ענקי עידן הקרח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ענקי עידן הקרח
Ice Age Giants
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים BBC
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 3
הפקה
אורך פרק 60 דקות
שידור
רשת שידור BBC Two, BBC Two HD, ערוץ דיסקברי
תקופת שידור מקורית 19 במאי 20132 ביוני 2013
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ענקי עידן הקרחאנגלית: Ice Age Giants) היא תוכנית טלוויזיה דוקומנטרית ששודרה בערוציי חברת ה-BBC‏: BBC Two ו-BBC Two HD וכן בערוץ דיסקברי בין מאי ליוני 2013. הסדרה בת 3 פרקים באורך 60 דקות, המוגשת בידי החוקרת הבריטית ד"ר אליס רוברטס.

סדרה זו מציגה במחקרים לצד הנפשה של היצורים הגדולים, המגה-פאונה, שחיה בסוף הפליסטוקן בעידן הקרח האחרון.

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ארץ שן-החרב: באמריקה הצפונית של עידן הקרח לפני 40,000 שנה כיסו קרחונים גדולים את פני היבשת ובאזורים מסוימים היו בעובי של 3 ק"מ. למרות זאת שרדו בה מבחר גדול של יצורים ענקיים, ביניהם הסמילודון בעל ניבי החרב שצד בלהקות טרף גדול, ממותות ענקיות שרעו בערבות, סוסי פליוהיפוס קדומים, עצלני נות'רותריופס שהיגרו מדרום ובאזורים הלחים והחמימים יותר של אריזונה שלטו הגליפטודונים המשוריינים.
  1. ארץ דוב המערות: ברחבי אירופה וסיביר שלפני 20–30 אלף שנה שלט טורף גדול נכחד במרחבי הקרח - דוב המערות הענקי שאולי לא היה אוכל בשר מובהק. לצידו חיו אריות אירופאים, שניהם גדולים בהרבה מקרוביהם החיים. עדויות למאבקים בין שני הטורפים מוצאת אליס רוברטס וצוותה במערה בטרנסילבניה. באזורים אלה שוטטו גם קרנפים צמרירים וממותות צמריות שהיו תחת מתקפה של אנשים קדומים - הניאנדרטלים שחיו באירופה הקדומה עד שנכחדו בידי האנשים המודרניים.
  2. אחרוני הענקים: בעידן הקרח האחרון כיסו קרחוני ענק את מרבית שטחי אמריקה הצפונית ואירואסיה אך הם אכלסו מגוון של חיות ענק מממותות, מסטודונים, סוסים, סמילודונים וקרנפים לאורך הערבות הקפואות. עם זאת לאחר שהקרח הפשיר נעלמו אחרוני ענקים אלה מהאדמה. הסיבות לכך הם שונות: מהמסה שגרמה להצפה עצומה של מכתשים בהם חיו ממותות ומסטודונים או להתקררות והתייבשות רחבה של אזורים חמימים בהם חיו גליפטודונים ועצלני ענק. יצורים אחרים הצליחו לשרוד את הבעיות הללו אך נכחדו עקב הגעה של יונק חדש לאמריקה - האדם המודרני, אשר מוביל גם את המינים ששרדו (כמו הביזונים) בדרכם להכחדה נוספת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]