סטראקינו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטראקינו
Stracchino
מאכלים
סוג גבינה איטלקית, גבינה מחלב פרה, גבינה רכה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים חלב פרה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטראקינואיטלקית: Stracchino),[1] ידועה גם בשם קרשנצה (Stracchino di Crescenza), היא סוג של גבינה איטלקית מחלב פרה, האופיינית למחוזות לומברדיה,[2] פיימונטה, ונטו וליגוריה.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא נצרכת צעירה מאוד, אין לה קליפה ומרקמה רך מאוד, קרמי ובדרך כלל טעם מתון ועדין. הגבינה מרובעת בצורתה בדרך כלל. שמה של הגבינה נובע משם התואר הלומברדי strach, שפירושה "עייף". אומרים שחלב שמייצרות פרות עייפות שיורדות משטחי המרעה האלפיניים בסתיו עשיר יותר בשומנים וחומצי יותר. תכונות אלו התגלו, על פי האגדה, בחלב של פרות שהועברו בעונתיות, במעלה ובמורד האלפים, לשטחי מרעה שונים. החלב של פרות כאלה נותן לגבינה את הטעמים האופייניים לה.

צריכה ושימוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטראקינו נצרכת בדרך כלל בפני עצמה, אך גם כמילוי לסוגים מסוימים של לחם. ביישוב רקו, בריביירה הליגורית ממזרח לג'נובה, "פוקאצ'ה קול פורמאג'יו" ("פוקאצ'ה עם גבינה") או "פוקאצ'ה די רקו" ממולאים בדרך כלל בקרשנצה, בעוד שבאזור רומאניה ובחלקים של כמה אזורים סמוכים (למשל צפון מארקה, אומבריה ומזרח טוסקנה) היא מילוי נפוץ לקשיונה (cascione) שעשוי מפיאדינה, לחם שטוח ודק.

מומלץ להגיש סטרקינו עם פירות טריים או נקניקים ולשדך לכוס יין לבן פירותי. ניתן להשתמש בגבינה גם על פיצה, לשלב עם פסטה, או כתוספת לפולנטה חמימה.

באזור לאנגה מיוצרת גבינה רוביולה ששייכת לאותה משפחת גבינות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטראקינו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Fletcher, Janet (3 ביולי 2011). "Stracchino a worthy substitute for mozzarella". SFGATE. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Paesi del Gusto". Paesi del Gusto.