הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם
Harry Potter and the Half-Blood Prince
כריכת המהדורה העברית של הספר
כריכת המהדורה העברית של הספר
מידע כללי
מאת ג'יי קיי רולינג
שפת המקור אנגלית
תורגם לשפות יותר מ-67 שפות
סוגה פנטזיה
מקום התרחשות הוגוורטס, לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התרחשות 1996, 1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה הוצאת בלומסברי (מהדורה מקורית)
פרוזה (מהדורה עברית)
תאריך הוצאה 16 ביולי 2005
מספר עמודים 587 (בגרסה העברית)
607 (בגרסה האנגלית המקורית)
542 (עריכה מחודשת באנגלית, 2014)
הוצאה בעברית
תרגום גילי בר-הלל
סדרה
ספר קודם הארי פוטר ומסדר עוף החול
הספר הבא הארי פוטר ואוצרות המוות
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002505189
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הארי פוטר והנסיך חצוי־הדםאנגלית: Harry Potter and the Half-Blood Prince) הוא הספר השישי בסדרת ספרי הארי פוטר שנכתבו על ידי ג'יי קיי רולינג. הספר יצא לאור באנגלית ב-16 ביולי 2005, ובעברית ראה אור ב־22 בדצמבר באותה שנה.

בשנת 2007 החלו צילומי הסרט המבוסס על ספר זה, אשר יצא לאקרנים ב-16 ביולי 2009.

בתמונת השער הבריטית רואים את דמבלדור מגרש את החייז"לים עם אש קסומה לצד הארי. בגרסה האמריקאית (והעברית) רואים את שניהם רוכנים מעל הקערה שבה היה השיקוי שהגן על ההורקרוקס שהיה במערה. מאחור, בהוגוורטס, ג'יני, רון והרמיוני מביטים באות האפל.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני הוגוורטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שבספר הקודם נחשף הלורד וולדמורט לציבור הקוסמים הרחב, וחודשה פעילותם של אוכלי המוות בפיקודו, הולך מספר פשעיהם של אוכלי המוות וגדל מיום ליום, וחלקם אף מגיעים לתודעתו של עולם המוגלגים. עקב מצב החירום, הטלת ספק ביכולותיו, והאירועים אשר קדמו בספר החמישי בהן עמד בראש המכחישים את שובו של הלורד וולדמורט, אולץ קורנליוס פאדג' להתפטר מתפקידו כשר הקסמים, והוחלף על ידי רופוס סקרימג'ר, ראש מחלקת ההילאים בתפקידו הקודם. בינתיים, וולדמורט בוחר בדראקו מאלפוי לבצע עבורו מטלה קשה. אמו של דראקו, נרקיסה, מגיעה יחד עם אחותה, בלטריקס לסטריינג' (על-אף התנגדותה) אל מבוא ספינר, שם מתגורר סוורוס סנייפ. בלטריקס מפקפקת בנאמנותו של סנייפ לוולדמורט, אך הוא מבטל את טענותיה ומאשר כי הוא מרגל אחרי דמבלדור ומסדר עוף החול לטובת וולדמורט. נרקיסה משכנעת את סנייפ להישבע בנדר הכובל (נדר שסובלים קשות אם אין מקיימים אותו הרי - "ישנם דברים קשים יותר מהמוות"), לפיו על סנייפ לעשות כל שביכולתו על-מנת להגן על דראקו ולעזור לו לבצע את המשימה, ובמקרה שלא יבצע אותה - לבצעה במקומו. דמבלדור מגיע לבית דודיו של הארי כדי לאסוף אותו אל המחילה, הבית של חברו הטוב רון. הוא מקריא להארי את הצוואה של סיריוס בלק, שלפיה קיבל הארי את כל רכושו של סיריוס, את ביתו בכיכר גרימולד מס׳ 13 וכן את הבעלות על גמדון הבית הבוגדני שלו, קריצ׳ר. בנוסף, דמבלדור מבקש מהארי לשכנע את הוראס סלגהורן, מורה מהעבר שיצא לגמלאות, ללמד בהוגוורטס. סלאגהורן משתכנע בעזרת תושייתו הרבה של הארי, ומסכים ללמד בבית הספר. סלגהורן ניאות לחזור ללמד מתוך רצון להתקרב להארי, שכן במשך שנים הוא מקרב אליו תלמידים מוכשרים וידוענים ומקבל מהם טובות הנאה (הארי נחשב לידוען בשל סיפור חייו והוריו). סלגהורן אף מקים מועדון, לו הוא קורא בשם "מועדון הסלג-סלבז" (באנגלית: The Slug Club) ובו הוא מאגד את כל חביביו הידוענים. ב"מחילה", הארי גם מתוודע לעובדה כי ביל, האח הבכור במשפחת ויזלי, ופלר, המתמודדת מטעם בית הספר בובאטון בטורניר הקוסמים המשולש (בספר הרביעי בסדרה), התארסו, ומתעתדים להתחתן בקיץ הבא. גברת ויזלי אינה מחבבת את פלר, מה שגורם לה לבקר את פלר ללא הרף, ופלר מצידה אינה נפגעת או לוקחת ללב את הערותיה של חמותה לעתיד. הארי נוסע לסמטת דיאגון כדי לראות את החנות של אחיו הגדולים של רון, פרד וג'ורג', אך יוצא משם כשהוא מזהה את יריבו, דראקו מאלפוי, ומחליט לעקוב אחרי מאלפוי. דראקו הולך לסמטה האפלה, סמטת נוקטורן, שם הולך לחנות בורגין וברקס, ומבקש מהמוכר שיתקן פריט לא ברור. הארי מתחיל לחשוד כי דראקו הצטרף למעגל אוכלי המוות במקום אביו לוציוס, שאחרי הקרב במחלקת המסתורין נשלח לכלא.

תחילת השנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן הנסיעה להוגוורטס רון והרמיוני לא נמצאים עם הארי משום שיש להם עניינים של מדריכים. הארי נוסע עם חבריו נוויל לונגבוטום ולונה לאבגוד. בדרך הוא עוזב באמצע, כיוון ששומע את תכנוניו של מאלפוי אשר משתק אותו והארי משתחרר על ידי בת דודתו של מאלפוי נימפדורה טונקס. טונקס מדוכדכת יותר מבדרך כלל, והארי חושב שהדבר נובע ממותו של סיריוס.

בתחילת השנה, מגלים הארי, רון והרמיוני כי סלגהורן יהיה בעצם המורה לשיקויים. את משרת המורה להתגוננות מפני כוחות האופל ימלא סוורוס סנייפ. הארי ורון מגלים כי הם יכולים ללמוד שיקויים על אף שלא קיבלו ציון קס"מ בבגרות בשיקויים (סלגהורן מלמד גם תלמידים שלא קבלו ציון קס"מ בבגרויות) והתחילו ללמוד אצל סלגהורן באמצעות ספרים משומשים וציוד של בית הספר. הארי מקבל ספר מלא בהערות הרשומות בכתב-יד, והארי מגלה כי ההערות מסייעות לו מאוד ברקיחת השיקויים ואף בשאלות תאורטיות. הוא הופך לתלמיד המצטיין ולחביב המורה. על הספר חתום "הנסיך חצוי-הדם", אשר זהותו נותרת עלומה. בעקבות הצטיינותו מעניק סלגהורן כפרס להארי באחד השיעורים בקבוק קטן מלא בפליקיס פליציס - שיקוי המזל.

הזכרונות מוולדמורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

על-פי הבטחתו של דמבלדור, הארי מתחיל לקבל שיעורים פרטיים, בהם מתעמקים דמבלדור והארי בעברו של וולדמורט באמצעות התבוננות בזכרונות שאסף דמבלדור לאורך השנים בתוך ההגיגית.

מהזכרונות מתגלה ההיסטוריה של וולדמורט - אמו היתה מרופי גונט, הנצר האחרון של שושלת סלית׳רין שירדה מגדולתה, ורק טבעת וקמע נותרו מעושרה הגדול, ואביו היה המוגל טום רידל, שאותו השקתה מרופי שיקוי אהבה כדי שיברח איתה ויכניס אותה להיריון. כאשר טום רידל התפכח הוא עזב אותה, ולאחר שמתה בלידה, נמסר טום רידל הבן לבית יתומים. בבית היתומים הפך רידל לילד מרוחק ומרושע, שהתעלל בילדים האחרים באכזריות וגנב את רכושם. כאשר הוא מגיע להוגוורטס, הוא הופך לחביב כל המורים (ובפרט פרופסור סלגהורן, בעל החיבה לתלמידים מוכשרים ורבי-פוטנציאל) מלבד דמבלדור, שתמיד שמר על זהירות וחשדנות כלפיו. בנוסף מתגלה כי רידל רצח את אביו, את סבו ואת סבתו בתור נער, והפליל את דודו מורפין גונט. עולם הקוסמים האשים את מורפין ברצח, ועולם המוגלגים האשים את גנן של משפחת רידל, פרנק ברייס, שנרצח שנים לאחר מכן בתחילת הספר הרביעי. זכרונות נוספים מראים כי וולדמורט עבד כסוכן של חנות העתיקות והאופל בורגין וברקס, ובעמדה זו רצח אספנית זקנה בשם חפציבה סמית׳ ולקח ממנה את הקמע של סלית׳רין (שהיה שייך לאמו) ואת הספל של הפלפאף, שהיה רכושה של הלגה הפלפאף. בנוסף, הגיש מועמדות לתפקיד המורה להתגוננות מפני כוחות האופל בהוגוורטס, אך נדחה על ידי פרופסור דמבלדור.

זיכרון בעייתי במיוחד מראה כי וולדמורט שאל את פרופסור סלגהורן מהו הורקרוקס, אך עקב שינויים שהכניס סלגהורן בזיכרון, חלקים משמעותיים ממנו חסרים. זיכרון זה הוא הסיבה שבגללה רצה דמבלדור להחזיר את סלגהורן לבית הספר, והוא מטיל על הארי את המשימה להשיג אותו בכל מחיר. סלגהורן מסרב בכל תוקף.

המשך השנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסופו של ביקור בהוגסמיד, בדרך חזרה להוגוורטס, שחקנית הקווידיץ' קייטי בל וחברתה מתווכחות על חבילה שקיבלה בל בשירותי הפונדק "שלושת המטאטאים" והייתה אמורה למסור למישהו בהוגוורטס. במהלך הריב נפתחת הקופסה ובל נוגעת בתכולתה - ענק מקולל. היא מתחילה לרחף בכאב, צורחת ולאחר מכן מאבדת את ההכרה. בעקבות כך היא נלקחת לביה"ח. עם שובה להוגוורטס מביה"ח, מספר חודשים אחר כך, היא טוענת שהיא לא זוכרת מי הטיל עליה את הקללה ולמי נאמר לה להעביר את החבילה. האירוע מעצים את חשדו של הארי במאלפוי, אשר נעלם לפרקי זמן ארוכים ממפת הקונדסאים (אותה מקפיד הארי לבדוק בתכיפות רבה).

בשני אירועים לאורך הספר מותקפים תלמידים בנסיבות לא ברורות - על קייטי בל מוטלת קללה כאשר היא נוגעת בענק מקולל וחייה ניצלים בנס, ורון מורעל כשהוא שותה יין דבש שקיבל פרופסור סלגהורן במתנה, וניצל על ידי הארי שנזכר בהערת שוליים של הנסיך חצוי הדם. הארי חושד במאלפוי, שנעלם לעתים תכופות ממפת הקונדסאים, ונהיה מרוחק וחולני יותר לאורך השנה.

הארי דוחה בקשות של רופוס סקרימג׳ר, שר הקסמים החדש, לחשוף מידע על דמבלדור ועל מסדר עוף החול, ומסרב לשתף פעולה עם משרד הקסמים במאבק עם וולדמורט, מתוך חוסר החיבה העמוק שחש כלפי משרד הקסמים ואי הסכמתו עם פעולות שנקט המשרד במאבק מול וולדמורט.

בשנתו השישית מתמנה הארי לקפטן קבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, ומכניס אליה את רון ואת ג'יני. למורת רוחו של רון, נמצאת ג׳יני במערכת יחסים עם דין תומאס, והארי מגלה שיש לו רגשות כלפי ג׳יני. לפני המשחק הראשון של העונה, על מנת לעודד את רוחו של רון הסובל מחוסר ביטחון עצמי במשחקים, הארי מעמיד פנים שהוא נתן לרון מהפליקס פליציס, שיקוי המזל שבו זכה בשיעור של סלגהורן. הרמיוני נזעמת, כיוון שזה בניגוד לחוקים. לאחר הניצחון המוחץ במשחק הארי חושף כי כלל לא מזג לרון מהשיקוי, ורון הצליח במשחק בכוחות עצמו בלבד. בכך מקוה הארי להפשיר את מערכת היחסים בין רון להרמיוני, אשר בזמן האחרון אינם מסתדרים כל כך. מיד לאחר הניצחון, רון מתנשק עם לבנדר בראון בחדר המועדון לעיני כולם. המצב החדש מוביל לנתק ביחסים בין הרמיוני לרון. לאחר שהורעל, חוזרים רון והרמיוני לקשר והיא סולחת לו.

הארי שולח את גמדוני הבית דובי וקריצ'ר למצוא את מאלפוי שנעלם לפרקי זמן ארוכים. הארי מגלה שמאלפוי נעלם לחדר הנחיצות, אם כי זה לא נפתח לבקשתו של הארי. הארי נלחם במאלפוי בשירותים ומשתמש נגדו בקללת ״סקטומסמפרה״ שעליה קרא בספר של הנסיך חצוי הדם, אך היא מתגלה כקטלנית ואכזרית מיותר. סנייפ מציל את מאלפוי ברגע האחרון, והארי, חרד מהאכזריות של הנסיך חצוי הדם, מחביא את הספר בחדר הנחיצות.

באחד הערבים שיושבים רון, הארי והרמיוני בחדר המועדון מציע רון להארי ליטול משיקוי הפליקס פליציס על מנת לקבל מסלגהורן את הזיכרון. הארי נוטל את השיקוי ופונה להלווייתו של הרעגוג, עכביש-הענק של האגריד. בדרכו הוא פוגש בסלגהורן, ובסוף ההלוויה (בה נכחו שלושתם בלבד) סלגהורן מסכים לתת לו את הזיכרון. הארי הולך לדמבלדור ומודיע שהזיכרון בידיו. באותו ערב ג'יני גם נפרדת מדין, ורון נפרד מלבנדר. לאחר משחק הקווידיץ' האחרון בעונה, בו משחקת ג'יני כמחפשת עקב עונש שהוטל על הארי, הארי וג'יני מתנשקים ויוצאים ביחד.

ההורקרוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי ודמבלדור צופים בזיכרון שהושג מסלגהורן, והארי למד כי הורקרוקס הוא למעשה פריט כלשהו שבתוכו יכול קוסם להצפין חלק מנשמתו, וכך להמשיך לחיות במובן מסוים גם לאחר מוות רגיל. פיצול הנשמה לצורך הכנת ההורקרוקס יכול להתבצע רק באמצעות רצח (ככל שקוסם יוצר יותר הורקרוקסים, הוא הופך לפחות אנושי). משיחתם של רידל וסלגהורן, מגיעים דמבלדור והארי למסקנה שוולדמורט יצר שישה הורקרוקסים (ופיצל את נשמתו ל-7 חלקים, אחד מהם טמון בו). הארי ודמבלדור מגיעים למסקנה שאחד מן ההורקרוקסים הוא יומנו של טום רידל, אשר הושמד על ידי הארי ארבע שנים קודם לכן. ההורקרוקסים הנוספים, לדעתם, הם נגיני, הנחש של וולדמורט; ושני פריטים הקשורים במייסדי הוגוורטס - גביע של הפלפאף ותליון של סלית'רין. דמבלדור מגלה להארי כי הוא השמיד הורקרוקס בדמות טבעת, שהייתה שייכת לסבו של וולדמורט מצד אמו, ומכאן נובע שנותר רק הורקרוקס אחד, שאין להם מידע עליו. דמבלדור מבטיח להארי שאם ימצא עוד הורקרוקס, הארי יוכל לבוא איתו להשמיד אותו.

כריכת הספר בגרסה הבריטית המקורית

דמבלדור קורא להארי לבוא איתו למצוא את אחד ההורקרוקסים, שנמצא במערה בעיירה על חוף הים, היכן שוולדמורט התעלל בעבר בילדים מבית-היתומים. לפני יציאתם, מבקש הארי מחברי צבא דמבלדור הנאמנים רון, הרמיוני, ג'יני, נוויל ולונה להשגיח על מאלפוי ומעשיו. הוא אף מעניק להם את כל מה שנותר לו משיקוי הפליקס פליציס משום שיש לו חשד שמאלפוי יבצע דבר מה מסוכן הלילה, ודמבלדור לא יהיה בטירה. ואכן, בזכות השיקוי כמעט אף אחד מחברי צבא דמבלדור לא נפצע במהלך הערב. דמבלדור והארי מגיעים למערה קטנה, מלאה במים, שבמרכזה ניצב אי ועליו קערה גדולה מלאה בשיקוי כלשהו. על הסירה, בדרכם לאי, מזהיר דמבלדור את הארי כי במים נמצאים חייז"לים - גופות מכושפות. בהגיעם לאי, דמבלדור שותה את השיקוי ומתחיל להתעוות ולהתייסר. הארי משקה אותו במי המערה על מנת להקל על ייסוריו - ומעיר בכך את החייז"לים הנמצאים בהם. הם יוצאים מהמערה בקושי, כשהתליון של סלית'רין בידיהם. מחוף הים מגיעים דמבלדור והארי להוגסמיד, שם הם מבחינים באות האפל מעל הוגוורטס. מאדאם רוזמרטה מגיעה ומציעה להם מטאטאים על מנת שיוכלו להגיע במהירות להוגוורטס.

הקרב במגדל האסטרונומיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהגיעם למגדל האסטרונומיה, מתחבא הארי (בפקודת דמבלדור) מתחת לגלימת ההיעלמות ומשותק על ידי דמבלדור. מאלפוי עולה לגג ומתפתחת שיחה בינו לבין דמבלדור. במהלך השיחה מתגלים דברים רבים: מאלפוי קנה את המחרוזת המקוללת מהחנות "בורגין וברקס" והטיל קללת אימפריוס על מאדאם רוזמרטה. הוא הורה למאדאם רוזמרטה להטיל קללת אימפריוס על קייטי בל, ולהורות לה לתת את המחרוזת לדמבלדור. אחר כך מתגלה כי גם יין הרעל ששתה רון היה מיועד להגיע לדמבלדור. בסופו של דבר מספר מאלפוי כי וולדמורט הטיל עליו את המשימה להרוג את דמבלדור. לאחר מכן מספר מאלפוי כי אוכלי המוות אכן נמצאים בהוגוורטס, אך איש לא מת והסימן האפל נועד למשוך את דמבלדור למגדל האסטרונומיה. מאלפוי מוסיף ומספר כי הוא עמל שנה שלמה על תיקון ארונית היעלמות שממוקמת בחדר הנחיצות, וחובלה על ידי רוח הרפאים פיבס באשמתו של ניק כמעט בלי-ראש ("הארי פוטר וחדר הסודות" עמודים 137–138), כניסה לארונית זו מובילה לארונית זהה שנמכרה בחנות "בורגין וברקס". דרך המעבר בין הארוניות הזהות הצליחו אוכלי המוות לחדור לבית הספר. למגדל האסטרונומיה עולים ארבעה אוכלי מוות והם: אמיקוס ואלקטו קארו, פנריר גרייבק ודוחולוב והם מאיצים במאלפוי להרוג את דמבלדור אך לבסוף סנייפ גם עולה לשם והוא זה שהורג את דמבלדור באמצעות קללת "אבדה קדברה" למרות תחינתו של דמבלדור – "סוורוס, אנא ממך". דמבלדור מתמוטט אחורה וצונח מראש המגדל אל מותו. אמיקוס, אלקטו, גרייבק, דוחולוב, מאלפוי וסנייפ שבים ויורדים מהמגדל ונאבקים נגד התלמידים חברי צ"ד וחלק מאנשי מסדר עוף החול עד שלבסוף הם נמלטים מבית הספר.

הארי מתחיל לרדוף אחרי סנייפ מתוך רצון לנקום, אך לא מצליח להגיע אליו. הארי מחליט לקלל אותו באחת הקללות הרשומות בספרו של הנסיך חצוי הדם, וסנייפ צועק לעברו "איך אתה מעז להשתמש בקסמי שלי?" ובכך חושף את זהותו של הנסיך חצוי הדם. לבסוף סנייפ ודראקו מצליחים לברוח.

סוף השנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארי רואה שבקתתו של האגריד נשרפה על ידי ת'ורפין ראול, ופונה יחד עם האגריד לכיוון הטירה. הוא מספר לו על מותו של דמבלדור ובהגיעם לטירה מתגלה כי פנריר גרייבק - אוכל מוות הידוע באכזריותו כאדם זאב, נשך את ביל ויזלי - אחיו של רון, ופניו הושחתו. לא היה זה ליל ירח מלא, ולכן נשיכה זו לא הפכה את ביל עצמו לאדם זאב שלם, אלא רק גרמה לו לחיבה לא מוסברת לסטייקים נוטפי דם, כתוצאה כנראה מהזיהום בדמו. הארי מגלה שכמעט כל חברי המסדר וצ"ד לא נפצעו, מלבד ביל ויזלי, נוויל לונגבוטום ופרופסור פליטיק, אולם כולם החלימו בקלות. גם לאוכלי המוות נגרמו פגיעות, וגיבון - אחד מאוכלי המוות אף נהרג על ידי קללה שהטיל ת'ורפין ראול לכיוונו של רמוס לופין. הארי מספר לכולם שסנייפ הוא זה שהרג את דמבלדור. כולם מתקשים להאמין ומבכים את אמונו הבלתי מוגבל של דמבלדור בסנייפ.

בעקבות המאורעות, רמוס לופין מסכים לצאת עם נימפדורה טונקס, חברה במסדר עוף החול. עד עתה, הוא סירב לכך בטענו שזה מסוכן בעבורה לחיות לצד איש זאב. אולם כאשר הוא רואה שפלר עדיין אוהבת את ביל, למרות פניו שהושחתו, הוא נעתר לבקשותיה של טונקס. במעמד זה גברת ויזלי ופלר גם מתפייסות.

תוך זמן קצר נערכת הלווייתו של דמבלדור במדשאות הוגוורטס ובסופה מודיע הארי לג'יני שאינם יכולים להמשיך לצאת יחד כי כל עוד יהיו יחד וולדמורט עלול להישתמש בג'יני כדי להגיע להארי, והם נפרדים. במסגרת הלוויה עורכים הקנטאורים ובני-הים מפגני כבוד. בסיום הלווייתו פונים התלמידים להתארגן לנסיעה בחזרה הביתה והרמיוני מספרת להארי כי היא גילתה על כך ששם משפחתה של אימו של סנייפ הוא פרינס (באנגלית Prince, משמע נסיך) ואביו הוא מוגל, ולכן החליט סנייפ לקרוא לעצמו הנסיך חצוי הדם. לאחר מותו של דמבלדור גילה הארי פתק בתוך התליון, במקום בו הייתה אמורה להיות תמונה. הפתק הוא למעשה מכתב החושף כי התליון הוא לא ההורקרוקס המקורי אלא זיוף, ושההורקרוקס המקורי נגנב על ידי כותב הפתק - רא"ב, ובכוונתו של הגנב להשמיד את ההורוקרוקס. לפני הנסיעה בחזרה ללונדון מחליט הארי לשוב אל משפחת דרסלי עד יום הולדתו (31 ביולי) ולאחר מכן לנסוע לביתו של רון על מנת להשתתף בחתונתם של ביל ופלר, ולאחר החתונה להמשיך לחפש אחר ההורוקרוקסים של וולדמורט כדי להשמידם ולבסוף להתמודד מול וולדמורט עצמו.

רשימה של הנרצחים/הרוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמיליה בונז (נרצחה על ידי וולדמורט)
  • הרעגוג (מת מזקנה)
  • איגור קרקרוף (נרצח על ידי אוכלי מוות)
  • אמליין ואנס (נרצחה על ידי אוכלי מוות)
  • אלבוס דמבלדור (נהרג על ידי סוורוס סנייפ)
  • גיבון (נהרג כאשר ת'ורפין ראול שלח קללה לרמוס לופין והיא פגעה בו)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]