סילבסטר החתול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סילבסטר החתול
Sylvester the Cat
הופעה ראשונה 1939
יוצרים פריץ פרילינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מין חתול הבית
דמויות קשורות
אויבים טוויטי, Spike the Bulldog, Slowpoke Rodriguez עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סילבסטר החתולאנגלית: Sylvester) הוא דמות מצוירת של חתול, אחת מדמויות הלוני טונס של האחים וורנר.

דמותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סילבסטר הוא חתול ביתי המנסה שוב ושוב לטרוף את טוויטי. העורמה של טוויטי, יחד עם הכלב אשר מגן עליו מכשילים את ניסיונותיו, אשר נגמרים לרוב בצורה כואבת.

שמו של סילבסטר נגזר מהשם המדעי של חתול הבית – Felis silvestris catus. סילבסטר כיכב בסדרת האנימציה תעלומות סילבסטר וטוויטי (אנגלית: "The Sylvester & Tweety Mysteries") מבית דיסני ששודרה ב-The WB בשנים 1995ֹ–2001. באותה סדרה הוא מוצג כחתול של סבתא (הבעלים של טוויטי) וכמו כן הוא מוצג ככה גם במספר סרטונים של "הלוני טונס" ואף ב"מופע של הלוני טונס" ובסרט "טוויטי המלך".

סילבסטר אף הופיע בסרטונים משלו שבחלקם הוא מוצג כחתול נשוי עם גור הקרוי "סילבסטר ג'וניור",בחלקם הוא מתמודד עם גור קנגורואים בשם "היפטי הופר" (כשאותו מחשיב משום מה לעכבר ענקי), וכמו כן הוא מוצג בתור אחד מרודפיו של ספידי גונזלס, כמו כן הוא וספידי כיכבו בסרטון שבו הוא ווילי א. קויוטי ניסו לחבל במרוץ בין ספידי לרוד ראנר. בנוסף הוא מוצג כחתול המחמד של פורקי פיג, ובסרטון אחר הוא השתלט על ביתו עם כמה חתולים אחרים, ופורקי היה צריך להתחזות לחתול על מנת לשוב לביתו. הוא אף כיכב עם אלמר פאד גם כחתול המחמד שלו ובסרט אחר, אלמר היה יועץ המס שלו לאחר שזה ירש כסף מהבעלים שלו, שלא מוצג שמה, ואף בסרטון שבו הוא מוצג כחתול רחוב שמטריד את מנוחתו של אלמר. סרטון אחד עם פוגרון לגהורן שבו הוא גורם להנרי נץ לצוד אותו. כמו כן הוא מוצג במספר סרטונים כנרדף של זוג כלבים בשם ספייק וצ'סטר.

את הדמות דיבב במקור מדבב סרטי וורנר מל בלאנק. סרטונם הראשון כצמד, "טוויטי פאי", זכה בפרס האוסקר בשנת 1947 בקטגוריית "הסרטון המצויר הטוב ביותר".

מדבבים בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סילבסטר החתול בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.