פלין ריידר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלין ריידר
Flynn Rider
שם סרט פלונטר
פלונטר עד עצם היום הזה
פלונטר: לפני שהכל התחיל
תוכנית טלוויזיה פלונטר: הסדרה
יוצרים נייתן גרנו עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב זאקרי לוי
דיבוב בשפה העברית מיכאל עינב
גלעד שמואלי (פלונטר הסדרה)
מידע
שם אמיתי יוג'ין פיצהרברט (Eugene Fitzherbert)
מקצוע גנב (בתחילת הסרט פלונטר)
תואר נסיך ממלכת קורונה, קפטן המשמר המלכותי של קורונה (בסוף הסרט פלונטר)
מומחיות גניבה, פריצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פלין ריידראנגלית: Flynn Rider), נקרא גם יוג'ין פיצהרברט (באנגלית: Eugene Fitzherbert) הוא דמות בדיונית אשר הופיעה לראשונה בסרט "פלונטר" משנת 2010. הדמות הופיעה גם בסרט הקצר "פלונטר עד עצם היום הזה" משנת 2012 ובסדרת הטלוויזיה "פלונטר: הסדרה" שעלתה לשידור לראשונה ב־2017.

הדמות מדובבת בעברית על ידי מיכאל עינב וגלעד שמואלי, ובאנגלית על ידי זאקרי לוי.

הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמות מבוססת באופן רופף על דמות הנסיך באגדה המקורית "פעמונית", פלין הוא גנב מבוקש שמחפש מקום מחבוא במגדל של רפונזל אחרי שגנב את הכתר. כאשר הוא מגיע למגדל רפונזל מכה אותו במחבת וקושרת אותו בשיערה, היא סוחטת אותו בכך שהיא תתן לו את הכתר בתנאי שייקח אותה לראות את האורות הצפים בממלכה.

פלין מתואר כפלרטטן, בעל ביטחון עצמי, מצחיק וגנב מפוקפק. במהלך הסרט פלין עוזר לרפונזל, שמעולם לא עבה את מגדלה, להכיר את העולם. בדרכם לממלכה הם מתאהבים, ובאחד מהסצנות מתגלה שפלין שינה את שמו. הוא נולד בשם יוג'ין פיצהרברט, ובתור ילד יתום הוא אהב ספר שגיבורו נקרא פלין ריידר והחליט לשנות את שמו לדמות שהעריץ.

במהלך הסרט רפונזל משכנעת את פלין להשתמש בשמו האמיתי ואחרי שהתאהבו אמא גות'ל משכנעת את רפונזל שפלין ניסה לגנוב את שיערה ושולחת אותו לכלא. מהכלא משחררים אותו דמויות שהוא ורפונזל פגשו במהלך המסע והוא ורפונזל שלבינתיים גילתה שהיא הנסיכה האבודה מתאחדים. בסוף הסרט רואים שרפונזל ופלין נשארו ביחד ומתכננים להתחתן.

פיתוח הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

וולט דיסני עצמו ניסה לעבד את האגדה "פעמונית" לסרט בשנות ה-30 וה-40 אבל האגדה נחשבה קטנה מידי והפרויקט נזנח. הבמאים נייתן גרנו ובירון הווארד החליטו שלמרות שבאגדה המקורית רפונזל מתאהבת בנסיך הם החליטו שהם רוצים לעשות מודרניזציה לאגדה ולהפוך את הנסיך לגנב דבר שנחשב "טוויסט עדין אך מבהיל" על ידי הניו יורק טיימס.

במקור, פלין היה אמור להיות חוואי בריטי בשם בסטיאן עד שלוהק המדובב שלו ושינו את דמותו עד שהתפתחה בסוף לגנב בעל מבטא אמריקאי. דמותו של פלין קיבלה השראה ממגוון דמויות אחת הבולטות בהן היא האן סולו. בנוסף, דמותו הייתה חלק בהחלטה לקרוא לסרט פלונטר ולא על שם הנסיכה כמו סרטים אחרים של אולפני דיסני. הבמאים רצו להסיט את הדגש מהנסיכה בלבד ובכך להגדיל את הקהל הגברי של הסרט.

כדי לסייע בפיתוח דמותו של פלין, הווארד וגרנו ערכו פגישות גדולות עם שלושים עובדות מהצוות של הסרט וקראו להם "פגישות הגברים השווים". במהלך פגישות אלה הבמאים עודדו את העובדות להביא תמונות של גברים המושכים האהובים עליהן. הפגישות נוצרו מכיוון שהבמאים התרשמו מפיתוח דמותה של רפונזל והרגישו שדמותו של פלין צריכה להיות באותה רמה. גרנו תיאר את "פגישות הגברים השווים" כ"משוגעות" והרחיב על כך ש"תמונות של כל הגברים הכי שווים בהוליווד נזרקו ברחבי החדר. תמונות נחצו לחצי והודבקו מחדש. עיניים נקרעו מתמונה אחת והודבקו על תמונה אחרת. ראשים נקרעו מתמונות". הווארד הזכיר שבין האנשים שהשפיעו על פיתוח הדמות של פלין במהלך פגישות אלו היו השחקן קלארק גייבל והכדורגלן דייוויד בקהאם.

קולו של פלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרנו והווארד לא התמקדו באנשים מפורסמים בלבד אלא חיפשו את "הקול הנכון" עבור הדמות. מאות שחקנים וזמרים נבחנו לתפקיד וביניהם הקומיקאי דן פוגלר והזמר קליי אייקן. לבסוף, השחקן זאקרי לוי נבחר לתפקיד.

אפילו שלדמותם של פלין ורפונזל יש הרבה סצנות ביחד, לוי ומנדי מור, המדובבת של רפונזל, הקליטו את כל הסצנות שלהם בנפרד בגלל חוסר התאמה בלוחות הזמנים שלהם. לוי הזכיר שזה היה חלק מהאתגרים שבהקלטת הסרט. עוד אתגר שלוי הזכיר היה העובדה שהיה צריך לשחק בסדרת הטלוויזיה צ'אק בתקופת הקלטת הסרט.

ההקלטות של דמותו של פלין לקחו ללוי בערך שנה חלקית בגלל לוח הזמנים העמוס שלו.

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוי הסביר כי "עמוק בפנים, לפלין יש בסיס טוב. אבל הטוב הזה יוצא החוצה דרך הטוהר, האהבה, והנאיביות של רפונזל" השחקן הסביר שהם "שני דמויות שבסוף לומדים הרבה אחד מהשני בהרפתקה די מטורפת". בסופו של דבר רפונזל משכנעת את פלין לקרוא לעצמו בשם הולדתו, יוג'ין, דבר שקוני איספלד מתארת כ"יותר אנושי".

הופעות נוספות של פלין ריידר[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלונטר עד עצם היום הזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פלונטר עד עצם היום הזה

סרט קצר שבו רפונזל ויוג'ין מתחתנים.

לשבור את הקרח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – לשבור את הקרח

לרפונזל ויוג'ין יש הופעת אורח ביום ההכתרה של אלזה. הם מוצגים בשער הפתיחה כשאנה בורחת החוצה בשירה "לראשונה בנצח".

פלונטר: לפני שהכל התחיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פלונטר: לפני שהכל התחיל

סרט המתרחש שישה חודשים לאחר הסרט. הסרט שימש כפיילוט לסדרה "פלונטר: הסדרה". הסרט מתרחש לפני ההכתרה של רפונזל כאשר מופעל עליה המון לחץ, כאשר יוג'ין מציע לרפונזל נישואין היא דוחה אותו. במהלך הסרט, רפונזל בורחת מהארמון ומוצאת את הפרח שהציל את אמה, מה שגורם לשיער הבלונדיני שלה לצמוח חזרה לאורכו. הסיפור ממשיך כשהיא מתמודדת עם אויב של הממלכה ביום ההכתרה שלה.

בעברית, המדובב של יוג'ין בסרט הוא גלעד שמואלי - בשונה מהסרט המקורי.

פלונטר: הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פלונטר: הסדרה

הסדרה מגוללת את ההסתגלויות של רפונזל לחיי הארמון וההתמודדות שלה עם אביה המגונן. רוב העונה הראשונה מתמקדת במסתורין מאחורי צמיחת שיערה של רפונזל מחדש והקשר שלו לקוצי הסלע המיסטיים. יוג'ין נמצא במהלך כל הסדרה ועוזר לרפונזל לחקור את העניין. בסדרה ישנם דמויות חדשות כמו קסנדרה, גבירת החצר שמתגנבת עם רפונזל מהארמון ועוזרת לה וריאן, אלכימאי צעיר שגם עוזר לה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פלין ריידר בוויקישיתוף