העורכים בוויקיפדיה יכולים גם לעבוד בפיתוח התוכן בקבוצות, פורמליות או לא פורמליות. לא רק שיש כוח רב יותר לקבוצה לקדם פיתוח של ערכים בנושאים מסוימים, אלא גם יש יותר אנרגיה לעשות כן, וכמו כן לעתים רבות גם יותר מהנה לעבוד בוויקיפדיה כחלק מקבוצה.

רוב העורכים בוויקיפדיה נוהגים בדרך כלל לערוך את הערכים אשר הכי מעניינים אותם – בין אם מדובר בפיתוח ערכים על סדרות טלוויזיה, ערכים העוסקים באזור בו המשתמשים חיים, ערכים בתחום הספורט, ערכים בתחומי המדע והטכנולוגיה, ערכים בתחום ההיסטוריה, ערכים העוסקים במשחקים וידאו מרובי משתתפים, וכן הלאה. במידה שאתם פועלים בוויקיפדיה באופן זה, הצעד הטבעי הבא הוא להצטרף למיזמים בהם קבוצות עורכים מתמקדות בפיתוח אוסף של ערכים בנושאים מסוימים בוויקיפדיה.

למרות שחלק המיזמים בוויקיפדיה הנו אחד מסוגי המאמצים הקבוצתיים הנפוצים ביותר בוויקיפדיה, ישנם גם סוגים אחרים - בוויקיפדיה מתקיימים גם שיתופי פעולה מחוץ לחלק המיזמים אשר במסגרתם קבוצת עורכים מסוימת עובדת ביחד על שיפור ערך בודד במשך שבוע, שבועיים או חודש, ולאחר מכן פונה לערך הבא בסדרת ערכים מוגדרת מראש. כמו כן, בעת הצורך, עולים בוויקיפדיה גם יוזמות חד פעמיות אותם יוזמים עורכים בודדים, כאשר לעתים רבות מצטרפים אליהם עורכים אחרים.

פרק זה עוסק בכל סוגי המאמצים הקבוצתיים הקיימים בוויקיפדיה, ומסביר היכן ניתן לקבל מידע נוסף אודות הקבוצות השונות שכבר קיימות בוויקיפדיה. כמו כן, פרק זה מסביר גם כיצד ניתן, במקרים בהם לא קיים נפתח עדיין מיזם העוסק בנושא החשוב לכם, לפתוח ולקדם מיזמים חדשים שמתמקדים בפיתוח נושאים מסוימים, החשובים לכם, אשר לדעתכם לא זכו עד כה לכיסוי נאות בוויקיפדיה.

חלק המיזמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש בעצם שני סוגים של WikiProjects-אקטואלי אלה המתמקדים משנה של מאמרים בתחום מסוים (כמו פוקר WikiProject), ו לעבור חיתוך אלה יכול תאורטית לעבוד על מאמר כלשהו ויקיפדיה (כמו WikiProject הגילדה של עורכי העתק).

בסך הכל, יש למעלה מאלף WikiProjects (אין מספר רשמי), מתוכם כשליש המוגדרים פעיל. מעל 80 אחוז WikiProjects כרגע אקטואלי, השאר הם בין חיתוך.

מיזמים המתמקדים בנושאים מסוימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיזמים המתמקדות משנה של מאמרים ויקיפדיה המפורטות במדריך הראשי, אשר תמצא ב את הדף ויקיפדיה: WikiProject המועצה / מדריך (קיצור: WP: PROJDIR ). ארבע תיקיות המשנה העיקריים קשורים משם:

  • תרבות ואומנות (לדוגמה, WikiProject באר, WikiProject עולם הדיסק) (ראה איור 9-1)
Figure 9-1. Some WikiProjects, such as the one on beer, may seem worth joining just to have the excuse to pop over to the WikiProject main page to check things out. But WikiProjects aren't chat rooms—they involve serious work on improving articles in a particular area of Wikipedia.
  • גאוגרפיה (למשל, WikiProject הבריטים והאירים גבעות, WikiProject קליפורניה)
  • היסטוריה וחברה (למשל, היסטוריה WikiProject הצבאי, אוניברסיטאות WikiProject)
  • מדע, טכנולוגיה והנדסה (לדוגמה, WikiProject חקר החלל, WikiProject Linux)

כל אחת מארבע קבוצות עיקריות יש מאות WikiProjects שונים, אבל יש בהחלט פערים, כלומר, הזדמנויות WikiProjects נוספים. הסיבה לכך היא שאין שום אדם או קבוצה על ויקיפדיה אחראי על ארגון מלמעלה למטה: כל WikiProject הקיים הוא תוצאה של עורכי בודדים מחליטים שהם רוצים ליצור אותו.

לעתים קרובות WikiProjects אקטואלי מתואמים אחד עם השני, כאשר יש חפיפה פוטנציאליים. איור 9-2 מציג דוגמה.

Figure 9-2. WikiProject Space exploration is one of three WikiProjects concerned with the larger topic of Space. To coordinate efforts with two other related WikiProjects, the three have created a common template that summarizes the scope of each.

מיזמים חוצה חיתוך[עריכת קוד מקור | עריכה]

150 בערך בין חיתוך WikiProjects להתמקד ויקיפדיה נושאים הקשורים, ולא על קבוצת המשנה של מאמרים בתחום אקטואלי במיוחד. רוב בכושר אלה לשתי קטגוריות כלליות:

  • מאמר ממוקד. להתמודד עם דברים כמו קטגוריות, ניקוי הציטוט, נגד ונדליזם, איורים, ניטור תמונה, רשימות, מפות, נייטרליות במאמרים, ולחימה דואר זבל, כדי לפרט רק כמה. משימות כאלה מתוארים לעתים קרובות כמו תחזוקה, אם כי הרבה עבודתם מתמקדת מאמרים לשיפור ולא לתקן טעויות.
  • תהליך ועורך ממוקד. מוקדש פרסים לעורכים, סגירת דיונים המחיקה, שיפור ניתוח הנתונים, שיפור דפי המשתמש, וכן הלאה.

ויש גם פחות או יותר 1-of-a-סוג WikiProjects, כגון:

  • ויקיפדיה: תיאום WikiProject בכיתה . מכסה "את כל מטלות החינוך הפורמליות לערוך בוויקיפדיה, כולל יסודיים, כיתות באוניברסיטה ברמה" (אם לצטט מתוך הדף הראשי של הפרויקט).
  • ויקיפדיה: ביקורת עמיתים מדעית . מטרתו היא "מציעים ברמה גבוהה, תוכן מוכוון הביקורת של מאמרים בנושאים מדעיים."
  • ויקיפדיה: שמישות WikiProject . מקדם "את היישום של הסטנדרטים הקשורים שימושיות ו / או שימושיות אינטרנט."
  • ויקיפדיה: Wikipedians WikiProject נגד הצנזורה . מרכזת מאמצים כדי להתנגד למה חברי לשקול הצנזורה של מאמרים ויקיפדיה.

חוצה חיתוך WikiProjects הם לא רק שמה לעשות סוגים של עבודה אתה נהנה, אבל הם גם מקומות מצוינים לדון הניואנסים המעודנים יותר של הבנייה המאמר וכיצד להפיק את המרב של כלים רבי עוצמה של ויקיפדיה תוכנה. אם אתה מוצא את הפרק של ספר זה מעניין במיוחד, ורוצים לשפר את ויקיפדיה על ידי עבודה בתחום הזה, אתה כנראה תמצא WikiProject תואם. (אם לא, שקול ליצור אחד, כפי שמתואר על יצירת WikiProjects סעיף .)

המיזמים נמצאים בכל מקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקר אוגוסט 2007 של 100 מאמרים אקראיים נמצא כי יותר ממחצית היו WikiProject בנושא ציין בדף השיחה שלהם במאמר. שלוש עשרה מאותם דפי שיחת המאמרים היו שניים או שלושה WikiProjects נלווים, לא רק אחד. החדשות הטובות: WikiProjects חשובים. יותר ממחצית המאמרים ויקיפדיה אחד לפחות WikiProject מעוניין לשפר אותם. החדשות הרעות: כמעט מחצית מכלל המאמרים ויקיפדיה WikiProject הם יתומים, או מחוץ היקף כל הקיים של WikiProject, או לא מוכרות לציבור WikiProject רלוונטי.

יש ראיות יותר של התפשטות של WikiProjects: סטטיסטיקה על כל המאמרים ויקיפדיה, נכון לחודש אוקטובר 2007, עולה כי 900,000 היו להעריך את איכות ידי WikiProjects (ההערכות נעות בין בדל למאמר מוצעים), עם עוד 300,000 בערך עדיין להעריך.

במה תורמים המיזמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר מסתכלים על הדוגמאות בסעיף על חוצה חיתוך WikiProjects , ברור כי WikiProject יכול שואפים לשפר כמעט כל דבר על ויקיפדיה. אבל הרוב המכריע של WikiProjects להתמקד מאמרים, ורוב פוקוס על מאמרים אלה בתוך שטח אקטואלי במיוחד. הבנת WikiProjects כאלה ייתן לך רעיון טוב של WikiProjects כולה.

מטרות ותפקידים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המטרה בראש ובראשונה של WikiProjects אקטואלי היא לשפר את הכיסוי של ויקיפדיה של מאמרים בתוך נושא זה. עיקר המאמץ מכוון מאמרים קיימים, אבל WikiProjects מעורבים גם ביצירת מאמרים חדשים במידת הצורך.

WikiProjects הם לא יותר מסכום העבודה של עורכי המשתתפים, כך כמות מסוימת של מאמץ יש להכניס עורכים גיוס ושמירה על האינטרסים של המשתתפים עורכים. ( מציאת משתתפים אחרים ולעודד השתתפות נכנס ביתר פירוט.)

התפקיד השני של WikiProjects היא לשמור על פורטלים, מיני מרכזיים דפים שהם נקודות כניסה עבור נושאים מסוימים. לדוגמה, WikiProject אינדונזיה שומרת את הדף פורטל: אינדונזיה (קיצור: P: ID) ו WikiProject ספרים ורומנים WikiProject במשותף לשמור את הדף פורטל: ספרות .

הערה:
אם אתה רוצה לחפש טקסט או מידע בעמוד השער, אתה צריך לשנות את החיפוש כך שיכלול פורטל מרחב שם, כי החיפוש הרגיל ויקיפדיה היא רק למידע על דפי המאמר (עמודים מרחב ראשי). הדרך המהירה ביותר לעשות זאת היא לשים "פורטל:" בתחילת שאילתת החיפוש שלך, כדי לוודא שלא לשים רווחים בין המעי הגס החיפוש שלך. ניתן גם לשנות את החיפוש בדף החיפוש ויקיפדיה לאחר ביצוע חיפוש ראשוני על ידי סימון התיבה מרחב שם הפורטל. דרך נוספת היא לשנות את ההעדפות שלך (ראה סעיף על העדפות החיפוש ), כך החיפושים שלך באופן אוטומטי כוללים גם mainspace ו portalspace.

תפקיד WikiProjects 3 הוא להעריך את האיכות של מאמרים בתוך הפרויקטים שלהם. נכון לאוקטובר 2007, כ -800 WikiProjects עשה הערכות (באיכות של מאמרים, החשיבות של מאמרים, וכו ') בתוך נושאים שלהם. גרסה 1.0 צוות עריכה (קיצור: WP: 1.0 ) משתמשת הערכות אלה כדי לבחור מאמרים, באפריל 2007 שוחרר אוסף של כ -2,000 מאמרים כמו ויקיפדיה גרסה 0.5, על הסט של תקליטורים.

פעילויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודל של WikiProject משפיע באופן משמעותי את פעילות הפרויקט של נתון. פרויקטים שיש להם מאות חברים ועשרות כיסוי של אלפי מאמרים, חלקם יש רק קומץ של חברים פחות ממאה מאמרים. כוחות המשימה (או subgroupings דומים) הן קריטיות עבור פרויקטים גדולים, בעוד פרויקטים קטנים צריך למזער משק מינהלי, במקום להתמקד בעבודה על מאמרים. ובכל זאת, הנה כמה דברים שרוב הפרויקטים יכולה או צריכה לעשות:

  • גיוס עורכים למיזם. מציאת ושמירה עורכי מסוגל הכרחי WikiProject כל לצוף.
  • ביקורת עמיתים, בה העורך העורך יכול להגיש מאמר ביקורת על ידי אחרים. ביקורות עמיתים צריך להיות מוגבל מאמרים אשר סביר מפותחים היטב, כי הבעיות העיקריות עם מאמרים קצרים למוצרי חוסר מידע והיעדר מקורות, מ"אתה דורשים ביקורת עמיתים להצביע.
Figure 9-3. WikiProject Military history is among the largest WikiProjects at Wikipedia. Its review department gives a good indication that it has a large number of active participants.
  • תיוג מאמרים כי הם במסגרת הפרויקט. תיוג, הצבת שלט WikiProject על שיחת המאמר דפי ניתן לעשות באופן ידני, אבל בוטים יכול לעזור. הרובוטים יכולים להשתמש הקטגוריות ( פרק 18, מאמרים טובים יותר: גישה שיטתית ) ומילות מפתח כדי לתייג את הדפים אירוח של מאמרים, והם יכולים ליצור רשימות המאמרים לסקירה האדם.
  • בחירת מאמר אחד כדי לשפר מספיק כדי להפוך מאמר התכונות, ואולי אפילו להופיע בדף הראשי של ויקיפדיה ליום אחד. (יש פירוט רב יותר על מאמרים נבחרים ב WP: FA ). הקמפיין מאמר התכונות היא דרך ההתרגשות מניבות לבעוט את WikiProject, אם כי התהליך יכול לקחת חודש או חודשיים. וחשוב לקחת מאמר שבו מקורות מספיקים קיים, כך שניתן להשיג איכות המאמר מוצעים.
  • יצירת רשימה של מאמרים הדרושים בתוך היקף הפרויקט. ( קטע על רעיונות מאמרים חדשים יוצגו כמה מקומות מתחילים למצוא מאמרים שזוהו חסר.)
  • פועל בשיתוף פעולה (שבועי, חודשי, או בכל פעם) כדי לנסות למקד את הקבוצה על מאמר אחד לפחות בכל פעם. יש פרטים נוספים על שיתופי פעולה ב סעיף על שיתופי פעולה .

אם אתה חבר WikiProject ולשמוע על משהו מעניין, כי הפרויקט לא עושה, אל תתביישו להציע את זה בדף השיחה העיקרי כי WikiProject או בדף, עוד שיחת רלוונטי יותר במסגרת פרויקט זה. אתה עלול בסופו של דבר עושה את רוב העבודה הראשונית עצמך, כך שלא מציע משהו שאין לך זמן לעבוד על לבד או עם אחד או שניים. (אם אף אחד אחר לא מתעניין, זה לא פשע לוותר על הרעיון.)

הצטרפות למיזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת הדרכים למצוא WikiProject היית מעוניין להצטרף הוא ללכת למאמר של עניין אישי ולבדוק בדף השיחה של המאמר. אם מאמר יש באנר WikiProject, בצע את הקישור כי WikiProject, ולראות אם אתה רוצה להצטרף.

דרך אחרת למצוא WikiProject עניין היא להשתמש בדף ויקיפדיה: WikiProject המועצה / מדריך (קיצור: WP: PROJDIR ). להתחיל עם אחד ספריות המשנה, ואת לתחקר מטה עד שתמצא משהו שנראה מעניין. או אם אתה רואה פער שבו WikiProject תרצה להצטרף יהיה, חשוב להתחיל את עצמך WikiProject (ראה סעיף על הקמת WikiProject ).

מציאת עורכים המעוניינים להשתתף במיזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמירה על WikiProject הולך יכול להיות אתגר. אחרי הכל, עורכי ויקיפדיה הם מתנדבים ללא שכר אשר האינטרסים זמן פנוי יכול לשנות, אז התשה נורמלי. WikiProjects מוצלחים צריך את שני חברי טירון ולשמור על האינטרס של החברים הקיימים. אם אתה WikiProject, זה האינטרס שלך לעזור עם שני אלה.

אתה עשוי לחשוב כי גיוס ושימור הינם באחריות מי אחראי על WikiProject. אבל כל העניין של WikiProjects ו-Wikipedia, היא שאף אחד לא נמצא תשלום. קהילת ויקיפדיה ממליצה בתוקף להימנע בהצבעה, עמדות הנבחרים, ואת ההיררכיה: ויקיפדיה: מה ויקיפדיה היא לא (קיצור: WP: לא ) מבהיר כי ויקיפדיה היא לא דמוקרטיה ולא בירוקרטיה. (חלק WikiProjects גדולים יש מתאמים, אבל הם אחראי בעיקר על משק מנהלי.)

אז אם, לדוגמה, WikiProject שלך אין עלון, ואתה רוצה לכתוב 1, כל מה שאתה צריך לעשות הוא לכתוב בדף השיחה, ואמר כי אתה חושב על כך, שואל אם למישהו יש התנגדות או רוצה לעזור. אם אין לכם התנגדות, אז אתה עכשיו עורך העלון (או שיתוף עורך, אם אחרים מעוניינים).

גיוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש שתי דרכים סטנדרטיות לגייס חברים חדשים WikiProject מתמשך:

Figure 9-4. This template for WikiProject Iran includes parameters (which would be visible in edit mode) for quality and importance. Because neither has yet been assessed, they show as "???" in the message box the template creates. Article assessments are important for a number of reasons, including identifying articles that might be included in published DVDs, and measuring Wikipedia's progress.
  • לשים תבניות WikiProject בדפים שיחת המאמר. תבניות מאמרים סימן כשייכים WikiProject ניתן תמיד לכלול קישור פרויקט. עורכי המעוניינים יכולים ללחוץ על הקישור. איור 9-4 מציג דוגמה.
Figure 9-5. WikiProject Cycling has created two userboxes that participants can pick from, for posting on the user page. But they've also created or collected four userboxes for cycling enthusiasts who aren't participants, perhaps a subtle way of encouraging editors to work on cycling articles, even if they're not formal WikiProject members.
  • יצירת תבנית userbox (ראה בסעיף על userboxes ) לפרסום בדפי המשתמש של עורכי החברות. בעוד דפי המשתמש לקבל ביקורים פחות מאשר עמודי המאמרים, עורך עם תחומי עניין דומים עשויים ללכת userbox לדף WikiProject. (לדוגמאות מסוימות, ראה איור 9-5).

שיטות נפוצות פחות כוללות:

  • פרסום פתק בדף השיחה של המאמר מאמרים WikiProject. לדוגמה, נניח הקבוצה שלך עובדת באופן רשמי על מאמר מסוים, יותר מאשר עבודה של עורך אחד או מהירה לרענון. אז אתה יכול לכתוב משהו כמו "מאמר זה היה פשוט לערוך באופן משמעותי במסגרת עבודתו של WikiProject מפלצות ים. אם יש לך שאלות על העריכות האלה, אנא צרו קשר."
  • פרסום. כן, יש ויקיפדיה הפרסום, לפחות באופן פנימי, על WikiProjects וסיבות טובות אחרות. כדי לקבל WikiProject לתוך הלולאה של מודעות, ראה תבנית: ויקיפדיה מודעות / דוק (קיצור: WP: באנר ).
עצה:
כדי להציג את המודעות לעצמך, לשים את התבנית תבנית:ויקיפדיה מודעות לדף המשתמש שלך, או פשוט לבדוק את התבנית בדף ארגז החול.
  • כאשר מסתכלים על ההיסטוריה של מאמרים בתוך WikiProject למצוא מי שאינם חברים לתרום משהו משמעותי למאמר. לאחר מכן ושחרר אותם פתק על שיחת המשתמש שלהם דפים, מזמין אותם להצטרף WikiProject. (זה סוג של הערה הוא שימוש לגיטימי לחלוטין של דף שיחת משתמש.)
  • וודא כי הערך של הפרויקט בספרייה WikiProject (קיצור: WP: PROJDIR ) הושלמה. תיאור קצר בטור האחרון חשוב במיוחד למשיכת עורכי פוטנציאליים.

שמירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיזמים רבים יש תבנית ברוך הבא שלהם, שהיא האידאלית לפרסם את דפי שיחת המשתמש של עורכי שנרשמים. אם יש תבנית לא, אתה יכול לכתוב מכתב אישי. מה שהופך את התחושה העורך החדש בברכה עוזר לעודד השתתפות פעילה.

Figure 9-6. The September 2007 newsletter for WikiProject Puerto Rico prominently mentions some editors who have contributed significantly to the WikiProject.

עלון חודשי עדכון על ההתקדמות עורכי תוכניות יכולים לעודד עורכי להקדיש זמן על WikiProject. להזכיר חברים חדשים על ידי שם היא דרך מצוינת להגדיל את רמת ההתלהבות. אם אתה רוצה משהו יותר ניוזלטר טקסט רגיל, לבדוק את עלוני מדגם ממספר WikiProjects, שנאספו על ויקיפדיה: WikiProject המועצה / ידיעונים . (דגימה אחת מוצגת באיור 9-6).

עצה:
מספר בוטים להפוך את עבודת פרסום עלונים על דפי המשתמשים השונים, כולל Anibot, COBot, EnewsBot, GrooveBot, ו Bot R משלוח. כל שעליך לעשות הוא לשלוח בקשה על אחד הדפים שיחת בוט (שיחה: Anibot, שיחת משתמש: COBot, או כל דבר אחר).

עמוד הכרזות בתוך WikiProject יכול להיות דרך טובה לעודד חברים לבדוק לעתים קרובות. פשוט לא להסתיר את דף באיזה מקום בלי לשים קישורים ברורים עד כדי כך.

לבסוף, למרות שזה אולי נשמע קצת אידיוטי, לפחות WikiProjects כמה יצרו פרסים עבור עורכי השתתפות גבוהים. לאחר כגון הפרס נכתב בדף של עורך משתמש שיחת היא הפתעה נעימה ומספקת חיזוקים שאחרים בקבוצה מכירים את המאמצים של העורך.

יצירת מיזם חדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם אף אחד WikiProjects אלף או פעיל כל כך מתמקד על נושא אתה מעוניין, אתה יכול לקחת יוזמה ולהתחיל WikiProject חדש. אבל יש לך כמה צעדים לפניך. ראשית, כדאי לשקול כמה חלופות. אם אתה עדיין רוצה להתחיל פרויקט חדש, אתה צריך לפתח את ההצעה, ואם זה אוסף תמיכה מספיק, אתה יכול סוף סוף ליצור דף חדש WikiProject שלך.

לקיחה בחשבון של החלופות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל פרויקט חדש מאפס לא יכול להיות הדרך היחידה לשתף פעולה עם אחרים על סוג העבודה שאתה רוצה לעשות. ויקיפדיה: WikiProject המועצה / מדריך (קיצור: WP: PROJGUIDE ) מציעה הדרכה על חלופות החל WikiProject שלך. הנה תקציר מהיר:

  • בדוק אם מישהו אחר הציע פרויקט דומה בחודשים האחרונים (קיצור דרך לדף ההצעות הוא WP: המועצה / P ). אם כן, אתה יכול לפנות, כי עורך לברר מה קורה.
  • אם הנושא שלך הוא צר מספיק, ניתן לתאם באמצעות עורכי אחרים בדף השיחה (דיון) לסעיף העיקרי של עניין, למשל, שיחה עמוד: טוליפ. כל שעליך לעשות רשימה (על דף השיחה המאמר) את המאמרים, כי צריך לשפר ולבקש עורכים אחרים לעבוד עליהם, או כדי ליידע אותך כי הם מעוניינים לעשות זאת.
  • אם הנושא נופל בתוך WikiProject קיימת, אתה יכול ליצור כוח משימה או קבוצת עבודה בתוך כך WikiProject. גישה זו הדרך הקלה ביותר היא WikiProject כבר יש מבנה והיסטוריה של קבוצות קטנות כאלה. גם אם לא, העורכים אחרים עשויים להיות מוכנים לנסות פיילוט.
  • אם הנושא נופל בחלקו WikiProjects קיימים כמה, אולי הורה / תיאום WikiProject עשוי להיות התשובה. הסדר זה מחייב ההסכם על ידי WikiProjects הקיימים, אשר לא יהיה קל להשיג, אבל זה שווה ניסיון.

הצעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם לאחר ששקל את החלופות תחליט WikiProject נפרדת היא עדיין הדרך הנכונה ללכת בה, הצעד הבא הוא לפרסם הצעה על ויקיפדיה: WikiProject המועצה / הצעות (קיצור: WP: המועצה / P ). ההצעה תישאר למשך 4 חודשים, ולאחר מכן להיות בארכיון אם אין מספיק תמיכה, מינימום של חמישה עד 10 עורכים פעילים.

אל תסמוך על אחרים עורכים רק בגילויה WikiProject. אם זה פרויקט חוצה חיתוך, זה בסדר לכתוב הערה בדף השיחה של כל דפי הדרכה רלוונטיים (אלה עם ויקיפדיה: קידומת), ולשים לב בעמוד ההצעות של הנידון (קיצור: WP: סמנכ"ל / PR ). אם WikiProject המוצעת היא קבוצת משנה של WikiProject קיים, אז אתה גם לכתוב משהו בדף השיחה העיקרי כי WikiProject.

כמו כן, אל תתביישו על פרסום הערות על לפחות כמה עמודים שיחת כמה משתמשים, אם אתם נתקלים עריכות של אחרים המצביעים על התעניינות בנושא (לבדוק את תרומות המשתמש שלהם עמוד). עם זאת, אל תפרסם את עשרות עמודים אקראיים: זה נחשב דואר זבל פנימי.

יצירת דף המיזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם וכאשר יש לך אינדיקציות מספיקות של הריבית על ידי עורכי אחרות, עבור ויקיפדיה: WikiProject המועצה / מדריך / WikiProject לקבלת הוראות מפורטות אודות מתחיל דף בסיס להשיק WikiProject שלך. דף זה מפרט את כל השלבים לביצוע פרויקט להצלחה: יצירת תבנית שיחת דפי המאמר userbox עבור דפי המשתמש, ליצור רשימות משימות, הוצאת עלונים, וכן הלאה.

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיתוף הפעולה כולל מאמר אחד, שנבחר על ידי עורכי לעבוד בקבוצה עושים שיתוף פעולה, שבו עורכי לעבוד על מאמר במשך שבוע, שבועיים או חודש, ולאחר מכן לפנות מאמר הנבחר הבא.

שיתופי פעולה קיימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Figure 9-7. Here's the top of the list of collaborations as of mid-October 2007. At the time, about 40 collaborations were considered active.

אתה יכול לראות רשימה של שיתופי פעולה קיימים ב ויקיפדיה: שיתופי פעולה (קיצור: WP: CO ), כפי שמוצג באיור 9-7.

שיתופי פעולה מסוימים כרוך WikiProjects כמה וכמה הן ישויות נפרדות שאינן קשורות לכל WikiProject. אבל רוב שיתופי הפעולה מתרחשים WikiProject הקיים. אחת הסיבות לכך היא גיוס חברים חדשים לשיתוף פעולה יכול להיות קשה, שכן שיתופי פעולה לא לפרסם תבניות על מספר רב של דפי שיחת המאמר, כפי WikiProjects לעשות.

גורם נוסף לטובת יחיד WikiProject שיתופי פעולה הוא תהליך לבחירת כתבה חדשה לשתף פעולה: עורכים מאמרים אשר לא נבחרו על שיתוף הפעולה עשוי לוותר, בעוד עורכי למי ממשיכים לדחוף לכתבה מיוחדת להיות נושא שיתוף פעולה עשוי לגלות כי כאשר הוא נבחר, כמעט אף אחד אחר לא רוצה לעבוד על זה. ציור השתתפות WikiProject אחד יכול למזער או לפצות על בעיות כאלה, שכן חברי הפרויקט יש רמת עניין גבוהה, חברים חדשים מצטרפים כל הזמן.

יצירת שיתוף פעולה חדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

התהליך החל שיתוף הפעולה החדש הוא בעצם כדי ליצור דף חדש עם פרטים על מה חשבת, ולאחר מכן לפרסם אותו. תוכלו למצוא פרטים מלאים על " יצירת שיתוף פעולה חדש "בסעיף ב ויקיפדיה: שיתופי פעולה.

לאור האתגרים של שמירה על האינטרס של העורכים, לחשוב פעמיים לפני יצירת שיתוף פעולה מחוץ WikiProject. במקום זאת, אם אתה חבר WikiProject, לבדוק את המים על ידי פרסום מכתב בדף השיחה של פרויקט זה. אם אתה מקבל רק 1 או 2 עורכים אחרים, לגלות עניין, אולי אתה יכול לשתף פעולה באופן לא רשמי, ונסה שוב בעוד כמה חודשים, כאשר ניתן להצביע על כמה הצלחות.

אולי כדאי לך להתחיל שיתוף פעולה חדש דבר חודשי, ולא שבועי. זה נותן לך ולשאר העורכים, יותר זמן להתקדם. כמו כן, מומלץ להתמקד מאמרים כי הם קצרים יחסית, ולא נושא בשום קרבות עריכת מתמשך. זה מגדיל את הסיכוי לתוצאות משמעותיות.

קבוצות עבודה פחות פורמליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם קראתם את דרכך בהתמדה את הספר הזה, סביר להניח שכבר יש תחושה טובה, כי אין כללים מוחלטים במגרש תחומים ויקיפדיה. קבוצות של עורכי לעבוד יחד היא אחד התחומים הללו. פעילות כזאת יכולה להיות הרבה פחות רשמי WikiProjects ומתמשך, שיתופי פעולה הרשומים.

ארגונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה יש מספר קטן של ארגונים, כמה מהם מוזכרים בפרקים הבאים של ספר זה. אתה יכול לראות רשימה מלאה דרך הקיצור CAT: ORG . לדוגמה, צוות Typo (קיצורי דרך: wp: טעות דפוס ו WP: Tyop ), אשר החל בנובמבר 2003 Typo ויקיפדיה המחלקה ", מוקדש ביצוע ויקיפדיה מראה מקצועי יותר על ידי תיקון שגיאות הקלדה או שגיאות כתיב." כמו גם רשימת חברים רשמית, ארגון יש דף ובו הבטחות על ידי מספר עורכים, למשל, כדי לתקן את כל שגיאות הקלדה מיד.

יוזמות חד פעמיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמני, חד פעמי, יוזמות על ידי קבוצה של עורכי הם אפילו פורמלי יותר לארגונים. לדוגמה, בסוף אוגוסט 2007, ההצעה פורסמה ב דף משאבת הצעות Village (קיצור: WP: סמנכ"ל / PR ) לתקנן את ההודעות תבניות המופיעות בחלק העליון של דפי האתר. (אלו הן תבניות המצביעים על כך במאמר צריך ניקוי, צריך להיות wikified, יש הנייטרליות שלה שנוי במחלוקת, וכן הלאה.) בתוך כחודש, עורכי עניין הסכימו על וליישם שינויים כל העליונה של עמודים תבניות הודעה המאמר (המכונה לעתים amboxes), ויוזמה היה בעצם נגמר. שריד זה ממשיך בצורה של קו מנחה ויקיפדיה: תיבות סעיף ההודעה (קיצור דרך WP: השגריר ), פשוט עבור תחזוקה תיקונים קלים.

יצירת משלך[עריכת קוד מקור | עריכה]

אם אתה נוטה להציע יוזמה חדשה, צוות משימה, קבוצת עבודה או פרויקט דומה, בין אם ארגון חדש או יוזמה זמני, משאבת כפר בדף ההצעות הוא מקום טוב להתחיל בו. קרא את המידע בחלק העליון של הדף ולאחר מכן לחץ על הקישור לדף של הצעות שנתי (קיצור: WP: PEREN ), אתה לא תקבל תאוצה הרבה אם להעלות משהו עורכים מנוסים ראיתי כמה פעמים בעבר, או אם אתה מפרסם בעמוד הלא נכון. וגם לפרסם את הדפים של דפי שיחת הדרכה בנושא. לדוגמה, דיון על סטנדרטיזציה תבנית התרחש דפי המשנה של שיחת ויקיפדיה: הודעות התבנית לפני 1 פרסום על הנושא שנראה הנידון.

לבסוף, אתה תמיד יכול ליצור דפי המשנה במרחב המשתמש שלך להתחיל לעבוד על יוזמה ומנסה למצוא עורכי עניין אחרים. במקרה כזה, שוב, אתה יכול לכתוב לשיחה (דיונים) הדף הדרכה רלוונטיים כגון שיחת בדף ויקיפדיה: ידני של סגנון, כדי לראות אם מישהו אחר מעוניין.

הערה:
לעתים קרובות, רק כמה עורכים לקרוא דפי שיחת הדרכה, והרבה רעיונות על השינוי מרחפת ויקיפדיה. אל תיקח את חוסר התגובה כמשהו אישי. אתה עדיין יכול למצוא שפע של דברים אחרים לעשות על ויקיפדיה.