סוניק (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוניק (Sonique)
סוניה מרינה קלארק (Sonia Marina Clarke)
לידה 21 ביוני 1965 (בת 58)
קראוץ' אנד, צפון לונדון, אנגליה
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1985
מקום לימודים Highgate Wood Secondary School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת•מוזיקאית•די ג'יי
סוגה מוזיקת האוסיורודאנסמוזיקת טראנס
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קולות•סינתיסייזר
חברת תקליטים יוניברסל מיוזיק גרופ•Serious•Caffeine
https://www.sonique.co.uk/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוניה מרינה קלארק[1] (נולדה ב-21 ביוני 1965), המוכרת בשם הבמה שלה סוניק היא זמרת, מוזיקאית ודי.ג'יי בריטית.[2] היא הגיעה לתשומת לב ציבורית כחברה בלהקת המוזיקת דאנס "S'Express" במהלך שנות ה-90 המוקדמות, אך זכתה להצלחה רבה יותר כאמנית סולו בתחילת עד אמצע שנות ה-2000. במהלך תקופה זו, היא הגיעה לטופ 20 בלהיטים בבריטניה עם השירים It Feels So Good, Sky, I Put a Spell on You, ו-"Can't Make Up My Mind", וזכתה בשנת 2001 בפרס פרסי המוזיקה הבריטית לאמנית סולו בריטית.

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1965-1983: חיים מוקדמים סוניה קלארק נולדה וגדלה בקראוץ' אנד להורים ממוצא טרינידדי (טרינידד וטובגו). השיר הראשון שרכשה אי פעם היה I Feel Love של הזמרת דונה סאמר. כשסוניק הייתה בת שש עשרה, אמה נישאה בשנית ועברה חזרה לטרינידד. היא סירבה לעבור עם אמה ושני אחיה ובמקום זאת נשארה בלונדון, ועברה לגור בימק"א.

1983-1991: קריירה מוזיקלית מוקדמת כשהייתה בת 17, עובד נוער העיר כי יש לה קול נחמד והציע לה להשתמש בו. היא הקימה להקת רגאיי בשם "פארי" (Fari), שבה בסופו של דבר כתבה את כל המוזיקה. לאחר שפארי התפרקה היא החלה לקבל חוזה הקלטות. סוניק הוציאה לאור את הסינגל "Let Me Hold You", שפורסם על ידי חברת התקליטים Cooltempo ב-1985.[3] הסינגל הגיע לטופ 40 במצעדי סינגלי ואלבומי הדאנס הבריטיים. ב-1990, היא זכתה לקרדיט עבור השיר "Zombie Mantra", שנכלל באלבום "Set the Controls for the Heart of the Bass", אלבום הבכורה של הפרויקט "Bassomatic" של הזמר ויליאם אורביט. זמן קצר לאחר מכן, היא התחברה שוב עם הדיג'יי מארק מור (Mark Moore) כמה שנים לאחר שסיפקה קולות לS'Express.[3] דואט הדאנס-פופ נכנס למצעד הסינגלים הבריטי עם סינגלים כמו "Nothing to Lose".[3] היא שמרה על ידידות עם מארק מור לאחר ש-S'Express התפרקו, וזמן קצר לאחר מכן, הוא נתן לה מתנה של סט פטיפונים ומיקסר שאיתם היא התחילה להתנסות.

1997-2001: קריירת די.ג'יי במשך שלוש שנים, היא ליוותה גם את מארק מור וגם את חבר הילדות שלה ג'אדג' ג'ולס בהופעות שלהם. בסופו של דבר היא חתמה בחברת התקליטים הלונדונית Serious Records, שם הסינגל הראשון שלה היה "I Put a Spell on You" שהופק על ידי כריס אלן והקלידן לשעבר של Wang Chung גריים פלית'.[4] היא הייתה די.ג'יי קבועה במועדון הManumission (Club Manumission ) באיביזה בין השנים 1997–1999. ב-1998, היא הגיעה לתשומת לבם של האמרגנים/חברת התקליטים Fantazia והתבקשה לעשות מיקסים באחד הדיסקים באלבומם Fantazia British Anthems Summertime. האלבום קיבל תעודה על מכירות והגיע למעמד של זהב בבריטניה. סוניק הוציאה את אלבום הבכורה שלה "Hear My Cry" ב-1998.[5] כשהאלבום הוצא לאור מחדש בשנת 2000, הסינגל הלהיט "It Feels So Good" הגיע לטופ במצעדים בבריטניה למשך שלושה שבועות במאי/יוני של אותה שנה. לאחר 14 שבועות בטופ 40, הוא הפך לסינגל השלישי הנמכר ביותר בבריטניה בשנת 2000. בשנת 2001, לאחר ההצלחה של "It Feels So Good" היא הודיעה שהיא מתכננת לפרוש מעולם התקליטנות על מנת להתמקד בקריירת השירה שלה. לאחר שסיימה את האלבום Born to Be Free, סוניק חזרה לתקלט במספר הזדמנויות.

2002-2006: האלבום On Kosmo

בשנת 2004, סוניק הודיעה שהיא עובדת על אלבום חדש בשם On Kosmo. הסינגל הראשון היה "Another World" שהגיע למקום ה-57 בגרמניה כשיצא בשנת 2004. הסינגל "Why" (שיצא באביב 2005), הגיע למקום ה-90 בגרמניה. "Alone" נבחר כסינגל השלישי איתו יושק האלבום, אך כשהאלבום נדחק מתאריך היציאה הצפוי של פברואר 2006, הסינגל בוטל. כאשר הוכרז תאריך היציאה החדש של 29 בספטמבר 2006, הרצועה "Sleezy" נבחרה כסינגל איתו היה אמור לצאת האלבום. עם זאת, "Sleezy" בוטל גם כאשר תאריך היציאה נדחק שוב. כאשר On Kosmo שוחרר לבסוף, ביום שני ה-13 בנובמבר 2006, הוא לא הצליח להתברג למצעדים בבריטניה בצורה משמעותית. עם זאת, סוניק הוצגה כאורחת מפורסמת במהדורת 2006 של פרסי המוזיקה העולמית, בלונדון.

2009-הווה

ב-2007, כאשר הסתיימה עבודת הקידום של אלבומה הקודם, On Kosmo, סוניק הודיעה שהיא תמשיך לתור ברחבי אירופה למרות הכישלון של האלבום. טיזר של חלק מהחומרים החדשים שעליהם עבדה, בשם "Better Than That", "דלף" לרשת ב-5 באוקטובר 2008. עקב קבלת הפנים החיובית של ה"דליפה" הזו, הרצועה הוצבה כמוכנה להורדה במבחר אתרי MP3 חוקיים להורדה. היא אובחנה כחולה בסרטן השד ביוני 2009, שבגינו עברה ניתוח במרפאה בלונדון. לאחר הניתוחים שלה, בחרה סוניק לקבל 5 חודשים של כימותרפיה במאמץ למנוע הישנות.[6] היא קיבלה הודעה כי היא "נקייה" ב-2010, אותה חגגה בהופעה בקאבר של גרסה לשיר Girls Just Want to Have Fun של הזמרת סינדי לאופר, אשר שוחרר כדי לגייס כספים עבור ארגון הצדקה של "Cancer Research UK".[7] הסינגל "World of Change" שוחרר ב-23 באוקטובר 2009 והסרטון הרשמי פורסם על ידי חברת התקליטים של סוניק ביוטיוב. שנת 2011 הביאה ליציאת האלבום Sweet Vibrations, המכיל את הסינגלים שיצאו בעבר "Better Than That" ו-"World of Change". ב-2023, הצטרפה סוניק לסגל ההנהלה של מנהל המוזיקה John Black.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוניק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]