טובי ג'ונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טובי ג'ונס
Toby Jones
טובי ג'ונס
טובי ג'ונס
לידה 7 בספטמבר 1966 (בן 57)
האמרסמית', לונדון, אנגליה
שם לידה Tobias Edward Heslewood Jones עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992
מקום לימודים
  • אוניברסיטת מנצ'סטר (1989)
  • L'École Internationale de Théâtre Jacques Lecoq
  • בית ספר אבינגדון
  • בית הספר קתדרלת כרייסט צ'רץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טובי אדוארד הייזלווד ג'ונסאנגלית: Toby Edward Heslewood Jones; נולד ב-7 בספטמבר 1966) הוא שחקן קולנוע ותיאטרון אנגלי מועמד פרס גלובוס הזהב על הופעתו בתור אלפרד היצ'קוק בסרט "The Girl". התפרסם בתפקידיו המשניים בסרטים "פרוסט/ניקסון", "הערפל" "W." ו"ידוע לשמצה", דיבב את קולו של דובי בסרטים "הארי פוטר וחדר הסודות" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונס נולד ברובע האמרסמית' שבמערב לונדון, בנם של ג'ניפר ושל שחקן הקולנוע פרדי ג'ונס לצידו הופיע ב-2004 בסרט "גברות בלוונדר". לג'ונס שני אחים, רופרט וקספר. ג'ונס למד בבית ספר פרטי לבנים "אבינגטון" שבאוקספורדשייר ולאחר מכן באוניברסיטת מנצ'סטר.

ג'ונס הופיע ביותר מעשרים סרטים מאז שהחל בסרט "אורלנדו". ב-2002 ג'ונס דיבב את קולו של גמדון הבית דובי בסרט "הארי פוטר וחדר הסודות". ב-2004 הופיע בסרטים "גברות בלוונדר", "למצוא את ארץ לעולם לא" שם גילם את סמי יד ימינו של קפטן הוק בסרט ו"גברת הנדרסון גאה להציג" בשנה שלאחר מכן.

ב-2006 שיחק בתפקיד הביוגרפי הראשי של טרומן קפוטה בדרמה העצמאית "ידוע לשמצה", תפקיד זה נתן לג'ונס את פרס שחקן השנה בבריטניה מטעם מבקרי הקולנוע הבכירים של לונדון, ג'ונס גם הועמד לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בזכות תפקידו בתור הקולוניאליסט הבריטי וודינגטון בדרמה הספרותית "הצעיף הצבעוני". בנוסף הופיע במיני-סדרה "אליזבת הראשונה" בתפקיד סר רוברט ססיל.

ב-2007 השתתף בגרסה הקולנועית של פרנק דרבונט למותחן האימה הספרותי של סטיבן קינג "הערפל", בסרט גילם את דמותו הספרותית של אולי, עוזרו של מנהל הסופרמרקט בסרט. אולי, צלף מצטיין, הוא בין הדמויות היחידות הנשארות שפויות לנוכח הערפל הקטלני. מעט לפני כן גילם את ויליאם הרביעי, מלך הממלכה המאוחדת בדרמה התקופתית "רוחות של חופש".

ג'ונס שיחק בשתי הפקות פוליטיות ב-2008 "W." בדמותו של היועץ הפוליטי קארל רוב ואחד האנשים המקורבים ביותר לנשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' ווקר בוש (ג'וש ברולין) ו"פרוסט/ניקסון" בדמותו הביוגרפית של סוכן הכישרונות סוויפטי לאזר המציע לנשיא ארצות הברית ריצ'רד ניקסון (פרנק לנגלה) כחצי מיליון דולרים בעבור סדרת ראיונות טלוויזיוניים. להופעות אלו נוסף תפקיד משני בתור ברטון עוזרו של ראש העיר (ביל מארי) בפנטזיית הילדים "עיר הגחלת". ב-2010 חזר לדבב את דמותו של דובי בסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות". באותה שנה, הוא הופיע גם בדוקטור הו עונה 5 פרק 7 כ"אדון החלומות". ב-2012 שיחק את קלאודיוס טמפלסמית' בסרט משחקי הרעב והועמד לפרס גלובוס הזהב על הופעתו בתור אלפרד היצ'קוק בסרט "The Girl".

ב-2018 שיחק בסרט "עולם היורה: נפילת הממלכה" כגונר אוורסול, מנהל מכירות של דינוזאורים שניצודו.

לג'ונס שתי בנות, מדליין והולי.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טובי ג'ונס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]