פרדי ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרדי ג'ונס
Freddie Jones
פרדי ג'ונס, 2009
פרדי ג'ונס, 2009
לידה 12 בספטמבר 1927
Dresden, סטוק-און-טרנט, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 9 ביולי 2019 (בגיל 91)
Bicester, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Frederick Charles Jones עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1960 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים רוז ברופורד קולג' עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Jennie Heslewood עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים טובי ג'ונס, Rupert Jones עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרדי ג'ונסאנגלית: Freddie Jones;‏ 12 בספטמבר 19279 ביולי 2019) היה שחקן קולנוע אנגלי. שיחק ביצירותיו של דייוויד לינץ' "חולית", "איש הפיל" ו"לב פראי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס נולד בעיירה לונגטון שבאנגליה. התגלה לראשונה בבריטניה בסדרה "הקיסרים" בדמותו של קלאודיוס. בשנת 1969 שיחק בסרטו ההוליוודי הראשון, הדרמה התקופתית של ג'ון שלזינגר "הרחק מן ההמון הסוער" ובתפקיד ראשי בסרט האימה "חייבים להשמיד את פרקנשטיין"(אנ') בתור הפרופסור ריצ'טר האיש שיצר את המפלצת.

ג'ונס התפרסם בעולם לראשונה בזכות תפקידיו במותחן הביוגרפי של דייוויד לינץ' "איש הפיל" בתור בייטס הבוס האכזרי של "איש הפיל" ג'וזף מריק (ג'ון הארט). התפקיד הצליח להרשים את קלינט איסטווד שליהק את ג'ונס לתפקיד הראשי של המרגל הבריטי קנת' אוברי לצידו ולצד דאסטין הופמן בגרסתו לרומן "שועל האש"(אנ').

ב-1984 שיחק בתפקידו השני תחת דייוויד לינץ' ביצירתו הבדיונית "חולית" בדמות המתנקש הוותיק של בית אטרייאידס תופיר חוואט, בנוסף גילם את ד"ר ג'וזף ונלס בעיבוד קולנועי נוסף, לרומן האימה "יורקת האש" (אנ'). ב-1985 הופיע ג'ונס בהפקתם של בארי לוינסון וסטיבן ספילברג "שרלוק הולמס הצעיר"(אנ').

ב-1990 בתפקידו השלישי עבור דייוויד לינץ' גילם ג'ונס את ג'ורג' קוביץ בקומדיית הפשע הספרותית "לב פראי". ב-2002 שיחק ג'ונס בעיבוד הקולנועי לרומן של אלכסנדר דיומא האב "הרוזן ממונטה כריסטו". ב-2004 הופיע בדרמות "גברות בלוונדר" לצד בנו טובי ג'ונס ו"ליברטין"(אנ'). ב-2005 הצטרף אל צוות אופרת הסבון הבריטית הוותיקה "אמרדל" בתור סנדי תומאס.

ג'ונס נפטר ב-9 ביולי 2019. הותיר אחריו שלושה בנים, השחקנים קספר וטובי ג'ונס והבמאי רופרט ג'ונס מאשתו השחקנית ג'ניפר הלסווד.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פרדי ג'ונס בוויקישיתוף