סם ומקס מתגלגלים בדרכים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סם ומקס מתגלגלים בדרכים
Sam & Max Hit the Road
כללי
תאריך הוצאה

1993 (DOS)
1995 (מקינטוש)
2002 (גרסת חלונות באירופה)

2007 (גרסת חלונות באוסטרליה)
סוגה משחק הרפתקאות גרפי
פיתוח לוקאס ארטס
הוצאה לאור לוקאס ארטס עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, גרמנית, איטלקית, צרפתית, ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה לוקאס ארטס
עיצוב שון קלארק
מייקל סטמל
סטיב פורסל
קולט מיקהאוד
סדרה Sam & Max עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק SCUMM v6
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות DOS, Mac OS חלונות
מדיה 7 תקליטוני ½3 או דיסק CD-ROM אחד
דרישות מערכת
בקרים מקלדת, עכבר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סם ומקס מתגלגלים בדרכיםאנגלית: Sam & Max Hit the Road) הוא משחק מחשב הומוריסטי מסוגת משחקי ההרפתקאות אשר מבוסס על הקומיקס האמריקני "סם ומקס" מאת סטיב פורסל. המשחק יצא לראשונה לשווקים בשנת 1993 על ידי חברת לוקאס ארטס למערכת הפעלה DOS ובשנת 1995 למקינטוש. בשנת 2002 יצאה גרסה של המשחק למערכת ההפעלה חלונות.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"סם ומקס מתגלגלים בדרכים" הוא משחק הרפתקה דו־ממדי בממשק "הצבע והקלק" (עם העכבר). המשחק הוא התשיעי אשר השתמש במנוע SCUMM, בממשק זה השחקן מדבר עם דמויות ואוסף פריטים שיתבררו כחיוניים בהמשך המשחק.

בדומה למשחק הקודם אותו ייצרו לוקאס ארטס, "יומו של הטנטקל", לוקאס ארטס בנו את המשחק כך שאי אפשר יהיה להיתקע בגלל שהשחקן שכח לקחת חפץ חיוני להמשך המשחק או להיהרג.

המשחק התאפיין בסגנון גרפיקה קריקטוריסטי.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתמקדת בצמד הבלשים הפרילנסרים סם ומקס, כלב וארנב דמויי אדם. אשר יוצאים למרדף מטורף ברחבי ארצות הברית בחיפוש אחר ביגפוט ענק שנעלם מהקרקס.

משחקי ההמשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמעט עשור לאחר הוצאת המשחק המקורי, לוקאס ארטס הצהירו באופן רשמי ב-23 באוגוסט 2002 על פיתוח משחק המשך ל"סם ומקס מתגלגלים בדרכים" אשר ייקרא "Sam & Max Freelance Police" וישתמש בגרפיקת תלת-ממד. על אף שפיתוח משחק ההמשך היה בשלבים מתקדמים, ב-3 במרץ 2004 הודיעה החברה כי המשך פיתוח המשחק בוטל.

ביטול המשחק הוביל לכך שקבוצת עובדים בכירה בחברת לוקאס ארטס עזבו את החברה ופתחו חברה משלהם בשם Telltale Games, חברה קטנה יותר אשר ממוקדת בפיתוח משחקים אותם לוקאס ארטס כבר לא מעוניינת לפתח יותר.

בספטמבר 2005, הודיע סטיב פורסל כי הוא יעבוד ביחד עם חברת Telltale Games על פיתוח סדרת משחקי המשך חדשה של "סם ומקס" אשר תקרא "Sam & Max Season One". הסדרה יצאה בשישה חלקים בין פברואר 2006 למאי 2007.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]