סיסי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיסי
Sissi
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ארנסט מרישקה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קרל ארליך
תסריט ארנסט מרישקה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Alfred Srp עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רומי שניידר
קרלהיינץ בוהם
וילמה דגישר
מגדה שניידר
גוסטב קנות'
אוטה פרנץ
מוזיקה אנטון פרופס
צילום ברונו מונדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטריה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני ארמה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 בדצמבר 1955
משך הקרנה 102 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט ביוגרפי, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא סיסי הקיסרית הצעירה
www.sissi.de/filme/index.php
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיסיגרמנית: Sissi) הוא סרט אוסטרי העוסק בסיפורה של אליזבת, נסיכת בוואריה הידועה בכינוי "סיסי". הסרט בוים בידי ארנסט מרישקה עם רומי שניידר בתפקיד הראשי. אמה של שניידר, מגדה שניידר, גילמה בסרט את אמה של סיסי. הסרט הוא הראשון מתוך טרילוגיית סרטים של מרישקה העוסקים בסיסי. השניים הבאים בסדרה הם: "סיסי הקיסרית הצעירה" ו"גורלה של מלכה".

הסרט נחשב לאחד מהסרטים דוברי הגרמנית המצליחים ביותר, והקים לתחייה את "מיתוס סיסי". הוא גם נחשב לפריצת הדרך של רומי שניידר. אף על פי ששיחקה במהלך הקריירה שלה בעוד עשרות סרטים שזכו להצלחה, חלקם בתפקידים בעלי אופי שונה לחלוטין מתפקידה כסיסי, דבקה בשניידר דמות זאת עד מותה. למרות רצונה המוצהר להתרחק מדמותה ותדמיתה של הנסיכה, היא מילאה שוב את דמותה של סיסי בסרטו של לוקינו ויסקונטי "לודוויג" (1972).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליזבת, נסיכת בוואריה (רומי שניידר), היא בתם השנייה של מקסימיליאן יוזף, דוכס בבוואריה (גוסטב קנות') ולודוביקה, נסיכת בוואריה (מגדה שניידר). היא מכונה בפי כל "סיסי". היא חווה ילדות מאושרת בטירת פוסנהופן יחד עם שבעת אחיה ואחיותיה, וגדלה להיות ילדה אוהבת טבע, חסרת דאגות ואימפולסיבית. מוצאה האצילי אינו מכביד עליה כלל. דודתה, סופי, נסיכת בוואריה (וילמה דגישר) מחליטה לשדך את בנה פרנץ יוזף הראשון, קיסר אוסטריה (קרלהיינץ בוהם) הצעיר, עם אחותה הגדולה של סיסי, הלנה (אוטה פרנץ) המכונה "ננה". לודוביקה וננה מסכימות להצעה בהתלהבות, למרות שטרם פגשו את פרנץ. פרנץ עצמו אינו מתלהב מהרעיון, אולם אינו מעז להמרות את פיה של אמו.

לודוביקה מחליטה שסיסי בת ה-16 תתלווה אליה ואל ננה בפגישה הראשונה עם פרנץ. עם זאת, היא אינה מספרת לסיסי על מטרתה של הנסיעה, ואוסרת עליה להשתתף באירועים שבהם תשתתף דודתה, בשל מזגה הפזיז. סיסי יוצאת לדיג, ופוגשת במקרה את פרנץ שנמצא גם הוא בדרכו לפגישה עם ננה. פרנץ מזמין את סיסי לטיול קצר, לא מודע לכך שהיא בת דודתו. סיסי מצדה לא חושפת את זהותה (וקצין המשמר החושם בֶּקל משתכנע שהיא מתנקשת ויוזם מצוד אחריה). במהלך הטיול, סיסי מתאהבת בו, והוא מזמין אותה לציד למחרת. במהלך הציד, סיסי עדיין אינה חושפת את זהותה, אולם לומדת מפרנץ על נישואיו הקרבים לננה. פרנץ מודה שהוא לא חש שום רגש כלפי ננה, ומצהיר שהוא מקנא באיש שיינשא לסיסי. עם שמיעת ההצהרה, סיסי נקרעת בין נאמנותה לננה לבין אהבתה לפרנץ, ונמלטת מהאזור בלי שום הסבר.

למזלה, סיסי אינה חייבת להשתתף במסיבת יום ההולדת של פרנץ באותו הערב, אולם היא מוזמנת אליה בידי אחיו הצעיר, קרל לודוויג (פטר ווק). במהלך המסיבה, פרנץ רואה את סיסי ומבין מי היא באמת, הוא מנסה להתוודות בפניה על אהבתו, אולם היא דוחה אותו כדי לא לפגוע בננה. מבלי להתייעץ באיש, פרנץ מודיע באופן פומבי על אירוסיו לסיסי. סיסי עצמה נכנסת להלם, ולא מסוגלת להתנגד. ננה עוזבת את המסיבה בוכה. אמו של פרנץ גם כן מתנגדת לבחירתו של בנה. סיסי ואמה חוזרות לפוסנהופן וההכנות לחתונה מתחילות. סיסי אינה נרגשת מכך כלל, שכן ננה נעלמה לתקופה לא-מוגבלת. עם זאת, היא מופיעה לפתע עם בן זוג חדש, וסולחת לסיסי. היא נותנת את ברכתה לנישואים, וסיסי נוסעת לווינה על גבי ספינת הקיטור "פרנץ יוזף", כאשר המונים באים להיפרד ממנה מנופפים בדגלי אוסטריה. היא נישאת לפרנץ בטקס מפואר בכנסייה האוגוסטינית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.