סליל ודהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סליל ודהן
לידה 1965 (בן 59 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מנחה לדוקטורט שפי גולדווסר עריכת הנתון בוויקינתונים
מוסדות אוניברסיטת הרווארד עריכת הנתון בוויקינתונים
תלמידי דוקטורט Minh-Huyen Nguyen, Kai-Min Chung, Thomas Steinke, Mark Bun, Shien Jin Ong, Jia Colin Zheng, Jonathan Ullman, Emanuele Viola, Yi-Hsiu Chen עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סליל ודהן (Salil Pravin Vadhan) הוא מדען מחשב אמריקאי, פרופסור למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית באוניברסיטת הרווארד. חתן פרס גדל לשנת 2009.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1995 קיבל תואר ראשון (בהצטיינות יתרה) במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת הרווארד. ב-1999 קיבל תואר דוקטור במתמטיקה שימושית מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, על עבודה שכותרתה "A Study of Statistical Zero-Knowledge Proofs",[1] שנעשתה בהדרכת שפי גולדווסר. את הפוסט-דוקטורט עשה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, בהנחיית מדהו סודן (אנ').

בשנת 2001 מונה למרצה בכיר למדעי המחשב באוניברסיטת הרווארד. ב-2004 עלה לדרגת פרופסור חבר וב-2007 מונה לפרופסור מן המניין למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית. מאוגוסט 2011 עד יולי 2012 היה חוקר אורח באוניברסיטת סטנפורד ובמיקרוסופט מחקר בעמק הסיליקון.

מחקרו מתרכז סביב הממשק בין תורת הסיבוכיות לקריפטוגרפיה. הוא מתמקד בנושאים של פסאודו-אקראיות והוכחה באפס ידיעה.

זכה, עם עומר ריינגולד ואבי ויגדרזון, בפרס גדל לשנת 2009 על עבודתו בנושא "מכפלות זיגזג של גרפים".[2] מכפלת זיגזג שימשה בהוכחה של ריינגולד בדבר שקילות מחלקות הסיבוכיות L ו-SL.

עבודתו בתחום של הוכחה באפס ידיעה היא שימוש בשיטות של תורת הסיבוכיות לשם הבנת הכוח והמגבלות של הוכחות אפס ידיעה. בסדרת מאמרים עם עודד גולדרייך ואמית סהאי (אנ'), הם השיגו הבנה מעמיקה של מחלקת SZK‏ (statistical zero-knowledge) של בעיות, אפיינו את המחלקה SZK והוכיחו כי SZK סגורה תחת פעולות שונות.

ספרו "Pseudorandomness" יצא לאור בשנת 2012 בסדרה "Foundations and Trends in Theoretical Computer Science".

בשנת 2018 נבחר לעמית ACM.[3]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Salil Vadhan - Abstract of PhD Thesis (MIT, 1999)
  2. ^ 2009 Gödel Prize, European Association for Theoretical Computer Science
  3. ^ 2018 ACM Fellows Honored for Pivotal Achievements that Underpin the Digital Age, Association for Computing Machinery, 5 בדצמבר 2018 {{citation}}: (עזרה)