עלייתם של צבי הנינג'ה: הסרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עלייתם של צבי הנינג'ה: הסרט
Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles: The Movie
מבוסס על עלייתם של צבי הנינג'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי אנדי סורינו, ארט וורד
תסריט אנדי סורינו, ארט וורד
מדבבים עומר בנסון מילר
בן שוורץ
ברנדון מייקל סמית'
ג'וש ברנר
קתרינה גרהאם
אריק באוזה
מדבבים בעברית טל מוסרי
עידו מוסרי
יהונתן מגון
אורי זלצמן
דור סרוגו
טליה ברקאי
אלי לולאי
גדי לוי
מייה קדוש
ויטלי פרידלנד
יולי סקר
אליאור בן חמו
מוזיקה מאט מהאפי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניקלודיאון
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 באוגוסט 2022
משך הקרנה 82 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, הרפתקה, קומדיה, ספרות ספקולטיבית, סרט גיבורי-על, סרט נינג'ות עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר רשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עלייתם של צבי הנינג'ה: הסרטאנגלית: Rise of the Teenage Mutant Ninja Turtles: The Movie) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי מונפש משנת 2022, המהווה המשכון לסדרת הטלוויזיה המונפשת "עלייתם של צבי הנינג'ה" ששודרה בשנים 20–2018. הסרט בוים על ידי מפתחי הסדרה אנדי סוריאנו ואנט וורד מתסריט של טוני גאמה-לובו ורבקה מיי, המבוסס על סיפור מאת סוריאנו וורד. בסרט מדבבים מדבבי הסדרה בן שוורץ, עומר מילר, ברנדון מיכל סמית', ג'וש ברנר, קאט גרהם ואריק באוזה, יחד עם היילי ג'ואל אוסמנט בתור קייסי ג'ונס. בסרט, הצבים, בעזרת בעל בריתם החדש מהעתיד, קייסי ג'ונס, יצאו לעצור את הכוח החייזרי המרושע, הקראנג, מלפלוש לכדור הארץ.

הפיתוח החל באוקטובר 2018, והפרויקט הוכרז רשמית בפברואר 2019, אך הייצור החל רק במרץ 2020. ניקלודיאון פנה לסוריאנו ו-ורד כדי ליצור את הסרט "עלייתם של צבי הנינג'ה" במהלך פיתוח העונה השנייה, והשניים עבדו על שניהם בו-זמנית. בגלל שהעונה התקצרה, הכותבים נאלצו להתאים את עלילת הסרט כדי להתאים אותה לשינויים שנעשו בסיפור העונה. רוב ההנפשה נעשתה על ידי Flying Bark Productions בסידני, אוסטרליה, ו-Top Draw Animation בפיליפינים, כאשר הראשונה סיפקה את ההנפשה לסדרת הטלוויזיה.

הסרט הוקרן בבכורה בנטפליקס ב-5 באוגוסט 2022. הוא קיבל ביקורות חיוביות בדרך כלל מהמבקרים על האנימציה, סצנות האקשן, ההופעות והגרעין הרגשי שלו. הסרט היה מועמד לשלושה פרסים בפרס אמי השני לילדים ולמשפחה, כאשר הבמאי האמנותי קארל אנדרס ביו זכה בפרס על הישג אישי יוצא דופן בהנפשה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2044, קרנג החייזר פלש לכדור הארץ, וההתנגדות נפלה. בניסיון אחרון אחד, לאונרדו ומיכלאנג'לו שולחים את תלמידם קייסי ג'ונס אחורה בזמן כדי לעצור את הפלישה על ידי מציאת מפתח שאפשר לקראנג להגיע לכדור הארץ, אם כי זה עולה בחייהם של לאונרדו ומיכלאנג'לו לעשות זאת. קייסי מגיעה בהצלחה להווה, מספר חודשים לאחר התבוסה של שרדר. לאחר שלאונרדו שובר את שיא ערימת קופסאות הפיצה של דונטלו, רפאל מזהיר את שניהם ואת מיכלאנג'לו על גניבה שהתפתחה על ידי היפנו-פוטאמוס ווורן סטון, כשהמפתח שקייסי מחפש כלול בין הפריטים הגנובים. הצבים מצליחים לעצור אותם, אבל שבט הרגל מגיע ותובע את המפתח. בחזרה למאורה החדשה, רפאל ולאונרדו נקלעים לוויכוח עקב האגו ההולך וגדל של האחרון.

בינתיים, קייסי מוצא את אפריל אוניל, שמפילה אותו ולוקחת אותו למאורה של הצבים. לאחר מכן הוא מסביר את משימתו, ואחרי שהזכיר את הקראנג, ספלינטר מסביר שהם הגיעו לכדור הארץ לפני זמן רב והוגלו לממלכה אחרת על ידי להקת לוחמים שיצרה והשתמשה במפתח, שהוא נשק מיסטי. הצבים, יחד עם אפריל, ספלינטר וקייסי, הולכים אחרי הרגל, שהצליחו לפתוח את הפורטל. הצבים נלחמים בקראנג, אך קראנג 1 שואב את הכוחות המיסטיים שלהם, ומאלץ אותם לסגת. לאונרדו מצליח לתפוס את המפתח ולסגור את הפורטל. כדי להגן על לאונרדו, רפאל מכריח אותו לברוח בזמן שהוא נתפס.

לאחר מכן, הצבים הנותרים, יחד עם קייסי, הולכים אחרי הקראנג ורפאל, בעוד שספלינטר ואפריל נשארים מאחור כדי להיפטר מהמפתח. הקראנג מצליחים למצוא את המאורה של הצבים דרך רפאל. הם מחזיקים בטפילה את חברי שבט הרגל ושולחים אותם אחרי המפתח בזמן שהם מכינים את הפורטל על גבי מגדל המטרו, הבניין הגבוה ביותר בעיר. הצבים וקייסי אורבים במנהרות הרכבת התחתית ונפרדים. קייסי כועס על לאונרדו עקב היהירות שלו, וחושף את האמת על מה שקורה למשפחתו בעתיד לפני שהם מתאחדים עם שאר הצבים. לאחר מכן הם מוצאים את רפאל, שנכבש בידי קראנג אחד, ותופסים את המפתח. לאחר מכן, הקראנגים משתמשים במפתח כדי לפתוח את הפורטל ולהביא את הטכנודרום, מה שמפעיל את הפלישה שלהם לעיר ניו יורק.

בעוד אפריל, ספלינטר וקייסי כובשים את כוחות קראנג, הצבים עולים על הספינה. לאונרדו הולך אחרי רפאל, בעוד דונטלו ומיכלאנג'לו מנסים להשתלט על הספינה. הם נתפסים, אבל לאונרדו מושיט יד לרפאל ועוזר לו להשתחרר, והאחים מצליחים להחזיר לעצמם את כוחותיהם המיסטיים. קייסי, ספלינטר ואפריל מביסים בהצלחה את קראנג 2, שנותרה מושחתת ומקומסת. הצבים מתמודדים עם הקראנג 1 הנותר בקרב, אך אין להם סיכוי, כאשר מיכלאנג'לו, דונטלו ורפאל נזרקו מהספינה במהלך הקרב. לאונרדו מאלץ את קראנג 1 לחזור למימד הכלא ומצווה על קייסי לסגור את הפורטל, מה שהורס את הטכנודרום ולוכד את לאונרדו במימד עם קרנג 1 הזועם, שתוקף אותו בזעם עיוור. מיכלאנג'לו, רפאל ודונטלו מצילים אותו באמצעות כוחות הפורטל החדשים של מיכלאנג'לו, ומשאירים את קראנג 1 לכוד בתוך מימד הכלא לנצח.

כעבור זמן מה, הגיבורים נהנים מפיצה על גבי גשר ברוקלין, כשקייסי מגלה שהגיוס לשעבר של שבט רגל היא אמו קסנדרה ג'ונס. הם צופים בעיר כשהיא נבנית מחדש ונשבעים להגן עליה כשצריך. לאחר מכן, רפאל מנסה לשבור את שיא ערימת קופסת הפיצה של לאונרדו.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]