פורטל:הארי פוטר/אתרים/יישובים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  • וינגינג תחתית היא עיירה הנמצאת במחוז סארי שבאנגליה. רולינג תכננה את העיירה כך שיהא תהיה עיירת לוויין טיפוסית באזור לונדון, על מנת להנגיד אותה עם בית הספר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות, שהוא מקום יוצא דופן וחריג בכל מובן אפשרי. דרך פריווט מספר 4, אחד מהבתים בעיירה, הוא מקום מגוריה של משפחת דרסלי, קרוביו המוגלגים ושונאי הקסמים של הארי פוטר. עם השנים מתברר כי ילדי השכונה מפחדים מדדלי דרסלי, הנחשב לביריון שאינו מהסס להתעלל בחלשים ממנו ולגרום נזק רב לרכוש הציבורי שבאזור. מפיקי הסרטים המבוססים על הסדרה ניסו לצלם את הסצנות המתרחשות בעיירה באזור עירוני אמיתי, אך כשהגיעו למסקנה כי הדבר איננו בר-ביצוע הקימו תפאורה שנשמרה במשך העשור שבו צולמו שמונת הסרטים בסדרה.
  • מכתש גודריק הוא כפר המוזכר פעמים אחדות בסדרה, אך מופיע לראשונה באופן ממשי רק בספר השביעי. בספר זה מסופר על הכפר כי הוא אחד מהכפרים הבודדים בממלכה המאוחדת שבהם יש קהילה מעורבת של קוסמים ושל מוגלגים. הכפר שימש כמקום מגוריהם וכביתם של ג'יימס ולילי פוטר, שנרצחו על ידי לורד וולדמורט ב-31 באוקטובר 1981. בנם, הארי, ניצל מן המתקפה הרצחנית ונותר רק עם צלקת בצורת ברק, בעוד שוולדמורט איבד את גופו הגשמי. ביתם של הפוטרים ספג נזקים קשים בעקבות מתקפתו של וולדמורט.
הכפר הוא גם מקום מגורי משפחתו של ג'יימס פוטר, וכן של אחד ממייסדי בית הספר לכישוף ולקוסמות הוגוורטס - גודריק גריפינדור, שזכה לכך שהכפר ייקרא על שמו. במהלך הספר השביעי חוזר הארי פוטר למקום ביחד עם ידידתו הרמיוני גריינג'ר, ומגלה בבית הקברות שבכפר כי הוא שימש כמקום מגורים עבור משפחות קוסמים ידועות ביותר, בראשן משפחתו של אלבוס דמבלדור ומשפחת פוורל שנכחדה מאות שנים לפני אירועי הסדרה. בכיכר המרכזית של הכפר שוכנת אנדרטה לזכר בני ובנות הכפר שנפלו במלחמות השונות, אך כשקוסמים ומכשפות מתקרבים אליה היא הופכת לעיניהם בלבד לפסל של הארי התינוק בזרועות הוריו. שרידי בית משפחת פוטר נותרו במקום שבו היו בקצה הרחוב הראשי, ואינם נראים על ידי המוגלגים. תוך זמן קצר מתברר כי וולדמורט צפה את שובו של הארי לכפר, והארי נמלט מהמקום בקושי רב.
בין תושביו הידועים ביותר של הכפר שמוזכרים במפורש בסדרה ניתן למנות את באומן רייט, ממציא הסניץ' המוזהב - אחד מכדורי משחק הקוסמים קווידיץ', ובתחולדה בגשוט, היסטוריונית קסם ידועה שחיברה ספרי יסוד בתחום לפי המסופר בסדרה.
  • הנגלטון הקטנה הוא כפר הידוע בסדרה כמקום מגוריהם של סביו וסבתו של וולדמורט מצד אביו, וכמקום שבו וולדמורט השיב לעצמו את גופו הגשמי בסיום הספר הרביעי. הכפר מתואר בצורה יותר מפורטת רק בספר השישי. הכפר משתרע בחלקו התחתון של עמק כשמעליו מתנשאות גבעות תלולות, במרחק לא רב מיישוב גדול יותר בשם הנגלטון הגדולה. במעלה אחד הצדדים של העמק שוכנים כנסייה, בית קברות ובית משפחת רידל, שבו התגוררה בעבר המשפחה בתקופה שבה הבית נחשב לנאה ביותר בכל הכפר. הבית מתואר לראשונה בתחילת הספר הרביעי כמקום הירצחו של פרנק ברייס, מי שהיה בעבר הגנן של משפחת רידל והמשיך להתגורר במקום גם לאחר מותה; בנקודת זמן זו של הסדרה הבית מתואר כמאובק וכמוזנח. כאשר טום רידל הבן היה תלמיד בהוגוורטס הוא פרץ לבית בשעות הערב, ורצח את כל משפחת רידל. בסיום הספר נלחמים הארי ווולדמורט בבית הקברות של הכפר. בקצה השני של העמק שוכן בית רעוע, שבו התגוררה משפחת גונט. משפחה זו היא צאצאית של סלזאר סלית'רין (ממייסדי הוגוורטס), ובדומה לו היא טהורת דם ורוחשת איבה עזה כלפי כל מי שאיננו בעל כוחות קסם. החריג היחיד לכך היא מרופי גונט, אמו של וולדמורט, שהתאהבה בטום רידל האב.