פורטל:פמיניזם/פמיניסטית בזרקור/21

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מרב מיכאלי היא חברת כנסת (בכנסת ה-19 ובכנסת ה-20) מטעם מפלגת העבודה. לפני בחירתה לכנסת הייתה עיתונאית, מנחת טלוויזיה ושדרנית רדיו.

מיכאלי היא פעילה פמיניסטית, שבין עמדותיה התנגדות למוסד הנישואים, והקפדה על דיבור בלשון אישה (גם ב"מחיר" של שיבוש לשוני). היא יצאה נגד "משמרת הצניעות" בכנסת, כאשר תחת תואנה של קוד לבוש, לא הורשתה העוזרת הפרלמנטרית שלה להיכנס למשכן. מיכאלי עצמה מנהלת מערכת יחסים לא קונבנציונלית עם בן זוגה, ליאור שליין - השניים גרים בדירות נפרדות, בשכנות, והחליטו במודע לא להביא לעולם ילדים. התנהלותה של מיכאלי בשם הפמיניזם פעמים רבות מעורר סערה, כמו במקרה בו הפשילה את חולצתה במהלך שידור חי בטלוויזיה, כמחאה נגד התייחסות מבזה ומחפיצה כלפי נשים בראיון מצד שדרן הרדיו רזי ברקאי ואמנון שומרון, מקורבו של הנשיא לשעבר משה קצב אשר הורשע באונס. גם בפעילותה בכנסת, מיכאלי מתמקדת רבות בחוקים שנועדו להיטיב עם נשים, אך לא רק - כולל חוקים להפללת צרכני זנות, הסדרת סכסוכים משפטיים במסגרת גירושים, ומניעת התעמרות במקום העבודה.

״אם תבוא אורחת ממאדים היא תהיה בטוחה שרק גברים גרו במדינת ישראל לאורך הדורות, שאם לא כן הרי גם נשים שחיו כאן היו מונצחות בשמות רחובות, לא?"