לדלג לתוכן

פירות אסורים (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"פירות אסורים"
סינגל בביצוע קורין אלאל
מתוך האלבום פירות אסורים
יצא לאור מאי 1987
שפה עברית
אורך 4:00
חברת תקליטים CBS ישראל
כתיבה מירי פיגנבוים
לחן קורין אלאל
הפקה דורון פיקר
כרונולוגיית סינגלים של קורין אלאל
"כבשים"
(1987)
"פירות אסורים"
(1987)
"שישי בלילה"
(1987)

"פירות אסורים" הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמרת הישראלית קורין אלאל. את השיר הוציאה במאי 1987 לאור חברת התקליטים CBS ישראל כסינגל השני מתוך אלבום האולפן השני של אלאל, "פירות אסורים".

"פירות אסורים" נכתב והולחן על ידי מירי פיגנבוים ואלאל, והופק על ידי דורן פיקר. השיר מתאר מערכת יחסים מורכבת, שבה האישה מרגישה תשישות ותסכול מההתנהלות של בן הזוג. בשורות "אני מרגישה שנגמר לי הכוח לשחק איתך באדם וחווה" מתואר המאבק במערכת היחסים, תוך שימוש בסמליות של אדם וחוה המאזכרת את הפיתוי ואת חטא עץ הדעת הקדום. הדוברת מציינת שהיא לא תוכל לסלוח לאהובה על תאוותו לנגיסת התפוח האסור, כמו בסיפור חוה. למרות אהבתה, הדוברת מתארת את עצמה כדון קישוט הנלחם בטחנות רוח, דבר המדגיש את תחושת התסכול ממאבק שמעלה חרס.

בתגובה לתסכולה, בן הזוג מנסה להרגיע ולהציע פתרון: בשורה "בואי אלי, אסירה עולם בחוץ, החופש לא מושלם, בואי אלי ואולי תהיי משוחררת על תנאי" מציע לה מקלט ומבטיח תחושת חופש יחסית. תגובתו מכילה נימה של פיתוי וניסיון לשמור על מערכת היחסים למרות הקשיים, ומשקפת את המורכבות ביחסי הכוחות בין השניים.[1]

העטיפה מעוצבת באופן מינימליסטי בשחור-לבן. בחלקה העליון מופיעים שמות השיר והאמנית בעברית ובאנגלית: "פירות אסורים" ו-"Forbidden Fruits" לצד "קורין אלאל" ו-"Corinne Allal". בנוסף, מצוינים הקרדיטים על הלחן ועל המילים. מופיע גם אורכו של השיר, ארבע דקות. במרכז התמונה מופיעה הכיתוב "DJ 2" באותיות גדולות ובולטות.[2]

הצלחה מסחרית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 במאי 1987 הוצג "פירות אסורים" כמועמד לכניסה למצעד הפזמונים השבועי של גלי צה"ל. בשבוע שלאחר מכן דורג במקום החמישי. ב-23 במאי עלה למקום הרביעי – המיקום הגבוה ביותר אליו הגיע. לבסוף, ב-27 ביוני יצא מהדירוג השבועי לאחר שישה שבועות צעידה רצופה. במצעד השבועי של רשת ג' הגיע השיר למקום ה-16.

מיקומי שיא

[עריכת קוד מקור | עריכה]
‏  מצעדים ודירוגים (1987)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל
גלי צה"ל 4
רשת ג' 16

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]