עמנואלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"עמנואלה"
סינגל בביצוע עדן בן זקן
מתוך האלבום 7
יצא לאור 24 במאי 2023
מקום הקלטה Session 42 (תל אביב-יפו)
סוגה פופ ראפ
שפה עברית
איי-סייד "משחק קלפים"
אורך 2:40
חברת תקליטים שריתהליקון ארומה
כתיבה רון ביטון, עדן בן זקן
לחן מלחינים שונים[1]
הפקה סתיו בגר, ינון יהל
כרונולוגיית סינגלים של עדן בן זקן
"ריגוש זמני"
(2023)
"עמנואלה"
(2023)
"תהמר עליי"
(2023)

"עמנואלה" הוא שיר של הזמרת הישראלית עדן בן זקן הסינגל החמישי מתוך אלבום האולפן השביעי שלה, 7. הסינגל יצא ב-24 במאי 2023 יחד עם הסינגל "משחק קלפים".

הרכב השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוא שיר על העצמה ועצמאות, במיוחד בהקשר של מערכת יחסים רומנטית. המילים מעידות על כך שבן זקן עברה יחס רע או נפגעה על ידי מישהו בעבר. השורות "עשית בעיות אבל עכשיו תשלם" ו"הלב שלי נפגע אבל תורך לדמם" מעידות על שינוי בדינמיקת הכוח. בן זקן כבר לא מוכנה לסבול התעללות ודורשת מהאדם השני לעזוב. השיר גם מציג את נושא השיר, עמנואלה, כאישה חזקה ובטוחה בעצמה. השורה "היא לא צריכה מלך כי היא המלכה" מדגישה את עצמאותה ואת הביטחון העצמי שלה. הפזמון חוזר על השם "עמנואלה" מספר פעמים, ומחזק את חשיבותה ומשמעותה של אישה זו. המילים כוללות גם התייחסויות לאלמנטים חיצוניים כמו השמש, קוקו שאנל והיותה פלא תבל, שיכולים להתפרש כסמלים של חופש, תחכום וייחודיות.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דודי פטימר סקר את שני השירים אותם שחררה בן זקן מהאלבום 7 ותיאר את "עמנואלה" כשיר בסגנון היפ הופ שמזכיר את השיר "פנתרה" של נועה קירל. למרות שהוא מוערך בזכות השיק הלטיני, ההפקה המצוינת והלחן הקליט שלו, פטימר מטיל ספק בצורך להקשיב לבן זקן אם קירל כבר קיימת. מצד שני, השיר השני, "משחק קלפים", זוכה לשבחים כשיר ים תיכוני אולטימטיבי המציג את האותנטיות והכישרון הטבעי של בן זקן, מה שהופך אותו לבחירה המועדפת על פני "עמנואלה".[2]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 2

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]