פרחים של מרציפן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרחים של מרציפן
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אדם קלדרון
הופק בידי טאז פילמס - אודי ירושלמי ואורי הוד, אנג'ליקה ברמן
תסריט אדם קלדרון
עריכה יוני אוחיון, שלמה חזן
שחקנים ראשיים נולי עומר
טל קלאי
אפרת אביב
מוזיקה אדם קלדרון, יואב בריל
צילום איתי גרוס
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2015
משך הקרנה 74 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

פרחים של מרציפן הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2014 בבימויו של אדם קלדרון שכתב גם את התסריט, המוזיקה ועיצב את התלבושות, עם נולי עומר, טל קלאי ואפרת אביב בתפקידים הראשיים.

הסרט מספר על אלמנה בת 48 שעוזבת את הקיבוץ בו חיה כל חייה לתל אביב, שם היא עוברת לגור עם אישה טרנסג'נדרית ומתוודעת לסביבה חדשה אותה לא חוותה מעולם.

בסרט משתתפים גם חברי קיבוץ בארי, קיבוצו של אדם קלדרון.

אדם קלדרון היה מועמד לפרס אופיר לעיצוב התלבושות הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר לשנת 2014.

הסרט היה הבחירה הרשמית לפסטיבל הקולנוע ירושלים ב-2015 ובמסגרת פרינג'ידר - זכה ב"פרס אביר הפרינג'".

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדס רגאל (נולי עומר) היא חברת קיבוץ בנגב שעובדת כבר 20 שנה במכבסת הקיבוץ. היא נשואה למשה (דני גבע) ואין להם ילדים. יום אחד מודיעים לה במכבסה ללא הכנה כי משה נהרג בתאונת אופנוע. בשנייה אחת מתרסק עולמה כשאיבדה את היקר לה מכל.

לאחר שנת אבל כואבת, שבה גברי הקיבוץ לוטשים עיניים על האלמנה ונשותיהם מרכלות עליה, היא מרגישה מחנק ומבקשת לעזוב את הקיבוץ בו חיה מיום היוולדה לטובת חיים חדשים בתל אביב. הקיבוץ מאפשר לה חצי שנה של ניסיון בו תישמר דירתה.

הדס שמה את כל חסכונותיה בתוך גרב ונוסעת לעיר הגדולה. היא שוכרת חדר בדירתה של פטל (טל קלאי), אישה טרנסג'נדרית. היא מחפשת עבודה ופטל לוקחת אותה למועדון לילה שם היא מצליחה לשכנע את המארח נבט (עומר פרלמן) שגם הוא עוזב קיבוץ שיקבל אותה כמלצרית. במועדון מופיעה זמרת (א'ראה נגרות(אנ')) ששרה את השיר "רוח" בליווי רקדניות. אחד הבליינים, עידו (עופר גלעד), מנסה להתחיל אתה, מגיע לביתה ומסרב להתפנות עד שפטל מגרשת אותו.

באתר הכרויות היא פוגשת בגיא (שרון פרידמן) בחור יפה וצעיר ששוכב אתה, משכנע אותה להלוות לו כסף ונעלם. פטל מתפרנסת ממתן שירותי מין וחלק מהכסף היא נותנת לאביה (גלי רשף). הדס מיואשת וברגע מסוים היא מסכימה אפילו לעבוד במכבסה עירונית, עבודה ממנה ברחה מהקיבוץ.

בקומת קרקע של הדירה יש בית קפה קטן ובלתי מצליח של סתיו (אפרת אביב) ששואפת להופיע כרקדנית במחזמר. הדס מציעה לעזור ולשדרג את בית הקפה. בעזרת אמה היא לוקחת את כל השקדים שיש שם והופכת אותם לפרחים של מרציפן (מכאן שם הסרט). לקוחות רבים מתווספים לבית הקפה בגלל פרחי המרציפן.

אביה של פטל גונב את כל כספה של הדס. פטל מגלה זאת ומכריחה אותו להחזיר את הכסף. האב מתנפל עליה והם נאבקים קשות במאבק שמסתיים במות האב. הכסף מוחזר להדס והיא רוכשת את בית הקפה, משדרגת אותו וכולם באים לחגוג שם.

צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפקיד שם
במאי אדם קלדרון
ע.במאי דני מוזס, גילי פורת, עדי גולן
תסריט אדם קלדרון
מפיקים אודי ירושלמי, אורי הוד
מפיקים בפועל אנג'ליקה ברמן, אלנס דיאמנט


צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
נולי עומר הדס רגאל
טל קלאי פטל שותפה טרנסג'נדרית
אפרת אביב סתיו בעלת בית קפה
דני גבע משה רגאל
עומר פרלמן נבט
שרון פרידמן גיא
עפר גלעד עידו
נילי צרויה דפנה
דניאל מוזס רענן חבר קיבוץ
גלי רשף אבא של פטל
א'ראה נגרות זמרת במועדון

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]