עודד רכבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עודד רכבי
לידה 1980 (בן 44 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
ענף מדעי מדעי המוח עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
מוסדות
פרסים והוקרה פרס בלווטניק למדענים צעירים עריכת הנתון בוויקינתונים
www.odedrechavilab.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עודד רכבי (נולד ב-1980) הוא חוקר ישראלי ופרופסור מן המניין במחלקה לנוירוביולוגיה ובית הספר למדעי המוח שבאוניברסיטת תל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רכבי הוא בנו של גדעון רכבי[1] מנהל המרכז לחקר הסרטן בבית החולים שיבא בתל השומר, פרופסור להמטולוגיה באוניברסיטת תל אביב וזוכה פרס ישראל ובנה של קרן רכבי, רופאה ומנהלת מרפאה.

רכבי למד לתואר ראשון במדעי המוח באוניברסיטת תל אביב והמשיך למסלול ישיר לדוקטורט בנוירוביולוגיה בהנחיית פרופ' יואל קלוג. את עבודת הפוסט דוקטורט שלו ביצע באוניברסיטת קולומביה בניו יורק והיום הוא פרופסור מן המניין במחלקה למדעי המוח באוניברסיטת תל אביב, בה הקים מעבדה למחקר בתחום. בעבודתו המרכזית, חושף רכבי מנגנוני הורשה חדשים בתולעי C.elegans ללא שינויים בקוד ה-DNA. והוא מוכיח כי מידע שהורים לומדים יכול לעבור בתורשה לצאצאים[2]. מחקריו יכולים לסייע בהבנת התורשה של תכונות ומחלות מורכבות בבני אדם. רכבי גם סייע בחקר המגילות הגנוזות באמצעות בחינה של ה-DNA העתיק שאצור בעור שעליו נכתבו, כדי ללמוד עוד על ההיסטוריה של סוף בית שני[3].

רכבי וצוותו חקרו גם את הבסיס הנוירולוגי לאי-רציונליות ומצאו חוק פשוט, שמאפשר לשנות את מערכת העצבים של תולעים, כך שיהיו יותר או פחות רציונליות. בתחום אחר לחלוטין, קבוצתו של רכבי הינדסה גנטית טפילים והפכה אותם למכונות של הפרשת חלבונים, על מנת לאפשר תיקון של מחלות גנטיות במערכת העצבים.

רכבי זכה לפרסים רבים ובין היתר נבחר לאחד מ-10 האנשים היצירתיים ביותר בישראל מתחת לגיל 40 (דה מרקר), ואחד מ-40 האנשים המבטיחים ביותר בישראל מתחת לגיל 40 בשנת 2013 (גלובס)[4]. בנוסף נבחר רכבי ל"איש אשכולות" וקיבל על כך פרס של קרן אריק וונדי שמידט.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא עודד רכבי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]