פועה הרשלג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פועה הרשלג
פועה הרשלג
פועה הרשלג. צילום: ציפי ביזנסקי
לידה 30 ביוני 1950
ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 18 בפברואר 2019 (בגיל 68) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת אדינבורו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פועה הרשלג (יאנג) (30 ביוני 195018 בפברואר 2019) הייתה אמנית, מתרגמת, סופרת ומשוררת ישראלית, זוכת פרס זאב לספרות ילדים ונוער, פרס יצחק שדה לספרות צבאית ופרסי יד ושם למפעלים חינוכיים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשלג נולדה בירושלים ב-30 ביוני 1950 וגדלה בחיפה. בנערותה הייתה חברה פעילה בתנועת הנוער השומר הצעיר ושימשה ככתבת נוער בעיתון הארץ שלנו. בשנת 1968 התגייסה לצבא ושירתה כמשקית סעד בסיני בזמן מלחמת ההתשה. את לימודיה האקדמיים סיימה באוניברסיטה העברית בחוגים לספרות אנגלית ובלשנות שימושית. ב-1990 עברה הרשלג לגור בבית ספר צ׳יזם בסקוטלנד, ובנתה שם משפחה עם בעלה פיטר (חכים) וביתם גליה. הרשלג חזרה ללימודים אקדמיים לקראת סוף חייה והשלימה לימודים לתואר שני בפסיכותרפיה באוניברסיטת אדינבורו ומאז עיסוקה המרכזי היה בטיפול באנשים. היא נפטרה ממחלה קשה ב-18 בפברואר 2019.

יצירתה הספרותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשלג כתבה ארבעה ספרי ילדים ונוער וספר שירה אחד. ספרה הראשון, ״בלשיר״ (הוצאת כתר, 1985), הוא ספר ילדים באיורו של אבנר כץ. שלושת ספריה הבאים הם ביוגרפיות זוכות פרסים מסדרת ״ראשונים בארץ״ בהוצאת עם עובד. הביוגרפיה "שליחות של אהבה - סיפורו של אנצו סרני״ זכתה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער ב-1994, הביוגרפיה ״איך נדלקו המדורות: סיפורו של יצחק שדה״ זכתה בפרס יצחק שדה לספרות צבאית ב-2003 ו"למדוד את התהום – סיפורו של יצחק צוקרמן (אנטק)" זכה בפרס יד ושם לספרות נוער ב-2010. ספר השירה של הרשלג ״תנאים של ציפה״ פורסם בהוצאת אבן חושן ב-2009 ולווה בתצלומים מקולפים של האמנית מאיה כהן לוי.

הרשלג תרגמה ספרי ילדים ונוער רבים מאנגלית לעברית, ביניהם ספרים מסדרת ״פינוקי״ של אריק היל, ספרי נוער של ג׳ודי בלום וספרי "חבורת יחדוקא" של סוניה בלק. היא עיבדה ארבעה מספריו של פאול קור.

הרשלג עסקה גם בתרגום לטלוויזיה, בין השאר של סדרת ״החבובות״.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.