סרגיי סירוטקין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סרגיי סירוטקין
Серге́й Сиро́ткин
סירוטקין (2018)
סירוטקין (2018)
לידה 27 באוגוסט 1995 (בן 28)
מוסקבה, רוסיה
שם לידה Серге́й Оле́гович Сиро́ткин עריכת הנתון בוויקינתונים
לאום רוסיהרוסיה רוסיה
השכלה Moscow State Automobile and Road University of Technology עריכת הנתון בוויקינתונים
קבוצה נוכחית ויליאמס
קריירת פורמולה 1
מרוצים 21
נקודות בקריירה 1
קבוצות ויליאמס (2018)
sirotkinsergey.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סרגיי אולגוביץ' סירוטקיןרוסית: Серге́й Оле́гович Сиро́ткин, נולד ב-27 באוגוסט 1995) הוא נהג מרוצים רוסי שהתחרה באליפות הפורמולה 1 עבור קבוצת ויליאמס. משמש כנהג מחליף בקבוצת רנו.

קריירת מרוצים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סירוטקין החל להתחרות בקארטינג בשנת 2008 והשתתף במספר סדרות בינלאומיות. בגיל 15 עבר להתחרות במכוניות חד-מושביות והצטרף לאליפות הפורמולה אבארת', שנוסדה באותה שנה באיטליה. הוא התחרה בששת המרוצים האחרונים של העונה, בחמישה מתוכם צבר נקודות וסיים את העונה במקום ה-18 מתוך 40 נהגים[1]. הוא המשיך להתחרות באליפות גם בעונתה השנייה, בה התפצלה האליפות לשתיים: אליפות אירופה ואליפות איטליה. באליפות האירופית הוא ניצח חמישה מרוצים וזכה בתואר, בעוד שבאליפות האיטלקית סיים במקום השני. בשנת 2012 עבר להתחרות באליפות Auto GP (לשעבר אליפות הפורמולה 3000 האירופאית). את העונה סיים במקום השלישי. במקביל התחרה באותה שנה גם באליפות הפורמולה 3 האיטלקית אותה סיים במקום החמישי. בעונת 2013 עבר להתחרות עבור קבוצת ISR Racing בפורמולה רנו 3.5 וסים את העונה במקום התשיעי. שנה לאחרח מכן המשיך להתחרות באליפות הפעם עבור קבוצת Fortec Motorsport עימה סיים במקום החמישי[2].

בשנת 2015 התקדם לאליפות ה-GP2, בה התחרה עבור קבוצת Rapax. את הניצחון הראשון בעונה השיג במסלול סילברסטון, בו לא התחרה מעולם. למרות שהיה רוקי סיים את העונה במקום השלישי בדירוג הכללי[3]. הוא המשיך באליפות עונה נוספת, אך עבר להתחרות עבור קבוצת ART, שהחזיקה בתואר האליפות[4]. גם בעונה זאת סיים שלישי בדירוג הכולל.

פורמולה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2013 הצטרף סירוטקין לנסיעות מבחן בקבוצת סאובר מתוך מחשבה שיהפוך לנהג קבוע בעונת 2014[5]. בשנת 2014 שימש כנהג מבחן בקבוצה. הוא השתתף במבחנים שנערכו באפריל בבחריין וצבר ניסיון של 300 ק"מ, דבר שהקנה לו את הזכות לקבלת רישיון-על. לקראת עונת 2015 עברה קבוצת סאובר שינוי מבני והחתימה נהגים שנתנו לקבוצה גב פיננסי, דבר שהותיר את סירוקטין מחוץ לתוכניות.

באפריל 2016 הצטרף סירוטקין כנהג פיתוח לקבוצת רנו[6]. בעונת 2017 קודם לתפקיד נהג מחליף בקבוצה.

ויליאמס (2018)[עריכת קוד מקור | עריכה]

פליפה מאסה, נהגה של קבוצת ויליאמס, הודיע בסיום עונת 2017 על פרישה. בינואר 2018 הודיעה הקבוצה על החתמתו של סירוטקין כמחליף למאסה, לאחר שזה גבר על רוברט קוביצה שהצטרף לקבוצה כנהג מחליף[7]. במהלך העונה התקשתה הקבוצה לצבור נקודות. את נקודת הבכורה באליפות צבר סירוטקין בגרנד פרי איטליה, המרוץ ה-14 בעונה. הוא סיים את המרוץ במקום ה-11, אך קודם למקום העשירי בעקבות פסילה של רומן גרוז'אן[8]. בסיום העונה הודיעה הקבוצה על החתמתו של רוברט קוביצה במקומו של סירוטקין, שנותר ללא קבוצה[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סרגיי סירוטקין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]