ערן חיימוביץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערן חיימוביץ'
לידה 1 באפריל 1966 (בן 58)
עפולה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל
מקום מגורים זכרון יעקב עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
תפקיד מנכ"ל תשתיות אנרגיה
תואר הנדסת מכונות, מנהל עסקים אוניברסיטת באר שבע
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ערן חיימוביץ' (נולד ב-1 באפריל 1966) הוא מנהל ישראלי המכהן כמנכ"ל חברת "תשתיות אנרגיה בע"מ", חברת התשתית הלאומית של משק האנרגיה בישראל. בעברו שימש כמנכ"ל חברת פניציה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיימוביץ' נולד וגדל בעפולה. במסגרת שירותו הצבאי שירת כקצין קשר. משמש כסגן אלוף במילואים.

בשנת 1995 החל את דרכו בחברת פניציה. לאורך השנים כיהן במגוון תפקידים, בהם מהנדס מערכת, מנהל המפעל לעיבוד זכוכית ומנהל המפעל לייצור זכוכית שטוחה. בשנת 2012 מונה למנכ"ל החברה, ועם כניסתו לתפקיד התמודד עם חובות בגובה 323 מיליון ש"ח והקפאת הליכים שנכפתה על החברה[1].

במסגרת הניסיונות להצלת המפעל, קרא חיימוביץ' לפגישה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ופעל להוזלת עלויות באמצעות חיבור המפעל לרשת הולכת הגז הטבעי. בשנת 2015 הפך המפעל לראשון בצפון שמתחבר לרשת החלוקה[2]. חיימוביץ' היה מהתעשיינים הראשונים שביקרו את מחיר הגז הגבוה שנקבע במתווה הגז[3]. במהלך כהונתו עברה החברה מהפסד תזרימי לפסים רווחיים[4][5].

בשנת 2017, עם סיום כהונתו כמנכ"ל פניציה, הקים חיימוביץ' את Clean Glass Solutions: מפעל למיחזור פסולת זכוכית והשבתה לשימוש חוזר בתעשייה. בין השנים 2008–2017 שימש כבעלים ודירקטור של Milestones Upgrade & Industries, חברת אחזקות להשבחת חברות.

בשנת 2018 מונה למנכ"ל חברת תשתיות אנרגיה[6]. במסגרת תפקידו הוביל את הנפקת האג"ח של החברה בשווי 350 מיליון שקל[7].

בשנת 2020 הוביל חיימוביץ' לחתימה עם ההסתדרות הלאומית על הסכם קיבוצי ראשון לכלל מאבטחי החברה. במסגרת ההסכם, 180 מאבטחי החברה מועסקים ישירות על ידה וזוכים לתנאים משופרים[8].

חיימוביץ' הוא בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות ותואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת באר שבע, וכן בוגר תוכנית להב לדירקטורים מקצועיים מטעם אוניברסיטת תל אביב. מתגורר בזיכרון יעקב, והיה בין מקימיו של בית ספר דמוקרטי ביישוב בשנת 2002. הוא נשוי ואב לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]