ציור גוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדם עם ציור גוף דמוי טיגריס

ציור גוף הוא צורה של אמנות גוף. שלא כמו קעקועים וצורות אחרות של אמנות גוף, ציור גוף הוא זמני, צבוע על עור האדם, והוא נמשך רק מספר שעות, או לכל היותר (במקרה של חינה או "קעקועי חינה") שני שבועות. ציור גוף זה המבוצע על הפנים בלבד ידוע כציור פנים. ציור גוף מכונה גם (סוג של) "קעקוע זמני"; ציור גוף בקנה מידה גדול או ציור-על-כל-הגוף הוא הקרוי בדרך כלל ציור גוף, ואילו ציור בקנה מידה קטן יותר או מפורט יותר, מכונה קעקוע זמני.

בתרבות המערב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציור גוף לא תמיד מבוצע לכל היקפו של גוף עירום, אלא יכול להיעשות בקנה מידה קטן יותר על חלקים חשופים של אדם לבוש. חלה תחייה מחדש של ציורי הגוף בחברה המערבית מאז 1960, כחלק מהליברליזציה של הנורמות החברתיות בנוגע לעירום, ולעיתים קרובות מגיע בצורת חשפנות.[1] גם היום קיים ויכוח קבוע לגבי הלגיטימיות של ציור גוף כאמנות. תחילת זרם ההתעוררות המודרני מתוארך לשנת לתערוכה העולמית של 1933 בשיקגו, כאשר מקס פקטור והדוגמנית שלו סאלי ראנד נעצרו על גרימת מטרד ציבורי כאשר הוא צבע את גופה עם ציוד האיפור החדש שלו שהוכן עבור סרטים הוליוודיים.[2]

ציור גוף משמש לעיתים כאמצעי להשגת תשומת לב במחאות פוליטיות, למשל, אלה המבוצעות על ידי PETA נגד "ברברי".

פסטיבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסטיבלי ציור גוף מתרחשים מדי שנה ברחבי העולם, ומקבצים ציירים גוף מקצועיים, כמו גם חובבנים להוטים. ציורי גוף יכולים להימצא בדרך כלל גם במשחקי כדורגל כדורגל, מסיבות רייב, ובפסטיבלים מסוימים. החל משנת 1998 מתקיים פסטיבל ציורי הגוף העולמי ב-Pörtschach באוסטריה הוא אירוע האומנות הגדול ביותר בתחום ציורי הגוף המושך אלפי מבקרים המעריצים את העבודה של המשתתפים. הוא מתקיים כל שנה ונמשך שלוש ימים. החל משנת 2017 הוא נערך בקלגנפורט. באותה שנה התחרות השתתף דובי פריגר וסיים אותה במקום השביעי.

בתקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"כתוב בעור", סרט מ-1996 של פיטר גרינוויי, סובב סביב נושא ציורי הגוף.

בשנת 2009, חברת התעופה הלאומית של ניו זילנד אייר ניו זילנד יצרה פרסומת[3] וסרט בטיחות[4], שמציגים את צוות חברת התעופה (כולל המנכ"ל רוב פייף) לבושים מדים שצוירו על גופם. מעשה זה היה חלק מקמפיין החברה "לא מסתירים דבר", כדי להדגיש את ההבדל בין חברות תעופה זולה לחברות הכוללות את שלל שירותי הטיסה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ציור גוף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Body Painting: History, Origins, Types, Methods, Festivals: Tribal Art". Visual-arts-cork.com. נבדק ב-2010-09-10.
  2. ^ Basten, Fred E. (2012). Max Factor: The Man Who Changed the Faces of the World. New York: Arcade Publishing. ISBN 978-1-61145-135-1.
  3. ^ [1]
  4. ^ [2]