נינג'ה ישראל 2023

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נינג'ה ישראל 2023
סוגה תוכנית מציאות עריכת הנתון בוויקינתונים
מנחים אסי עזר
רותם סלע
פרשנים:
ניב רסקין
ירדן ג'רבי
יובל שמלא
אלכס חזנוב[1]
זוכים יוגב מלכה (הנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם)
הרסקינינג'ות (קבוצת רסקין)[2] (קרב המנחים)
אלכס חזנוב (אולסטארז)
פרסים SUV
250,000 ש"ח (אם הזוכה צולח את הר המידוריאמה)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר פרקים 29
הפקה
מפיק שי בן סעדון
גלעד מלכין
חברת הפקה שידורי קשת
הפצה קשת 12
עורכים יוסי אליאס
אתר צילומים נמל חיפה
טכניקת צילום מערך מרובה מצלמות
אורך פרק 90-60 דקות
שידור
רשת שידור קשת 12
תקופת שידור בישראל 8 בינואר 202320 באפריל 2023
2022
2024
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נינג'ה ישראל 2023 היא העונה החמישית של תוכנית המציאות הישראלית "נינג'ה ישראל" שעלתה לשידור ב-8 בינואר 2023 בקשת 12, והסתיימה ב-3 באפריל 2023.

בעונה זו נשברו מספר שיאי עולם. המנצח של העונה היה יוגב מלכה, שעבר את הר המידוריאמה ב-22 שניות (שבר את השיא של עצמו ב-7 שניות מהעונה הקודמת), השווה את שיא העולם (מחזיק בו יחד עם רנה קסלי (גר') מגרמניה), וזכה בתואר הנינג'ה הישראלי השני וה-20 בעולם. יוגב הוא גם המתמודד השלישי בעולם שצלח את המידוריאמה פעמיים, והראשון שעשה זאת פעמיים ברצף. למקום השני הגיע שניאור שמח, שעבר את המידוריאמה ב-29 שניות, ואומנם לא זכה בתואר הנינג'ה, אך הוא המתמודד הצעיר בעולם שכבש את ההר. במקומות השלישי-חמישי סיימו שיר שרים, ישי כלפון ואלון מרון שלא עברו את שלב 1 של הגמר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-25 ביולי 2022 פורסם כי זוכה עונות 1, 3 ו-4 והנינג'ה ה-16 בעולם, יובל שמלא, ייקח חלק בתוכנית כפרשן לצד ניב רסקין וירדן ג'רבי.

ב-1 בינואר 2023 הכריזה קשת על כך שהעונה החמישית של התוכנית תתקיים בסגנון דו-קרב כך ששני מתמודדים עולים למסלול הנינג'ה באותו הזמן, והמתמודד שמושך בידית בתום מכשולי הדו-קרב ראשון, מנצח בדו-קרב וממשיך למכשולים הבאים, השני מודח מהתחרות. קשת הכריזה שבעונה החמישית ישתתפו 198 מתמודדים, מתוכם 24 נשים.

סיכום עונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב המוקדמות שודר בין התאריכים 8 בינואר-5 במרץ 2023. בשלב זה 202 המתמודדים חולקו ל-12 מקצים. בכל מקצה המתמודדים חולקו לדו-קרבים. בכל דו-קרב, שני המתמודדים התחרו זה בזה על שני מסלולים מקבילים, בסופם הייתה לכל אחד מהם ידית. הראשון מבין השניים שמשך בידית, ניצח בדו-קרב והמשיך במסלול, המפסיד הודח מהעונה. מתוך המנצחים, אלה שהגיעו הכי רחוק בזמנים הקצרים ביותר עלו לחצי הגמר. המתמודד שסיים מקום אחד מתחת לרשימת העולים לחצי הגמר קיבל הזדמנות להשתתף במקצה ההזדמנות האחרונה.

מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשולי דו-קרב

  • הסטפר (מכשול 1, כל המקצים) על המתמודדים לדלג מעל 6 משטחים עגולים, מהם לזנק אל חבל ולהגיע אל המזרן.
  • דרך הבנג'י אל גלגל ענק (מכשול 2, מקצים 1, 5, 6) על המתמודדים לעבור דרך סדרה של שמונה חבלי בנג'י קצרים, גמישים, נמתחים, מהם לעבור את גלגל ענק. על הגלגל הענק 12 מאחזים מתנדנדים. ברגע שמגיעים לחלק העליון של הגלגל, הגלגל מתחיל להסתובב לצד השני. אם נעזרים ברגליים לנדנוד המאחזים זו פסילה. מהגלגל לעבור אל חבל, ממנו למזרן.
  • המדרגות המרחפות (מכשול 2, מקצים 2, 7) על המתמודדים להיאחז בשלבי המדרגות ולטפס עד למעלה, ואז לעבור דרך שני גלילים, מהם לעבור אל גרם המדרגות היורד ולרדת עד המזרן. על כל אחד מגרמי המדרגות יש 8 מדרגות.
  • הקרוסלות (מכשול 2, מקצים 3, 9, 11) על המתמודדים לטפס על חבל, ממנו לעבור דרך שני ברים קבועים, ואז לזנק אל שתי "קרוסלות" הפוכות, לקפוץ ביניהן ולנחות על המזרן.
  • הטרפז הכפול (מכשול 2, מקצים 4, 10) על המתמודדים לנתר אל בר קבוע, ממנו לקפוץ אל הטרפז הראשון, להתנדנד עליו ולזנק אל הטרפז השני הנמצא במרחק גדול ממנו ומשם לקפוץ למזרן. המתמודדים יכולים גם לזנק מתחילת המכשול ישר אל הטרפז הראשון בלי לעבור דרך הבר הקבוע.
  • הכוורת (מכשול 2, מקצים 8, 12) על המתמודדים לחצות את הבריכה באמצעות חבל, שני ברים קבועים ושלוש כוורות המסתובבות על צירן.
  • קפיצת הקנגורו (מכשול 2, מקצה הזדמנות אחרונה) על המתמודדים להתקדם לאורך הבריכה דרך שני ברים קבועים וארבעה מוטות קופצניים המחוברים לקפיץ בבסיסם. המעברים בין המוטות הם בקפיצה.
  • מגדל הדו-קרב (מכשול 3, כל המקצים) על שני המתחרים לטפס על קיר 6 מטרים אל ראש המגדל, ולהתחרות בשני מסלולים זהים ומקבילים, לעבור את כל המסלול ההיקפי, ואז לחזור אל נקודת המוצא בראש המגדל. שם מחכה לכל אחד מהמתחרים ידית, והראשון שמושך בה מנצח את הדו-קרב וממשיך למכשולים הבאים, המפסיד מודח מהעונה. בכל מקצה המכשולים בתוך המגדל שונים.

ללא דו-קרב

  • גשר הפטישים (מכשול 4, מקצים 1, 5, 6) על המתמודד לדלג מעל 5 פטישים המתנדנדים לצדדים, בלי לאבד שיווי משקל, ולזנק למזרן.
  • אפקט הדומינו (מכשול 4, מקצים 2, 7) על המתמודד לדלג מעל 5 "אבני דומינו" ענקיות המתהפכות כאשר דורך עליהן ולהגיע למזרן. המרחק בין האבנים 1.20 מ'.
  • להבי המדחף (מכשול 4, מקצים 3, 9, 11) על המתמודד לחצות את הבריכה באמצעות שלושה להבי מדחף. הלהבים משוננים ומסתובבים.
  • גשר המטבעות (מכשול 4, מקצים 4, 10) במכשול זה המתמודד צריך לדלג מעל ארבעה לוחות עגולים, מסתובבים התלויים באוויר מבלי לאבד שיווי משקל, ולזנק למזרן.
  • החבית המתגלגלת (מכשול 4, מקצים 8, 12) על המתמודד לקפוץ אל בר קבוע, ממנו לעבור אל בר נוסף, ואז לזנק ולתפוס את הבר של החבית הראשונה, אחר כך לעבור בזינוק אל הסולם בין שלושת השלבים כדי להגיע לבר של החבית השנייה, וניתן להיעזר ברגליים. ולבסוף, צריך לסובב את החבית כדי שיהיה אפשר להתנדנד ולקפוץ מעבר לחומה.
  • גלגלי האופניים (מכשול 4, מקצה הזדמנות אחרונה) במכשול זה המתמודד צריך לנתר אל בר קבוע (יכול לדלג עליו), ממנו לזנק ולהיתלות על גלגל האופניים הראשון, ממנו לקפוץ לגלגל השני וממנו למזרן.
  • סולם הסלמון אל המשקפיים (מכשול 5, מקצים 1, 5, 6) על המתמודד לתפוס במוט המונח על שלבים ולעלות 3 שלבים לגובה, אחרי שמסיים עובר אל מוט מתח קבוע, ממנו עובר אל מוט המחזיק שתי טבעות המונחות על ווים, מתנדנד ומקפיץ את המוט עם הטבעות אל עבר הווים המקבילים, ממנו עובר אל מוט נוסף כזה המונח בין צמד ווים נוסף, לבצע את אותה הפעולה ולקפוץ אל המזרן. על הטבעות לנחות בדיוק על הווים, אחרת זו פסילה.
  • המנעולים (מכשול 5, מקצים 2, 7) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו להגיע אל מוט מתח, ואז לחצות את הבריכה דרך שלושה לוחות עגולים מסתובבים. לכל לוח תפעול שונה. את הלוח הראשון עליו לגלגל כך שניתן יהיה לאחוז בו מלמטה, ברגע שנועל אותו עובר אליו. ואז יוצר תנופה ומזנק אל הלוח השני הממוקם 1.90 מ' ממנו, ואז יוצר תנופה ומזנק אל הלוח השלישי, אותו תופס מלמעלה. ואז עליו לסובב את הלוח 180 מעלות לצד הנגדי באמצעות גופו, ברגע שנועל אותו קופץ למזרן.
  • סולם הסלמון אל רחוק מהעין (מכשול 5, מקצים 3, 9, 11) על המתמודד לתפוס במוט המונח על שלבים ולעלות 3 שלבים לגובה, אחרי שמסיים עובר אל מוט מתח קבוע, ואז צריך לחצות את הבריכה בארבעה זינוקים בין קופסאות תלויות שהאחיזות בהן קטנות מאוד. הקפיצות הראשונה והשלישית הן אל שתי קופסאות, והקפיצות השנייה והרביעית הן אל קופסה אחת בה נאחזים בשתי הידיים. בניגוד לשאר הקופסאות, את הקופסה האחרונה צריך לתפוס בצד השני. אחרי שמסיים קופץ אל המזרן.
  • האנקונדה (מכשול 5, מקצים 4, 10) על המתמודד לטפס על חבל ולעבור מסלול על "אנקונדה" באמצעות 16 ידיות אחיזה ושני ברי אחיזה. הברים נמצאים על שתי הנקודות הגבוהות ביותר על ה"אנקונדה" ומרוחקים 3.30 מ', ניתן לבחור לזנק ביניהם ובכך לדלג על הידיות האמצעיות. מותר לאחוז אך ורק בידיות ובברים, אחרת זו פסילה. כשמגיע לסוף האנקונדה מזנק אל המזרן.
  • הגלגל המתהפך (מכשול 5, מקצים 8, 12) על המתמודד לנתר אל צמד גלגלים שמחוברים אחד לשני, ולגלגל 3 פעמים את הגלגלים באמצעות סיבוב של אחד מהם. מותר לגעת אך ורק בגלגלים. כשמסיים, עובר אל חבל, ממנו אל המזרן.
  • ידיות הדלת (מכשול 5, מקצה הזדמנות אחרונה) במכשול זה על המתמודד להחזיק ולעבור על מאחזים הנמצאים על זכוכית בצורת האות L בעלת זווית ישרה של 90 מעלות. ההגעה לידית הראשונה היא באמצעות חבל, ועל כל ידית פזורים מאחזים במרחקים שונים. ואז על המתמודד להסתובב ולעבור למאחזים אחרים שגם הם נמצאים על זכוכית בצורת האות L, רק שהפעם היא הפוכה, ולעבור על כל המאחזים, ומהמאחז האחרון לעבור אל חבל, ממנו למזרן.
  • חוכמת הבייגלה (מכשול 6, מקצים 1, 5, 6) המכשול מורכב משלושה מוטות שעליהם ידיות עגולות מסתובבות בצורת בייגלה, כל אחת בזווית שונה. בניגוד לשאר המוטות, הראשון אינו מתנדנד קדימה ואחורה. על המתמודד לנתר אל ה"בייגלה" הראשון, ממנו לזנק אל השני שתלוי על וו, לנתק אותו באמצעות סיבוב ה"בייגלה", לייצר איתו תנופה ולזנק אל השלישי שתלוי גם הוא על וו, לנתק גם אותו, לייצר תנופה ולזנק אל המזרן.
  • ממיר המתח (מכשול 6, מקצים 2, 7) מכשול זה מורכב משני לוחות אופקיים עם ציר שיאלץ את הלוח להתהפך לשמאל או לימין. על המתמודד לנתר אל הלוח הראשון, לסובב אותו כך שיוכל להיאחז במתלה האצבעות עליו, להתקדם על מתלה האצבעות ואז לסובב את הלוח שוב, כך שיוכל להגיע למאחז בצד השני בסוף הלוח. מהמאחז לייצר תנופה ולעבור אל המאחז על הלוח השני, להתקדם עליו עד הסוף, ממנו לזנק אל חבל ואל המזרן.
  • נקודת מפנה (מכשול 6, מקצים 3, 9, 11) במכשול זה על המתמודד לזנק אל "מסור" של 6 משושים ולהשתמש בגוף כדי להרים אותו לגובה מספיק שיאפשר לו לעבור אל ה"מסור" השני שאינו מורכב ממשושים, ואז צריך להתקדם על המסור השני עד סופו. ברגע שמגיע לסופו, המסור גולש למטה, ואז על המתמודד לעבור דרך שני מתלי אצבעות ולהגיע אל המזרן.
  • מקיר לקיר (מכשול 6, מקצים 4, 10) מכשול זה מורכב משלושה קירות מסתובבים עם מדפים צרים לאחיזה. שני הקירות הראשונים הם לרוחב, עליהם שני מדפים צרים לאחיזה. הקיר השלישי והקטן ביותר הוא לאורך, ועליו מדף אחד בלבד. על המתמודד לנתר אל הקיר הראשון, להיאחז במדפיו עם הידיים והרגליים, ולסובב אותו באמצעות גופו נגד כיוון השעון כדי שיוכל להתייצב מול מדפי האחיזה בקיר השני. לאחר מכן צריך לקפוץ אל הקיר השני שקטן יותר מהראשון, להיאחז במדפיו ולסובב גם אותו. לאחר מכן על המתמודד לקפוץ אל הקיר השלישי. ברגע שתופס בו, הקיר יורד 20 ס"מ למטה. לאחר מכן מזנק אל המזרן. במקצה מספר 10, על הנשים היה להתחיל את המכשול באמצעות בר קבוע, ולסיים באמצעות חבל.
  • הקפצת מוט אל ווים בשמיים (מכשול 6, מקצים 8, 12) על המתמודד לנתר אל בר קבוע, ממנו לעבור אל מוט מתח שמונח על מסילות, ולהתקדם על זוג המסילות הראשון. כשמגיע לסוף המסילות, על המתמודד להקפיץ את המוט אל זוג המסילות השני, ולהתקדם גם עליו. כשמגיע לסוף זוג המסילות השני, עליו לעבור אל טבעת שמונחת על וו ולהקפיץ אותה לוו שמולה. לאחר מכן, לקפוץ אל המזרן.
  • תלוי במשקל (מכשול 6, מקצה הזדמנות אחרונה) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל מוט מתח, ממנו לעבור אל סט של שני מוטות המחוברים זה לזה באמצעות גלגלות, כלומר אחיזה במוט אחד מורידה אותו למטה ומעלה את השני למעלה. תחילה על המתמודד לזנק מהמוט הקבוע אל המוט הראשון של הסט, ממנו לזנק אל המוט השני שעלה למעלה, ואז לזנק לעוד סט כזה של מוטות ולבצע את אותו הדבר. לבסוף על המתמודד לזנק למזרן. אם המתמודד עובר בין המוטות יד יד, כלומר לא קופץ בין המוטות - זו פסילה.
  • הקיר הכפול (מכשול 7, כל המקצים) במכשול זה המתמודד יכול לבחור בין הקיר הרגיל (4.60) לבין המגה קיר (5.25) (במקצה מספר 10, מקצה הנשים, הוחלט להנמיך את הקיר הרגיל חזרה לגובה 4.25 מ'). אם המתמודד יעבור את המגה קיר, הוא יקבל 10,000 שקלים והזדמנות לנסות מכשול נינג'ה מאתגר במיוחד, האשיגו. למגה קיר יש ניסיון אחד ובכך אם לא יצליח יישארו לו 2 ניסיונות על הקיר הרגיל, אם מצליח הוא לוחץ על הזמזם וכך מסיים את המסלול אך אם לא מצליח אחרי 3 ניסיונות (מגה קיר - אחד, קיר רגיל - שניים/קיר רגיל - שלושה) - הוא נפסל. במקצה ההזדמנות האחרונה, מי שעובר את המגה קיר לא מקבל הזדמנות לנסות את ההאשיגו.
  • האשיגו – כל מתמודד שיעבור את המגה קיר יזכה לנסות אתגר זה. סולם סלמון של 40 שלבים. המתמודד שבתום שלב המוקדמות ימקם את עצמו הכי גבוה בסולם בזמן הקצר ביותר, יזכה ב-100,000 שקלים.
מקצה מכשול 1 מכשול 2 מכשול 3 מכשול 4 מכשול 5 מכשול 6 מכשול 7
1 הסטפר דרך הבנג'י אל גלגל ענק מגדל הדו קרב גשר הפטישים סולם הסלמון אל המשקפיים חוכמת הבייגלה הקיר הכפול
2 המדרגות המרחפות אפקט הדומינו המנעולים ממיר המתח
3 הקרוסלות להבי המדחף סולם הסלמון אל רחוק מהעין נקודת מפנה
4 הטרפז הכפול גשר המטבעות האנקונדה מקיר לקיר
5 דרך הבנג'י אל גלגל ענק גשר הפטישים סולם הסלמון אל המשקפיים חוכמת הבייגלה
6
7 המדרגות המרחפות אפקט הדומינו המנעולים ממיר המתח
8 הכוורת החבית המתגלגלת הגלגל המתהפך הקפצת מוט אל ווים בשמיים
9 הקרוסלות להבי המדחף סולם הסלמון אל רחוק מהעין נקודת מפנה
10 הטרפז הכפול גשר המטבעות האנקונדה מקיר לקיר
11 הקרוסלות להבי המדחף סולם הסלמון אל רחוק מהעין נקודת מפנה
12 הכוורת החבית המתגלגלת הגלגל המתהפך הקפצת מוט אל ווים בשמיים
הזדמנות אחרונה קפיצת הקנגורו גלגלי האופניים ידיות הדלת תלוי במשקל

תוצאות[3][עריכת קוד מקור | עריכה]

מקצה 1
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I כרמל רז רומאו סולם הסלמון אל המשקפיים 2:14 3
גבע לוין מגדל הדו-קרב
II יוסי שליט מגדל הדו-קרב
גיל אהרון סולם הסלמון אל המשקפיים 2:34 4
III ינאי גרנית מגדל הדו-קרב
ישי כלפון סיים את המסלול (מגה קיר) 4:47 1
IV יעקב בוכבינדר מגדל הדו-קרב
הדר בן סימון גשר הפטישים 1:57 5
V עידן זהבי מגדל הדו-קרב
אלירן בן דוד סיים את המסלול 5:54 2
מקצה 2
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I עידן קאין מגדל הדו-קרב
רואי טרומן המנעולים 9:18 9
II רז מור יוסף מגדל הדו-קרב
בר ג'רבי ממיר המתח 4:59 8
III גיל מרנץ סיים את המסלול (מגה קיר) 4:50 4
רועי פפו מגדל הדו-קרב
IV עומרי אברמנטו ממיר המתח 4:14 7
מעיין חיים מגדל הדו-קרב
V אדיר בן חמו מגדל הדו-קרב
שיר שרים סיים את המסלול 4:48 3
VI אורי עין צבי המנעולים 2:55 10
גל סימוביץ' מגדל הדו-קרב
VII ליאל גרניליק ממיר המתח 4:08 6
לירן שם טוב מגדל הדו-קרב
VIII אלון מרון סיים את המסלול (מגה קיר) 4:10 2
טל מדהלה מגדל הדו-קרב
IX נועם ליבליין ממיר המתח 3:57 5
ניתאי יעקבסון מגדל הדו-קרב
X אילאי זבולון מגדל הדו-קרב
גל שרים סיים את המסלול (מגה קיר) 4:06 1
מקצה 3
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I גיא מזרחי מגדל הדו-קרב
נעם אביקסיס להבי המדחף 2:01 6[4]
II יובל הראל להבי המדחף 1:47 5
אלעד פורת מגדל הדו-קרב
III אלעד קאלוש מגדל הדו-קרב
ניתאי חסון סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:53 4
IV דור עזרן סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:22 2
נטע רביד מגדל הדו-קרב
V ראם זכריה סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:38 3
אביעד אבוטבול מגדל הדו-קרב
VI יואב ברק נקודת מפנה 3:26 1
רם לוין מגדל הדו-קרב
מקצה 4
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I איתן יעקבס האנקונדה 2:27 8
דניאל טויטו מגדל הדו-קרב
II רון רובלביץ' מגדל הדו-קרב
ליאב ברודש האנקונדה 2:29 9
III אילי אלקיים מגדל הדו-קרב
עידן רוזנטל האנקונדה 2:59 10
IV גיא זילבר מגדל הדו-קרב
שלמה ויצמן מקיר לקיר 4:27 5
V מוסא חסונה מגדל הדו-קרב
שחר עותמי סיים את המסלול 3:10 1
VI משה מוסלאוי האנקונדה 2:04 7
תום וינוגרד מגדל הדו-קרב
VII אופיר יקובוביץ' האנקונדה 2:10 6
אלקנה כהן מגדל הדו-קרב
VIII נתנאל הרפנס מגדל הדו-קרב
פז סנפיר סיים את המסלול 6:19 3
IX נפתלי יוסף מגדל הדו-קרב
אור מיניאלי סיים את המסלול 5:15 2
X ליאור שלמה מגדל הדו-קרב
אורי לינצ'בסקי מקיר לקיר 3:16 4
מקצה 5
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I ליאור וקנין גשר הפטישים 2:02 10
אלדד אוחיון מגדל הדו-קרב
II יצהר ברוך פרלמן סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:38 7
פול טשגיאן מגדל הדו-קרב
III יונתן סיבוני חוכמת הבייגלה 3:17 3
אורן חלילי מגדל הדו-קרב
IV תום שניאורסון סיים את המסלול 5:41 2
כליל צ'בור מגדל הדו-קרב
V להב לדובסקי מגדל הדו-קרב
עידו עמרן חוכמת הבייגלה 4:38 5
VI רז לוי מגדל הדו-קרב
ארז מרחבי גשר הפטישים 1:36 9
VII מיכאל בודס מגדל הדו-קרב
יעקב שפיזדה סולם הסלמון אל רחוק מהעין - 6
VIII דקל אוזמו סולם הסלמון אל רחוק מהעין - 8
אליהו סירי מגדל הדו-קרב
IX אביב חלילי חוכמת הבייגלה - 4
מישל סביר מגדל הדו-קרב
X איתמר הר אבן מגדל הדו-קרב
יהונתן הרן סיים את המסלול (מגה קיר) 4:13 1
מקצה 6
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I דניאל סיירה מגדל הדו-קרב
גל כהן מגדל הדו-קרב
II נרי זאבי אדלר חוכמת הבייגלה 3:15 2
אשד גל עוז מגדל הדו-קרב
III יוני אינוז מגדל הדו-קרב
יואב דלל סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:09 4
IV דניאל בן יוסף מגדל הדו-קרב
נתאי הדר סיים את המסלול (מגה קיר) 4:54 1
V נועם דרעי מגדל הדו-קרב
אור המשולם חוכמת הבייגלה 4:02 3
VI יעקב גורי מגדל הדו-קרב
יוסי בן יוסף סולם הסלמון אל רחוק מהעין 3:18 5
מקצה 7
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I יונתן הוניג המדרגות המרחפות
אורן מיץ המנעולים 3:52 7
II שלו חכימה המדרגות המרחפות
אור מטלון סיים את המסלול (מגה קיר) 4:51 2
III יאיר גרינברג אפקט הדומינו 1:30 9
אופק חזות מגדל הדו-קרב
IV אפיק לוי המדרגות המרחפות
איתי יעקבסון ממיר המתח 4:24 6
V ערן פרקש המדרגות המרחפות
כפיר עצמון סיים את המסלול (מגה קיר) 7:48 4
VI שלו יפרח אפקט הדומינו 1:59 10
טומי אלתגר מגדל הדו-קרב
VII ליעד יודלא מגדל הדו-קרב
אורי כהן סיים את המסלול 5:58 3
VIII יובל פרקש מגדל הדו-קרב
אשד עצמון סיים את המסלול (מגה קיר) 7:49 5
IX דני דובינה מגדל הדו-קרב
שקד שוסטר סיים את המסלול 4:47 1
X עמר נחמיאס אפקט הדומינו 1:21 8
אביב מועזיז המדרגות המרחפות
מקצה 8
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I סתיו שלזינגר סיים את המסלול 5:56 4
רון דהן מגדל הדו-קרב
II עידן איפרגן הכוורת
אלי רוט סיים את המסלול 5:28 3
III רן אלתרמן מגדל הדו-קרב
אליסף הרפנס החבית המתגלגלת 2:00 5
IV דניאל גנון מגדל הדו-קרב
שריה בן שלמה החבית המתגלגלת - 6
V עידו פידל מגדל הדו-קרב
שניאור שמח סיים את המסלול 4:49 2
VI איתי וולף מגדל הדו-קרב
יוגב מלכה סיים את המסלול 4:30 1
מקצה 9
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I לירי אביגדור מגדל הדו-קרב
תמיר נהור סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:01 5
II רודיון זיריאנוב מגדל הדו-קרב
גבריאל זק נקודת מפנה 3:18 4
III אלעד לשם מגדל הדו-קרב
איל היימן נקודת מפנה 3:12 1
IV יונתן כהן סולם הסלמון אל רחוק מהעין 3:02 6
אביאל אלחדד מגדל הדו-קרב
V אביחי בן דוד מגדל הדו-קרב
אושר שמואל נקודת מפנה 3:01 2
VI אברהם פופקו מגדל הדו-קרב
רוני קפלנסקי נקודת מפנה 3:33 3
מקצה 10 (נשים)
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I רוני ג'יברי הטרפז הכפול
אלה מנשה האנקונדה 3:22 7
II נדיה זולוטריוב מגדל הדו-קרב
עלמה מנדל האנקונדה 4:10 8
III עמית פריד מגדל הדו-קרב
נועה מאיר סיימה את המסלול 7:31 4
IV נעם גולדשטיין קיבא האנקונדה 3:40 10
תום שוורץ מגדל הדו-קרב
V הדס כהן הסטפר
תימור כספי מגדל הדו-קרב
VI מיכל שחר הסטפר
מיטל מיטלמן האנקונדה - 9
VII תם שקד סיימה את המסלול 5:50 1
ויקי חלמי מגדל הדו-קרב
VIII גלי פבזנר מגדל הדו-קרב
עדי כרם מקיר לקיר 5:36 5
IX סיון פרל מגדל הדו-קרב
אדמה אבן האנקונדה 3:36 6
X גאיה גלעדי הסטפר
לי סנדור האנקונדה 4:11 11
XI שרון ברנבוים סיימה את המסלול 6:11 2
עמית ירדני הטרפז הכפול
XII נועם הוד מגדל הדו-קרב
ספיר כהן כרמי סיימה את המסלול 6:14 3
מקצה 11
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I מקסים ריז'קוב סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:38 7
ציון איסקוב מגדל הדו-קרב
II אוריאל בן דוד סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:15 9
נמרוד טל מגדל הדו-קרב
III יונתן יגן נקודת מפנה 3:39 4
אושרי פלג מגדל הדו-קרב
IV מנדי אברג'ל סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:33 10
מייקל גילת מגדל הדו-קרב
V מתן גרסטמן מגדל הדו-קרב
שון גואטה סיים את המסלול 5:09 1
VI רובי פרץ נקודת מפנה 3:33 5
פלג חסון הקרוסלות
VII אדם לזרוביץ' מגדל הדו-קרב
יהונתן ביטון סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:31 8
VIII יונתן קולני מגדל הדו-קרב
ניצן מכני סולם הסלמון אל רחוק מהעין 2:09 6
IX עדי בתיה מגדל הדו-קרב
אדם מלכי נקודת מפנה 3:18 2
X ארד ארבל מגדל הדו-קרב
אילי דגן נקודת מפנה 3:34 3
מקצה 12
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I אושר צברי מגדל הדו-קרב
דימה דומקוב סיים את המסלול (מגה קיר) 5:35 3
II גיא בן יהודה מגדל הדו-קרב
רחמים אבאקייב החבית המתגלגלת 3:39 9
III אלכס קוסטנקו סיים את המסלול 5:04 1
שמעון בן יאיר מגדל הדו-קרב
IV עומר יעקב גואטה מגדל הדו-קרב
אליאס ח'וריה הגלגל המתהפך 4:44 7
V דון רון הכוורת
אלעד מימוני החבית המתגלגלת 2:19 8
VI סטס נפתלייב מגדל הדו-קרב
יאיר דרורי הסטפר
VII אריאל אטיאס הכוורת
אלון לביא הקפצת מוט אל ווים בשמיים - 4
VIII נעם עוז מגדל הדו-קרב
קן-גורו מיטלמן הקפצת מוט אל ווים בשמיים - 5
IX אורן פרנקל הכוורת
אלון עזרן הגלגל המתהפך - 6
X שליו בצלאל סיים את המסלול 5:34 2
ערן פלג מגדל הדו-קרב
מקצה הזדמנות אחרונה
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I אופיר יקובוביץ' מגדל הדו-קרב
יואב דלל תלוי במשקל 3:50 4
II ליאל גרניליק ידיות הדלת 3:08 5
ניצן מכני מגדל הדו-קרב
III אלון עזרן מגדל הדו-קרב
גבריאל זק תלוי במשקל 3:04 3
IV איתי יעקבסון גלגלי האופניים 1:38 6
אלה מנשה מגדל הדו-קרב
V נעם אביקסיס מגדל הדו-קרב
סתיו שלזינגר הקיר 6:06 2
VI יעקב שפיזדה מגדל הדו-קרב
גיל אהרון סיים את המסלול (מגה קיר) 8:25 1
האשיגו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל מתמודד שעבר את המגה קיר זכה לנסות למקם את עצמו כמה שיותר גבוה בסולם ההאשיגו. המתמודד שבתום שלב המוקדמות מיקם את עצמו הכי גבוה בסולם, זכה ב-100,000 שקלים. בטבלה זו מוצגים המתמודדים שניסו את ההאשיגו.

  אלוף ההאשיגו שזכה ב-100,000 שקלים
מקום שם המתמודד מספר שלבים זמן
1 אשד עצמון 40
(סיים את כל השלבים)
0:27
2 כפיר עצמון 40
(סיים את כל השלבים)
0:29
3 נתאי הדר 33 0:56
4 יהונתן הרן 32 0:49
5 דימה דומקוב 28 1:08
6 גיל מרנץ 26 0:26
7 ישי כלפון 8 0:14
8 אלון מרון 5 0:04
9 אור מטלון 5 0:05
10 גל שרים 0 0:00

חצי הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב חצי הגמר שודר בין התאריכים 11 במרץ - 25 במרץ 2023. בשלב זה 52 המתמודדים חולקו ל-5 מקצים. בכל מקצה המתמודדים חולקו לדו-קרבים. בכל דו-קרב, שני המתמודדים התחרו זה בזה על שני מסלולים מקבילים, בסופם הייתה לכל אחד מהם ידית. הראשון מבין השניים שמשך בידית, ניצח בדו-קרב והמשיך במסלול, המפסיד הודח מהעונה. מתוך המנצחים, אלה שהגיעו הכי רחוק בזמנים הקצרים ביותר עלו לגמר. מנצחי הדו-קרב שלא עלו לגמר, קיבלו הזדמנות להתחרות במקצה כרטיס הזהב.

מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשולי דו-קרב

  • הסטפר (מכשול 1, כל המקצים) על המתמודדים לדלג מעל 6 משטחים עגולים, מהם לזנק אל חבל ולהגיע אל המזרן.
  • קפיצת הקנגורו (מכשול 2, מקצים 1, 5, כרטיס הזהב) על המתמודדים להתקדם לאורך הבריכה דרך שני ברים קבועים וארבעה מוטות קופצניים המחוברים לקפיץ בבסיסם. המעברים בין המוטות הם בקפיצה.
  • הכוורת (מכשול 2, מקצים 2, 4) על המתמודדים לחצות את הבריכה באמצעות חבל, שני ברים קבועים ושלוש כוורות המסתובבות על צירן.
  • המדרגות המרחפות (מכשול 2, מקצה 3) על המתמודדים להיאחז בשלבי המדרגות ולטפס עד למעלה, ואז לעבור דרך שני גלילים, מהם לעבור אל גרם המדרגות היורד ולרדת עד המזרן. על כל אחד מגרמי המדרגות יש 8 מדרגות.
  • מגדל הדו-קרב (מכשול 3, כל המקצים) על שני המתחרים לטפס על קיר 6 מטרים אל ראש המגדל, ולהתחרות בשני מסלולים זהים ומקבילים, לעבור את כל המסלול ההיקפי, ואז לחזור אל נקודת המוצא בראש המגדל. שם מחכה לכל אחד מהמתחרים ידית, והראשון שמושך בה מנצח את הדו-קרב וממשיך למכשולים הבאים, המפסיד מודח מהעונה. בכל מקצה המכשולים בתוך המגדל שונים.

ללא דו-קרב

  • פרוזדור החלונות (מכשול 4, מקצים 1, 5, כרטיס הזהב) במכשול זה המתמודד צריך לעבור "מבוך" של חלונות על ידי כך שהוא עובר מתחת לחלונות, ברגע שמסיים המתמודד קופץ למזרן.
  • התקרה התלולה אל הלוחות המרחפים (מכשול 4, מקצים 2, 4) במכשול זה על המתמודד לטפס על קיר טיפוס שתלוי בזווית של 45 מעלות. מותר לאחוז אך ורק במאחזי הטיפוס, ואסור לגעת במסגרת של הקיר, אחרת זו פסילה. ואז, על המתמודד לעבור אל בר קבוע, ממנו אל הלוח המרחף הראשון, להתקדם לאורכו באמצעות קפיצות, לזנק אל הלוח השני, לבצע את אותה פעולה גם על לוח זה, ולזנק אל המזרן.
  • האקווריומים (מכשול 4, מקצה 3) על המתמודד לעבור 3 "אקווריומים" אשר כל אחד בגודל שונה ושיפועים שונים בלי להחליק. ההגעה אל האקווריום הראשון היא באמצעות שני עמודים. מהאקווריום האחרון על המתמודד לעבור דרך 3 עמודים נוספים, מהם אל המזרן.
  • הגשר השבור (מכשול 5, מקצים 1, 5, כרטיס הזהב) במכשול זה המתמודד צריך לדלג מעל 6 משולשים התלויים באוויר מבלי לאבד שיווי משקל.
  • גשר המטבעות (מכשול 5, מקצים 2, 4) במכשול זה המתמודד צריך לדלג מעל ארבעה לוחות עגולים, מסתובבים התלויים באוויר מבלי לאבד שיווי משקל, ולזנק למזרן.
  • גשר הקוביות (מכשול 5, מקצה 3) במכשול זה המתמודד צריך לדלג מעל 6 קוביות בגדלים שונים, זוויות שונות ומרחקים שונים, הקוביות נעוצות במוט ורובן נוטות שמאלה.
  • טבעת קיצור הדרך (כל המקצים) כל מתמודד שמגיע למכשול מספר 5, יכול ללחוץ על כפתור שמשחרר טבעת שגולשת על חוט. ואז, עליו לעבור את מכשול מספר חמש ולהגיע אל הטבעת בזמן. אם מצליח, הטבעת נושאת אותו ומדלגת איתו אל מעל מכשול מספר 6, ישירות למכשול מספר 7. אם לא, חייב לעבור את מכשול מספר 6.
  • הרולטה (מכשול 6, מקצים 1, 5, כרטיס הזהב) במכשול זה צריך לזנק לגלגל כבד עם מאחזים המונח על מסילות משני צדדיו, ואז על המתמודד לגלגל את הגלגל לאורך המסילה. בדרך יש שתי ירידות. כשמסיים, עובר לחבל ממנו למזרן.
  • לוח האם (מכשול 6, מקצים 2, 4) על המתמודד לנווט את הדרך בעזרת לוח האם ולהיאחז בידיות שבצד אחד מאחז צר ובצד השני מאחז בצורת כדור (אותו המתמודד אמור להכניס), חלק מהידיות קבועות במקום וחלקן ניתנות להעברה דרך החריצים שחלקם רחבים וחלקם דקים ושני גדלים של ידיות. כשמסיים, עובר לחבל ממנו למזרן.
  • טריפל אקס (מכשול 6, מקצה 3) על המתמודד לקפוץ אל בר קבוע ואז לעבור אל "איקס" ומשם לקפוץ בין 3 "איקסים" על ידי תפיסת 2 מאחזים אדומים כאשר ה- "איקס" נמצא ב-90° ואז ה-"איקס" יורד ב-90° (ממצב אופקי לאנכי) כאשר המתמודד תופס במאחזים.
  • תפסת מרובה (מכשול 7, מקצים 1, 5, כרטיס הזהב) על המתמודד לקפוץ אל לוח אנכי, להתקדם מעלה באמצעות תשעת הדוקרנים המוצבים עליו ואז הלוח יינעל במצב אופקי. משם על המתמודד להתקדם באמצעות תשעת הדוקרנים לעבר לוח אנכי נוסף, לקפוץ אליו, להיאחז בידיות שעליו עם הידיים והרגליים ולסובב אותו, ואז לקפוץ אל המזרן.
  • המערבולת (מכשול 7, מקצים 2, 4) מכשול זה כולל שלושה לוחות משולשים. על המתמודד להגיע באמצעות חבל אל בר קבוע, וממנו לזנק אל המוט שעל הלוח הראשון, אחר כך לסובב את הלוח 180 מעלות, ולהקפיץ את המוט אל הלוח השני, ואז לבצע את אותה הפעולה על שני הלוחות האחרים. רק אחרי שמסובב את הלוח השלישי, מזנק למזרן (אחרת זו פסילה).
  • הגלשן האווירי (מכשול 7, מקצה 3) על המתמודד להגיע באמצעות חבל אל בר קבוע, ממנו עובר אל בר נוסף, ממנו עובר אל "גלשן מעופף". ואז עליו לחצות את הבריכה באמצעות אחיזה בידיות ה"גלשן", ודילוג באמצעות ההנפה שלו בעדינות קדימה ולמטה בין ארבעה סטים שונים של מסילות שתלויות בירידה. משקלו של ה"גלשן" הוא 7 ק"ג.
  • שר הטבעות (מכשול 8, כל המקצים) על המתמודד לטפס לראש המגדל בעזרת 2 טבעות לראש המגדל ואז ללחוץ על הבאזר.
מקצה מכשול 1 מכשול 2 מכשול 3 מכשול 4 מכשול 5 מכשול 6 מכשול 7 מכשול 8
1 הסטפר קפיצת הקנגורו מגדל הדו-קרב פרוזדור החלונות הגשר השבור הרולטה תפסת מרובה שר הטבעות
2 הכוורת התקרה התלולה אל הלוחות המרחפים גשר המטבעות לוח האם המערבולת
3 המדרגות המרחפות האקווריומים גשר הקוביות טריפל אקס הגלשן האווירי
4 הכוורת התקרה התלולה אל הלוחות המרחפים גשר המטבעות לוח האם המערבולת
5 קפיצת הקנגורו פרוזדור החלונות הגשר השבור הרולטה תפסת מרובה
כרטיס הזהב

תוצאות[3][עריכת קוד מקור | עריכה]

מקצה 1
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I אלי רוט מגדל הדו-קרב
אור המשולם הרולטה 5:30 4
II ראם זכריה הרולטה 6:02 5
שקד שוסטר מגדל הדו-קרב
III גיל אהרון מגדל הדו-קרב
שליו בצלאל סיים את המסלול 5:43 1
IV אדם מלכי תפסת מרובה 6:09 3
שלמה ויצמן מגדל הדו-קרב
V פז סנפיר מגדל הדו-קרב
שניאור שמח סיים את המסלול 6:59 2
מקצה 2
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I כפיר עצמון סיים את המסלול 5:39 2
יונתן יגן מגדל הדו-קרב
II אדמה אבן התקרה התלולה אל הלוחות המרחפים 4:32 5
נועה מאיר הכוורת
III אילי דגן מגדל הדו-קרב
גל שרים סיים את המסלול 4:41 1
IV עדי כרם מגדל הדו-קרב
תם שקד המערבולת 7:02 3
V שרון ברנבוים מגדל הדו-קרב
ספיר כהן כרמי התקרה התלולה אל הלוחות המרחפים 4:04 4
מקצה 3
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I שון גואטה מגדל הדו-קרב
אביב חלילי האקווריומים 2:15 4
II אלירן בן דוד מגדל הדו-קרב
עידו עמרן טריפל אקס 5:43 3
III נרי זאבי אדלר סיים את המסלול 8:50 2
יואב ברק מגדל הדו-קרב
IV אושר שמואל האקווריומים 2:28 5
תום שניאורסון מגדל הדו-קרב
V ישי כלפון סיים את המסלול 5:36 1
רוני קפלנסקי מגדל הדו-קרב
מקצה 4
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I כרמל רז רומאו מגדל הדו-קרב
אור מיניאלי לוח האם 4:12 4
II דור עזרן התקרה התלולה אל הלוחות המרחפים 2:03 5
יונתן סיבוני מגדל הדו-קרב
III נתאי הדר סיים את המסלול 5:41 3
אורי כהן מגדל הדו-קרב
IV שיר שרים סיים את המסלול 5:36 2
איל היימן מגדל הדו-קרב
V רובי פרץ מגדל הדו-קרב
אשד עצמון סיים את המסלול 5:23 1
מקצה 5
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I אלכס קוסטנקו הרולטה 4:04 5
דימה דומקוב מגדל הדו-קרב
II אלון מרון סיים את המסלול 5:51 3
יהונתן הרן מגדל הדו-קרב
III[5] קן-גורו מיטלמן פרוזדור החלונות 3:17 -
אור מטלון מגדל הדו-קרב
IV נועם ליבליין מגדל הדו-קרב
שחר עותמי סיים את המסלול 5:27 2
V אלון לביא הרולטה 5:46 6
גיל מרנץ קפיצת הקנגורו
VI אורי לינצ'בסקי מגדל הדו-קרב
יוגב מלכה סיים את המסלול 6:27 4
III (דו-קרב חוזר)[5] קן-גורו מיטלמן מגדל הדו-קרב
אור מטלון סיים את המסלול 4:44 1
מקצה כרטיס הזהב
דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I דור עזרן תפסת מרובה 2:55 3
אלון לביא מגדל הדו-קרב
II אושר שמואל סיים את המסלול 8:01 1
אביב חלילי מגדל הדו-קרב
III אדמה אבן מגדל הדו-קרב
אור המשולם שר הטבעות 5:21 2
IV אור מיניאלי הרולטה 5:01 4
ספיר כהן כרמי מגדל הדו-קרב

הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב הגמר שודר ב-2 באפריל וב-3 באפריל 2023.

מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב 1 (9 מכשולים ב-5:45 דקות)[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • הסטפר המשולב (מכשול 1) על המתמודד לרוץ על 4 משטחים משופעים בסדר עולה, מהם לזנק אל חבל, לנחות על משטח ישר, ממנו לזנק אל חבל נוסף, ממנו אל המזרן.
  • המטרונום (מכשול 2) על המתמודד לחצות את הבריכה באמצעות שתי מטוטלות ענק, המעבר ביניהן באמצעות זינוק.
  • מגדל הכוח (מכשול 3) על המתמודד לטפס על קיר באמצעות חבל, ואז לעבור דרך 7 מסגרות וסולם מתנדנד בן 7 שלבים.
  • קליעת הוו (מכשול 4) המתמודדים צריכים לעבור בין 2 נדנדות שלכל אחת מהן מחובר וו תלייה, שבראשון הוו בצד ימין ועליו תלויה טבעת, ובשני הוו הוא קדמי. הם צריכים לנתק את הטבעת מהוו הראשון ולתלות בעזרת נדנוד את הטבעת על הוו השני.
  • ענן היתדות אל פצצות הזמן (מכשול 5) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל בר קבוע, ואז לחצות את הבריכה באמצעות מעבר בין 6 קופסאות מרחפות בעלות נקבים ליתדות, באמצעות שתי יתדות. הנקבים ממוקמים בכל קופסה בדופן אחרת. כשמסיים, עובר אל בר קבוע, ואז צריך לעבור בין 6 ווים מסתובבים, באמצעות שתי "פצצות" - ידיות קטנות בצורת כדור פלדה, אל כל אחת מהן מחוברת טבעת קטנה, אותה המתמודד צריך לתלות על הווים. מותר לאחוז אך ורק בפצצות. כשמסיים, מזנק אל המזרן.
  • עלה ורד (מכשול 6) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל מוט שנמצא בתוך מסילה, להקפיץ אותו קדימה, ואז המסילה מתהפכת והמוט מחליק אל סופה. ואז על המתמודד לזנק אל עוד מסילה כזאת, לבצע את אותה פעולה, ולזנק אל המזרן.
  • הקיר הכפול (מכשול 7) במכשול זה המתמודד יכול לבחור בין הקיר הרגיל למגה קיר. גם בגמר, מי שיצלח את המגה קיר, יזכה ב-10,000 שקלים. למגה קיר יש ניסיון אחד ובכך אם לא יצליח יישארו לו 2 ניסיונות על הקיר הרגיל.
  • סולם הסלמון אל טביעות האצבע (מכשול 8) במכשול זה יש שני סולמות. המתמודד צריך לזנק אל מוט המונח על שלב של הסולם המקורב, להקפיץ את המוט אל הסולם השני ולעלות 6 שלבים לגובה. אחר כך על המתמודד להתקדם בקפיצות לאורך סדרת מאחזים עגולים בצורות שונות דמויי טביעות אצבע שנמצאים על קופסאות בצורות שונות. הקופסאות האחרונות מסתובבות על צירן.
  • פיר המעלית (מכשול 9) במכשול זה על המתמודד להיצמד ברגליו ובידיו אל הקירות שבצדדיו, ולטפס כך במעלה הפיר. כשמסיים, לוחץ על הבאזר.
שלב 2 (3 מכשולים ב-2:00 דקות)[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • לכל הכיוונים (מכשול 1) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל בר קבוע, ואז לזנק מהבר אל מדף אחיזה, לאחוז בו משני צדדיו ולזנק אל הצלחת הראשונה, שמסתובב קצת ימינה ושמאלה. מהצלחת לזנק אל מדף אחיזה נוסף, ממנו לזנק אל הצלחת השנייה, אשר מסתובבת במעגלים. ואז על המתמודד לייצר תנופה נכונה ולהגיע אל המזרן.
  • ווים בשמיים (מכשול 2) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל בר קבוע, ואז לעבור אל טבעת שמונחת על וו ולהקפיץ אותה לוו שמולה, ואז לעבור לטבעת אחרת שמונחת על וו אחר, ולבצע את אותה פעולה. כשמסיים, מזנק אל המזרן.
  • קפיצה בזמן (מכשול 3) על המתמודד לטפס על עמוד נטוי, ממנו לעבור אל מוט המחובר בחוטים מהקצוות היושב בתוך התושבת ראשונה מתוך 3 תושבות. עליו לשחרר את המוט, להתנדנד איתו ולתלות אותו על התושבת השלישית, ואז על המתמודד להסתובב ולעבור אל המוט השני שנמצא על התושבת השנייה, לשחרר אותו, לזנק איתו אל המזרן וללחוץ על הבאזר.
שלב 3 (4 מכשולים ללא הגבלת זמן)[עריכת קוד מקור | עריכה]
  • בר הקופים (מכשול 1) במכשול זה המתמודד צריך לעבור 5 ברים באמצעות העברה של שני מוטות, אם המתמודד יפיל אחד מהם או את שניהם הוא לא יוכל להתקדם. הקפיצה הראשונה מקובעת במקום וכך גם האחרונה. לא ניתן להיעזר בכך שנאחזים ברגליים על הבר. דבר זה ייחשב כפסילה. כשמסיים, עובר אל חבל, ממנו אל המזרן.
  • חומת אצבעות הברזל (מכשול 2) מכשול זה מורכב מחומה ענקית, עליה פזורים תשעה מאחזי טיפוס דקים. על המתמודד לחצות את החומה באמצעות המאחזים. כשמגיע למאחז האחרון, שם רגל על המאחז מתחת, מייצר תנופה וקופץ אל מתלה אצבעות ממול, עובר אל מתלה אצבעות נוסף, ממנו אל חבל ואל המזרן.
  • הלוחות הצפים (מכשול 3) על המתמודד לעבור 4 לוחות אשר קשים למעבר ומהלוח הרביעי למשטח הקטן ממנו צריך לזנק אל המכשול הבא.
  • קפיצת מוט המתח (מכשול 4) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל מוט מתח חופשי, ואז להתקדם איתו דרך 4 סטים אשר כל אחד מרוחק מרחק גדול מהקודם לו, מהסט הרביעי עליו לזנק אל המזרן. מוט המתח חייב להיות ממוקם בדיוק במקום הנכון בשני הצדדים על הסטים אחרת המתמודד ייפול למים.
שלב הר המידוריאמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל מתמודד שסיים את המסלול כולו בשלב הגמר, יוכל להתמודד בשלב האחרון: טיפוס על חבל בגובה 23.5 מטר במשך 30 שניות. המתמודד שיעשה זאת בזמן הקצר ביותר יזכה בתואר ה"נינג'ה של ישראל" ובפרס הגדול.

תוצאות[3][עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב 1
מקום שם המתמודד מכשול אחרון זמן
1 יוגב מלכה סיים את המסלול 5:30
2 שניאור שמח סיים את המסלול 5:34
3 שיר שרים סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:06
4 ישי כלפון סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:58
5 אלון מרון סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:17
6 גל שרים סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:18
7 אור מטלון סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:53
8 נתאי הדר סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:19
9 נרי זאבי אדלר סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:22
10 אשד עצמון סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:44
11 שליו בצלאל סולם הסלמון אל טביעות האצבע 4:42
12 אדם מלכי סולם הסלמון אל טביעות האצבע נגמר הזמן
13 תם שקד הקיר נגמר הזמן
14 עידו עמרן עלה ורד 3:27
15 אושר שמואל עלה ורד 3:27
16 כפיר עצמון קליעת הוו 1:04
17 אלכס קוסטנקו קליעת הוו 1:14
18 שחר עותמי המטרונום 0:14
שלבים 2 ו-3
מקום שם המתמודד שלב 2 שלב 3
מכשול אחרון זמן מכשול אחרון זמן
1 יוגב מלכה סיים את השלב 1:21 סיים את המסלול 6:35
2 שניאור שמח סיים את השלב 1:22 סיים את המסלול 9:36
שלב אחרון (הר המידוריאמה)
מקום שם המתמודד זמן תוצאה
1 יוגב מלכה 22 שניות (המנצח של העונה) עבר את המידוריאמה בזמן הקצר ביותר והפך לנינג'ה ה-20 בעולם
2 שניאור שמח 29 שניות צלח את המידוריאמה אך לא הפך לנינג'ה ה-20 בעולם[6]

קרב המנחים 2023[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 ו-12 באפריל 2023 שודר ספיישל מיוחד בשם "קרב המנחים" בו 24 מתמודדים, במיוחד מהעונה האחרונה, מחולקים ל-4 נבחרות בראשות המנחים והפרשנים, אסי עזר, רותם סלע, ניב רסקין וירדן ג'רבי. בכל קבוצה 6 מתמודדים: 4 גברים ו-2 נשים. באירוע זה, אלוף העולם בטיפוס בולדרינג לשעבר ומקום שני בגמרי עונות 1 ו-3, אלכס חזנוב, לקח חלק כפרשן לצד יובל שמלא.

נבחרות
אסי וחתולי הרעם

(בראשות אסי עזר)

הג'ורדנים

(בראשות ירדן ג'רבי)

כוח הסלע

(בראשות רותם סלע)

הרסקינינג'ות

(בראשות ניב רסקין)

אשד עצמון

גל שרים

גיל מרנץ

אילי דגן

אלה מנשה

דפנה גיטלר

כפיר עצמון

שיר שרים

נתאי הדר

שליו בצלאל

תם שקד

נועם הוד

שניאור שמח

אלון מרון

סתיו שלזינגר

יהונתן ביטון

ספיר כהן כרמי

נועה מאיר

יוגב מלכה

ישי כלפון

יהונתן הרן

איל היימן

שרון ברנבוים

עדי כרם

שלב הבתים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארבע הנבחרות חולקו לשני בתים: בית א' - "אסי וחתולי הרעם" נגד "הג'ורדנים", בית ב' - "כוח הסלע" נגד "הרסקינינג'ות".

מתוך ששת המתחרים בכל נבחרת, מנהל הקבוצה בוחר שלושה מתמודדים שיעלו להתחרות בחצי הגמר, ושלושה לשמור לגמר, אם הנבחרת שלו תגיע לשם. בכל בית יש שלושה דו-קרבים. בכל דו-קרב, כל אחד משני מנהלי הקבוצה בוחר מתמודד. (שני המתמודדים לא עולים יחד על המסלול הכפול כמו בעונה, אלא אחד מהם עולה קודם ומציב את הרף ליריב שלו).

שיטת הניקוד

כל מכשול = 1 נק'

קיר = 2 נק' / מגה קיר = 3 נק'

ניצחון בדו-קרב = 1 נק'

בכל בית, הנבחרת שצוברת את מספר הנקודות הגבוה ביותר עולה לגמר, השנייה מודחת.

מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הסטפר (מכשול 1) על המתמודד לדלג מעל 6 משטחים עגולים, מהם לזנק אל חבל ולהגיע אל המזרן.
  • הקרוסלות (מכשול 2) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור דרך שני ברים קבועים, ואז לזנק אל שתי "קרוסלות" הפוכות, לקפוץ ביניהן ולנחות על המזרן.
  • מגדל הכוח (מכשול 3) על המתמודד לטפס על קיר באמצעות חבל, לעבור מסלול היקפי של 6 מסגרות, ואז לחזור אל נקודת המוצא בראש המגדל באמצעות 3 מדפים קורסים. לאחר מכן, על המתמודד לקחת את אומגת החבל ולהמשיך את המסלול.
  • קליעת הוו (מכשול 4) המתמודדים צריכים לעבור בין 2 נדנדות שלכל אחת מהן מחובר וו תלייה, שבראשון הוו בצד ימין ועליו תלויה טבעת, ובשני הוו הוא קדמי. הם צריכים לנתק את הטבעת מהוו הראשון ולתלות בעזרת נדנוד את הטבעת על הוו השני.
  • קפיצה בדרך (מכשול 5) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל בר קבוע, ואז לקפוץ אל בר שמחובר במגנטים באוויר, לתפוס אותו, ואז הבר מתנתק והמתמודד צריך להנחית אותו על שתי תושבות. לאחר מכן, על המתמודד לעבור אל בר קבוע, ולבצע את אותה פעולה. כשמסיים, מזנק אל המזרן.
  • עלה ורד (מכשול 6) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל מוט שנמצא בתוך מסילה, להקפיץ אותו קדימה, ואז המסילה מתהפכת והמוט מחליק אל סופה. ואז על המתמודד לזנק אל עוד מסילה כזאת, לבצע את אותה פעולה, ולזנק אל המזרן.
  • הקיר הכפול (מכשול 7) במכשול זה המתמודד יכול לבחור בין הקיר הרגיל (4.60) לבין המגה קיר (5.25). למגה קיר יש ניסיון אחד ובכך אם לא יצליח יישארו לו 2 ניסיונות על הקיר הרגיל. אם מצליח הוא לוחץ על הזמזם וכך מסיים את המסלול, אך אם לא מצליח אחרי 3 ניסיונות (מגה קיר - אחד, קיר רגיל - שניים/קיר רגיל - שלושה) - הוא נפסל.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית א' ("אסי וחתולי הרעם" נגד "הג'ורדנים")[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא צבעים

  מתמודד מנבחרת "אסי וחתולי הרעם"
  מתמודד מנבחרת "הג'ורדנים
  המתמודד ניצח בדו-קרב והשיג את נקודת הניצחון
דו-קרב סדר שם המתמודד מכשול אחרון זמן ניקוד
I 1 שיר שרים סיים את המסלול 2:50 8 נק'
2 גל שרים סיים את המסלול 2:45 9 נק'
II 3 דפנה גיטלר קפיצה בדרך 4:33 4 נק'
4 תם שקד קפיצה בדרך 3:58 5 נק'
III 5 כפיר עצמון סיים את המסלול (מגה קיר) 5:34 10 נק'
6 אשד עצמון קפיצה בדרך 2:59 4 נק'
ניקוד סופי
הג'ורדנים 23 עלו לגמר
אסי וחתולי הרעם 17 הודחו
בית ב' ("כוח הסלע" נגד "הרסקינינג'ות")[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא צבעים

  מתמודד מנבחרת "כוח הסלע"
  מתמודד מנבחרת "הרסקינינג'ות"
  המתמודד ניצח בדו-קרב והשיג את נקודת הניצחון
דו-קרב סדר שם המתמודד מכשול אחרון זמן ניקוד
I 1 ישי כלפון קפיצה בדרך 2:26 5 נק'
2 שניאור שמח קפיצה בדרך 3:28 4 נק'
II 3 נועה מאיר קפיצה בדרך 4:40 5 נק'
4 שרון ברנבוים הסטפר 0:04 0 נק'
III 5 יוגב מלכה קפיצה בדרך 1:44 5 נק'
6 אלון מרון הסטפר 0:05 0 נק'
ניקוד סופי
רסקינינג'ות 10 עלו לגמר
כוח הסלע 9 הודחו

הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב זה מכל קבוצה שלושת המתמודדים שלא עלו למסלול חצי הגמר עולים על ההאשיגו - סולם סלמון של 40 שלבים. כל שלב שווה נקודה. הקבוצה שצוברת הכי הרבה נקודות, מנצחת וזוכה בצלחת האליפות.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרא צבעים

  מתמודד מנבחרת "הג'ורדנים"
  מתמודד מנבחרת "הרסקינינג'ות"
סדר שם המתמודד ניקוד
1 איל היימן 39 נק'
2 שליו בצלאל 38 נק'
3 עדי כרם 13 נק'
4 נועם הוד 0 נק'
5 נתאי הדר 31 נק'
6 יהונתן הרן 32 נק'
ניקוד סופי
הרסקינינג'ות 84 אלופת קרב המנחים
הג'ורדנים 69 מקום שני

אליפות האולסטארז 2023[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 באפריל 2023 שודרה "אליפות האולסטארז 2023" בה 8 מתמודדים בולטים מארבע העונות הראשונות שלא השתתפו בעונה החמישית התחרו ראש בראש על מסלול הדו-קרב.

חצי הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב זה, שמונת המתמודדים חולקו לארבעה דו-קרבים. בכל דו-קרב שני המתמודדים עלו למסלול הכפול באותו זמן והתחרו ראש בראש על שלושת מכשולי הדו-קרב. המתמודד שמשך את הידית בסוף מגדל הדו-קרב ראשון, ניצח בדו-קרב והמשיך לארבעת המכשולים הבאים. מתוך ארבעת המנצחים, רק השניים הטובים ביותר עלו לגמר.

מכשולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מכשולי דו-קרב

  • הסטפר (מכשול 1) על המתמודדים לדלג מעל 6 משטחים עגולים, מהם לזנק אל חבל ולהגיע אל המזרן.
  • הקרוסלות (מכשול 2) על המתמודדים לטפס על חבל, ממנו לעבור דרך שני ברים קבועים, ואז לזנק אל שתי "קרוסלות" הפוכות, לקפוץ ביניהן ולנחות על המזרן.
  • מגדל הדו-קרב (מכשול 3) על שני המתמודדים לטפס על קיר באמצעות חבל, ולהתחרות בשני מסלולים זהים ומקבילים, לעבור מסלול היקפי של 6 מסגרות, ואז לחזור אל נקודת המוצא בראש המגדל באמצעות 3 מדפים קורסים. שם מחכה לכל אחד מהמתחרים ידית, והראשון שמושך בה מנצח את הדו-קרב וממשיך למכשולים הבאים, המפסיד מסיים את דרכו בתחרות.

ללא דו-קרב

  • קליעת הוו (מכשול 4) המתמודדים צריכים לעבור בין 2 נדנדות שלכל אחת מהן מחובר וו תלייה, שבראשון הוו בצד ימין ועליו תלויה טבעת, ובשני הוו הוא קדמי. הם צריכים לנתק את הטבעת מהוו הראשון ולתלות בעזרת נדנוד את הטבעת על הוו השני.
  • קפיצה בדרך (מכשול 5) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל בר קבוע, ואז לקפוץ אל בר שמחובר במגנטים באוויר, לתפוס אותו, ואז הבר מתנתק והמתמודד צריך להנחית אותו על שתי תושבות. לאחר מכן, על המתמודד לעבור אל בר קבוע, ולבצע את אותה פעולה. כשמסיים, מזנק אל המזרן.
  • עלה ורד (מכשול 6) על המתמודד לטפס על חבל, ממנו לעבור אל מוט שנמצא בתוך מסילה, להקפיץ אותו קדימה, ואז המסילה מתהפכת והמוט מחליק אל סופה. ואז על המתמודד לזנק אל עוד מסילה כזאת, לבצע את אותה פעולה, ולזנק אל המזרן.
  • הקיר הכפול (מכשול 7) במכשול זה המתמודד יכול לבחור בין הקיר הרגיל (4.60) לבין המגה קיר (5.25). למגה קיר יש ניסיון אחד ובכך אם לא יצליח יישארו לו 2 ניסיונות על הקיר הרגיל. אם מצליח הוא לוחץ על הזמזם וכך מסיים את המסלול, אך אם לא מצליח אחרי 3 ניסיונות (מגה קיר - אחד, קיר רגיל - שניים/קיר רגיל - שלושה) - הוא נפסל.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דו-קרב שם המתמודד מכשול אחרון זמן מקום
I גור ארד קפיצה בדרך 2:29 3
אדם ברוטמן מגדל הדו-קרב
II סאן הנובר קפיצה בדרך 3:17 4
אילן בלופרב מגדל הדו-קרב
III הראל דודסון סיים את המסלול 3:57 1
טל קלפפר מגדל הדו-קרב
IV יפתח קושניר מגדל הדו-קרב
אלכס חזנוב קפיצה בדרך 1:50 2

הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב זה שני המתמודדים שעלו לגמר התחרו ראש בראש על ההאשיגו - סולם סלמון של 40 שלבים. המתמודד שמיקם את עצמו הכי גבוה בסולם, הוכרז כמנצח וזכה ב-10,000 שקלים.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדר שם המתמודד מספר שלבים
1 אלכס חזנוב 19
2 הראל דודסון 6

מדרוג[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק תאריך שידור מקורי נתוני צפייה מקור
א. צפייה[א] מס' צופים[ב]
1 עונת הדו-קרב 8 בינואר 2023 17% 454,000 [7]
2 מרנץ והתאומים שרים 10 בינואר 2023 16.3% 423,000 [8]
3 שרים ידיח את מרנץ? 15 בינואר 2023 14% 381,000 [9]
4 הטוויסט של רם לוין 17 בינואר 2023 16.4% 449,000 [10]
5 שלמה 300 והאנקונדה 19 בינואר 2023 12.1% 353,000 [11]
6 דרמת הענק של אורי 22 בינואר 2023 12.8% 370,000 [12]
7 היורש של שמלא מגיע 24 בינואר 2023 13.5% 379,000 [13]
8 דרמה בשבוע האלופים 30 בינואר 2023 16% 398,000 [14]
9 שיא של 5 עונות 31 בינואר 2023 14.7% 409,000 [15]
10 מלחמת תאומי ההאשיגו 5 בפברואר 2023 14.5% 390,000 [16]
11 יוגב מלכה עוצר נשימה 7 בפברואר 2023 15.6% 406,000 [17]
12 המסלול המפחיד של קפלנסקי 12 בפברואר 2023 14.8% 393,000 [18]
13 דרמה בשבוע האלופות 16 בפברואר 2023 12.6% 331,000 [19]
14 המהלך שאף נינג׳ה עוד לא עשה 19 בפברואר 2023 15% 446,000 [20]
15 נינג׳ה במהירות לא אנושית 25 בפברואר 2023 12.9% 363,000 [21]
16 הדרמה של אדם מלכי 26 בפברואר 2023 13.1% 402,000 [22]
17 גמר ההאשיגו וטירוף הבאזרים 4 במרץ 2023 12.4% 312,000 [23]
18 הדרמה על הקיר 5 במרץ 2023 13.3% 366,000 [24]
19 כל הכוכבים בחצי הגמר 11 במרץ 2023 13% 376,000 [25]
20 האישה הראשונה בגמר 12 במרץ 2023 13.5% 347,000 [26]
21 ישי כלפון בקרב שובר לב 18 במרץ 2023 11.8% 374,000 [27]
22 חצי גמר של כוכבים 19 במרץ 2023 12.7% 341,000 [28]
23 יוגב מלכה וגיל מרנץ 21 במרץ 2023 13.6% 373,000 [29]
24 כניסה מפתיעה לגמר 25 במרץ 2023 12% 328,000 [30]
25 אירוע הגמר הגדול 2 באפריל 2023 16.9% 453,000 [31]
26 הגמר שיעשה היסטוריה 3 באפריל 2023 20.1% 565,000 [32]
27 קרב המנחים הגדול 8 באפריל 2023 13.1% 361,000 [33]
28 מי ינצח בקרב המנחים? 12 באפריל 2023 9.7% 298,000 [34]
29 קושניר וחזנוב חוזרים 20 באפריל 2023 11.4% 312,000 [35]
  1. ^ במגזר היהודי
  2. ^ באוכלוסייה הכללית

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בקרב המנחים בלבד
  2. ^ יוגב מלכה, ישי כלפון, יהונתן הרן, איל היימן, שרון ברנבוים ועדי כרם
  3. ^ 1 2 3 הזמנים המוצגים בטבלאות הם הזמנים בהם המתמודדים נפסלו או לחצו על הבאזר. אם כמה מתמודדים נפסלו באותו מכשול, מקומם תלוי בזמן בו הם זינקו למכשול האחרון.
  4. ^ ניתאי חסון ויובל הראל שסיימו במקומות הרביעי והחמישי לא יכלו להתחרות במקצה ההזדמנות האחרונה, ולכן נעם אביקסיס קיבל את ההזדמנות להתחרות שם.
  5. ^ 1 2 בעקבות פסילה שהתגלתה בדו-קרב זה, התקיים דו-קרב חוזר בין קן-גורו מיטלמן ואור מטלון.
  6. ^ יוגב מלכה סיים את המידוריאמה ב-22 שניות, לעומת זאת, שניאור סיים ב-29 שניות ועל פי חוקי הפורמט יכול להיות מוכתר לכל היותר "נינג'ה" אחד בכל עונה.
  7. ^ רייטינג: גאולה אבן סער מגישה לראשונה, האם זה הספיק?, באתר אייס, 9 בינואר 2023
  8. ^ רייטינג: קרתגו ממשיכה להתרסק, גאולה אבן מצילה את רשת 13?, באתר אייס, 11 בינואר 2023
  9. ^ רייטינג: הישרדות או נינג'ה - מי ניצח בקרב על הצופים?, באתר אייס, 16 בינואר 2023
  10. ^ רייטינג: משחקי השף מצליחה להתקרב לנינג'ה ישראל?, באתר אייס, 18 בינואר 2023
  11. ^ רייטינג: גאולה אבן ממשיכה להתרסק, נינג'ה ישראל מפסידה לראשונה לרשת?, באתר אייס, 20 בינואר 2023
  12. ^ רייטינג: הישרדות לא מצליחה להתרומם, באתר אייס, 23 בינואר 2023
  13. ^ רייטינג: נינג'ה ישראל הביסה את השפים של רשת 13?, באתר אייס, 25 בינואר 2023
  14. ^ רייטינג: איילה חסון מתפוצצת - הצליחה לתת פייט לקרן מרציאנו?, באתר אייס, 31 בינואר 2023
  15. ^ רייטינג: נינג'ה ישראל הביסה שוב את משחקי השף?, באתר אייס, 1 בפברואר 2023
  16. ^ רייטינג: הישרדות הצליחה להדהים את נינג'ה ישראל?, באתר אייס, 6 בפברואר 2023
  17. ^ רייטינג: פרק הגמר של משחקי השף הציל את המצב?, באתר אייס, 8 בפברואר 2023
  18. ^ רייטינג: הישרדות נתנה פייט לנינג'ה ישראל, גיא לרר חוגג, באתר אייס, 13 בפברואר 2023
  19. ^ רייטינג: נינג'ה ישראל חגגה, כאן 11 עקפה את רשת 13, באתר אייס, 17 בפברואר 2023
  20. ^ רייטינג: יהודה לוי וכאן 11 חוגגים, הישרדות נותנת פייט לנינג'ה ישראל?, באתר אייס, 20 בפברואר 2023
  21. ^ רייטינג: הישרדות נותנת פייט רציני לנינג'ה ישראל, באתר אייס, 26 בפברואר 2023
  22. ^ רייטינג: "הפטריוטים" חוגגים בפריים טיים עם שיא צופים חדש, באתר אייס, 27 בפברואר 2023
  23. ^ רייטינג: הישרדות בניצחון יוקרתי בדו קרב מול נינג'ה ישראל, באתר אייס, 5 במרץ 2023
  24. ^ קשת 12 מביסה את הישרדות, רשת 13 מפסידה בכל התכניות, באתר אייס, 6 במרץ 2023
  25. ^ רייטינג: האם הישרדות הצליחה לנצח את נינג'ה ישראל שוב?, באתר אייס, 12 במרץ 2023
  26. ^ נינג'ה ישראל והישרדות צמודות, ערוץ 14 מאבד צופים?, באתר אייס, 13 במרץ 2023
  27. ^ רייטינג: רשת חוזרת לנצח את קשת, הפטריוטים ממשיכים להתפוצץ?, באתר אייס, 19 במרץ 2023
  28. ^ רייטינג: הישרדות מנצחת בקרב צמוד, ערוץ 14 דועך?, באתר אייס, 20 במרץ 2023
  29. ^ רייטינג: נינג'ה ישראל חגגה, רשת 13 ניצחה את ערוץ 14, באתר אייס, 22 במרץ 2023
  30. ^ רייטינג: הישרדות ניצחה את נינג'ה ישראל, ערוץ 14 יציב, באתר אייס, 26 במרץ 2023
  31. ^ רייטינג: ערוץ 14 שוב מתרסק, נינג'ה ישראל לא מותירה סיכוי, באתר אייס, 3 באפריל 2023
  32. ^ רייטינג: גמר "נינג'ה ישראל" בנתונים מטורפים, אילה חסון ממשיכה להתרסק?, באתר אייס, 4 באפריל 2023
  33. ^ רייטינג: 'נינג'ה ישראל' הביסה את 'אהבה חדשה', ערוץ 14 בדעיכה, באתר אייס, 9 באפריל 2023
  34. ^ רייטינג: חדשות 12 מרסקת את כל המתחרים בענק, באתר אייס, 13 באפריל 2023
  35. ^ רייטינג: ינון מגל נעדר מ"הפטריוטים"; האם התוכנית שרדה?, באתר אייס, 21 באפריל 2023