סיידקיק (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיידקיק
Sidekick
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
סוגה אנימציה, קומדיה, פעולה, פנטזיה, הרפתקאות
יוצרים טוד קאופמן וג'ואי סו
בימוי ג'ואי סו (עונות 1 ו-2), קרי סרג'נט (עונות 2 ו-3)
מדבבים מיקלוס פרלוס, כריסטיאן פוטנצה, דניס אוליבר, סטפני אן מילס, רון פרדו, טוני דניאלס
מדבבים בעברית איטן גרינברג, לירון לב, שירה נאור, מאי יעקובסון, מיכה אוזין סליאן, אלדד פריבס, שמחה ברבירו, סער בדישי, יהונתן מגון, נורית בנאי קורן, אורלי קטן, יובל סגל, אלי לולאי, עדן גמליאל, דור סרוגו, גלעד קלטר
פסקול ויליאם קווין אנדרסון
ארץ מקור קנדהקנדה קנדה
שפות אנגלית (דובבה לשפות נוספות, ביניהן עברית)
מספר עונות 3
מספר פרקים 52
הפקה
מפיק מיכאל דקסי
מפיקים בפועל ג'ואי סו, טוד קאופמן, דאג מרפי (עונות 1 ו-2), קולין בוהם (עונה 3), איירין וייבל (עונה 3)
חברת הפקה Nelvana
מוזיקה דון ברייטהאופט, אנתוני ונדרבורג
אורך פרק 22 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ YTV
רשת שידור בישראל ערוץ הילדים
פורמט (תמונה) (1080i (16:9 HDTV
פורמט (קול) דולבי דיגיטל
תקופת שידור מקורית 3 בספטמבר 201014 בספטמבר 2013
תקופת שידור בישראל 20112013
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb

סיידקיקאנגלית: Sidekick) היא סדרת הנפשה קנדית, מסוגת קומדיה, פעולה, פנטזיה והרפתקאות, שנוצרה על ידי טוד קאופמן וג'ואי סו והופקה על ידי Nelvana. הסדרה שודרה במקור בקנדה בערוץ YTV, החל מ-3 בספטמבר 2010 עד 14 בספטמבר 2013. בישראל הסדרה שודרה בדיבוב עברי בערוץ הילדים החל משנת 2011 עד שנת 2013. לסדרה הופקו שלוש עונות ו-52 פרקים שאורכם כ-22 דקות, כאשר כל פרק מורכב משני פרקים משניים שכל אחד מהם באורך של 11 דקות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת בילד יתום בשם אריק, חברו הטוב טרבור ושתי חברותיהם הבנות, ואנה וקיטי, שמתאמנים ולומדים להיות עוזרי גיבורי-על בבית הספר לגיבורי-על שנמצא בעיר הקנדית הדמיונית ספליצבורו (המבוססת על סקרבורו בטורונטו). תוך כדי ההתמודדות עם האימונים האינטנסיביים בשביל להיות עוזר גיבור-על, אריק צריך להתמודד גם עם האפוטרופוס הקפדן שלו מוח-מקסום, המורה הרגזן שלו פרופסור פמפלמוס, מאסטר זוקס הנבל ועליו גם לשמור בסוד את היעלמותו של גיבור העל המנטור שלו מהעיר, מקסום-מן.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אריק נידלס (איטן גרינברג/מיקלוס פרלוס) - אריק הוא ילד אנגלי קנדי יתום בן 13, שאומץ להיות עוזר גיבור-על של מקסום-מן, גיבור העל הגדול ביותר בכל הזמנים (לפני שהוא נעלם). הוא גדל בבית יתומים מכיוון שלא ידוע מי הם הוריו, ואומץ על ידי מוח-מקסום. הוא מחבב מאוד את ואנה, אך מאוחר יותר נראה שהוא מתאהב במנדי. הוא וטרבור מסתבכים הרבה פעמים בצרות ואין להם היגיון בריא. כתוצאה מכך, הוא וחבריו נאלצים לעיתים קרובות לנקות ולתקן את הבלגן שהם יצרו. בזמן שמקסום-מן נעדר, אריק צריך לבצע את כל משימותיו ההרואיות כדי להבטיח שהציבור יהיה בטוח ויחשוב שמקסום-מן עדיין בתפקיד. אך אין לאריק שום כוחות או ניסיון בלהילחם ולהתגבר על איומי הרשע שמקסום-מן נהג להתמודד עמם. למרבה מזלו, חבריו הטובים עוזרים לו ומעניקים לו עצות טובות כיצד להתמודד עם מצבים כאלה.
  • טרבור טראבלמייר (לירון לב/כריסטיאן פוטנצה) - ילד צרפתי קנדי בן 14 והחבר הטוב ביותר של אריק. הוא שותף לתעלולים שלהם וגם תמיד מותח את אריק בכל מיני קונצים. אביו הוא מאסטר זוקס, אבל הוא וכל האחרים לחלוטין לא מודעים לכך. בדומה לאריק, הוא יודע שמקסום-מן נעדר ועוזר לו לשמור את זה בסוד מהציבור כדי לא להסתכן בבהלה המונית במקרה שזה יתברר.
  • קיטי קו (מאי יעקובסון/דניס אוליבר) - קיטי היא ילדה סינית קנדית בת 11. למרות היותה קטנה מהם, נותנת לשאר חברי הקבוצה עצות, טובה גם בתיקון דברים ובעלת ידע בפצחנות. היא מחבבת מאוד את אריק ויש לה קצת אובססיה כלפיו. נחשף כי היה לה מצב של שתי רגליים שמאליות וכי גם היא יתומה כמו אריק. בניגוד לאריק וטרבור, היא לא מודעת לכך שמקסום-מן נעדר והיא המומה ומבוהלת רק מהמחשבה על האפשרות הזאת.
  • ואנה גלאמה (שירה נאור/סטפני אן מילס) - ואנה היא ילדה פורטוגזית קנדית בת 12. היא שאפתנית מאוד ולא מתרשמת בקלות. לעיתים קרובות היא מענה את אריק ושונאת אותו ללא סיבה הנראית לעין. למרות זאת, אריק מחבב אותה מאוד, ומתעלם מאופייה האנוכי והסנובי. כמו קיטי, גם היא לא מודעת לכך שמקסום-מן נעדר והמומה ומבוהלת מהמחשבה על כך.
  • מוח-מקסום (מיכה אוזין סליאן/טוני דניאלס) - האפוטרופוס של אריק בגלל העובדה שמקסום-מן נעדר. הוא מחשב עם גאדג'טים רבים ושימש כעוזרו של מקסום-מן לפני היעלמותו. הוא מקפיד על ביצוע בדיוק לפי הכללים, דואג על שמירת הניקיון באחוזה ומדבר במבטא הודי.
  • מקסום-מן (סער בדישי/רון פרדו) - גיבור העל האהוב על אריק, שהוא העוזר הנאמן שלו. כוחותיו הם דמויי הכוחות של סופרמן. אחרי שהוא נעלם, אריק ומוח-מקסום עושים הכל כדי שזה ייראה כאילו הוא מעולם לא עזב. נראה שמקסום-מן גרם תמיד לאויביו להפוך להיות אויבים במקרה בלבד.

דמויות חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מר מרטין טראבלמייר/מאסטר זוקס (שמחה ברבירו/סקוט מק'קורד, רון רובין) - אביו של טרבור. כל מה שהוא רוצה זה מה שהטוב ביותר עבור טרבור ושיהיה ילד טוב, וזו הסיבה שטרבור לא יכול לסבול אותו. הוא מנסה להישאר רגוע בגלל מצבו הקצר. הפעם היחידה שטרבור מחבב אותו היא כשהוא מתרגז. עם זאת, כאשר טרבור לא מסתכל, אביו הופך לנבל העל המכונה מאסטר זוקס. הוא האנטגוניסט הראשי של הסדרה והוא גם האויב המושבע של מקסום-מן.
  • פרופסור פמפלמוס (אלדד פריבס/אלכס נוסבאום)- המנהל האכזרי של בית הספר לגיבורי-על והמורה הרגזן של אריק. פמפלמוס משליט משמעת באופן מחמיר ומנהל את בית ספרו כאילו היה בית כלא. לטענתו, הוא הקדיש את חייו להפיכת תלמידים חסרי ערך לעוזרים חסרי ערך.
  • ילד סופר-חביב (יהונתן מגון/רון פדרסון) - הוא היה העוזר של מקסום-מן בימים עברו, שנראה לעיתים קרובות בסרטי האימונים של מקסום-מן המשודרים בבית הספר לגיבורי על. בעודו עוזר גיבור-על, נראה היה שתפקידו העיקרי היה לבצע מטלות סביב האחוזה. כעת הוא השרת בבית הספר לגיבורי על.
  • מנדי סטרקשן - תלמידה איטלקית-איראנית קנדית בבית הספר לגיבורי העל, ומושא האהבה החדש של אריק. יש לה מגפיים סייסמיים העלולים לגרום לרעידות ברצפה בכל פעם שהיא נופלת. היא גבוהה בפער גדול מהילדים האחרים, ככל הנראה כי היא מבוגרת מהם. היא מחבבת את אריק, וזו הסיבה שקיטי בעבר שנאה אותה.
  • אלן מדהים - אלן הוא תלמיד היספני קנדי יפה תואר הפופולרי בקרב התלמידות. אף על פי שנראה כי הוא מתנהג בנחמדות ואדיבות, יש לו שנאה עצומה כלפי אריק והוא נרקיסיסט שיעשה הכל כדי להיות המצליח ביותר מכולם בכל דבר, במיוחד יותר מאריק.
  • רות'לס - תלמיד קשוח בבית הספר לגיבורי על שנראה שהוא בריון, בייחוד כשהוא מענה את אריק בגלל העובדה שלקח את שמו בתור עוזר גיבור על. הוא נהיה נחמד אליו לאחר שאריק הביס אותו בקרב DJ. הוא היה פופולרי בקרב התלמידים בזכות המוזיקה שלו.
  • ראש העיר "סוויפט" סוויפטי - ראש העיר הבכיר של ספליצבורו, שאיפתו הגדולה היא לראות את מקסום-מן, מה שקרה פעם אחת באחד הפרקים. כפי שמוצג באחד הפרקים, הוא מתעב את גיבור העל סטטיק קלינט.
  • גברת נידלס (ידועה בתור מקסום-מאם) - אמו של מקסום-מן. היא קשוחה כמו בנה, וביקרה את אריק וטיפלה בו מספר פעמים באחוזת מקסום. יש לה סלידה קשה ממאסטר זוקס. אריק התחזה אליה באחד הפרקים כדי לחשוף את מקסום-מן המתחזה.
  • מלווין נידלס (ידוע בתור מקסום מל) - אחיו הגדול של מקסום-מן. הוא קשוח כמו אחיו וביקר פעם אחת באחוזת מקסום. יש לו עוזר בשם מאוס בוי.
  • ג'ושוע סיידבורנס - כוכב קולנוע שקיטי אובססיבית לגביו. הוא מבקר בספליצבורו כדי לשחק בסרטים הקרובים.
  • אופוסום-מן - גיבור-על נוסף בספליצבורו שהוא פרודיה על באטמן ושואף שהפושעים ישחקו את עצמם כמתים כמו שאופוסומים אמיתיים עושים. העוזר שלו הוא בוי ורמין.
  • בוי ורמין - חברו הוותיק של אריק מבית היתומים ועוזר גיבור העל של אופוסום-מן. הוא לבוש כמכרסם שהוא פרודיה על רובין ותמיד מסייע לאופוסום-מן. שמו האמיתי הוא גלן.

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה במספר ערוצים במדינות ברחבי העולם. היא שודרה לראשונה בקנדה בערוץ YTV, החל מ-3 בספטמבר 2010 עד 14 בספטמבר 2013. היא שודרה בין היתר בארצות הברית בערוצים קרטון נטוורק ו-Qubo. בישראל הסדרה שודרה בדיבוב לעברית בערוץ הילדים בין השנים 2011 עד 2013, שנעשה באולפני דאבי דאב בהפקת ענבר שטגר עזרא ובביום שרון בורגאוקר.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (קנדה)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1263 בספטמבר 201019 בפברואר 2011
2148 באוקטובר 201114 באפריל 2012
3121 ביוני 201314 בספטמבר 2013

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]