פורטל:קומיקס/כותב קומיקס נבחר/5

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג'ק קירביאנגלית: Jack Kirby;‏ 28 באוגוסט 1917 - 6 בפברואר 1994) היה כותב, אמן ועורך קומיקס יהודי-אמריקני, אשר נחשב בעיני היסטוריוני קומיקס ומעריצים רבים לאחד מהיוצרים החלוציים והמשפיעים ביותר במדיום הקומיקס. מתואר בידי הכותב גראנט מוריסון כ"ויליאם בלייק של הקומיקס"

קירבי עוד מגיל צעיר היה מאייר מוצלח לחוברות ורצועות קומיקס, והשיג מעריצים רבים. מכיוון שלא רצה לפרסם בתחילה את שמו האמיתי, היה ידוע בשמות העט הרבים שלו. למשל, הוא היה נודע בכינוי "המלך" ("The King") בקרב מעריצי קומיקס רבים. במהלך חייו השתמש גם בשמות העט: ג'ק קרטיס, קרט דייוויס, לאנס קירבי, טד גריי, צ'ארלס ניקולס, פרד סנדי, טדי.

קירבי ידוע בשל יצירת כמה מהדמויות החשובות והמוכרות ביותר בעולם הקומיקס יחד עם שותפו רב השנים סטן לי, ביניהן ספיידרמן, ארבעת המופלאים, הענק הירוק, ת'ור, האוונג'רס ועוד. קירבי עבד בחברת מארוול קומיקס במשך שנים, אך בשנות השישים חברת מארוול דיכאה אותו והקרדיט שהגיע לו נלקח על ידי סטן לי, מה שהוביל אותו לעבור בסופו של דבר לחברה המתחרה, DC קומיקס.

עד שנת 1987 היה פרס הקומיקס הנחשב בעולם "פרס קירבי", על שמו (קירבי עצמו זכה בכמה וכמה פרסי קירבי בעצמו). לאחר הפסקת פרס קירבי, נוסד פרס אייזנר, כיום הפרס החשוב ביותר בתעשיית הקומיקס. קירבי הונצח בהיכל התהילה ע"ש ויל אייזנר בשנת 1987.