לדלג לתוכן

פרו ורבו (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
פרו ורבו
סוגה סרט קומדיה, סרט דרמה, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים ניקולאי פייפר ואמלי נסבי פיק
בימוי ניקולאי פייפר ואמלי נסבי פיק
שחקנים

יוזפין פארק, אוליביה ג'וף לווריסה, סיימון סירס, שרלוט מונק,

ג'ספר אולה פייט אנדרסן
ארץ מקור דנמרק עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
עורכים Anders Skov עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים Martin Munch עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרו ורבואנגלית: Baby Fever במקור: Skruk) היא סדרת טלוויזיה דנית קומית שנוצרה על ידי ניקולאי פייפר ואמלי נסבי פיק, שגם ביימו אותה. הסדרה מז'אנר של קומדיית דרמה רומנטית. העונה הראשונה עלתה לשידור בנטפליקס ב-8 ביוני 2022[1]. העונה השנייה עלתה לשידור בנטלפיקס באמצע 2024[2]. בכל עונה שישה פרקים.

עונה ראשונה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבורת הסדרה היא ננה, רופאה מומחית לטיפולי פוריות שעובדת במרפאת פיריון עם אחוזי הצלחה גבוהים. בכל יום היא פוגשת במרפאתה נשים רבות שמשתוקקות להיות אמהות. היא מנסה לשדר אופטימיות ולתת להן תקווה על ידי כך שהיא משתפת אותן בסיפורים בדויים שהן כביכול פרטים ביוגרפיים מחייה הפרטיים. כשהיא נשאלת על ידי רופא אחר מה הסיבה לשקרים שאותם היא מספרת למטופלות במרפאה, היא מסבירה לו שבדיוק כמו שלא היה סומך על רופא שיניים עם שיניים פגומות, המטופלות לא יבטחו בה אם לא תעמיד פנים שהיא אמא ושעברה בדיוק מה שהן עברו.

בגיל 37 ננה עושה בדיקת אולטרה סאונד ובעקבות תוצאות היא מבינה שיש לה רק שלושה זקיקים שחלתיים ופרק זמן משוער של כשישה חודשים להיכנס להיריון. ביחד עם קולגה מהמרפאה, הן עושות ערב של שתיית אלכוהול ובעת שהיא שיכורה ננה מחליטה לגנוב מבנק הזרע של המרפאה את תרומת הזרע שהפקיד שם האקס המיתולוגי שלה. ברגע שהיא מתפכחת ומבינה מה המעשה שעשתה ושעלולות להיות לו השלכות כבדות כולל עונש מאסר, ושהפריצה צפויה לגרום לפיטוריה של חברתה הטובה שהייתה איתה באותו לילה מואשמת שלא הפעילה את האזעקה, היא חושבת איך לפתור את הבעיה. הפתרון הראשון שלה הוא הדחקה. לאחר מכן היא מחליטה שאם תקיים יחסי מין עם אותו אקס שאת מנת הזרע שלו גנבה או עם פרטנר מזדמן, היא תוכל לשכנע את אחד מהם שהוא האב של התינוק[3].

עונה שנייה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה נפתחת כשנאנה כבר אמא לתינוקת בת חודשיים, שעוד לא בחרה שם לתינוקת ומתקשה לבלות זמן בחופשת לידה בביתה עם הבת שלה. בעקבות העונה הראשונה ושינויים שנערכים בצוות המרפאה ובמבנה, היא צריכה להגיע למרפאה ולהתחנן בפני המנהלת שלה שתקבל אותה לעבודה בחזרה. הבוסית שלה מסכימה ומבקשת מנאנה לחזור לעבודה ולהתחיל לקבל מטופלות באופן מיידי. נאנה לא יודעת מה לעשות עם הבת שלה ולאחר בחינת האופציות העומדות לרשותה היא מחליטה להזמין את האמא שלה, זמרת במקצועה שאיתה יש לה מערכת יחסית סבוכה, לתפקד כבייביסיטר לתינוקת. האמא מסכימה ולאחר יום היא מגיעה עמוסת חפצים ומזוודות ונינה מבינה שהאמא מתכוונת לעבור לגור איתה בדירתה הקטנה[4].

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Baby Fever (2022), נבדק ב-2024-08-29
  2. ^ פרקים-פרו ורבו, באתר נטפליקס
  3. ^ חן חדד, "פרו ורבו": מה קורה כשמומחית לטיפולי פוריות ממציאה סיפורים למטופלות שלה?, באתר הארץ
  4. ^ Yaron Ten Brink, מה רואים הלילה: הסקנדינבית הנועזת של נטפליקס מכה שנית, באתר מה רואים הלילה: הסקנדינבית הנועזת של נטפליקס מכה שנית | טיים אאוט, ‏2024-08-22