סאקורה קינומוטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סאקורה קינומוטו
木之本桜
קוספליי של סאקורה קינומוטו ביפן
קוספליי של סאקורה קינומוטו ביפן
סוג גיבורה
הוצאה לאור Kodansha
שם ספר סאקורה לוכדת הקלפים (מאנגה)
סאקורה לוכדת הקלפים: קלף נקי
שם סרט סאקורה לוכדת הקלפים הסרט
הקלף הנסתר
תוכנית טלוויזיה סאקורה לוכדת הקלפים (אנימה)
הופעה ראשונה Chapter 1
יוצרים קלאמפ
דיבוב סאקורה טאנגה
דיבוב בשפה העברית דנה רישפי
מידע
סטטוס פעילה
גזע בן-אדם
מין נקבה
מקצוע תלמידת בית ספר
נטייה טוב
מומחיות קסמים
כוחות שליטה על קלפי הקלאו, בעלי כוחות קסם מסתוריים
מקום מגורים טומודה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה פוג'יטאקה קינומוטו (אבא), טויה קינומוטו (אח גדול), טומויו דאידוג'י (אח גדול)
חברים טומויו דאידוג'י, יוקיטו טסוקישירו, סאורן לי, מיילין לי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סאקורה קינומוטו
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

סַאקוּרה קִּינוֹמוֹטוֹיפנית: 木之本 桜) היא דמות בדיונית, גיבורת המאנגה וסדרת האנימה של קלאמפ, "סאקורה לוכדת הקלפים". בסדרת האנימה, הסרטים והמשחקים מדובבת ביפנית על ידי 'סאקורה טנגה' ובגרסה העברית על ידי דנה רישפי.

הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסיפור, סאקורה היא ילדה בת תשע אשר גרה בעיר טומודה בפאתי טוקיו, יפן, אשר לומדת בבית הספק העירוני. בעלילות מתקדמות של הסיפור סאקורה מוצגת כילדה בת שתים עשרה ואף תלמידת חטיבה בת ארבע עשרה.

יום אחד לאחר יום הולדתה החל באחד באפריל, זמן לא רב לאחר שהתחילה את כיתה ד' בבית הספר היסודי של טומודה, סאקורה נתקלת במקרה בספר ישן ומסתורי במרתף ביתה שנקרא "The Clow" (הקלָאוֹ) בין ספריה של אביה. מיד לאחר שנגעה בספר, סאקורה מעירה בטעות את אחד המגנים על קלפי הקלאו, קרברוס, שומר החותם, שישן במקום לשמור על הקלפים. קלפי הקלאו הם חבילה של תשעה עשר קלפים קסומים בעלי כוחות עוצמתיים. קרברוס, אשר יצא מכריכתו של הספר, הודה שנתן לקלפים לברוח בכך שישן במקום לשמור על אחדותם, אך על מנת להעיר אותו מתרדמתו ולשבור את החותם הכורך את הספר דרוש אדם בעל כוחות קסם חזקים, כלומר סאקורה נושאת בכאלה. הוא מינה אותה ללוכדת הקלפים אשר תפקידה לאסוף את כל הקלפים החסרים ולהחזירם לספר תחת שליטתה. מה שהוא לא מגלה לה בשלב זה של הסיפור, שבכך שהפכה ללוכדת הקלפים הפכה גם מועמדת הנבחרת והיחידה לקבלת השליטה על הקלפים והמגנה עליהם.

בסדרת האנימה רצף האירועים שונה במקצת מהמאנגה. בצהרי היום לאחר שחזרה מהיום הראשון בכיתה ד', סאקורה שומעת קול מסתורי שבוקע מספריית אביה שבמרתף. סאקורה, חמושה בשרביט המעודדות שלה, יורדת מטה ומגלה את הספר על כל הקלפים בתוכו (האנימה הרחיבה את מספר הקלפים לחמישים ושניים). בגרסה חלופית זו, סאקורה מרימה את הקלף העליון וקוראת את שמו, רוח, מה שמפעיל את הקלף שמזמן רוח חזקה המעיפה את שאר הקלפים מחוץ לבית. קרברוס מפציר בה לצאת לתפוס את הקלפים. קטע זה הוסף, כנראה, על מנת לא רק לתת לקרברוס סיבה מוצדקת יותר לשלוח את סאקורה למשימתה, לתפוס את הקלפים, אלא גם כדי להקל עליה תחילה כיוון שבשליטתה הקלף רוח לעומת המאנגה שבה היא התחילה ללא כל קלף.

אופייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאקורה היא ילדה נמרצת, חייכנית, חברתית ובנוסף אתלטית – היא חברה בקבוצת המעודדות של בית ספרה ומצטיינת בתחומי הספורט השונים. חיוכה הכובש והכריזמה המדבקת שלה מושכים אליה אנשים רבים, כאשר האופטימיות והיושרה שלה מאפשרים לה להתחבר לאנשים רבים.הסדרה עוקבת ברובה אחר החברויות אשר היא יוצרת עם דמויות נוספות, בין אם זרים, מכרים ואפילו יריבים ובמיוחד בקשרה העמוק עם חברתה הטובה ביותר טומויו.

אחד ממעלותיה המובחנות ביותר היא האופטימיות שלה, אשר מובאת במשפט השגור בפיה "הכל יהיה בסדר" ("Zettai daijōbu da yo", 「絶対大丈夫だよ」), אשר דחף אותה להתגבר בהצלחה על מבחנים ומחסומים רבים לאורך הסיפור, כאשר היא מחדדת את יכולות הקסם שלה. אף על פי שתכופות נדמת לנאיבית, מגושמת ו"עפיפונית", מה שמכניס אותה לצרות רבות במהלך הסיפור, כאשר הזמן קורא לכך היא הופכת חדת עין וחדורת מטרה. היא מגלה נבונות ורגישות רבה כלפי רגשותיהם של אחרים ואחריות כלפי אלה הקרובים אליה. המאכלים האהובים עליה הם חביתה עם אטריות ופירות ים (כנהוג ביפן), וגם חביתיות לפי המתכון האהוב עליה.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאקורה חיה עם אחיה הגדול, טוֹיה קּינוֹמוֹטוֹ, ואביה, פוּגִ'יטַאקה קִּינוֹמוֹטוֹ. השלושה עוזרים בעבודות הבית, אחזקתו ותורנויות מטבח וניקיון. אמה של סאקורה, נָאדַאשִיקוֹ קִּינוֹמוֹטוֹ, או בשמה הקודם נאדאשיקו אָמַאמִיָה, אשר נפטרה ממחלה קשה כשסאקורה הייתה בת 3.

כוחותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלפי הקלאו הם קלפי קסם בדיוניים מן המנגה והאנימה [סאקורה לוכדת הקלפים]. הם משמשים ככלים בעלי יכולות הקסומות ייחודיות המשמשים את סאקורה למטרותיה השונות. במנגה קיימים תשעה עשר קלפים ובאנימה חמישים ושלושה. בעקבות הצלחתה של האנימה הודפסו כקלפי משחק וצעצוע אמיתיים ונמכרו גם בארץ.

בנוסף, לסאקורה יש שרביט קסום המאפשר לה ללכוד קלפים "שברחו" ולזמן את כוחם של אלה שלכדה, ומכאן שם המנגה. לאורך הסיפור כוחותיה של סאקורה מתעצמים ככל שהיא נלחמת ולוכדת יותר קלפים מה שמאפשר לה לדרוש מעצמה כוחות קסומים גדולים יותר על מנת ללחום קרבות קשים והפיכת קלפים מקלפי קלאו לקלפי סאקורה, מה שתחילה גרם לה להתשה וקריסה אך לבסוף אף הצליחה להפוך כמה קלפים בו זמנית. עם זאת מודעותה גברה לנוכחותו של הקוסם קלאו ריד ומצליחה לזכור יותר פרטים מחלומותיה הנבואיים.

בסוף העלילה אריאול, גלגול הנשמות של קלאו ריד, מעניק מחצית מכוחות הקסם שלו לסאקורה ומחציתם לאביה, מה שהופך אותה לקוסם החזק ביותר עלי אדמות.

יצירת הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיצוב דמותה של סאקורה עבור המאנגה נעשה במיוחד על ידי מוֹקוֹנה, חברת קבוצת כותבות המנגה קלאמפ. היא אמורה לדמות לאחייניתה של מוקונה, קאוואז'י, שלובשת קּוּקוּ בשיער בדומה לסאקורה בסדרה.

פירוש המילה "סאקורה" (さくら) מיפנית הוא פריחת עץ הדובדבן. פירוש שם משפחתה, קינומוטו (木之本), הוא מקור העץ.

מערכות יחסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שָאוֹרַן לִי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאקורה ושאורן עם הדובונים שלהם
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

הקשר בין שָאורן לִי לסאקורה הוא הקשר הבולט ביותר בסדרה, בעיקר משום שהחלק השני של הסדרה מוקדש בעיקר להתפתחותו. הדבר הבולט ביותר בהתפתחות הקשר הוא שינוי דעותיו של שאורן על סאקורה, בעיקר בגלל ליבה ואופייה החם של סאקורה. בתחילת הסדרה, שאורן, מיד, רואה את סאקורה כיריבה לאחר שהוא מגלה שהיא לוכדת הקלפים וגם בגלל חוסר הבנתה של האחריות שבאסיפת קלפי הקלאו. בקרבת שאורן, בבית הספר וגם בזמן לכידת הקלפים, סאקורה מאוימת ממבטו הנוקב והתנהגותו הביקורתית של שאורן. למרות זאת, סאקורה לא החזירה שום התנהגות שלילית. רוב הזמן, למרות התנהגותו של שאורן, סאקורה מודה לו על עזרתו ועל המאמץ שהוא עושה על מנת לתפוס את הקלפים. עם הזמן דבר זה מבלבל מאוד את שאורן, שצידו הרגיש גורם לו להיות יותר צנוע מאשר גאותן יהיר.

תפנית חשובה בקשר זה קורת במאנגה כשהקלף אדמה חושף את עצמו בפרק שנקרא "The Power of the Elements"(הכוח של היסודות), כשסאקורה נופלת לבקע שנוצר על ידי הקלף. שארון, שמיהר להציל אותה, קורה לה בשמה הפרטי, סאקורה, דבר שמראה בתרבות היפנית על קשר קרוב בין שני אנשים. לאחר שקרברוס הציל אותה היא שואלת את שאורן אם היא יכולה לקרוא לו שאורן-קוּן (סיומת שם לבנים המראה, גם, על קשר קרוב בין אנשים או פניה למישהו קטן ממך).

במהלך הסדרה, שאורן נהיה יותר מסור לסאקורה מבחינה רומנטית, בעיקר לאחר שיואה גרם לו להתעמת עם רגשותיו בחלק השני של הסדרה. למרות זאת, סאקורה נשארה לא מודעת לרגשותיו של שאורן. הסמקותיו של שאורן נהיו יותר שכיחות במהלך הסדרה, וישנם כמה מקרים שהוא נעשה מגושם בנוכחותה. במצבים אלה סאקורה חייכה חיוך תמים או עשתה מבט מודאג כששאורן מעד.

לאחר שסאקורה התוודתה על רִגשותיה ליוּקִיטוֹ, בידיעה שידחה אותה, שאורן מנחם אותה בפארק הפינגווין. זהו חלק אמוציונאלי מאוד בסדרה, אבל סאקורה מרגישה טוב יותר לאחר מכן משום ששאורן היה שם כדי לעזור לה להוציא את רגשותיה. על מנת להודות לו, היא עובדת שבוע וסורגת לו צעיף. בדומה למאנגה, שבה סאקורה מחזירה לו טובה בכך שהיא משקיע שבוע ומכינה לו יוקטה. היא נותנת לו את היוקטה לאחר שהוא מסכים להיות בן הזוג שלה לפסטיבל. סאקורה נהיית מודעת לרגשותיו של שאורן לאחר שהוא חושף אותם בפניה לקראת הסוף של הסדרה, לאחר הקרב הסופי עם אריאול. רגשותיו של שאורן הפתיעו אותה מאוד, דבר זה נראה עליה לאורך הימים הבאים. לאחר שדיברה על חבריה על הסיבה להתנהגותה הדיכאונית שלא מתאימה לה ועל רגשותיה, היא מבינה ששאורן הוא האחד בשבילה, והיא אומרת לשאורן את הבנתה החדשה בנוגע לרגשותיה כששאורן עוזב באופן מפתיע להונג קונג. האנימה יוצר מתח בכך שסאקורה עדיין לא מתוודה בפני שאורן בפרק האחרון, במקום זאת, וידוי רגשותיה, הנראה בסוף הסרט השני, לאחר כמה ניסיונות כושלים לאורך הסרט.

ישנו מנהג בסדרה שאומר שאם שני אנשים יעשו דובונים וכל אחד יקרא לדובון שלו על שם השני ויביא לו אותו, שני האנשים יהיו ביחד לעד. במאנגה סאקורה ושאורן קוראים לדובונים שלהם על שם השני לאחר שסאקורה אומרת את רגשותיה כלפי שאורן, דבר זה שונה במעט באנימה, שבה, שאורן נותן לסאקורה את הדובון שלו (היא מבקשת אותו) בפרק 70, אבל סאקורה אף פעם לא נותנת לו אחד משום שכבר נתנה אותו ליוקיטו מוקדם יותר בסדרה. בסרט השני, שאורן חוזר ליפן עם בת דודתו, מֵיילִין לִי (דמות שקיימת רק באנימה) שקיימה שיחות טלפון סודיות עם טוֹמוֹיוֹ שעזרה לתכנן את חזרתם. טומויו ומיילין מנסות לארגן סיטואציה שבה סאקורה תוכל להגיד לשאורן את רגשותיה כלפיו, אבל מפריעים לה בכל ניסיון לאורך הסרט עד סופו שבו היא אומרת שהיא אוהבת אותו במחשבה ששאורן שכח את הרגש החשוב ביותר שלו. היא מתחילה לבכות אבל שאורן מחזיר בהפתעה "גם אני, סאקורה". השיר "אָשִיטַה אַ נוֹ מֵרוֹדִי" (בוא לפה) מתנגן בפסקול עם זריחת השמש, מה שמסמל שמחה וניצחון. סאקורה כל כך שמחה על כך שגילתה את רגשותיה, שהיא קופצת מעל חור גדול שנפער במדרגות על מנת להגיעה לשאורן. הסרט נגמר כשסאקורה באוויר, באמצע הקפיצה אל שאורן. עם יציאת הסרט יצאה גם תמונה שבה סאקורה מגיעה אל שאורן לאחר הקפיצה.

יוּקִיטוֹ טסוּקֶישֶירוֹ[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאקורה ויוקיטו
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

בחצי הראשון של הסדרה, לפני שהיה כל רמז לקשר בין סאקורה לשאורן, המוקד הרומנטי העיקרי של סאקורה היה יוקיטו טסוקישירו המבוגר ממנה. בטיול כיתתי בכרך השלישי סאקורה מגלה לשאורן שהיא התאהבה ביוקיטו כשאחיה, טויה, הביא אותו לביתם ביום שהוא עבר לבית ספרו של טויה. נוכחותו של יוקיטו תמיד גרמה לשינוי משמעותי על רגשותיה של סאקורה, מה שגרם לה להגיד "האניאן~" (はにゃあん~) "בהתמוססות". לא כמו שאורן, שנקשר ליוקיטו בגלל כוחו, סאקורה באמת מאוהבת ביוקיטו.

סאקורה תמיד עושה מיטבה על מנת להרשים את יוקיטו, במקרים נדירים אפילו מתחרה עם שאורן במי יביא לו את המתנה או המחמאה היפה יותר. בדרך כלל היא מצפה ללכת עם יוקיטו לבית הספר בבוקר, והיא דואגת כשהוא לא שם. ברוב הפעמים שאחיה נוכח הוא מעצבן אותה וגורם לה להתנהג בצורה לא נשית שמיד גורמת לה להתבייש כשהיא מבינה שיוקיטו גם כן שם, צופה בה.

מאוחר יותר בסדרה, סאקורה מחליטה, סופית, להגיד ליוקיטו את רגשותיה כלפיו מאשר להתעלם מזה לעד. למרות זאת, יוקיטו לא מחזיר לה אהבה. הוא מודה שהוא אוהב אותה גם אבל רק בצורה אפלטונית. הוא מבקש ממנה להעריך מחדש את רגשותיה כלפיו ומעלה את ההשערה שהיא אוהבת אותו כמו שהיא אוהבת את אביה בגלל הדמיון בין שניהם. סאקורה מסכימה עם יוקיטו לאחר שחשבה על הדבר, והוא ממשיך להרגיע אותה בכך שהוא אומר ש"האחד" שמתאים לה נמצא אי שם, ושאסור לה לוותר על החיפושים אחריו.

לאחר אחר צהריים מלא רגשות בפארק, סאקורה מצליחה להתגבר על יוקיטו למות שהוא עדיין נשאר חבר קרוב שלה עד סוף הסדרה. היא גם כן מבינה שריגשתיו של יוקיטו תמיד היו אל אחיה, טויה. היא מקבלת את העובדה הזו ומאחלת להם בהצלחה.

למרבה העניין, בכרך האחרון של המאנגה ובפרק 70 של האנימה, אריאול מגלה ליוּאֶה שכשקלָאוֹ בחר בסאקורה כשליטת הקלפים החדשה לעתיד ובתור השליטה של יואה וקרברוס, הוא ציפה שבעתיד יוקיטו יאהב את סאקורה יותר מכל אדם אחר. ריגשתיו של יוקיטו לטויה ושל שאורן לסאקורה לא היו צפויים לקלאו והם סטייה קטנה מתוכניותיו. אריאול אמר זאת ברמיזה במסיבה בביתו של קלאו בסיום הסדרה.

טוֹמוֹיוֹ דּאידוֹגִ'י[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאקורה וטומויו
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.

על אף שהקשר אינו רומנטי, החברות הקרובה בין סאקורה לטומויו היא כנראה השנייה בחשיבותה בסדרה. סאקורה וטומויו הן החברות הטובות ביותר (ובנות דודות מדרגה שנייה), נפגשות לראשונה באקראי בכיתה ג' כשסאקורה מציעה לטומויו את אחד המחקים שלה. מאז, טומויו מודעת לכל דבר שסאקורה עושה, כולל צילומה בפעילויות היום יום שלה.

סאקורה סומכת מאוד על טומויו, ולפעמים נותנת לה למדוד את מידותיה על מנת שתתפור לה בגדי קרב. טומויו היא גם אחת משומרי הסוד המועטים של סאקורה בתור לוכדת הקלפים. היא בדרך כלל מתלווה את סאקורה בפעילותיה הקשורות לקלפים, מצלמת אותה ומביאה לה תלבושות קרב ייחודיות. בחצי השני של הסדרה, כשסאקורה קיבלה שרביט חדש, טומויו ממציאה לה משפט וכוריאוגרפיה חדשה כדי שתתפוס איתם את הקלפים.

רגשותיה המיוחדים של טומויו אל סאקורה ניתנים לוויכוח ואליהם סאקורה לא מודעת. גם באנימה וגם במאנגה, טומויו מודה שהיא אוהבת את סאקורה, אבל סאקורה מחזירה התמימות שהיא אוהבת אותה גם, בצורה אפלטונית. דבר זה מודגש בכך שבמאנגה טומויו מחריזה על אהבתה על רקע פרחוני וסאקורה על רקע לבן. במאנגה ניתן ליראות זאת עוד יותר בכך שטומויו מעירה שאהבתה חזקה יותר ממה שסאקורה חושבת. סאקורה עושה מבט מבולבל, וטומויו עוזבת את הנושא, ומוסיפה, "אני אגלה כשתהיי מבוגרת יותר". לאורך הסדרה, סאקורה לא מבינה את הקשר העמוק של טומויו אליה, ונשארת בפשטות החברה הטובה ביותר של טומויו. טומויו, למרות זאת, ללא אנוכיות, לא מזכירה זאת כלל, ואפילו עוזרת לסאקורה ברוב הפעמים בסידור סיטואציות עם יוקיטו ושאורן, משום שהבינה שהם אלה שיהפכו את סאקורה למאושרת.

משום שלטומויו אין כוחות קסם, סאקורה לוקחת את האחריות להגן עליה כשהיא תופסת או משנה קלף. אם טומויו בסכנה או שהיא נעלמת, סאקורה היא זאת שדואגת לה הכי הרבה, ומשנה את מוקד ההתעניינות מהקלפים לביטחונה של טומויו. סאקורה תמיד מצליחה להגן עליה ומחבקת את טומויו בחום ברגע שהן "מתאחדות" שוב.

הופעה בסדרות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמות המעוצבת על פי סאקורה קינומוטו מופיעה בסדרה אחרת של קלאמפ, צובאסה כרוניקל, בעולמות אלטרנטיביים שבהם מופיעות הרבה דמויות מסדרות אחרות של קלאמפ. הדמות של סאקורה צובאסה נקראת הנסיכה סאקורה. למרות הדמיון לדמות מסאקורה לוכדת הקלפים, הנסיכה סאקורה מבוגרת יותר מן המקורית, יש לה עבר, אישיות, יכולות וניסיון חיים משלה. אף על פי שהיא לא נראית בשני הכרכים הראשונים של xxxHOLIC, מזכירה הדמות יוּקוֹ הִיצִ'יהארַה את סאקורה ואומרת שהיא חיה גם במימד שלה עם החבר שלה, ושיש לחנות שלה העתק של השרביט הראשון של סאקורה. ליוקו יש גם שרביט קסמים שמזכיר את שרביט הכוכב של סאקורה. לא ברור אם סאקורה שיוקו מדברת עליה היא סאקורה מסאקורה לוכדת הקלפים או אלטרנטיבה שלה שחיה במימד של יוקו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סאקורה קינומוטו בוויקישיתוף