לדלג לתוכן

כבשים (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"כבשים"
סינגל בביצוע קורין אלאל
מתוך האלבום פירות אסורים
יצא לאור פברואר 1987
שפה עברית
אורך 4:50
חברת תקליטים CBS ישראל
כתיבה רוני ערן
לחן קורין אלאל
הפקה דורון פיקר
כרונולוגיית סינגלים של קורין אלאל
"רוצים שלום"
(1987)
"כבשים"
(1987)
"פירות אסורים"
(1987)

"כבשים" הוא סינגל שהוקלט על ידי הזמרת הישראלית קורין אלאל. את השיר הוציאה בפברואר 1987 לאור חברת התקליטים CBS ישראל כסינגל הראשון מתוך אלבום האולפן השני של אלאל, "פירות אסורים".

"כבשים" נכתב והולחן על ידי רוני ערן ואלאל, שסייעה לדורון פיקר בהפקתו המוזיקלית. השיר עוסק בתחושות הבדידות והציפייה של הדוברת לחזרתו של אהובה. היא מתארת כיצד הוא שוכב לצידה כתינוק, ישן ונוסע למרחקים. בעוד היא ממתינה לשובו עם עלות השחר, תוהה אם יזכור את הזמן שבילו יחדיו. כשהיא הולכת לישון מייחלת המבצעת לניסים בעוד היא סופרת כבשים כדי להירדם.

הדוברת ממשיכה לתאר את הסביבה החיצונית באמצעות חתולים הנלחמים זה בזה. אחר-כך מציינת שכל אהבה מגיעה לקיצה, כפי שאומרים השבים מן הים. כשיורד הליל פעם נוספת תוהה אם בן-זוגה נבהל בחלומו, חש חולי או מחפש לחבק גוף מוכר וקרוב. לבסוף נרדמת הכבשה המאתיים, מה שמעיד על הרגעה וסיום תהליך הספירה, וכך מסתיים השיר בתחושת שלווה ושקט.[1]

העטיפה מעוצבת באופן מינימליסטי בשחור-לבן. בחלקה העליון מופיעים שמות השיר והאמן בעברית ובאנגלית: "כבשים" ו-"Sheep" לצד "קורין אלאל" ו-"Corinne Allal". בנוסף, מצוין שהלחן הוא של קורין אלאל והמילים הן של דני ענבר. מופיע גם אורכו של השיר, ארבע דקות וחמישים שניות. במרכז התמונה מופיעה הכיתוב "DJ 1" באותיות גדולות ובולטות.[2]

הצלחה מסחרית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 במרץ 1987 הוצג "כבשים" כמועמד לכניסה למצעד הפזמונים השבועי של גלי צה"ל. בשבוע שלאחר מכן דורג במקום ה-14. ב-11 באפריל עלה למקום החמישי – המיקום הגבוה ביותר אליו הגיע. לבסוף, ב-23 במאי יצא מהדירוג השבועי לאחר שבעה שבועות צעידה רצופה. במצעד השבועי של רשת ג' הגיע השיר למקום ה-26.

מיקומי שיא

[עריכת קוד מקור | עריכה]
‏  מצעדים ודירוגים (1987)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל
גלי צה"ל 5
רשת ג' 26

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]